enrico007

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Alblasserdam

enrico007's trofeeën

  1. Leuk, en terechte opmerking. Echter, de tijd van huiswerk ligt al wat langer achter me. Gedwonge door marktontwikkelingen zijn wij gedwongen een maand eerder te starten. We hadden het om meerdere reden bijvoorkeur geintroduceerd in de veel goedkopere (scheelt snel een 30-45%) januari maand. Wat betreft mediaplanning-/inkoop is er nog heel veel mogelijk en vormt de korte termijn beslist geen probleem. Met het communicatie concept zal er rekening moeten worden gehouden met de doorlooptijd, maar zover ik nu ben geinformeerd is ook dit geen probleem. Om het te vergelijken met de vraag 'wat een auto kost', ligt voor de hand. Deze had ik (uiteraard) ook reeds zelf bedacht. Ik dacht dit voor te wezen door aan te geven wat ons beschikbaar budget is en wat de beoogde lengte van de commercial moet wezen. desalniettemin, dank voor je reactie. Ik had al gezocht naar het 'draadje' maar zal nog wat beter speuren.
  2. Hallo, Nog voor de kerstdagen willen wij een nieuwe dienst lanceren. Dit product/dienst is v.a. augustus in ontwikkeling. De dienst kent een zeer brede doelgroep (mannen 28-48 jr. MBO + en vrouwen 25-45 jr. MBO +). De introductiecampagne moet v.a. half december worden gevoerd. Hiervoor willen we 2 wkn lang intensief campagne voeren op TV met korte spots (10") en vervolgens met commercials op de Radio. Ook in januari zou 2 wkn. lang TV spots moeten worden uitgezonden. Ons budget voor TV /radio is beperkt (250 K voor dec. en 250 k voor jan.) maar met de juiste tijdstippen/zenders zullen we goed zichtbaar moeten zijn. Voor productiekosten commercials (radio en TV) is door het reclamebureau een x bedrag gereserveerd. Over het gebugeteerde bedrag heb ik m'n twijfels,. maar heb hierin ook geen ervaring/vergelijk. Het begrote bedrag is een substantiele post die afgaat van het beschikbaar budget. Heeft iemand een idee wat ik voor productiekosten radio/TV zou mogen reserveren. Uiteraard begrijp ik dat het geheel afhankelijk is van het concept/script. Maar wat zou een realistisch bedrag zijn uitgaande van genoemde budgetten en het feit dat het relatief korte commercials zijn die in grotere frequentie moeten worden herhaald (10 sec.). Adviseren jullie om de spots ook via het reclamebureau te laten produceren of is het beter en relatief eenvoudig om hiervoor een aparte productiehuis/bureau te benaderen. erik jan
  3. Kijk, hier heb ik dus wat aan. Geweldig al die reacties. Er zijn heel wat zaken waar ik direct m'n voordeel mee kan doen. Ik laat alles even bezinken, voor ik inhoudelijk reageer en wat aangehaalde punten zal toelichten. Dirk, ben benieuwd. Laat dat bureau me maar contacten, ben benieuwd naar hun werk/visie. Ik sta nu met m'n handen in het deeg en het werk wacht... :) 'De gelukkigste koekenbakker van Nederland' erik jan
  4. Ik volg dit forum al enige tijd en zou graag jullie mening/adviezen willen vragen over het volgende. Mijn uiteindelijke vragen hebben betrekking op de ontwikkeling van een nieuwe website. Als dit niet je interesse heeft zou je hier nl. kunnen afhaken. Eerst maar wat achtergrond. Sinds '93 ben ik zelfstandig ondernemer en in 1997 startte ik het bedrijf Fortune Factory. Een jaar eerder ontdekte ik in de V.S. het Fortune Cookie en zag de geweldige mogelijkheden van dit koekje op het gebied van marketing/ communicatie en promotie. Ieder tekst die je nl. op een reclamepen kwijt kan kan je ook kwijt op een koekje... Directer kun je niet communiceren. In al die jaren ben ik nog nooit iemand tegengekomen, die wel een koekje had gehad, maar het tekstje nog zou moeten lezen. Wij (co-)produceren de Fortune Cookies en verkopen die in Nederland, Duitsland en Belgie. Wij hebben hierin (vrijwel) een monopolie positie en willen de verkoop uitbreiden naar andere landen. Dit najaar zullen we van start gaan in Spanje. Afnemers zijn o.a. groothandelaren, maar ook bijv. Masterfoods en Unilver die ze verkopen in retailverpakkingen. Fortune Cookies worden daarnaast verkocht als bijvoorbeeld onderdeel van een kerst-of relatiepakket en als promotioneel item. Wij verkopen ca. 70% rechtstreeks aan de eindverbruiker en 30% via wederverkopers (relatiegeschenken leveranciers, reclamebureaus e.a.) Naast het zakelijk segment hebben wij een assortiment ontwikkeld voor de particulier. Zo hebben we ons gericht op de trouwmarkt. Ca. 80.000 huwelijken per jaar, waarvan 60/70% de trouwdag afsluit met een feest, waarvoor gemiddeld 135 personen worden uitgenodigd. Als (goed) gebruik ontvangen de gasten veelal een aandenken, een bedankje uit naam van het bruidspaar, waaraan zo’n 2,00 tot 2,50 euro wordt gespendeerd. Aanvankelijk waren dit –uiteraard- onze fortune cookies waarin het bruidspaar hun lijfspreuk of andere bedankteksten kon laten opnemen op het strookje in het koekje. Een zeer origineel alternatief voor de meer traditionele bruidsuikers of foto van het bruidspaar. We ontwikkelden de afgelopen jaren diverse verpakkingen met steeds het fortune cookie als vertrekpunt. Met meer en minder succes hebben we in de afgelopen jaren naast het Gelukskoekje ook enkele andere promotionele items ontwikkeld voor zowel de zakelijke markt alsook het particuliere segment (trouwerijen). Mede door deze uitbreiding maakt de omzetontwikkeling de laatste 2 jaren een gestage en forse groei door (de laatste 6 maanden, +45% t.o.v. 2004). Bij de start van het bedrijf heb ik veel aandacht en geld besteed aan marketing en promotie. Momenteel wordt hierin – met uitzondering van bannering en google ads- weinig tot niets gedaan. Onze website is dan ook de levensader van het bedrijf. Ieder euro dubbeltje omzet komt binnen dankzij of direct via het internet. Onze website kun je vinden op www.geluk.com Na 7 jaar dienst en al vele malen met het idee gespeeld te hebben heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en besloten deze zomer te benutten voor de opzet van een geheel nieuwe website. Tevens zullen we het assortiment kritisch onder de loep nemen, een nieuwe huisstijl willen ontwikkelen (of de bestaande te verfrissen/ op strakken) en een strategische koers bepalen voor de toekomst voor wat betreft onze profilering in de nederlanse markt en de introductie van Fortune Factory in andere landen (franchising?, agenturen, eigen ondernemingen?) In duitsland zijn we overigens actief met een eigen onderneming (Gmbh). De huidige website is inmiddels een zwak residu van de website waarmee we 7 jaar geleden (een eeuw geleden in het internettjidspanne gerekend) van start gingen. Nieuw producten en tientallen pagina’s zijn toegevoegd. Meerdere bedrijven hebben er inmiddels aan gesleuteld. De navigatie is een doolhof geworden en de site maakt inmiddels een gedateerde indruk. Ik vind het moeilijk afstand te doen van de huidige website want hoe je er ook tegenaan kijkt, hij functioneert wel. Dagelijks komt onze omzet hierop binnen. Aan de andere kant realiseer ik me dat het op heel veel fronten beter kan en dat het gewoon moet. Ik zie er best wel tegenop om een aanvang te maken omdat ik weet dat het geen gemakkelijke exercitie zal worden, een gedisciplineerde aanpak vergt (niet mijn sterkste punt) en er veel tijd , energie en geld in zal zitten. Om wat concreter te worden, jullie zouden me kunnen helpen met het volgende: a) Ik wil een nieuwe site laten ontwerpen en ben opzoek naar een bedrijf dat zowel de vormgeving als de techniek kan verzorgen. Waarop moet ik letten als ik op zoek ben naar zo’n bedrijf. Natuurlijk geeft een portfolio een eerste indruk. Maar hoe scheidt je het kaf van het koren? Ik zoek een bedrijf bijvoorkeur in de 3-hoek Gorinchem- Rotterdam- Dordrecht. b) Ik zou een 3-tal concepten, het ontwerpen en voorstellen voor een navigatie-structuur willen hebben waaruit we een keuze kunnen maken. Ik wil de nieuwe site beslist laten testen (zowel door particuliere bezoekers, via bijv. een enquête, als ook face-to-face). Maar in welke fase test je..? Welke vragen zijn van belang om erachter te komen hoe men je site/product aanbod/bedrjif percipieert..? Kennen jullie een site waar je online informatie kunt vinden over dit onderwerp of zijn er vragenlijsten beschikbaar? c) Om niet over een nacht ijs te gaan, zou ik me willen oriënteren bij max. 3 bedrijven., om na te gaan wat ze voor ons kunnen doen en met welke input/voorstellen ze, al dan niet vrijblijvend, en wellicht tegen een kleine vergoeding, kunnen komen. Heeft ervaring welke afspraken je hierover kunt/moet maken. Stel dat ik kies voor concept A en dit wil laten uitwerken door bureau B. d) Valt het aan te raden voor concept en vormgeving, wat me toch geheel andere disciplines lijken dan inhoud, navigatie en techniek, aan te kloppen bij een reclamebureau ..? e) Wij schrijven zelf de globale teksten die ik wil laten aanscherpen door een copy-writer. Via dit forum ben ik al op een spoor gezet, maar aanvullende suggesties blijven welkom. Als je meer informatie wenst, laat het maar weten. Ik wacht de reacties af en zal er beslist m’n voordeel mee doen! "Geluk zit soms in een klein Koekje" E.J. Gulden Fortune Factory
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.