• 0

'koek en zoopie' - webmarketing

 

Ik volg dit forum al enige tijd en zou graag jullie mening/adviezen willen vragen over het volgende.

 

Mijn uiteindelijke vragen hebben betrekking op de ontwikkeling van een nieuwe website. Als dit niet je interesse heeft zou je hier nl. kunnen afhaken. Eerst maar wat achtergrond.

 

Sinds '93 ben ik zelfstandig ondernemer en in 1997 startte ik het bedrijf Fortune Factory. Een jaar eerder ontdekte ik in de V.S. het Fortune Cookie en zag de geweldige mogelijkheden van dit koekje

op het gebied van marketing/ communicatie en promotie. Ieder tekst die je nl. op een reclamepen kwijt kan kan je ook kwijt op een koekje...

 

Directer kun je niet communiceren. In al die jaren ben ik nog nooit iemand tegengekomen, die wel een koekje had gehad, maar het tekstje nog zou moeten lezen.

 

Wij (co-)produceren de Fortune Cookies en verkopen die in Nederland, Duitsland en Belgie. Wij hebben hierin (vrijwel) een monopolie positie en willen de verkoop uitbreiden naar andere landen. Dit najaar zullen we van start gaan in Spanje. Afnemers zijn o.a. groothandelaren, maar ook bijv. Masterfoods en Unilver die ze verkopen in retailverpakkingen. Fortune Cookies worden daarnaast verkocht als bijvoorbeeld onderdeel van een kerst-of relatiepakket en als promotioneel item. Wij verkopen ca. 70% rechtstreeks aan de eindverbruiker en 30% via wederverkopers (relatiegeschenken leveranciers, reclamebureaus e.a.)

 

Naast het zakelijk segment hebben wij een assortiment ontwikkeld voor de particulier. Zo hebben we ons gericht op de trouwmarkt. Ca. 80.000 huwelijken per jaar, waarvan 60/70% de trouwdag afsluit met een feest, waarvoor gemiddeld 135 personen worden uitgenodigd.

Als (goed) gebruik ontvangen de gasten veelal een aandenken, een bedankje uit naam van het bruidspaar, waaraan zo’n 2,00 tot 2,50 euro wordt gespendeerd.

 

Aanvankelijk waren dit –uiteraard- onze fortune cookies waarin het bruidspaar hun lijfspreuk of andere bedankteksten kon laten opnemen op het strookje in het koekje. Een zeer origineel alternatief voor de meer

traditionele bruidsuikers of foto van het bruidspaar. We ontwikkelden de afgelopen jaren diverse verpakkingen met steeds het fortune cookie als vertrekpunt.

 

Met meer en minder succes hebben we in de afgelopen jaren naast het Gelukskoekje ook enkele andere promotionele items ontwikkeld voor zowel de zakelijke markt alsook het particuliere segment (trouwerijen).

Mede door deze uitbreiding maakt de omzetontwikkeling de laatste 2 jaren een gestage en forse groei door (de laatste 6 maanden, +45% t.o.v. 2004).

 

Bij de start van het bedrijf heb ik veel aandacht en geld besteed aan marketing en promotie. Momenteel wordt

hierin – met uitzondering van bannering en google ads- weinig tot niets gedaan. Onze website is dan ook de levensader van het bedrijf.

 

Ieder euro dubbeltje omzet komt binnen dankzij of direct via het internet. Onze website kun je vinden op www.geluk.com

 

Na 7 jaar dienst en al vele malen met het idee gespeeld te hebben heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en besloten deze zomer te benutten voor de opzet van een geheel nieuwe website.

Tevens zullen we het assortiment kritisch onder de loep nemen, een nieuwe huisstijl willen ontwikkelen (of de bestaande te verfrissen/ op strakken) en een strategische koers bepalen voor de toekomst voor wat betreft onze profilering in de nederlanse markt en de introductie van Fortune Factory in andere landen (franchising?, agenturen, eigen ondernemingen?) In duitsland zijn we overigens actief met een eigen onderneming (Gmbh).

 

De huidige website is inmiddels een zwak residu van de website waarmee we 7 jaar geleden (een eeuw geleden in het internettjidspanne gerekend) van start gingen. Nieuw producten en tientallen pagina’s zijn toegevoegd. Meerdere bedrijven hebben er inmiddels aan gesleuteld. De navigatie is een doolhof geworden en de site maakt inmiddels een gedateerde indruk.

 

Ik vind het moeilijk afstand te doen van de huidige website want hoe je er ook tegenaan kijkt, hij functioneert

wel. Dagelijks komt onze omzet hierop binnen. Aan de andere kant realiseer ik me dat het op heel veel fronten

beter kan en dat het gewoon moet. Ik zie er best wel tegenop om een aanvang te maken omdat ik weet dat het geen gemakkelijke exercitie zal worden, een gedisciplineerde aanpak vergt (niet mijn sterkste punt)

en er veel tijd , energie en geld in zal zitten.

 

Om wat concreter te worden, jullie zouden me kunnen helpen met het volgende:

 

 

a) Ik wil een nieuwe site laten ontwerpen en ben opzoek naar een bedrijf dat zowel de vormgeving als de techniek kan verzorgen. Waarop moet ik letten als ik op zoek ben naar zo’n bedrijf. Natuurlijk geeft een portfolio een eerste indruk. Maar hoe scheidt je het kaf van het koren? Ik zoek een bedrijf bijvoorkeur in de 3-hoek Gorinchem- Rotterdam- Dordrecht.

 

b) Ik zou een 3-tal concepten, het ontwerpen en voorstellen voor een navigatie-structuur willen hebben waaruit we een keuze kunnen maken. Ik wil de nieuwe site beslist laten testen (zowel door particuliere bezoekers, via bijv. een enquête, als ook face-to-face). Maar in welke fase test je..? Welke vragen zijn van belang om erachter te komen hoe men je site/product aanbod/bedrjif percipieert..? Kennen jullie een site waar je online informatie kunt vinden over dit onderwerp of zijn er vragenlijsten beschikbaar?

 

c) Om niet over een nacht ijs te gaan, zou ik me willen oriënteren bij max. 3 bedrijven., om na te gaan wat ze

voor ons kunnen doen en met welke input/voorstellen ze, al dan niet vrijblijvend, en wellicht tegen een kleine vergoeding, kunnen komen. Heeft ervaring welke afspraken je hierover kunt/moet maken. Stel dat ik kies voor concept A en dit wil laten uitwerken door bureau B.

 

d) Valt het aan te raden voor concept en vormgeving, wat me toch geheel andere disciplines lijken dan inhoud,

navigatie en techniek, aan te kloppen bij een reclamebureau ..?

 

e) Wij schrijven zelf de globale teksten die ik wil laten aanscherpen door een copy-writer. Via dit forum ben ik al op een spoor gezet, maar aanvullende suggesties blijven welkom.

 

Als je meer informatie wenst, laat het maar weten.

Ik wacht de reacties af en zal er beslist m’n voordeel mee doen!

 

"Geluk zit soms in een klein Koekje"

 

E.J. Gulden

Fortune Factory

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je huidige site is een ongebruikelijke mengeling van BtoB en BtoC. Je spreekt er zowel particuliere als zakelijke afnemers mee aan. Wil je dat handhaven? Wat werkt dat werkt, moet je ook niet moeilijk over doen.

 

Je huidige site is verwant aan het thema GELUK. Da's logisch als je met fortune cookies begonnen bent. Maar is dat nog steeds de mainstream? In Duitsland ben je al actief als Fortune Factory, en in Spanje? Heb je meer identiteiten? Is dat ook qua merk goed geregeld?

 

Kun je je voorstellen verschillende frontpages (domeinnamen) vanuit een centraal systeem aan te sturen?

 

In BtoB doen jullie zelf aan concept-ontwikkeling (acties, verpakkingen). Heb je de expertise daarvoor zelf in huis of werk je met vaste/wisselende partners? Is dat service, een extra bron van inkomsten, belangrijk of bijzaak?

 

Complimenten overigens. Er zijn altijd wel een paar slakken om zout op te leggen, maar met 45% groei dit jaar doen jullie het blijkbaar prima. Leuk dat je deze case aan het forum voorlegt. Ik ben benieuwd wat we aan collectieve wijsheid kunnen opbrengen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Interessante discussie. Ik ben zelf toevallig op het moment bezig met een applicatie waarmee bedrijven een geschikt internetbureau kunnen vinden op basis van een aantal criteria (locatie, kennis, ervaring in branche/met software, doelgroep, klantgrootte etc).

 

Betreffende je punten:

 

Waar moet je op letten?

Belangrijke aspecten in mijn ogen zijn:

 

Ervaring met jouw soort sites

Dus: ervaring met jouw branche, met jouw doelgroep, met jouw doelstellingen. Dit is een lastig punt: je wilt niet dat ze voor je concurrenten werken, maar je wilt wel dat ze de expertise en ervaring in huis hebben. Je wilt dat het bureau weet wat wel en niet werkt bij jouw soort site. Het verdient daarom aanbeveling dat je het portfolio van de betreffende bureaus goed doorneemt. In jouw geval is het bijvoorbeeld belangrijk dat bureaus ervaring hebben met e-commerce naar doelgroepen die niet of moeilijk via traditionele kanalen zijn te benaderen.

 

Haal niet teveel in huis

Hoe groter het bureau, hoe meer expertises in ene projectteam vertegenwoordigd zijn. Voor kleineren projecten is soms overkill om een internetstrateeg, informatiearchitect en noem maar op in te zetten. Hoewel het als leek niet altijd goed is in te schatten is het raadzaam om naar de samenstelling van het projectteam te vragen.

 

Prijs

Hier kun je niet omheen: ed kosten zijn vaak een bepalende factor. Let niet alleen op de projectkosten zelf, maar ook op bijkomende of terugkerende kosten: hoe zit het met hosting, zit er een licentie op het CMS, is die eenmalig of jaarlijks etc?

 

Gebruiksrechten, auteursrechten en andere rechten

Een ondergeschoven kindje waarbij veel opdrachtgevers pas na schade en schande wijs worden. Je wilt niet meemaken dat als je je activiteiten bij een ander bureau wilt onderbrengen, je te horen krijgt dat je het CMS en database niet meekrijgt terwijl je daar wel op gerekend hebt. Of dat je een boze brief krijgt als je er zelf een button bij plaatst. Zorg dat je hier duidelijkheid over hebt en laat het bij voorkeur op papier zetten in de offerte (de meeste algemene voorwaarden zijn op dit gebied sterk in jouw nadeel).

 

Kennen jullie een site waar je online informatie kunt vinden over dit onderwerp?

Ja, ja, ja, maar als ik die site noem is het spam :)

 

Ik zoek bureaus in de regio Rotterdam-Gorinchem-Dordrecht

In de database van eBase, herstel, van die site, zitten 35 internetbureaus uit dit gebied. Ik heb deze attached als textbestand bij dit bericht. Er zitten grote en kleine bij, maar ze hebben vrijwel allemaal wel minimaal 5 medewerkers.

 

In welke fase test je?

Moeilijke vraag, onder andere ook omdat die in de praktijk zelden wordt gesteld. Testen is zelfs bij grote projecten nauwelijks aan de orde. Geheel ten onrechte naar mijn mening en het siert je instelling dat je er wel aandacht aan wilt besteden. Er zijn een aantal insteken mogelijk:

- Veel bedrijven leveren een "preview"-versie op van de website. Deze kun je gebruiken om de site intern of extern te testen. Het verdient wel aanbeveling om dit van tevoren te bespreken met het bureau in kwestie zodat ze weten dat ze een bovengemiddelde hoeveelheid feedback kunnen verwachten. Wanneer men daar tijdens de bouw rekening mee houdt kunnen aanpassingen doorgaans sneller worden doorgevoerd.

- Je kunt een professionele usability test inzetten. Slechts weinig internetbureaus hebben hier echt de expertise voor of weten die te vinden. Er zijn bureaus gespecialiseerd op dit gebied. In jouw geval zou ik, als je er inderdaad een specialist voor in wilt zetten, op zoek gaan naar een bureau dat die tests afneemt uit marketingoogpunt. Aan dure usabilitytests zoals die worden uigevoerd voor grote corporate sites zul je weinig hebben.

 

Welke afspraken maken bij oriëntatie?

Geen :) Daar is het een oriëntatie voor ;-) Maar zonder dollen:

 

Er zijn twee manieren om zo'n traject in te gaan: vrijblijvende gesprekken en een pitch.

 

Bij vrijblijvende gesprekken treed je de bureaus met open vizier tegemoet en laat je ze na één of twee gesprekken een offertevoorstel doen. Het is aan te raden van tevoren een bureauselectie (bv. 3 of 4 bureaus) te maken: dat scheelt je zelf tijd ivm te voeren gesprekken, en bureaus geven meer aandacht aan hun offerte als ze merken dat ze meer kans hebben. Laat wel gerust weten dat je met andere bureaus in gesprek bent: laat de offrerende partij maar lekker duidelijk maken waarin hij uitblinkt t.o.v. de concurrentie.

 

Een ander traject is een pitch. Hierbij schrijf je een uitgebreide RFP (Request for Proposal), een soort sitevoorstel, die je aan vooraf geselecteerde bureaus toestuurt. 3 bureaus is hierbij gebruikelijk, 5 bureaus wordt als onbehoorlijk veel beschouwd. Dit omdat bureaus bij een pitch een doorgaans voorstel doen en veel tjd steken in concept en designvoorstellen. Gezien de tijd die het kost worden pitches doorgaans alleen bij de grotere opdrachten gedaan (>20.000 euro): het is voor de bureaus immers een kosten-baten-afweging.

 

Wat afspraken betreft, geef ze enig inzicht in je budget zodat je geen totaal onbruikbare voorstellen krijgt, maar geef niet teveel info weg anders gaan ze tot het gaatje :) Bespreek de betalingsvoorwaarden en de planning (wanneer zouden ze het op kunnen leveren). Het is soms mogelijk om escape-clausules op te (laten) nemen: als je het bijvoorbeeld echt niet eens kunt worden over het designvoorstel kun je via een escape-clausule de rest van de overeenkomst laten otbinden en hoef je alleen het reeds verrichte werk te betalen. Bespreek zoiets wel vooraf want het is ongebruikelijk.

 

 

Is het aan te raden om voor concept/vormgeving aan te kloppen bij een reclamebureau?

Nee, in mijn ogen niet. Reclamebureaus die goed bekend zijn met internet, zijn uiterst zeldzaam. Degenen die er wel goed mee bekend zijn, zijn doorgaans zeer fors aan de prijs.

 

Wat wel veel voorkomt, zeker als internetstrategie een belangrijke rol speelt, is dat interactive marketingbureaus de projectverantwoordelijkheid hebben/krijgen en zelf techniek en mogelijk ook vormgeving inhuren bij derden. Bureaus als Lemz en Qi zijn hier voorbeelden van. Voordeel voor de klant is dat die niet te maken krijgt met allerlei technische poeha. Nadeel is dat de projecten door het externe inhuren aan de duurdere kant zijn en dat technische kwesties (ook i.v.m. auteursrecht) moeilijker aan de orde te stellen zijn.

Er zijn ook veel internetbureaus die het gehele traject van concept tot vormgeving en techniek beheersen. Helaas zijn er zeer grote verschillen tussen internetbureaus. Het is vanuit de "harde" IT-hoek tot en met de reclamehoek een grote grijze massa waarin internetbureaus van allerlei allooi rondzwerven. Er zijn dan ook erg veel bureaus die op een of twee van die vlakken ernstige steken laten vallen.Bij de grotere bureaus valt dit doorgaans mee maar de prijs is er dan ook naar.

 

Je ziet: er is niet echt een eenduidig antwoord op te geven Ik wil hier met eBase in ieder geval wel meer duidelijkheid en houvast in bieden.

 

Ik wil naar aanleiding van deze kwestie nog even terugkomen over je vraag vraag over het rondshoppen en mogelijk het concept van partij A door partij B laten uitwerken. Ik zou dit niet zelf gaan coördineren. Zoek dan bij voorkeur een partij A die zelf ruime ervaring heeft met partijen-B. Second-best optie: breng partij A en partij B samen voor de definitieve opdrachtverstrekking zodat ze/jullie er gezamenlijk aan kunnen werken. Wanneer dit namelijk niet haarfijn afgestemd is, is het vragen om problemen.

 

Copywriter

Zeer verstandig vind om een copywriter in te zetten. Zoek iemand die ervaring heeft met internet, dat is toch een ander schrijfstijl dan bv. print.

bureaus_rdam_gorinch_dordr.txt

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

een kleine aanvulling op het zeer relevante antwoord van Anders, met betrekking tot testen:

 

ik denk dat je drie verschillende soorten testen moet onderscheiden:

 

1. usuability test, dit doe je op papier op basis van vooraf gedefinieerde use scripts, d.w.z. bedenk een aantal acties die de klanten moeten kunen doen, bijvoorbeeld inschrijven, winkelwagen vullen, offerte aanvragen, ... als alles goed is, zijn deze scripts al onderdeel van het functioneel ontwep geweest.

 

2. systeemtest. dit hoort de bouwer/opdrachtnemer te doen. ze mogen pas aan jullie opleveren nadat zij zelf alles getest hebben. laat hun ook testverslagen opleveren.

 

3. acceptatietest. dit doe je bij de oplevering. je kijkt dan naar 3 aspecten:

a. heeft de opdrachtnemer aan de opdracht voldaan. zit alles er in?

b. werkt het? hierbij moet je elke pagina en elke use script doorlopen en vaststellen dat het werkt.

c. kan ik er mee werken? alles wat je op papier het ontworpen, kan ik de praktijk nog wel eens anders uitpakken of onhandig zijn. Ook dit kan je hier bepalen.

 

Kijk vooral naar de commitment van de opdrachtnemer NA OPLEVERING. vaak zie je dat aan het eind van het project het team uit elkaar valt. Juist doordat je afhankelijk bent van je on-line business, moeten ze adqeuaat kunnen reageren bij problemen (bijvoorbeeld de eerste 2 weken nadat je life bent gegaan.

 

Indien in jullie situatie relevant, onderschat de gegevensconversie van de oude naar de nieuwe site niet. Ook hier kan een proef-conversie geen kwaad.

 

 

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me helemaal aan bij VCC z'n commentaar. Wel met een kleine aanvulling op

2. systeemtest. dit hoort de bouwer/opdrachtnemer te doen. ze mogen pas aan jullie opleveren nadat zij zelf alles getest hebben. laat hun ook testverslagen opleveren.

 

Als niet techneut is het vrij lastig om zelf te doen en dus waarschijnlijk ook om een testrapport te kunnen lezen. Ook vermoed ik dat deze testen, voor scripts/databases e.d., vaak niet volledig zijn. Ik zie nl. genoeg scripts die niet bestand zijn tegen de meest voorkomende fouten. Een paar voorbeelden die je zelf kunt testen of op kunt laten nemen in de test specificatie/technische voorwaarden

 

- speciale karakters als e-accent

- speciale karakters als ', & en "

- linkje in e-mail kopieren en een stukje van bv. een ordernummer weg laten vallen (krijgt de klant een nette foutmelding)

- negatieve aantallen bij bestellingen

- e-mail adressen invoeren met niet bestaande domeinnaam

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Erik Jan,

 

Je besluit om afscheid te nemen van je huidige website, is denk ik een wijs besluit. Je geeft voorts blijk van een goed inzicht en je weet al waar je naartoe wil. Je bent dus niet over één nacht ijs gegaan ;)

 

Je schreef: >>Onze website is dan ook de levensader van het bedrijf. Ieder euro dubbeltje omzet komt binnen dankzij of direct via het internet.<<

Je kunt het ook vanuit een iets andere hoek benaderen: hoeveel omzet missen we nu (al) door de huidige 'overjarige' uitstraling van onze website...en ons imago naar buiten toe?

Kortom wát kan een nieuwe website, een nieuwe huisstijl, je mogelijk al (direct) gaan opleveren?

 

Dan de vraag: voor welk soort bureau moet je kiezen?

Ik citeer uit het bericht van Anders: >>Is het aan te raden om voor concept/vormgeving aan te kloppen bij een reclamebureau?

Nee, in mijn ogen niet. Reclamebureaus die goed bekend zijn met internet, zijn uiterst zeldzaam. Degenen die er wel goed mee bekend zijn, zijn doorgaans zeer fors aan de prijs.<<

Ik ben het niet eens met Anders' mening/visie.

Ik denk dat je zelf een goed beeld hebt, omdat je aangeeft dat vormgeving iets wezenlijks anders is dan het bouwen van een degelijke website.

 

Je wil investeren in een nieuwe website en een bijpassende huisstijl?

Primair wil je -als doelstelling- toch gewoon de nodige omzetgroei gaan genereren en secundair: daar wil je -als instrument- o.a. je website voor gaan gebruiken?

Dan kom je m.i. vervolgens op 3 belangrijke punten uit:

 

1) Je hebt iemand nodig die je van de nodige marketing en communicatie adviezen kan voorzien. En let op: communicatie betekent dan niet alleen een paar strakke teksten neerzetten. Maar o.a. bijvoorbeeld ook: welke kleurstellingen vinden jouw (potentiële) klanten prettig. Hoe komt je kleurstelling internationaal over? Strategie bepaling. etc. etc.

 

2) Je hebt een goede vormgever nodig. (Dat weet je dus zelf ook.)

 

3) Je hebt een goede webdeveloper(!) nodig, die de technische infrastructuur van jouw 'kloppende hart' -o.a. de database en CMS- op een uiterst degelijke wijze kan koppelen aan de door de vormgever aangeleverde templates.

 

Je hebt voor jouw doelstellingen dus een perfect zittend - en een op de groei voorbereid 'maatpak' nodig en daarvoor moet je m.i. gewoon bij een specialist te rade gaan. Je hebt daarvoor dus een bureau nodig die je precies datgene gaat leveren wat je zoekt en niet een bureau dat je verkoopt wat zij kunnen maken....?

 

Dan het kostenplaatje: jij doet straks een investering en die investering moet zich meer dan minimaal gaan terugverdienen. Dat betekent in absolute Cruijffiaanse zin: levert je investering meer op dan de kosten, dan kost je investering daarna niets meer. Dan is het dus de vraag: welke investering -welk bureau, product en prijsstelling- gaat zich voor jouw onderneming, het meer dan snelst terugverdienen?

Investeer je nu 5.000 euro om straks 30.000 euro aan extra omzet te maken, of is het wellicht verstandiger om 8.000 euro te investeren om 250.000 euro terug te verdienen? (Goedkoop is niet altijd ook beter?)

 

Tenslotte: indien je nu interesse hebt gekregen in een perfect zittend 'maatpak' dan weet ik een goed bureau voor je, die een uitstekend totaalpakket kan leveren tegen een zéér concurrerende prijs.

(Wellicht zelfs voor een gedeelte op een no succes no pay basis.)

Als je wil, dan laat ik dat bureau even vrijblijvend contact met je opnemen?

 

In elk geval: alle succes!

 

Vriendelijke groet,

 

 

Dirk.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kijk, hier heb ik dus wat aan.

 

Geweldig al die reacties. Er zijn heel wat zaken waar ik direct m'n voordeel mee kan doen. Ik laat alles even bezinken, voor ik inhoudelijk reageer en wat aangehaalde punten zal toelichten.

 

Dirk, ben benieuwd. Laat dat bureau me maar contacten, ben benieuwd

naar hun werk/visie.

 

Ik sta nu met m'n handen in het deeg en het werk wacht...

:)

 

'De gelukkigste koekenbakker van Nederland'

 

erik jan

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Erik Jan,

 

Bedankt voor je positieve respons.

Ik heb het betreffende bureau over jouw positie ingelicht en als het goed is zal er contact met jou worden opgenomen.

 

Betreffende je koekenbakkerij: bak ze niet te hard noch te zacht, maar met finesse en een gouden gloed ;)

 

Succes!

 

Vriendelijke groet,

 

 

Dirk.

Link naar reactie
  • 0

Daar zijn we dan weer... een paar maanden later...

 

Op dit moment wordt onze nieuwe website gebouwd, iets waar we lang naar toe hebben gewerkt en naar uit hebben gekeken. We hebben een goede briefing opgesteld en uiteindelijk een bureau gekozen uit een selectie van 3.

 

Alleen nu: de website die momenteel wordt gemaakt voelt niet goed als de vervanger van onze “oude” website. De klik en de geest van onze site is er totaal uit. Ok, we zijn iets verder omdat er nu ipv html een database gestuurde site met content beheer achter hangt. Maar qua uiterlijk en functionaliteit verschillen we teveel van mening met de websitebouwer. Ik heb de werkzaamheden dan ook stil laten leggen. Uiteraard met pijn, want er is al een groot gedeelte betaald. Maar zo wil ik in ieder geval niet verder, onze omzet is totaal afhankelijk van de website. En de opzet bij de keuze van het webbureau is uiteraard een samenwerking voor een langere termijn, omdat een website nou eenmaal een project is van constante optimalisering.

 

Erg jammer allemaal, er is veel tijd en geld in gestoken en als we er nu de stekker uit moeten halen, betekend dat we het gehele traject opnieuw zouden moeten ingaan en een niet al te kleine verliespost.

 

Volgens de maker is de site (die vanaf een testlocatie te benaderen is) 75% af en dient er dan ook voor dit deel minimaal te worden afgerekend. Mijn inziens is het opgeleverde niet meer als een aftreksel van wat we al hebben.

 

Ik zou graag een “onafhankelijke” mening willen krijgen. Een bedrijf of persoon die kan adviseren in dit traject en beoordelen in hoeverre de reeds gemaakte site ten opzichte van de bevestiging en offerte is uitgewerkt.

 

En wellicht voor het nieuwe traject waar we ingaan advies of tips zou kunnen aanleveren van bedrijven waar wel goede ervaringen mee zijn.

 

Om het bureau niet al te zeer aan de schandpaal te hangen en openbaar te maken (misschien zit ik wel fout) wil ik de url van de testsite niet in deze post plaatsen, dus stuur mij gerust een mailtje.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.