Beste Dennis, Daphne en Annedien,
Vanmorgen een vraag gesteld op dit forum en voor het eind van de ochtend al zoveel reacties! Zoveel reacties had ik niet verwacht. Heel hartelijk dank.
Ik heb al jullie reacties gelezen en zijn voor mij heel waardevol !!!
Ik heb besloten om na lange tijd toch mijn uurtarief te gaan verhogen. Bestaande klanten ga ik een zakelijke brief sturen waarin ik uitleg waarom het uurtarief omhoog gaat.
Waarschijnlijk doe ik dit binnenkort of per 1 januari.
Ik weet nog niet precies hoe hoog het gaat worden, maar ik zat zelf te denken aan 30 euro excl. b.t.w. per uur. Dus een verhoging van 7,50 euro per uur. (Het uurtarief verdubbelen vindt ik veel te veel).
Wat betreft de korting op het uurtarief:
Jullie hebben wel gelijk, dat ik dat eigenlijk niet moet doen, maar ik kan verder niets bedenken om het aantrekkelijk te maken om een soort onderhoudscontract af te sluiten.
Alle beveiligingsupdates worden namelijk door de providers geinstalleerd en problemen met een website komen eigenlijk ook niet voor.
Dus een soort wegenwacht hulp is voor mij niet mogelijk.
Ik moet dus iets anders gaan verzinnen om vaste inkomsten te genereren.
Wel heb ik even zitten denken om bijvoorbeeld aan te bieden om een gevraagde aanpassing bijvoorbeeld binnen 1 dag te doen met een onderhoudscontract en anders wordt dit binnen 3 dagen gedaan.
Maar dit is eigenlijk ook geen optie, omdat klanten van mij gewend zijn dat kleine aanpassingen eigenlijk dezelfde dag of de volgende dag gedaan worden. En als ik met vakantie ben kan ik die tijd niet nakomen met het onderhoudscontract.
Zoals jullie kunnen lezen is het voor mij erg moeilijk om daarop iets aantrekkelijks te verzinnen, maar ik geef niet op!!