ericbont

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

ericbont's trofeeën

  1. Ik heb samen met mijn vrouw een VOF. We doen beide apart opgave voor de inkomstenbelasting. Zij heeft 60% en ik 40% aandeel in de VOF. Nu wordt in de belastingopgave gevraagd naar "Prive onttrekkingen in contanten". Moet (kan) ik hier 40% van het totaal aan opgenomen prive ontrekkingen invullen?
  2. In 2011 heb ik prive (van een particulier) een youngtimer aangeschaft. In 2012 ben ik deze auto ook zakelijk voor mijn VOF gaan gebruiken. Alle kosten voor brandstof en onderhoud in 2012 heb ik betaald via de VOF. Aangezien ik meer dan 500 km prive rij heb ik bijtelling over de handelswaarde. Paar vragen: * Kan ik voor de aangifte 2012 de auto voor de oorspronkelijke aanschafwaarde in de balans van de VOF opnemen en het oorspronkelijke aanschafbedrag vanuit de VOF naar prive over maken? * De aanschafwaarde is relatief laag (<4000 euro). Is het wel verstandig de auto op de balans te plaatsen? Dit gezien de wispelturigheid in regelgeving van de overheid? * Als ik de auto op de balans plaats, moet een youngtimer dan ook in 5 jaar afgeschreven worden? * Het kenteken staat gewoon op mijn prive naam (kan volgens mij ook niet op een VOF) dus voor de vraag of de auto op de balans komt hoef ik volgens mij voor wat betreft registratie niet over te schrijven?
  3. Ter aanvulling: het gaat om extra uren (wisselende hoeveelheden per maand) en alleen in de maanden april/mei/juni en okt/nov.
  4. Ik ben al gedurende 11 jaar voor 20 uur per week in loondienst. Daarnaast heb ik een eigen bedrijfje met meerdere klanten (circa 30). Gezien een toename van werkzaamheden heeft mijn werkgever de wens dat ik meer tijd voor zijn bedrijf beschikbaar maak. Ik wil dat wel, maar echter alleen op uurbasis/factuur. Is het mogelijk/toegestaan om naast een 20 uur loondienstverband voor de resterende te werken uren facturen te sturen vanuit mijn bedrijfje?
  5. Op zich helemaal mee eens, maar de betreffende functie is, om andere redenen dan wel of niet presteren, inderdaad een enigszins onzekere positie/functie.
  6. Voor een organisatie die zich in een nogal rumoerige en tumultueuze fase bevindt ben ik in onderhandeling met een externe manager die (mede) de zaak weer vlot moet gaan trekken. Hij heeft op dit moment een goede arbeidsovereenkomst elders. Hij wil de overstap wel maken maar vraagt nu, vanwege vermeent hoog afbreukrisico, om een aanzienlijke afkooppenalty in het arbeidscontract op te nemen. Kan iemand mij advies geven of dit gebruikelijk is en zo ja wat evt. realistisch is?
  7. Ja, niet betalen zou ik inderdaad wel willen. We hebben ruime ervaring met meedoen aan aanbestedingen - is inderdaad een hele hoop administratieve ballast en werk. Het probleem in deze situatie is echter dat de aanbestedende dienst gewoon eist dat er eerst betaald moet worden en dan pas de specificaties/complete bestek aan ons wil toezenden. Idem dito voor wat betreft het meedoen aan de selectiefase. Eerst betalen en dan mag je pas meedoen. De vraag waar ik mee worstel is of een dergelijk houding/opstelling wel is toegestaan conform de europese aanbestedingsrichtlijnen? Groet, Eric
  8. Recentelijk is er door een semi-overheidsorganisatie in onze sector een Europese aanbesteding uitgeschreven. We hadden/hebben het plan om aan deze aanbesteding mee te gaan doen. Toen we voor nadere info contact opnamen met de aanbestedende dienst bleek dat we eerst euro 750,- moesten overmaken om het bestek/specificaties te mogen ontvangen. Dit in het kader van te maken arbeids- en administratiekosten door de aanbestedende dienst. Om deel te mogen nemen aan de selectiefase moeten we opnieuw euro 750,- overmaken. Dit lijkt ons de omgekeerde wereld. Mag dit juridisch wel? Eric Bont
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.