BFU

Senior
  • Aantal berichten

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Female
  • Voornaam
    Elise
  • Achternaam
    Visser
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Body Fashion Unlimited
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  1. Het is strafbaar... + je staat voortaan op de blacklist van alles wat merk is in de fashionwereld... volgens mij bedoel je iets anders met een goede voorbereiding op de start?
  2. Je zou wel kunnen proberen of je zelf een outlet concept kunt lanceren. Waarbij je een goed contract probeert af te sluiten met het merk. Je zou dan hun overstock kunnen gaan verkopen tegen lage prijzen (waarvan het merk vaak ook de prijs nog kan bepalen...). Dan zien ze je waarschijnlijk als noodzakelijk kwaad, maar gedogen ze je... en kun je toch jouw marge behalen op alle artikelen. Je hebt dan alleen niet de nieuwste collectie... Als ik jou was, zou ik heel goed navraag doen naar de licentie die de leverancier heeft. Waarom kan hij wel aan deze artikelen komen en jij niet? Weet je hoeveel nep-Gucci in omloop is? Mn op ebay en dat soort sites waar verschillende zichzelf groothandel noemende bedrijven actief zijn? Je wilt het als starter niet meemaken dat je duur bij elkaar verdiende centjes verdwijnen als sneeuw voor de zon bij de douane, omdat jouw zending door de douane wordt aangemerkt als nep! Bovendien staan er forse boetes op het invoeren van nepartikelen.
  3. Soms heeft een incasso bureau wel meerwaarde: met veel verschillende (nieuwe) klanten is er een grotere kans op % gewijs meer laat betalers en kan het je geld besparen als je het aan een no cure-no pay incasso bureau overlaat. We kunnen in de tijd die we besparen heel veel andere dingen doen... en een medewerker hoeven we er niet meer voor vrij te maken om eens per week een hele dag te gaan bellen (na kantoortijd...). Ook voor incasso's in het buitenland kan het handig zijn hebben we ervaren. Maar als dat alles niet op jou van toepassing is, hebben ze idd weinig meerwaarde lijkt me. Mocht je er 1 zoeken, laat het me maar weten: ik kan het bureau waarmee we nu werken aanbevelen.
  4. Hi Bas, Denk je er even aan dat rembours verzenden wel een bewuste keus -marketing - moet zijn, want: - rekening houden met voorfinanciering (je krijgt binnen 10 dagen na aflevering pas uitbetaald) - hoeveel % van jouw klanten zullen het als impuls aankoop bestellen onder rembours en wat verwacht je aan % geweigerde zendingen bij de deur? - hoe verifieer je de remboursbestellingen? Misbruik van adressen komt vaak voor: bel je eerst voordat je de zonnebril onder rembours verzend? Daarnaast denk ik dat je heel goed moet nadenken over jouw concept: merken hebben het recht om restricties & copyright vergoedingen aan retailers te vragen. De rechten worden verdeeld door het merk, distributeurs en agenten. Realiseer je ook, dat in de High fashion wereld inkopen 2 tot 3 seizoenen voorafgaand aan het verkoopseizoen plaatsvinden, wat inhoudt dat je nú moet inkopen voor iets wat je pas over 2 seizoenen krijgt geleverd en vaak nog in hoeveelheden die het merk bepaalt. Doe je dat niet: dan schrappen ze je simpelweg van hun lijstje en wordt je niet meer uitgenodigd voor een belangrijk inkoop evenement (zoals een beurs). Je zult ook veel moeten reizen, kletsen en netwerken: iedereen wil wel een voordeel halen uit de marges die er zijn: voor jou zijn er 1000 anderen wereldwijd die hun webshop wel willen vullen. Wat maakt jou aantrekkelijk voor een groot merk, wat is hun voordeel? Probeer de juiste mensen in het bedrijf te spreken, boek reizen naar belangrijke beurzen en klets veel af met de belangrijke spelers... Ik denk zelfs dat het niet de verkoop moet zijn waar je goed over na moet denken: een merk kan zichzelf verkopen en jij kunt er van profiteren. Gewilde gevoels-artikelen maakt mensen gemakkelijk in het kopen. Maar realiseer je ook, dat vóórdat je de verkoop hebt geregeld heel wat moet worden geregeld en gelobbied en dat kost tijd, aandacht maar vooral ook veel geld...
  5. Ok... Want wij hebben zelfs te maken met buitenlandse zakelijke klanten die menen dat iets niet aangekomen is, terwijl we de verzendbewijzen in handen hebben en tnt post niets kan vinden... Die wachttijd van de navraag van 30 dagen maakt klanten nu eenmaal kriegelig en geeft klanten de mogelijkheid hun eigen indianen verhalen op te maken & verspreiden... We vergoeden het netjes, maar het wordt al gauw een heel vervelend(gerechtelijk) welles/nietes spelletje wat heel veel schade aan je goede naam kan toebrengen... Ik heb ondertussen geleerd dat niets is wat het lijkt op internet en dat er vele webshop-valkuilen zijn, waar je als enthousiaste starter gemakkelijk kunt intrappen. Service kan ook te ver gaan... Vandaar dus mijn brainwave van net. Maar zo te zien heb je dat al helemaal uitgepluisd.
  6. Ik hoop niet dat je nu boos wordt ;) maar ik ventileer even mijn gedachte die er met de laatste zin in me opkwam: Ze zouden zich (ook al is dat dus absoluut niet nodig) eenvoudigweg ongemakkelijk voelen als het afgegeven wordt door iemand die weet wat er in het pakje zit. Deze klanten voelen zich prettig bij annonimiteit. Is het niet zo dat jij een zo hoog aantal "vermissingen" via jouw shop ongewild naar je toetrekt, omdat nu eenmaal niet alle klanten even goed bij kas zitten, maar wel "in 1 van eerste levensbehoeften willen voorzien en in een impuls iets kopen wat ze zich eigenlijk niet kunnen veroorloven?" Anoniemiteit is natuurlijk een groot goed, maar uit onderzoek is ook gebleken dat wanbetalers en fraudeurs gemakkelijker kiezen voor internet aankopen omdat ze de mensen áchter de shop niet kennen, nooit zullen leren kennen en geen band met ze hebben, behalve dan via email, brieven of telefoon? Als een klant dan moet kiezen tussen eten of de impuls aankoop uit jouw assortiment dan is de keuze voor betaling snel gemaakt, zeker als je weet dat je kunt zeggen dat je het nooit ontvangen hebt en de verzender opdraait voor de kosten?.... Ze weten toch dat ze anoniem blijven en dat ze je niet in hun dorp tegen zullen komen, in tegenstelling tot de marktkoopman waar ze hun appels en peren halen.... Daarnaast kennen mensen in zo'n situate vaak de wegen om toch door te gaan met een levenstijl die ze zich niet kunnen veroorloven.... Maar als ze zien hé verzending met tnt post, betalen achteraf na ontvangst van de zending, geef je het dan niet heel snel op een presenteerblaadje kado? Ook al is dat kadootje een order waarvoor betaald moet worden, maar waar ze gemakkelijk onderuit kunnen als ze zeggen dat het nimmer is ontvangen, want je zult niet gelijk de klant omwille van jouw service erop aanspreken: dat zul je in eerste instantie bij de verzender doen: juist....TNT Post?
  7. Allerleerst is volgens mij verzending met verzekering van een pakketje (ik neem aan dat je de sticks niet door de brievenbus laat gooien in een dun goedkoop envelopje, met kans op schade?) veel duurder dan € 6,25 bij TNT Post..... Daarnaast is de kans op vermissing en schade erg groot, weet ik uit ervaring als je het met de standaard zending af wil doen. Ook weet ik uit ervaring dat de standaard post je als verzender recht geeft op absoluut niets als het mis gaat. Daar zou ik dus zeker niet op bezuinigen. Er zijn veel vervoerders die standaard handtekening voor ontvangst aanbieden en als je veel gaat verzenden is de kans groot dat je een leuke deal kunt sluiten op basis van jouw volume, waardoor de verzendkosten dalen. GLS is al genoemd, maar DHL, UPS en Sandd of zelfs Kiala bestaan er ook. Als je dit higher level kunt "opsurfen" op internet, kun je vast ook snel hun websites op het wereldwijde web vinden en zullen ze je graag van alle info voorzien. Suc6!
  8. Hee, das een leuke: ik keek net op de site van kiala en we kunnen zelf met onze showroom meehelpen aan het creeëren van ons eigen ophaal - afhaal kiala punt! Dat zou helemaal mooi zijn. Zo kom je nog eens op ideeën! We gaan het zeker onderzoeken. Thnx Tech-Nico. En Edjuh: idd de klant waardeert zelf brengen enorm: doen we met spoedzendingen ook wel eens en daarmee creeër je heel veel goodwill, maar voor ons is het qua volume en levertijd niet te doen. Wel creatief bedacht. Vossie: jouw klanten bestellen toch bij jou en zien graag de persoon achter de shop... ik kan me niet voorstellen dat ze er een probleem mee hebben als jij voor hun deur staat.. bestellen is vertrouwen en zolang jij niet uitgebreid aan de deur staat te roepen: mijnheer...hier is uw.... zullen ze alleen maar blij zijn dat je het persoonlijk komt brengen!
  9. ??? Ik ben nog even ondersteboven van de verharding van de toon van de discussie.... - Diekantop : jouw loyaliteit valt te prijzen en eerlijke mensen zoals jij houden een bedrijf draaiende, maar helaas wijst de praktijk ook uit, dat er ook werknemers zijn, die om wat voor reden dan ook minder goed functioneren. Maar ook systemen kunnen falen als ze niet worden bijgehouden, procedures kunnen zonder goede audit slecht blijken te werken en zo zijn er ontelbare redenen te verzinnen waarom iets niet goed werkt..... ups heb ik op zich wel vertrouwen in, alleen is het kostenplaatje volgens mij behoorlijk. Of valt het uiteindelijk wel mee, BFU? Hieronder wat inside informatie: ;) - Ups is voor ons, voor nederlandse consumenten zendingen wat duurder dan de standaard pakketpost van TNT Post; gemiddeld per zending € 1,25, maar dan ontvangen we een handtekening van ontvangst + standaard worden wij én de klant via email uitgebreid op de hoogte gehouden van de gehele tracking. Invoeren per pakket is (gratis) geautomatiseerd, wat tijd bespaart voor onze magazijnmedewerkers. Hierdoor zijn de verzendkosten uiteindelijk (deze afgelopen periode) gedaald. Alle pakketten worden dagelijks gratis afgehaald. - Voor buitenland consumenten zendingen is UPS voor ons goedkoper: gezien ons volume naar België bedraagt de gemiddelde prijs van een pakket €12,95, dat is met tracking, verzekering, automatisering en handtekening voor ontvangst. Voor buitenland zendingen naar zakelijke partners is dat gemiddeld nog € 0,75 goedkoper. Brievenbuspost (dus lichte post) verzenden we in een speciale UPS envelop (gratis verstrekt) en bedraagt gemiddeld € 7,15 afhankelijk van het gewicht. Maar, ook dan is er een handtekening, verzekering en tracking. De tijd zal ons leren of het een verstandige keus is geweest om geheel over te stappen naar een andere vervoerder. Daarbij hebben we Kiala niet als optie meegenomen in ons besluit tot overstappen: via een enquete onder onze vaste klanten bleek dat meer dan 80% bezorging aan de deur prefereert boven afhalen op een afhaalpunt. Als klanten het willen afhalen, dan komen ze het liever afhalen/passen in onze eigen showroom, 63% gaf aan dat ze daarvoor graag een autoreis naar Brabant over hebben. Vandaar dat we (voorlopig) deze service niet aanbieden, maar wellicht zijn er anderen die er bewust wél voor hebben gekozen en zijn er ontwikkelingen in de toekomst die een Kiala punt voor ons wel interessant maken. TNT Post is een goed bedrijf, met een rijke nederlandse historie en zal voor vele ondernemingen de perfecte oplossing zijn voor hun vervoersvraagstuk. Voor enkele ondernemingen is het dat niet en ik begrijp Vossie's frustraties heel erg goed:zeker gezien mijn eigen ervaring en de nasleep van enkele conflicten ontstaan door het uitblijven van levering (waarvan de vervoersbewijzen hier aanwezig zijn). Maar gelukkig wonen we in een land met keuze mogelijkheden en een ieder is vrij de partner te kiezen die het best bij de eigen bedrijfsvoering past. Gelukkig is er dit forum waarop we met elkaar kunnen discussieren over alle keuze mogelijkheden. De toon van de discussie is nu wat harder, maar de keuze is nog steeds vrij.
  10. Wij zijn sinds de laatste post overgestapt op UPS en ik moet zeggen, kijkend naar de eerste resultaten, dat het hoopvol is. Ik heb tijd over gekregen, want ALLE zendingen zijn prima afgehandeld. Scheelde me een hoop kopzorgen. We houden het nog een maandje of 2 op proef en dan weten we natuurlijk meer.
  11. Hi! Heb het hele forum doorgespit, maar kon nergens een specifiek antwoord vinden, wellicht kunnen jullie even met me meedenken? Op dit moment heb ik, vrouw een goedlopende onderneming die sterk aan het uitbreiden is en een succesvolle toekomst heeft(zoals het er nu naar uit ziet). Mijn partner (we zijn niet getrouwd) heeft me altijd gesteund en daar waar hij kon geholpen, buiten zijn fulltime baan elders. Nu is hij ook aangestoken door het ondernemersvirus, maar de branche waarin ik actief ben spreekt hem buiten wat meehelpen totaal niet aan. Terwijl we de afgelopen tijd lekker bezig waren, heeft hij een geweldig plan uitgedokterd voor een geheel andere branche/product en waarvan ik en meerderen in ons netwerk enthousiast over zijn. Hij heeft er ervaring in, het financiële plan ziet er goed uit. De steun voor dit plan en de openingen om te starten zijn er (zelfs de bank is bereidwillig), nu de rechtsvorm nog... Een handelsnaam extra onder de huidige naam is niet slim, gezien de 2 totaal verschillende branches, maar is het mogelijk om binnen 1 gezin (we wonen samen en hebben een kind ) wel 2 eenmanszaken te hebben? Is het belastingtechnisch/juridisch gezien wel handig? Een VOF valt af: we doen 2 verschillende dingen en werken niet samen...ook zal de zaak van een op een ander adres worden uitgevoerd... Wel leuk om elkaar nog wat te vertellen te hebben, natuurlijk ;) maar halen we ons nu niet onnodig allerlei rompslomp op ons en zien we wellicht iets over het hoofd? Nou ja, kortom: als iemand even wil meedenken of tips heeft: we houden ons aanbevolen!
  12. Hmm .... de vraag waarmee dit topic gestart werd maar dan met een toevoeging: is er uberhaupt wel een alternatief? ;) ???
  13. Jeetje, wat is de situatie van jou Vossie herkenbaar voor ons helaas: dit soort toestanden die jij beschrijft maken ook wij bijna wekelijks mee. Ik had net een hele boze klant aan de lijn die beweerde niets ontvangen te hebben, terwijl Track/Trace aangaf dat het afgegeven was. Onderzoek starten, kost weer min. 30 dagen, weg goede naam: aangifte doen is niet mogelijk, TNT beroept zich op de voorwaarden & verzekering keert ook niet. :( Heb nu offertes liggen van UPS en GLS: we kiezen morgen een vervanger, want hier krijgen we alleen maar heel veel hoofdpijn van. Regel je je zaken zelf goed, verziekt een partner het. Informeel krijg ik als reden: ja, maar uw afzender (alleen de postcode & huisnr.) is bekend als lingeriezaak, dat zijn nu eenmaal gewilde artikelen (!!!!!). Toen ik dat hoorde, werd ik helemaal kwaad! Ik verzend niets meer met TNT Post. Klaar. Op naar een betere vervoerder. Is dat voor jou Vossie: ook geen optie?
  14. Het is wel een beetje off-topic, maar ik zit, zelfs op dit late tijdstip nog met mn handen in het haar, wat betreft een aantal vermiste zendingen naar 1 klant in België. Probleem: - Van de 12 zendingen in de afgelopen 3 maanden zijn er maar 6 aangekomen. Vervoerder: TNT Post - de Post Verzendwijze: Internationaal Pakket Plus EU TNT Post kan op de barcodes alleen vinden: in de verzendroute..of afgeleverd. (dd. 12-06-2007 is er een pakket retour afzender gekomen....)TNT verwijst me naar de Post (omdat de pakketten wel in belgië zijn aangekomen, de Post stuurt me terug naar TNT Post). Heeft iemand enig idee hoe ik er achter kan komen waar de pakketten gebleven zijn? Het officiele onderzoek duurt zo'n 30 dagen bij TNT Post, 30 dagen bij de Post... dus ik moet wachten... en wachten.... Heb heel veel zin om aangifte van diefstal te gaan doen, maar vraag me af of dat iets zal opleveren, behalve nog meer frustraties... Heeft iemand een goede tip, eentje die ik wellicht over het hoofd zie?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.