jaccog

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

jaccog's trofeeën

  1. Dag Joost, Bedankt voor je bericht. Ik had inderdaad iets gehoord over de aftrek van de BTW die niet voor DGA zou gelden. Dit blijkt dus inderdaad het geval, merci! Staat de aftrek van BTW trouwens los van hoe de woning qua vermogen ingedeeld wordt (gesplitst of keuze vermogen zakelijk/prive)? Jacco
  2. Dag forumvrienden, Kunnen jullie mij advies geven over het volgende complexe verhaal? ik geef het zo specifiek mogelijk zodat het hopelijk wat makkelijker wordt om te adviseren: We laten een huis bouwen t.w.v. 470.000 incl BTW. We willen er nu eigenlijk graag een aanbouw bij doen en hierbij een deel van de garage eveneens meenemen om te laten verbouwen als kantooruimte. De kosten hiervoor zijn circa 35.000 incl.BTW. Ik ben DGA full-time en heb 2 bedrijven + holding. Mijn vriendin is zelfstandig ondernemer en werkt part-time. Nu de vragen: 1) Wat is financieel de handigste constructie: splitsen of keujze vermogen (en zo ja prive/zakelijk)? 2) Kan de BTW volledig teruggevraagd worden? (over zowel 470.000 als 35.000?) 3) Zo ja, kan ik dit bedrag in de zaak in brengen om hiervan aan mezelf prive een hypotheek te verstrekken (wetende dat ik in 10 jaar de BTW (prive?) terug moet betalen 4) Op wiens naam c.q. zaak kan dit het beste plaatsvinden: van mij of mijn vriendin. Zo, een ingewikkeld vraagstuk waar al een tijdje mee worstel, een ieder die mee wil helpen bij voorbaat enorm bedankt!! Jacco
  3. Helemaal mee eens. Dit gesprek is derhalve ook inmiddels gevoerd. De bal ligt nu bij het bedrijf. Ik wil echter wel weten hoe mijn (juridische) positie is voordat ik met hen om tafel zit.
  4. Het aantal uren is hoger? Hoger dan het afgesproken aantal? Dan gaat de discussie namelijk wel een andere kant op lijkt me. Dan draait het om of je opdrachtgever het wel eens is met je declaratie aan uren. Of lees ik hier iets verkeerd? Het aantal uren in de eerste 2 maanden is hoger dan de 20 uren. Echter, dit is mede aanleiding om te overwegen om te stoppen. (en dus niet de overige 4 maanden minimaal 20 uren meer af te nemen). Is er een reden waarom ik het bedrijf niet kan houden aan de minimale verplichting van 20 uur (c.q. factuur sturen voor 20 uren)?
  5. Is dit niet een vanzelfsprekendheid? Als ik met iemand afspreek (met terugwerkende kracht) mijn uurtarief te willen verlagen indien de ander zich verplicht 20 uur per maand af te nemen voor 6 maanden lang, dan lijkt me het dat bij het niet nakomen van zijn kant van de afspraak minimaak het uurtarief voor alle gemaakte uren met terugwerkende kracht gecorrigeerd mag worden. Bovendien kan ik de klant niet houden aan de gemaakte afspraak? Of zijn er nog andere handige mogelijkheden om er met een acceptabel voorstel voor beide partijen uit te komen?
  6. De directeur staat zelfs in de "aan" samen met mij. In de e-mail tekst staat bovendien dat het voorstel akkoord is bevonden door hem. Dat mag het probleem dus niet zijn. Nils, ik heb geen sanctie afgesproken. Hierover staat ook niets in mijn algemene voorwaarden. Het gaat dus sec om het verhaal wat in de mail staat. Je hebt het over het factureren van minder uren tegen het tarief zonder korting. Bedoel je hiermee alle tot dan toe gemaakt uren tegen het oude tarief? (immers, toekomstige uren vallen weg).
  7. Beste forumleden, Ik loop tegen het volgende aan: met een klant heb ik afgesproken dat ik mijn uurtarief verlaag in ruil voor een minimum aantal uren afname van mijn dienstverlening per maand. Dit heeft de secretaresse van de directeur eerst telefonisch bevestigd en vervolgens op mijn verzoek per e-mail. In de e-mail staat dat zij akkoord zijn met afname van minimaal 20 uur per maand de komende 6 maanden. In ruil daarvoor heb ik het uurtarief met x% aangepast met terugwerkende kracht op de oude facturen. Nu zijn we 2 maanden verder en blijkt er ontevredenheid over het aantal besteedde uren dat overigens aantoonbaar hoger is door continue wisselende correcties die de opdrachtgever door wenste te voeren. Het lijkt er nu op dat het bedrijf wil stoppen met de afname van onze diensten. Hoe sterk sta ik hier nu in, c.q. wat zijn mijn mogelijkheden er van uitgaande dat het bedrijf wil stoppen met het afnemen van onze dienstverlening? Alvast bedankt voor jullie hulp!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.