unknown

Junior
  • Aantal berichten

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Female

Bedrijfsinfo

  • Branche
    29

unknown's trofeeën

  1. Inderdaad frelo, Ze hebben er vaak geen erg in wat er allemaal bij komt kijken. Ze denken over ondernemen: "dat doe ik wel effe" Maar vaak ontbreekt bij de zzp-er de administratieve kennis. Maar ja, je kunt als ondernemer tenslotte niet overal goed in zijn. ;) Willie
  2. Inderdaad Welleke dat had ik zeker kunnen vermelden. Maar ik wilde alleen aangeven dat je er vanuit moet gaan als je voor jezelf werkt de lasten maandelijks gewoon doorgaan of je nu werk hebt of niet. Maar zzp-ers hebben over het algemeen meer inkomsten dan kosten. (vaak alleen een GSM en een bedrijfsauto, verzekeringen en af en toe aanschaf van nieuw gereedschap e.d.) Een bedrijfspand is voor hen niet aantrekkelijk, personeel hebben ze niet, adverteren doen ze niet etc. Maar de bedragen die geadviseerd worden zijn ook niet abnormaal hoog, ik geef wel duidelijk aan dat ze niet moeten denken dat ze er rijk van worden. En Frelo, In de berekenigen wordt wel degelijk rekening gehouden met de te betalen belasting, premie's e.d. Toch bedankt voor de aanvullingen. Willie
  3. Je wilt alleen een salaris al je je diensten verkoopt? vreemd, als je straks een eigen woning/gezin hebt moeten er toch vaste inkomsten zijn. De vaste lasten komen toch wel elke maand in dezelfde hoeveelheid terug. Ik adviseer de zzp-ers waar ik voor werk om een vast bedrag elke maand over te schrijven naar hun privé rekening. Meestal is dit het bedrag wat ze ook verdienden toen ze nog in loondienst waren. Ze zijn al gewend om van dat bedrag te leven. Zo bouwen ze ook een buffer op voor de tijden als ze minder werk hebben. En hebben ze een buffer opgebouwd, dan is er ook altijd ruimte voor extra opnames indien dat nodig mocht zijn. En gelukkig nemen ze mijn advies allemaal over, en zie ik dat ze het allemaal goed doen. :) Willie
  4. Hallo forumleden, De dubieuze debiteur heeft eindelijk (na 3 maanden!!) betaald. Ik had gevraagd of ze een betalingsspecificatie op wilde vragen. naar aanleiding daarvan berichtte deze mij dat het geld inderdaad naar een ander rekeningnummer was overgemaakt. En na nog wat mailtjes over en weer hebben we gisteren de betaling ontvangen. Of het nu echt naar een ander rekeningnummer was overgemaakt.....daar heb ik mijn twijfels over. De volgende keer betaald deze contant. Een ieder voor zijn advies/raad bedankt. Groetjes Willie
  5. Bedankt allen voor de informatie, het dreigen met incasso had ik al gedaan in een aanmaning en de gestuurde mail, maar dat maakte dus ook geen indruk. Deze blijft volhouden (via mail en telefonisch) dat er betaald is. Dan gaan we maar eens kijken of deze dubieuze debiteur mij dan een bewijs van betaling kan laten zien. En mocht deze dit niet willen doen, dan zit er niets anders op als een incassoburo te zoeken. Groetjes Willie
  6. idd jeroen die topic bedoelde ik. Een bewijs van betaling vragen..........ja, ik heb er wel aan gedacht. Zijn er misschien forumleden die dit ooit gedaan hebben. Ik ben een goed jaar bezig met ondernemen en dit is mijn eerste "niet" betalende klant. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ik ben bang als ik het incasso ga geven dat het me meer kost als wat het factuurbedrag is. Groetjes Willie
  7. Geachte forumleden, Enige tijd geleden heb ik op dit forum gereageerd op een topic over incasso procedures. (kan de topic niet meer vinden) Ik heb een niet betalende klant. Ik heb deze al 2x schriftelijk, 1x telefonisch en 1x per mail attent gemaakt op de betalingsachterstand. De klant blijft volhouden dat deze het geld naar onze rekening heeft overgemaakt , alleen......wij hebben niets ontvangen. ??? Mijn vraag is nu (het gaat om een bedrag van 130 eurie) is het rendabel om hiervoor een incasso procedure voor op te starten? En zo ja, als de klant vol blijft houden dat er betaald is moet deze dat dan ook bewijzen? Ik heb mijn bankafschriften wel 10x nagekeken maar ik kan het bedrag niet vinden. (ca. 20 transacties per maand, dus daar kan ik niet echt overheen kijken.) Groetjes Willie
  8. Ziet de belastingdienst je als ondernemer? Ik bedoel daarmee of je ook bericht hebt gehad van de belastingdienst dat je winst uit onderneming geniet. Ze maken namelijk wel een verschil tussen winst uit onderneming of resultaat uit overige werkzaamheden. groetjes Willie
  9. Wij sponseren een lokaal volleybal team. En inderdaad daar hebben we een binding mee, mijn zoon volleyt bij deze vereniging. Wel heel erg leuk om een groep tienermeiden in een shirt te zien sporten waar jouw bedrijfsnaam op staat. :) De sponsorcontract is afgesloten voor 4 jaar, de kosten zijn 1 x keer per 4 jaar 250 eurie voor de shirts en 100 eurie elk jaar als sponsorkosten. Op de website van de vereniging hebben ze een aparte sponsorpagina waar je bij staat met info en de link naar je eigen site. Ik verwacht ook niet dat we daar echt veel nieuwe "klanten" vandaan halen, het is meer ter ondersteuning van de vereniging. groetjes Willie
  10. Met 30 euro per uur vind ik je niet echt hoog zitten, meer een gemiddeld tarief. Ik ken webdesigners die vlot 2000 euro vragen voor een simpele website. (waarvan je templates eenvoudig kunt kopen,voor weinig,op het web) Vind jezelf dan dat je die 30 euro per uur niet waard bent? groetjes Willie
  11. Wij beschrijven zoals Robert al aangaf ook de hele website in tekst. Dus uit hoeveel pagina's de site bestaat; bv 5 pagina's, waaronder 1 homepagina en 4 achterliggende pagina's. welke benaming deze pagina's krijgen; bv home,bedrijfsprofiel,producten,foto's,contact en een beschrijving van wat er op de pagina's komt te staan. Dit aangevuld met wat de klant zelf aan dient te leveren (tekst, foto's). bv Home als men op home komt, verschijnt de start pagina van de website, dit is dezelfde pagina die verschijnt na het in tikken van Uw internetadres in de adresbalk van de internetbrowser. Op de homepage bevinden zich een aantal standaard elementen: - hoofdmenu - (eventueel) een welkom tekst - foto’s van het bedrijf (aan te leveren door klant) Als de klant met de offerte akkoord gaat, krijgen ze van ons een opdrachtbevestiging in tweevoud waarvan ze er één getekend naar ons retour terug dienen te sturen. Als we een opzet gemaakt hebben nemen we contact op met de klant en kunnen ze de opzet via een speciale link zelf al on-line bekijken, en op/aanmerkingen doorgeven. Als de site helmaal naar wens is gaat deze on-line en is het project opgeleverd. (dit wordt wat uitgebreider ook in de offerte vermeld.) Onze offerte's bestaan vaak ook uit 3 á 4 pagina's. -inleiding -uiteenlegging website (1 of 2 pagina's) -kostenoverzicht Veel werk, maar het levert wel wat op als je al in je offerte duidelijk bent. ;D groetjes Willie
  12. Dan heb ik hier ook nog wel een vraag over. Wanneer stuur jullie een rekeningoverzicht? Meteen op de uiterste betaaldag, wacht je nog een paar dagen af...... Het is vervelend en tijdrovend om achter een klant aan te lopen die lak aan je betalingstermijn heeft. Datzelfde geld voor eerste en tweede (of laatste) aanmaning, in welk tijdsbestek versturen jullie zoiets? groetjes Willie
  13. Nou Karen, ik heb net het geld overgemaakt.(en de boekhandel netjes gebeld dat ik het bestelde boek wilde annuleren) En het is toch niet een "gedoe" om een boekje..... het word op dit forum veel aangeprezen en dan lijkt mij dat de inhoud wel de moeite waard is om te lezen. Ik ben al een aantal jaar in het bezit van je boek, mamma wordt ondernemer. Ik heb daar ook veel info uit gehaald om mijn moederschap met zelfstandig ondernemer zijn te combineren. Dus waarom zou calimeromarketing ook niet vol nuttige info staan? :D Groetjes Willie
  14. Vreemd, ik heb het hier bij de locale boekhandel besteld en die gaven aan dat het uitverkocht was, en dat het wel 2 weken kon duren voordat deze weer bestelbaar was. Willie
  15. Het boek is alleen uitverkocht, ik was er ook al naar op zoek. Willie
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.