mklievink

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male

mklievink's trofeeën

  1. Sorry Edwin de marketingplan-inhoud niet gelezen, dus daar kan ik niks over zeggen. Wat me wel meteen opvalt is dat je het hebt over een trefpunt voor marketing en sales in Nederland. Wat opzich een mooie titel is, het straalt ambitie uit. Vervolgens is een van de links jouw cv ??? mijn vraag is: wat wil je hiermee bereiken? Ik denk niet dat veel marketeers die een site bezoeken, die wordt aangemerkt als het trefpunt voor Nederland in hen vakgebied, jouw cv als relevante informatie zien. Een CV databank waar mensen hun cv kunnen plaatsen kan wel een idee zijn, zo creeer je een netwerk gelegenheid.
  2. Bedankt voor de reacties! Het werk is niet in het Midden-Oosten, maar de salarissen zijn inderdaad erg goed. Het valt mij op dat in enkele posts gesproken wordt over een soort van uitzend-structuur, ik zelf dacht meer aan een bemiddelingsbureau. Recruitment, werving en selectie die termen. Misschien is een uitzendbureau wel beter hoor, maar kan iemand mij vertellen waarom..? En om nou zelf direct iets in Oost-Europa op te zetten lijkt me niet het meest handige plan.
  3. Bedankt voor de goede feedback! Om even antwoorden te geven op vragen of onduidelijkheden: -Er is werk dat voor een 60 urige werkweek (dat is natuurlijk wel flink aanpakken) 80.000 euro per jaar betaald, incl huisvesting. Ervaring is hiervoor geen zware vereiste. Een (jonge) timmerman kan naar schatting 40.000-60.000 euro per jaar verdienen + overuren, en een electricien kan makkelijk meer halen. -Ik heb inderdaad ook al gedacht aan mensen uit bijvoorbeeld Polen of andere delen van Europa. Het inkomen zal voor hen zeker een substantieel verschil maken. En ze lijken mijns inziens minder gebonden (aan hypotheek etc.) -Payrolling heb ik nog niet over nagedacht, ik ga er tot nu toe even vanuit dat ze op de payrol van de opdrachtgevende werkgever komen. Maar dat andere houd ik zeker in de gaten. -15% zou een mooie fee zijn. Met financiele risico's bedoelde ik voornamelijk bepaalde garanties die ik moet geven aan de opdrachtgevers. Bijvoorbeeld geld terug als de werknemer vroegtijdig ontslag neemt of niet over de juiste competenties beschikt. Ik zal op een of andere manier mijn professionaliteit waar moeten maken om een interessante partij te zijn denk ik. Klein nadeel is dat ik tot half mei hier ben en dan al naar huis kom, en tot die tijd een fulltime baan heb. Dus lastig om te netwerken, afspraken maken, informatie inwinnen etc.
  4. Beste HL-ers, Ik ben op dit moment in het buitenland in een gebied waar een enorme vraag is naar personeel. Met name personeel in beroepen als timmerman, monteur, electricien etc. En ook op het gebied van de wat zwaardere industrie is een vraag naar arbeidskrachten. De salarissen zijn zeer aantrekkelijk. Het is mijn idee om vanuit Nederland een recruitmentbureau op te zetten die mensen uit Nederland (en/of overig Europa) matched met werkgevers in dit gebied. De arbeidsovereenkomsten kunnen tijdelijk (tot 2 jaar) of vast zijn. Ik kan ook de visum aanvragen verwerken. Mensen die ik hier heb gesproken denken dat hier zeer zeker potentieel in zit. Graag wil ik de volgende dingen eens van meerdere kanten, invalshoeken en mensen horen: -wat beweegt een Europeaan om 2 jaar in het buitenland te gaan werken (in dit soort beroepen, en behalve het riante inkomen)? oftewel denken jullie dat er genoeg mensen hiervoor te vinden zijn (het is een ontwikkeld land)? -wat zijn de kosten voor het inschakelen van een recruitmentbureau, uiteraard zal dit per functie verschillen, maar misschien is het handig om aan een bepaald percentage van het eerste jaarsalaris te denken? -wat zijn financiele risico's voor een werving en selectiebureau? Uiteraard nog veel meer vragen en dingen waar ik aan moet denken, maar deze lijken me in de allereerste fase wel erg interessant. Alvast bedankt voor de reacties!
  5. Beste Higherlevel bezoekers, Graag wil ik hier aankondigen dat op 21 februari 2006 een logistiek symposium wordt georganiseerd aan de Universiteit van Tilburg. Alle toegespitste informatie vind je op deze website: www.top-down.nl/symposium Voor bezoekers uit het bedrijfsleven, en zelfstandige ondernemers wordt de volgende workshop aangeboden door Platform Hergebruik. Producentverantwoordelijkheid: ‘kans in plaats van bedreiging’ !? korte introducties: - nieuw overheidsbeleid gericht op producten, kansen en bedreigingen door H. Krikke, UvT - hergebruik, een strategische keuze door vertegenwoordiger van Océ Technologies Asset Recovery - rol van suppliers door A. Comperen Ace-Reuse - wat kan het platform ‘hergebruik van producten Brabant’ voor bedrijven doen door: J.Venselaar, Avans Hogeschool gevolgd door discussie over visies en mogelijkheden, en de behoeften van met name kleinere producenten op dit terrein. (uiteraard niet alleen interessant voor Brabantse bedrijven) Kosten voor inschrijving: 60 euro. Bevat documentatie, gehele programma en workshop Producentverantwoordelijkheid. Mail voor vragen of inschrijving: symposium@top-down.nl
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.