lennom

Senior
  • Aantal berichten

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders
  • Geslacht
    Male

lennom's trofeeën

  1. ;) dat zegt genoeg Ik moet bekennen dat deze case inmiddels is gesloten en dat de deal er flink op voorruit is gegaan t.o.v. het bovenstaande. details kan ik hier niet noemen ivm gevoeligheid, maar het ziet er nu echt veel beter uit! Dank gaat uit naar het adviesbureau Kaliber (mag ook wel eens gezegd worden), zonder hun was het namelijk nooit gelukt. om toch nog even terug te komen op jouw vragen: a. klopt b. aan het bedrijf (BV) c. ja, gedeeltelijk dank voor je aanvulling Nils. mocht je wat meer willen weten over de uiteindelijke deal pm me dan gerust. topic mag op slot.
  2. vóór dit voorstel wel, maar ik begin nu te twijfelen. :( ongeveer 125k het gaat om een product, met een succesvolle pilot (op kleine schaal) het product voelt inderdaad aan alsof het mijn eigen kind is, daar kan ik me volledig in vinden. en ik wil absoluut voorkomen dat ik als vader aan de zijlijn kom te staan. maar zijn de problemen die je noemt niet op te lossen door het stemrecht aan te passen? - stemmen bij nieuwe ontwikkelingen - overnemen macht bij conflict Bestaan er daarbij nog meer overduidelijke risico's waar ik serieus rekening mee moet houden?
  3. Komt het vaak voor dat een investeerder geld inbrengt als zijnde een (achtergestelde) lening met rente en daarbij ook nog een aanzienlijk percentage aandelen vraagt? voorstel van de investeerder is in dit geval: - 75% van de aandelen - geld wordt ingebracht als lening, met daarbij 40 a 45% rente (ivm hoog risico)
  4. transactionele of operationele mail. Dat blijkt de verzamelterm te zijn voor mails zoals een bevestiging of orderstatus. Het is volgens mij een vrij nieuw begrip, maar er bestaan zelfs bedrijven die hierin zijn gespecialiseerd vooralsnog heb ik de volgende partijen gevonden - WebPower - zie ook http://www.webwinkelvakdagen.nl/nl/programma/kansen_voor_transactionele_email - Measuremail - zie http://www.measuremail.com/onze-klanten/cases/case-sanoma-transactionele-e-mail En ook Tripolis Solutions (tip van DDJ) blijkt hierin gespecialiseerd te zijn.
  5. @Bas van Langen: klopt, als onbekende in een vakgebied heb je niet altijd genoeg overzicht en grip op de materie. Ik ben een fan van delegeren, maar wil toch altijd een bepaalde basiskennis hebben zodat ik de dialoog kan aangaan. Ook vakmensen zitten er wel eens naast, helemaal in een wereld die in een hoge versnelling vernieuwd. Ik sta zelf al met meerdere emaildressen in de mailinglijst. Daardoor kwam ik er al snel achter dat niet elke mail aankwam. Zo kwamen de mails b.v. nooit aan bij mijn telfort account (een account die juist vaak het tegendeel bewijst). Nadat er later ook door klanten werd bevestigd dat zij geen bevestigingsmail/factuur hadden ontvangen was duidelijk dat er iets niet klopte. De plaintekst oplossing met de te downloaden factuur ga ik zeker afwegen. Groot nadeel vind ik dat ik hierdoor de look&feel van ons bedrijf niet kan weergeven. Dus wellicht is een dubbele zending (plain en html) de oplossing. @ DDJ: Interessant om te lezen dat zelfs grotere jongens dit onderdeel uitbesteden. Dat zegt wel iets over de moeilijkheidsgraad. Ik ben me intussen verder aan het verdiepen en weet inmiddels dat er dmv een klein pixelplaatje wordt gemeten of de ontvanger de mail heeft geopend/aangeklikt. Het nadeel hiervan is dat door dit plaatje de mail wordt gezien als html. Daarbij kan iemand plaatjes blokkeren, waardoor er nooit kan worden gemeten (vooral bij Outlook schijnt dit veel voor te komen). De cijfers kunnen hierdoor behoorlijk afwijken van de werkelijkheid. mailserviceproviders bieden daarbij wel vaak API ondersteuning (o.a. mailchimp). Voor zover ik heb begrepen kan hierdoor het één en ander worden geïntegreerd in onze backoffice. Maar het feit blijft dat deze pakketten eigenlijk puur zijn bedoeld voor mailingen en niet voor het verzenden van een orderbevestiging of orderstatus.
  6. enorm bedankt voor alle reacties tot nu toe. ik krijg een steeds beter beeld waar de knelpunten kunnen zitten. er staan veel goede tips tussen, ik ga ze allemaal bespreken met ons mediaburo. enkele aanvullende vragen, voor de mensen die nog wat energie overhebben ;) 1. begrijp ik het goed en kan er op het technische PHP/HTML gebied weinig fout gaan bij het versturen van mail? of kunnen hier ook oorzaken zitten waardoor mail niet op de bestemming aankomt? 2. Waar kan ik controleren of ons IP adres (of de range) op de blacklist staat? 3. met mailsoftware kan worden gemeten hoeveel mensen de mail daadwerkelijk ontvangen/openenen. In ons geval zou dat ideaal zijn, maar hoe complex is het om een dergelijke functie te bouwen/programmeren? Doen deze bedrijven iets heel speciaals?
  7. Dag Allemaal, Onze single-product webshop hebben we ondergebracht bij een mediaburo, Achter de webshop draait een degelijke en overzichtelijk backoffice, maar we hebben een zwak punt ontdekt, namelijk 'de verzending van emails'. Een groot aantal klanten heeft ons inmiddels laten weten dat de bestelbevestiging nooit is aangekomen. De bestelbevesting is tevens de enige factuur die de klant ontvangt, dus absoluut belangrijk. Op dit moment wordt alles verstuurd vanuit de backoffice, maar schijnbaar is dit niet stabiel. Ik ben me inmiddels aan het verdiepen in mailsoftware die wordt aangeboden door b.v. - MailExpert.nl - getresponse.com - mailchimp.com Maar ik merk dat dit voornamelijk is bedoeld voor het versturen van mailings. Mijn vraag is; Hoe zorgt een bedrijf als Bol.com ervoor dat de standaard e-mails (lees: bestelbevestiging, verzendstatus, etc..) met 100% zekerheid aankomen bij de klant? is het gebruikelijk om een dergelijk mailsysteem te laten bouwen? of bestaan er misschien standaardoplossingen? ???
  8. Weet iemand hoe het precies werkt met btw over rembourskosten? Ik heb begrepen dat het deels verzendkosten zijn en deels betaalkosten. Dit staat er op de site van TNT: ============================= 0-10 kg --------> € 15,11 Deze tarieven zijn inclusief BTW Zeker Pakketzegel + Servicezegel Rembours à € 6,50 (BTW vrij) Daarnaast wordt 1% provisie over het remboursbedrag ingehouden ============================= Betekend dit dat ik alleen btw moet berekenen over de Pakketzegel? Of werkt het anders?
  9. Bedankt voor je reactie Ryan. Ik heb het eergisteren ook even met mijn boekhouder overlegd en hij vertelde inderdaad hetzelfde. Ook wanneer ik inclusief VAT inkoop en de btw niet terug kan krijgen moet ik er 20% btw over berekenen en daarna hetzelfde bedrag weer aftrekken als voorbelasting. Het terugvragen van de Engelse btw via de BD schijnt een erg traag proces te zijn wat zomaar enkele jaren kan duren. Ik ga nu inderdaad kijken of de verkoper kan leveren tegen het nul tarief. Dat is de snelste en makkelijkste oplossing.
  10. bedankt voor je reactie Atlas! Ik ga het even allemaal rustig nalezen en uitzoeken.
  11. Aha, en kan ik dit makkelijk zelf doen? Of is het slim om dit via de Boekhouder te spelen?
  12. Weet iemand hoe het precies werkt met de VAT die door Engelse bedrijven wordt vermeld op de factuur (invoice)? Is er een manier om deze btw terug te vragen? En op te nemen in mijn Administratie? Zie onderstaande bestelling (voorbeeld): Qty Price VAT Amount 1 £17.38 £2.61 £19.99 1 £3.04 £0.46 £3.50 Total: £23.49 Alle hulp is welkom!
  13. Heb jij hier zelf ervaring(en) mee gehad wd? Het zou betekenen dat het versturen van een persbericht zonder aankondiging bij voorbaat dus praktisch kansloos is. :-\
  14. Ik heb de site bewust niet genoemd in dit topic om te voorkomen dat het als spam wordt gezien. maar als handtekening kan het inderdaad geen kwaad ;) bedankt voor de tip!
  15. Toevallig zag ik gisteren een ontwerpopdracht bij Boomerang: Bedenk de Sinterklaaskaart van dit jaar. Wellicht een idee om zelf iets te ontwerpen en je product te promoten? Ben je niet goed in design, benader je vrienden, kennissen etc. die creatief genoeg zijn ;) leuke tip! ik ga er eens naar kijken... en laat ik nu net toevallig een vormgever zijn ;)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.