Alvast dank voor jullie reacties. Ik ga met jullie suggesties aan de slag. Nog even een kort overzicht van de situatie:
VOOR:
Ik had papieren verhuur contracten. Ik moest hierop opschrijven welke spullen een klant huurde, wat deze betaald had, wat de borg was, en wanneer de spullen terug zouden komen. Ik nam deze contracten mee naar de opslag, waar vanuit ik de spullen verhuurde. Als de klant langs kwam, gaf ik de spullen over en tekende deze de contracten ter plekke. Maar hier staat geen PC.
PROBLEEM:
De papieren contracten werden vele stapels papier. Ik moest zelf onthouden wanneer spullen terugkwamen, zoals was afgesproken met de klant. Ik had geen overzicht welke spullen reeds verhuurd waren. Als ik op vakantie was, vroeg ik een vervanger om foto's te maken van de papieren contracten en die te uploaden naar de cloud. Dit was erg omslachtig en ging vaak fout.
OPLOSSING:
Mobile Rent Manager. Ik kan dit online platform vanaf mijn mobiel bedienen. Ik kan snel de producten die een klant wil huren in een winkelwagentje stoppen, en de verhuurperiode aangeven. Het systeem rekent de prijs uit. Hier rolt een contract uit. Dit kan door de klant met de vinger op de smartphone ondertekend worden (geen PC/papier nodig). De klant krijgt een kopie van het contract in zijn/haar email. De klant kan betalen met PIN of contant of per factuur/anders. Het systeem houdt bij welke spullen al verhuurd zijn, en wanneer welke spullen terug komen. Ik kan Staff medewerkers toevoegen om bij te houden wie de spullen verhuurd heeft. Ook rekent het systeem de omzet uit, zodat ik kan bijhouden hoe lucratief de week is geweest.
NIEUWE TOEPASSING
Ik denk dat het systeem ook handig is voor andere AV verhuurbedrijven, of bedrijven die andere zaken verhuren, zoals vakantiewoningen en fietsen en andere apparatuur.