Ik denk dat de laatste 2 deccenia de topic marketing een heel ander kostuum heeft aangetrokken.
wat wist je als consument nu in de jaren 70 80 via de krant en een beetje tv, nu honderden news items, internet alles is veel breder geworden, een berdere discussie, overgens wil ik niet zeggen hiermee dat het beter is geworden, voorbeeld: elke scholier kan een webwinkeltje openenen en alles voor een habbekrats verkopen met marges die niet haalbaar zijn voor een winkel dus je krijgt een soort cuncurentie vervaging die ik denk op de lange duur niet goed is voor mkb NL, de grote megastores die zo'n marketing budget hebben dat het overgrote deel van de mensen denkt dat het daar echt goedkoper is terwijl ze maar een paar acties hebben maar daardoor wel hele volksstammen (families) op zaterdag in huis krijgen want het is zo makkelijk pappa kijkt bij de computers mama kan bij de fohns staan en de kids op hun afdeling !!!!!!
Dus als mkber moet je sterk in je schoenen staan, en je focus richten op service en klantgerichtheid wat meestal in de grote onpersoonlijke superstores ver te zoeken is, "Meneer u kwam voor de aanbieding helaas die is niet leverbaar maar u kan beter deze kiezen kost iets meer maar dan heeft u ook wat" (zomaar een standaard zin bij de superstores)
Groeten Rene