Jump to content

ccarloss

Junior
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    anders
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    google zoeker over o

Vision

  • I'm looking for people who
    bedrijven starten om informatie, ervaringen, diensten te uitwisselen
  1. Ik wil graag advies van iemand met ervaring met "social enterprises". Ik wil een organisatie/bedrijf online beginnen die transparente maatschappelijke doelen heeft en tegelijkertijd winst maakt zoals de volgende informatie: http://knowledge.insead.edu/csr/social-entrepreneurship/for-profit-or-not-for-profit-social-enterprises-seek-a-bett-1492
  2. Ik wil graag een organisatie(met medium kleine bedrijven) starten voor mensen die zwaak staan in de maatschappij, deze organisatie zou werk en kulturelle activiteiten van verschillende soorten aan deze mensen kunnen aanbieden waar zij met plezier en in wat zij zelf kiezen zouden kunnen werken tot zij weer in de maatschappij reintegreren en weer onafhankelijk worden. Van het geld dat de bedrijven(horeca, landbouw, huizen restauratie en verkoop) die in deze organistatie geproduceerd wordt zou zich de organisatie houden en meer werk en activiteiten aanbieden, een soort van recycle systeem. Waar mensen voor zichzelf en voor andere in gelijke zwake situaties werken. Misschien al bestaande bedrijven zouden gedeeltelijk of volledig onder mijn organisatie kunnen functioneren. Ik heb ervaring als ondernemer van een kleine horeca bedrijf, ik werk in de zorg, ben van plan de opleiding verpleegkundig met psychiatrie te volgen terwijl ik voor een dakloos organisatie ga werken. Ik ben niet bekend met deze manier van maatschappelijk werk en zaken doen. Waar zijn de legale of markt onderzoeken die ik eerst zou moeten doen om zo en project te starten behalve een goede profiel te doen van mijn organisatie/onedernemingsidee. Waar kunnen bijvoorbeeld subsiedies voor zulke projekten aangevraagd worden? hoe ziet het er jurisdisch gezien aan elkaar een zulke contructie van organisatie met bedrijven? beperkingen etc? Voorlopig is het begin van een idee maar ik wil iets realistisch van maken, zoals van klein tot groot groeien Ik denk dat de mix van maatschappelijk werk en bussines een goede toekomst heeft. Carlos
  3. Ik heb al sinds 4 maanden een broodjeszak overgenomen in Amsterdam. Nu heb ik een locatie van 25 m2. in februari ga ik uitbreiden tot 50 m2 Ik verkoop gezonde producten en sappen en de omzet loopt goed ik volg nog de bedrijfsformule van de vorige eigenaar.. mijn intentie is in de toekomst ook interieur/design artikelen verkopen. Ik ben niet zo bekend met de interieur artikelen branche. Ik wil graag netwerken met mensen met ervaring in de branche maar ik weet niet precies hoe. Ik heb aan het begin wenig assortiment nodig en geleidelijk meer om het concept van de broodjeszak geleidelijk te veranderen. Ik heb met een mevrouw gesproken die eigenaar is van een interieur artikelen winkel in Amsterdam maar zij wilde mij natuurlijk niet informatie geven over haar dealers in het buitenland van oude en nieuwe interieur artikelen. Ik wil graag dealers in het buitenland vinden en importeren aan het begin in kleine schala. Weet iemand hoe/waar kan ik netwerken om zulk betalbare dealers in het buitenland te vinden? Sorry voor de fouten maar ik ben spaanstalig.
  4. Hei Joost ik heb al het ondernemingsplan van mijn adviseur ontvangen. Het bedrag 10000 euro die aangevragd wordt, dekt alleen de kosten van de eerste maand vaste lasten en niet de kosten van verbouwing. Ik ben van plan met een nieuwe naam en een iets verschillende concept te starten dan de huidige. Een paar van de broodjes en shakes die de huidige eigenaar verkoopt plus nieuwe broodjes en shakes en kunst. Over dit hadden wij al eerder met andere adviseur gesproken en wij waren eens in dat: Of ik begin met verbouwing en een zak met andere naam en uitstraaling of ik begin met de zelfde naam en concept en zonder verbouwing en verandering. De verbouwing kosten zijn niet erg hoog meestal schilderen en kleine etalajes voor 2 ramen. Weet je of de feit dat ik naam veranderen brengt meer kosten? Bij voorbeeld explotatie vergunning, brandweer beveiliging, musiek belasting e.z.v. of na een overname moet ik zowiezo onder mijn naam alle vergunningen opnieuw betalen? Ik prober de 8 gescande paginas van de ondernemingsplan als bijlage te sturen Ik vind het capitaal 10000niet genoeg als ik aan het begin nog 2 weken verbouwing moet hebben. Dus 2 weken extra vaste lasten te betalen. Ik denk als ik 1 december begin moet ik ook het geld van de huur energie e.z.v. van januari van te voren hebben in het geval dat in de eerste maand niet genoeg wordt verkocht. Wegens gebrek aan ervaring, verbouwing of wat en ook reden. graag mening
  5. Ik ben bezig met een onderneminsplan van een kleine biologische brodjes zak in het centrum van Amsterdam waar ook interieur accesoires en siraden worden verkocht. Kunst in het algemeen met kwaliteit in design in natuurlijk/ paranormal of ecologische concept.. Graag wil Ik ook natuurlijke siraden die de chakras beinvloeden in het buitlenland laten maken waar de kosten en steinen goedkoper zijn. Ik heb verschillende websites in het buitenland gezien waar zulke dingen worden vekocht zoals in New York the juicebar breath http://www.breathe-yoga.com/juice_bar.php maar niet groothandelaars, of de groothandelaars die ik heb gevonden in Hong Kong werken met te grote hoeveelheden en niet met kunst in echologische concept. In Nederland heb ik tot nu toe alleen van Kika in Alsmeer gehoort voor de interieur artikelen contact heb ik ook met verschillende sirademakers maar ik neem aan dat zij te duur zouden worden Is het voor een klein bedrijf onmogelijk met "sampels" bij een groothandelaar in het buitenland (zoals in Taiwan of india) te beginen? Kent iemand bepalde websites in nederland waar deze internationale contacten(nationale ook) of groothandelaars adverteren? Hoe kan ik voor zoiets netwerken?
  6. Bedankt voor de reacti Joost, Ik volg nu een IRO traject voor ondernemers daarom word ik nu begeleid door een starters adviseur. Ik ga ook nu mijn arbeidsdeskundig vragen of de UWV als garant voor de lening kan staan. Hoe moet ik precies de commentaar vragen? komt het niet automatisch zonder die te vragen? Hoe loopt precies de aanvraag procedure? Is het beter te wachten op de eerste reactie om naar de tweede bank te gaan aanvragen of is het beter verschillende aanvragen bij verschillende banken tegelijkertijd? als ik starter word mijn recht voor levensonderhoud bij de bijestand gestopt. Daarom was Ik ook van plan levensonderhoud voor starters aan te vragen bij de DWI Het werd mij geadviseert door een medewerker van de DWI tegelijkertid deze aanvrag in te dienen. Het zou ook beter in de ogen van de bank zijn dat ik nog levensonderhoud heb gedurende de start fase en niet 100 per cent afhankelijk van hun lening. Dat zou hen meer zekerheid geven denk ik. Wat denk je, moet ik nog wachten of tegelijkertijd de DWI levensonderhoud aanvraag? Heb je meer tips om hoe mijn gebrek aan ervaring te compenseren? Ik heb mijn adviseur morgen afgesproken ook om over jouw commentaren te spreken.
  7. Zeer bedankt voor jouw reactie denarius, Ik ben bewust van dat ik niet klaar ben voor de aanvrag voor de lening. Juist daarom wil ik niet alleen de tips van mijn adviseur horen maar ook zo veel mogelijke meningen/tips om alle mogelijke vragen te kunnen antwoorden. Mijn adviseur en ik hebben veel onderzoeken en burokratische procedures moeten wachten en er komen nog meer procedures, want ik zit aan het einde van de recht voor WW uitkering en aan het begin van de goedkeuring van de bijstandsuitkering en zou nog de ondernemers uitkering moeten aanvragen en er waren ook veel juridische dingen te onderzoeken van wegens de locatie want de loktie is onderhuur, de huurprijs is tamelijk laag, en het contract loopt tot augustus 2009 en de hoofdhuurder zonder toesteming van de verhuurder wilde de huurprijs verhogen, uiteindelijk zijn wij eens in dat er geen verhooging ga gebeuren. Met mijn adviseur heb ik alleen de onderzoeken nodig gedaan en de investeringsprijzen geinventariseert hij heeft bij zijn kant een begin van ondernemingsplan ontwikkelt zonder koelvitrine op basis van de stukken van de huidige eigenaar en mijn investeringsprijs lijst. Mijn adviseur doet al de aanpassingen nodig om cifermatig aan te tonen dat veranderingen van de huidige formule de omzet zou verhogen. Dit was een onenigheid punt tussen mijn adviseur en ik, want hij wilde dat ik eerst het concept volg zoals het nu is ook om de bank te overtuigen en later gelijdelijk veranderen maar vanwege mijn gezondheid beperking weet ik dat ik een hulpmiddel nodig heb om de stress factor te verminderen . Ik had vanuit de WW in 2003 WAO aangevragd wegens de klachten en het werd afgekeurd omdat de hadicap prosentage was 15 procent. Zo bleef ik in een cirkel van de WW tot 14 oktober. Op maandag gaan mijn adviseur en ik ontmoeten om dieper te gaan in de financielle kant van het ondernemingsplan met al de ingewikkelde onderwerpen van begrotingen,cashflow, prognosen e.z.v. en dan als ik helemaal overtuigd van het plan ben, ben genoeg geinformeert, alles begrepen heb en in het plan geloof gaa ik dan naar de bank voor de lening aanvraag. Er worden nu met de huidige eigenaar ca. 45 broodjes en drankjes per dag verkocht. Met een medewerker per werkdag voor de 2 piek uuren. De openingstijden zijn 12:00-16:00. Vrijdag en zondag gesloten. Mijn openingstiden zouden oficiell met ontbijt 7:30-17:00 zijn Ik begin 7:30-20:00 om te kijken of er nog de avondmaaltijd kan. Ik zou 7 dagen per week open zijn. Ik ga ook salades en kunst verkopen en mischien ook soep. Het aantal uuren van medewerkers moet ik nog organiseren Ik zou graag 2 uuren assistent per dag voor de piek uuren vroeg in de ochtend om de broodjes,sappen, salades en soepen voor de dag te voorbereiden. en een of 2 personen voor de hele weekend. Zo werk ik alleen in de piek uuren in de ochtend van de weekends en in de avond om de kassa te sluiten. In de weekends wordt de omzet verhoogt ca 50% dit was de ervaring van de huidige eigenaar.(Zonder salades, soepen en kunst). De huidige eigenaar heeft toch gekozen om dicht te houden, hij zegt om te kunnen " leven" om werken om te leven en niet leven om te werken. Er zijn zoveel klanten in de piek uuren dat de klanten gaan op de dak terrasse zitten. Omdat de broodjes worden a la minuut bediend met zo veel klanten tegelijkertijd worden somige klanten moe van het wachten en gaan weg. De vaste klanten gaan nooit weg, zij zijn erg trouw maar ook erg verwent. Daarom ook de koelvitrine om niet meer klanten te missen in de piek uuren. Met koelvitrine worden ook broodjes in juicebars in Madrid in Belgie en in UK ik ben persoonlikj daar geweest fotos genomen en gefilmd hoe zij werken. Zij verkopen veel niet a la minut maar broodjes vers van de dag. Kan je mij meer uileggen over de zeizoenen. Waneer is buiten en binnen en waarom is het belangrijk binnen te beginnen. Bij de huidige eigenaar zijn er alleen twee perioden waneer er niet wordt verkocht erg warme dagen in de zomer (hitte golven) en de kerst week en eerste dagen van januari. voor de deur stromen, vooral in de piek uuren, allerlei klanten groepen van de rechte en linke kant nationale en buitendlandse. Ik hoop nog meer tips
  8. Ik ben bezig met het ondernemingsplan van een biologische/gezonde broodjes zak in het centrum van Amsterdam waar ook oud/nieuw kunst en interieur artikelen worden verkocht. Locatie heb Ik al van een goede vriend van mij. Als ik een lening van ca. 9000 van de bank goedgekeurd krijg. Kan ik overnemen Het budget is zo minimaal want ik hoef niet goodwil te betalen en de prijs van de inventaris is ook laag. De locatie is centaal in Amsterdam en met vaste klanten voor alleen broodjes en shakes. Ik ben werklos en licht chronisch ziek maar kan zonder overvloed van geestelijk en lichamelijke stress goed functioneren. Mijn oficielle adviseur en ik hebben een ondernemingsplan ontwikelt met inventaris en omzet prognose zoals de stukken van de vorige jaar van de huidige eigenaar. Veel ervaring heb ik niet in de horeca, maar ik kan goed koken en vind het geen goote uitdaging 70 gezonde brodjes en 70 drankjes per dag te maken voor de oude of nieuwe klanten. Ik ben zelf ook vegetarisch en geintereseerd in kunst oud en nieuw. .Ik heb ook met de huidige eigenaar iets geoefent en al zijn gezonde recepten opgeschreven en nieuwe biologische recepten geinventariseerd. Om de lichamelijk en geestelijk stress van de broodjeszak in de piek uuren te verminderen heb ik een koelvitrine als schenking aangeboden gekregen maar alleen als ik de lening en de overname al getekent heb. De chronische lichte lichamelijke klachten en de onderzochte trend in juicebars in europa veroorzaken dat ik deze koelvitrine moet hebben om de stress te verminderen want zo kan ik van tevoren alle broodjes klaar maken en dat zou enorm de stress in de piek uuren verminderen. Het probleem is dat de klanten zijn al gewent knaperige a la minuut bediend gezond belegde broodjes te eten en ik zou in plaats van vers van de dag en koude gezonde goede kwaliteit broodjes verkopen in de koelvitrine. Ik heb gedacht als oplossing 2 sorten van a la minuut broodjes en shakes in de menukaart te houden om niet all de vaste klanten te missen en de andere sort van broodjes in de koelvitrine vers van de dag kant en klaar te verkopen. Deze verandering wegens mijn lichmelijke klachten en vermogen zou ook de bank opletten voor de goedkeuring van de lening. Ik zou graag willen weten hoe de beste manier is om het plan naar de bank te tonen om de lening goed gekeurd te krijgen. Wat moet ik noemen of niet noemen op het ondernemingsplan en mondeling. Is het beter de koelvitrine niet te noemen en het ondernemingsplan te tonen als of er niets wordt verandert van het concept van de vorige eigenaar of zou dit problemen veroorzaken? Is het beter helemaal niet mijn klachten te noemen? De feit dat ik niet ervaring in de laats jaren in de horeca heb hoe kan ik het compenseren? En graag algemene tips. Op maandag is het plan klaar en ik moet naar de bank voor de aanvraag. Sorry voor mijn Nederlands maar ik ben spaanstalig
  9. Waarschijnlijk ga ik de broodjes zak van en vriend van mij overnemen. De locatie van de broodjeszak is een onderhuurd soeterrein De soeterrein hoor bij een kleiding winkel De locatie van de kleiding winkel is gehuurd De eigenar va de hele pand heeft een contract met de kleding winkel en het kontrakt loopt tot 2009 Ik wil graag weten ongeveer wat voor oficielle regelingen zijn te verwachten in zo'n overname. Nu ben ik werkloos en wordt ingewerkt door deze vriend om de broodjes zak te kunnen overnemen en ben bezig met het aanvragen van oficielle IRO traject met een bedrijf stoa die starters adviseert. Deze vriend stopt de broodjeszak vanwege problemen met zijn adem hij zegt veroorzaakt door de vervuiling rond de zak, hij zegt in het algemeen dat ik niet hoef te betalen voor de overname anders zou ik in de schuld zitten. Wat zijn de standard stappen te volgen voor een overname of wat voor uitgaven, rechten en plichten heb ik in zo'n overname ondanks dat deze vriend mij wilt helpen, neem ik aan dat er betalingen zijn die onvermijdelijk zijn. zoals b.v. zijn nieuwe apparatuur, jaarlijkse betaling van belasting om hedentijdse music te kunnen spelen, verzekering, boekhouder e.z.v. Sorry voor de fouten maar ik ben spaanstalig.
  10. Bedankt voor je info Twa Level Ik ga toevallig morgen naar London. De designer Bella Freud heeft nu een department store: Liberty PLC in London die als "The Biba come back" wordt geprofileerd, ik ga even die en andere winkels checken.
  11. Ja ik vind het naturlijk, voor het verkrijgen van een financiering en voor iets te doen wat mij inspiratie interesse en drijf geeft om verder met de onderneming te gaan.
  12. Deze reactie is voor de volgende bericht van TwaLevel: Welk cijfers bedoel je zijn boterzacht? Internationale trend heb ik gedeltelijk onderzoek en ben nog ermee bezig.De internationale spaanse keting van kleding winkels Zara bij voorbeeld combineert kleding met interieur artikelen en het is succesvoll. In Sorrento Italie is er ook een winkel die convineert biologische artikelen met apotheek en interieur artikelen op een trendy en succesvolle manier In Madrid is er ook een brille winkel als oude apotheek ingericht. In Steden als new York of London zijn er zeker ook dit soort van ecclectische combinaties die succesvoll worden. Het is ook logisch met de internet globalisering en de sammenvoeging van culturen. In een multiculturel en "easy going" stad als Amsterdam, in een gebied waar antiek/curiosa winkels geconcentreerd zijn (zoals norden markt of de spiegelgracht/straat) lijkt mij dit eclectische concept iets toepasbar.
  13. Ik ben zelf geen voorbeeld maar ik geef mij mening ik denk dat je moet obsesief onderzoeken en vooral ervaren in de branche's (door het werken of het bezoeken van winkels) waar je interessen liggen de komende vier jaren. Ook in je vrije tijd met je kind bezoek deze winkels, op vacantie vergelijk hoe zij werken in het buitenland en plukk nieuwe ideen die beter kunnen werken dan in Nederland. Jouw zoon gaat ook de situatie extra stressvoll doen maar na 4 jaren denk ik dat jij genoeg training als moeder zou hebben om hoe tijd voor jezelf te zoeken en uiteindelijk echt verliefd in een van de branches/concepten en ideen die je in 4 jaren hebt nagedacht in de praktijk brengen. Probeer een unike concept te ontwikelen die je uniek en beter dan je konkurrenten doet in de branche die jij kiest (nogmals in deze website sorry voor mijn fouten). Veel succes
  14. Ik ben niet zo bekend met de functies van deze website. Gisteren probeerde ik een van de leden die hulp vragen te helpen maar het was niet mogelijk contact te nemen want hij was in een lijst van reacties. Hoe kan ik onafhankelijk contact met een lid hebben, als hij in een lijst van reacties zit? ------------------------------- 1 Mijn combinatie van concepten is nieuw daarom heb ik dit bericht in de rubriek "nieuwe ideen"geplaats, ook om reacties te horen. 2 Ja ik ben in meer dan een reformwinkel geweest en in een gewerkt. Ik ben klant bij verschillende: De weeschaal en Jacob o.a. 3 Wat mij is opgevallen op welk aspect?
  15. Met "Natudis" Ik heb vandag nog een e-mail gestuurd. Misschien andere medewerker wil wel de informatie geven. Bedankt MnM, ShopJeRot, Pim de Bokx, en TechNico
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept