gertvn

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Gert
  • Achternaam
    van NIeuwenhuizen

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Putten

gertvn's trofeeën

  1. Laatst werd ik geadviseerd om contct op te nemen met de belastingdienst en dan het een en ander toe te lichten maar je krijgt daar echt niemand te pakken die kennis van zaken heeft het enige wat ik te horen kreeg u kunt dit alleen schriftelijk doen meneer ik kan niets voor u doen (langleven de call centers >:()
  2. ja heb wel een VAR maar winst uit overige inkomsten, en geen wuo dus als ik dit ond heb kan ik de VAR wijzigen. Omdat ik dan aan alle eisen voldoe voor WUO.
  3. Hartelijk dank voor jullie uitleg ik ga dit vandaag weer even door spreken hoe we dit het beste kunnen doen. En ja er is inderdaad een full time dienstverband dus dat is weer een BD hobbel opgelost.
  4. Hallo Ik ben zins kort gestart als parttime ondernemer (grafisch technisch tekenaar), en werk fulltime als verkoper binnen dienst voor scheepsvaart onderdelen, dus twee functie die elkaar beslist niet bijten, en mijn werkgever legt me geen stro breed in de weg om dit uit te bouwen. Nu heb mijn werkgeven gevraagd of ik grafische werkzaamheden in mijn eigen onderneming kan uitvoeren en hem gewoon facturen. Aangezien ik tijdens normale werk uren bijna niet aan toe kom om een brochure en catalogus te maken. Nu is mijn vraag mag ik opdrachten aannemen van mijn werkgever, en krijg ik dan geen problemen met de belastingdienst. Ik heb momenteel mijn oud wergever als klant en heb nog twee kleine klanten. Ik verwacht dat de omzet verhoudingen zullen zijn oud werkgever 40% werkgever 45% overige 15%. Ik hoop dat dit dan gelijk het probleem met de Var verklaring oplost? :P
  5. Alle eerst bedankt voor jullie antwoorden, maar ben er nog niet uit hoe dit nu verder moet Ik ben zelf ook van mening dat het niet om een fictief dienstverband gaat. Ik voer namelijk nu ook aleen maar werkzaamheden uit voor een handels poot van de uiteindelijk onderneming waar ik voor gewerkt heb. Ze krijgen netjes een factuur, en ben nu 4 weken bezig en heb morgen een gesprek met een eventuele nieuwe opdrachtgever. Ik had verwacht omdat ik niet adverteer (omdat er heel veel zaken bij komen die ik eerst onder de knie wil krijgen) dat ik de eertse maanden alleen voor mijn oud werkgever zou werken, en had op die basis verwacht dat ik aan die 70% zou komen. Maar hoe zit dat bij een eventuele nieuwe opdrachtgever, daar heb ik toch helemaal geen fictieve dienstbetrekking bij (gehad), moet ik dit wel zo behandelen. Kan ik deze premie niet zelf afdragen? Welke percentage en premies gaat het om? Als deze opdrachtgever door gaat wil ik hem opnieuw aanvragen met gewijzigde gegevens of alsnog een bezwaarschrift schijven
  6. Hallo Ik heb door de informatie die ik op deze site gelezen heb een VAR verklaring aangevraagd. Nu ziet de belasting dienst dit als overige werkzaamheden wat erg ongunstig is en ook veel klanten zal afschiken omdat dit inhoudt dat de opdrachtgever loonheffing en premies werknemersverzekeringen moet betalen over de werkzaamheden. Ik wil daarom een bezwaarschift schrijven, maar weet niet goed hoe ik dat moet doen. Wie kan me helpen. Feiten. start ondernemen, parttime 1-4-07 voor 15 uur p/w momenteel 1 opdrachtgever, er zijn nog twee geintereseerde dus verwacht dat komende maand 3 opdrachtgevers heb (dit zou voldoende moeten) en ben pas 1 maand bezig verwacht eind dit jaar 4 a 5 opdrachtgevers Ik heb in de VAR ingevuld dat ik erwacht dat ik meer dan 70% als inkomsten van mijn oude werkgever ontvang. als is dat een gok omdat ik niet kon inschatten dat ik na 1 maand meerdere opdrachtgevers zou krijgen. Mocht ik geen winst uit ondernemening kunnen hanteren, kan ik dan eventueel zelf de premies betalen? en hoe gaat dat. Maar wil wel bezwaar maken :D
  7. Als ik dit zo lees is het dus niet standaard dat ik adminstratie kosten in rekening breng dus zal ze van de factuur verwijderen Bedankt voor jullie reactie
  8. Dank je dan weet ik hoe ik de factuur moet inrichten. Wie kan me vertellen wat een beetje normaal tarief is voor de administratie kosten,of is dit overbodig om te vragen?
  9. Hallo Ik ga vanaf 01-04 als parttime ondernemer aan de slag, de meeste zaken en de eerste opdracht is binnen. Ik wil voor bij het facturen ook adminstratie kosten bereken, nu is mijn vraag moet ik hier BTW over afdragen? Wat is een beetje normaal bedrag aan adminstratie kosten, zat zelf te denken aan €2,50. Zijn facturen tussen de €300 en €1500.
  10. Ik heb op Google gezocht, en denk dat ik me eerst maar iets meer moet inlezen, voordat ik zomaar in het diepe spring. Mijn huidige baas heeft het liefst dat, als ik volgende week weg ga ik gelijk voor hem kan werken (parttime) maar dat is het enige wat ik heb aan werkzaamheden, heb geen nieuwe klanten, ik versta me vak als Engineer goed, maar ben niet op de hoogte van tarieven administratie waar moet je rekening mee houden juridisch noem maar op. Maar ik wil het niet meer afslaan ben nu al zo ver met het idee. het gaat nu alleen heel snel omdat er sinds een maand, plotseling een super baan op mijn pad kwam die te combineren is als parttimer. Dus even kort door de bocht komt er heel veel op me af de laatste tijd, alles opzetten en een nieuwe job ;D Maar we gaan ervoor dit gaat gewoon lukken ;)
  11. Hallo Ik ben hier nieuw op het forum, en heb vandaag al heel veel interessante berichten gelezen :D Ik heb nu zelf ook een vraag, ik ga binnenkort bij mijn nieuwe werkgever beginnen, maar wil ook parttime ±10 a 15 uur per week voor mezelf beginnen als grafisch technisch CAD Engineer. Mijn nieuwe werkgever heeft geen problemen met het feit dat ik wat voor mezelf wil gaan doen. Mijn Ex werkgever wil gebruik maken van mijn kennis en dit zou een goeie oplossing zijn en een mooie gelegenheid om op deze wijze te starten :D Om daarna een groter klanten netwerk op te bouwen Ik heb een aantal vragen -Wat heb ik nodig om te starten, is het voldoende om je bij de KvK in te schrijven en aanmelden bij de belastingdienst? -Wat kan ik als uur tarief rekenen (in de onderneming is het uur tarief €65,- voor een Engineer) -Er wordt veel gesproken over de administratie, heb je gelijk een boekhouder/accountant nodig voor de administratie of kan je dit eerst best zelf doen, er is weinig start kapitaal dus wil de kosten zoveel mogelijk in de hand houden. - Ik heb een concurrentie beding in mijn contract bij mijn ex werknemer, maar neem ontslag omdat de onderneming is verhuist naar een ander deel van Nederland, en ik niet wil verhuizen voor de onderneming. Kan ik onder het concurrentie beding uit omdat ik eigenlijk niet vrijwillig vertrek? Nou voor nu stop ik even, er zullen zeker nog meer vragen volgen. Mochten er nog mensen zijn die interessante info, websites weten die ik zou kunnen lezen, dan hoor ik het graag. Het idee leeft namelijk pas sinds twee maanden serieus, omdat een 40 urige werkweek + 15 reisuren per week geen ruimte gaf voor een parttime job. Nu deze gelegenheid zich voordoet en ik gelijk kan instappen bij mijn ex werkgever is dit een mooie gelegenheid die ik met beide handen aanpak
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.