Lees even artikel 5 van de forumregelementen.
Zoals Perry ook al opmerkt wordt er weinig voor bij de lengte van de eigen neus gekeken.
Stel iemand koopt geen vervuilend tweedehandsje maar een minder vervuilende nieuwe auto ?
Wat is dan nu precies de winst voor het milieu, die tweede hands auto die het nog prima doet zal iets in waarde dalen maar uiteindelijk toch een eigenaar vinden. Terwijl met de aankoop van een nieuwe in ieder geval de fabrikant weer een prikkeltje krijgt om meer te produceren.
Als je echt iets wilt betekenen zul je een tweedehandsje bij alke nieuw conctract uit de roulatie moeten nemen om echt die auto van de markt te halen.
Maar als je dan ook nog eens de geinvesteerde energieverliezen meerekent die er in deze tweedehandsauto zijn gestopt dan krijg je al een heel ander plaatje, nieuw vervangen voor wat ouder is dan helemaal niet milieuvriendelijker. Bedenk ook even dat de productie van een auto meer energie kost dan deze tijdens zijn nornaal gebruik als auto verbuikt !
Bedankt voor uw reactie,
Naar mijn idee kan iemand maar 1 auto tegelijk rijden. Komt er uit deze auto veel vervuild materiaal dan is dat voor het milieu meer belastend dan wanneer deze persoon een auto bestuurd die minder CO2 uitstoot. Daarnaast is het concept 'groene wielen' gebaseerd op het 'frisse wielen' concept van WNF en ANWB. Dit zijn, mijns inziens, geen clubs die een actie opzetten zonder er over na te denken.
Ik ben van mening dat het promoten van milieuvriendelijkere automobielen zeker loont en het aansporen van bedrijven hierover mee te denken en hier aan mee te doen een positieve manier is van ondernemen.
Het idee; door sponsoring wordt rijden in een goedkoop 2ehandsje financieel aantrekkelijker voor mensen die weinig willen/kunnen besteden zou mogelijk de levensduur de huidige generatie 2ehandsjes (met hoge CO2uitstoot) kunnen verkorten waardoor het 'nederlandse wagenpark' als geheel minder CO2 uitstoot.
Sander,
ps. de negatieve opening zal ik vergeten,