rzweedijk

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Robin
  • Achternaam
    Zweedijk
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    ZSM Waardevermeerdering

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Ondernemers die van plan zijn hun bedrijf binnen 1 en 5 jaar te verkopen.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Geen wetenschap.

rzweedijk's trofeeën

  1. Ik sluit mij bij de meerderheid aan. Het is erg moeilijk om binnen te komen. Een paar van de reacties was dat het toch vrij simpel moest zijn. Feit is dat sommigen meer ervaring of talent, of wat het dan ook moge zijn, hebben om mensen telefonisch te overreden. Als het dan toch simpel is, is het dan een idee om juist die mensen in te schakelen. Als jouw product goed is en je komt op die manier echt binnen kan je zelfs voorstellen dat ze op basis van no-cure no-pay werken. Volgens mij wint een ieder dan. Succes
  2. Begrepen. Misschien had ik de vraag wat anders en uitgebreider moeten stellen.
  3. Ik wil niet vervelend zijn, maar dit is niet echt vertrouwenwekkend. Jullie claimen ondernemers te kunnen helpen bij het verhogen van de waarde van hun onderneming, maar jullie weten niet eens hoe je je eigen onderneming enige waarde kunt geven via iets essentieels als het bereiken van je doelgroep. Een onderneming oprichten zonder goed over de marketing van de aan te bieden diensten te hebben nagedacht, lijkt meer op de werkwijze van een stel gelukzoekers dan die van goede professionals. Als ik een ondernemer was die zijn bedrijf wil verkopen dan zou ik in ieder geval nooit met jullie in zee gaan. Een korte vraagstelling mijner zijde waar ik meningen van andere wil horen wilt nog niets zeggen over onze marketing. Zoals ze zeggen, er bestaan geen domme vragen, wel domme antwoorden. Daarbij, snel een conclusie trekken (gelukszoekers) op basis van een paar zinnen over ons bedrijf acht ik dan ook niet als nuttige en zinvolle input. Mocht u nog wel goede en opbouwende kritiek hebben dan hoor ik het graag.
  4. Wij hebben als korte salespitch op onze visitekaartjes: U casht meer voor uw bedrijf bij verkoop No cure no pay. Klinkt dit misschien onduidelijk, want wij hebben voor ogen met deze slogan meteen (meer) duidelijkheid te scheppen voor de ontvanger? Eh, eerlijk gezegd: "ja, ik vind het onduidelijk." De pitch doet mij een beetje afvragen: "Ik cash meer bij verkoop van mijn bedrijf dan bij wat anders..? En wat is dat andere dan en hoeveel meer cash ik dan? Ik krijg toch steeds meer het vermoeden dat je het profiel van de doelgroep en jouw propositie toch nog wel wat helderder mag maken. Om je misschien een beetje op weg te helpen: Jouw doelgroep bevindt zich in de vijver van ondernemers met (concrete?) verkoopplannen en daar moet je dus in gaan vissen. Jouw propositie is dat jij anders bent dan de andere 'brokers' in de markt, omdat jij nog waarde aan de onderneming weet toe te voegen, vooraleer de daadwerkelijke verkoop plaatsvindt. En je doet dit, volgens jou op de unieke basis van no cure no pay. Als dit meer in de richting ligt, begin ik het te snappen en heb jij misschien een handvat om e.e.a. duidelijker te pitchen. Succ�s! Groet, Hans Bedankt voor je pointers Hans. De pitch op onze kaartjes zal inderdaad nog vragen oproepen, zoals jij al hebt gesteld in je antwoord. Ik denk ook niet dat wij op een kaartje alles kunnen verduidelijken, maar wellicht wel enige interesse kunnen opwekken (of misschien in andere gevallen ook niet). Misschien moet ik ook niet zeggen dat deze korte pitch verduidelijkt, maar meer vragen en interesse bij sommige mensen opwekt. Je zet al in je antwoord hoe we e.e.a. aanpakken (propositie, waarde toevoegen etc) en dat zullen wij ook in een gesprek naar voren brengen.
  5. We zijn geen makelaar in de zin van dat we vraag en aanbod bij elkaar brengen. Daar heb je al voldoende partijen van in de markt die dat veel beter kunnen. Het opleuken van een bedrijf is te simpel verwoord. Wij zullen naar veel aspecten in de organisatie kijken. Uiteindelijk probeer je de cash situatie in een organisatie te verbeteren (via kosten, omzet, debiteuren/crediteuren, financiering, P&O, etc, etc) en het risico profiel te verlagen. Hier trekken wij minimaal een jaar voor uit. Wij zullen van te voren bij een bepaalde verbetering een percentage afspreken. Ik denk dat je gelijk hebt dat niet iedere ondernemer hierin interesse heeft, maar ik geloof dat je ook niet iedereen als je doelgroep moet willen hebben. Meestal moet je dan teveel concessies doen en wordt je al snel een middle-of-the-road bedrijf.
  6. Wij hebben als korte salespitch op onze visitekaartjes: U casht meer voor uw bedrijf bij verkoop No cure no pay. Klinkt dit misschien onduidelijk, want wij hebben voor ogen met deze slogan meteen (meer) duidelijkheid te scheppen voor de ontvanger? Dat (wat we beweren in de slogan) is dan vervolgens ook precies wat we doen. Dit kan overigens door groei, maar niet voor alle ondernemingen geldt dit. Groei is niet de enige manier om een waardestijging te krijgen. Vaak kost groei veel cash waardoor de cash positie verslechterd. Dat kan dan weer een potentiele koper afschikken.
  7. Klinkt duister Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Op wat voor manier komt het duister over, want dat willen wij uiteraard voorkomen? Door waardevermeerdering te creëeren meer geld krijgen voor je bedrijf is toch een bezigheid waar veel adviseurs zich mee bezig houden (maar wellicht niet altijd een garantie bij willen geven)?
  8. Ik ben met een aantal vennoten een bedrijf gestart, zo vers dat de website nog de lucht in moet, die zich richt op ondernemers die hun bedrijf binnen 1 tot 5 jaar willen verkopen. Wij helpen ondernemers hun bedrijf in waarde te laten toenemen waardoor ze meer cashen bij verkoop. Daar wij op basis van no cure no pay werken is de ondernemer verzekerd tegen hoge tarieven zonder resultaat. De doelgroep is zeer goed afgebakend. Echter, waar vind je hen? Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?
  9. Zoals je kunt lezen uit de reeds gestuurde antwoorden is het niet makkelijk om een bedrijfsovername te regelen. Ik heb dan ook weinig toe te voegen waarom het in het algemeen en in jouw geval specifiek anders zal zijn. Wel is het zo dat er erg veel bedrijven in de verkoop zitten doordat veel DGA's met pensioen willen en een opvolger zoeken. Dit maakt het algehele aanbod aan bedrijven groot wat niet in je voordeel werkt. Ik denk dat het in jouw geval verstandig is er met iemand over te praten en allerlei mogelijke scenario's de revue te laten passeren. Daarna kan je je conclusie trekken en actie ondernemen. Feit blijft wel, als je bedrijfsformule erg succesvol is en blijft, dan zou het zonde zijn deze overhaast van de hand te moeten doen. Mocht je verder willen praten laat het dan maar even weten, dan geef ik je mijn email. Ik heb wellicht mensen binnen mijn netwerk die misschien wat voor je zouden kunnen betekenen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.