Wij hebben als korte salespitch op onze visitekaartjes:
U casht meer voor uw bedrijf bij verkoop
No cure no pay.
Klinkt dit misschien onduidelijk, want wij hebben voor ogen met deze slogan meteen (meer) duidelijkheid te scheppen voor de ontvanger?
Eh, eerlijk gezegd: "ja, ik vind het onduidelijk." De pitch doet mij een beetje afvragen: "Ik cash meer bij verkoop van mijn bedrijf dan bij wat anders..? En wat is dat andere dan en hoeveel meer cash ik dan?
Ik krijg toch steeds meer het vermoeden dat je het profiel van de doelgroep en jouw propositie toch nog wel wat helderder mag maken.
Om je misschien een beetje op weg te helpen:
Jouw doelgroep bevindt zich in de vijver van ondernemers met (concrete?) verkoopplannen en daar moet je dus in gaan vissen. Jouw propositie is dat jij anders bent dan de andere 'brokers' in de markt, omdat jij nog waarde aan de onderneming weet toe te voegen, vooraleer de daadwerkelijke verkoop plaatsvindt. En je doet dit, volgens jou op de unieke basis van no cure no pay. Als dit meer in de richting ligt, begin ik het te snappen en heb jij misschien een handvat om e.e.a. duidelijker te pitchen. Succ�s!
Groet,
Hans
Bedankt voor je pointers Hans.
De pitch op onze kaartjes zal inderdaad nog vragen oproepen, zoals jij al hebt gesteld in je antwoord. Ik denk ook niet dat wij op een kaartje alles kunnen verduidelijken, maar wellicht wel enige interesse kunnen opwekken (of misschien in andere gevallen ook niet). Misschien moet ik ook niet zeggen dat deze korte pitch verduidelijkt, maar meer vragen en interesse bij sommige mensen opwekt.
Je zet al in je antwoord hoe we e.e.a. aanpakken (propositie, waarde toevoegen etc) en dat zullen wij ook in een gesprek naar voren brengen.