Jump to content

paalvast

Senior
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-1

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Ik heb contact gehad met UPS, tweemaal inmiddels, ze zeggen dat er bij de Douane wordt gekeken of er BTW verschuldigd is en aan de hand daarvan krijg ik eventueel een rekening. Echter heb ik inmiddels 4 of 5 keer op deze manier iets geleverd gekregen en nog nooit een euro BTW betaald (invoerrechten worden door de leverancier al betaald geeft men daar aan) Als ik de track and trace code bekijk, komt het vanuit Azie in Duitsland, gaat het naar Engeland en komt het weer terug naar Duitsland voordat het naar Nederland komt (dit was bij de vorige zendingen ook al zo) Omdat het voor de nederlandse douane een pakket uit Duitsland is denk ik dat ze dit niet als import zien, maar ergens zou ik toch BTW moeten betalen. Voorlopig in ieder geval al 3 maanden niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit in mijn aangifte zou moeten boeken? Ik ben geneigd gewoon de BTW in te vullen bij verlegde BTW maar ik zou daar vergunning 23 voor moeten hebben.
  2. Ik zal dit ook zeker nog eens bij UPS of douane navragen inderdaad. Zou het mogelijk kunnen zijn dat de leverancier zelf al de importkosten op zich neemt? En dat ik als ondernemer alleen de verlegde BTW moet verrekenen?
  3. Bedankt voor de reacties. er wordt geen waarde opgegegeven (zit ook geen factuur oid bij) gewoon alleen een adres sticker op de doos.9 ook heeft het bedrijf geen Europese vestiging, wél zie ik aan de track and trace code dat de pakketten al in een aantal Europese landen is geweest (meestal Duitsland en Engeland) zou het wellicht kunnen dat het voor de douane daarom geen pakket van buiten de EU is? (Al zou het nog steeds moeten worden ingeklaard maar dan in DE of UK lijkt me. Het gaat inmiddels al wel om zo’n 10K aan goederen dus ik vraag mij af hoe ik dit nu moet verwerken in mijn OB.
  4. Hallo forumleden, ik heb een vraag betreffende invoerrechten betalen, ik heb sinds kort een leverancier van buiten de EU en mijn pakketten worden afgeleverd door UPS. Bij Mn eerste samplelevering moest ik invoerrechten en BTW betalen aan de bezorger, daar kreeg ik ook papieren van, helemaal goed. Echter heb ik nu een aantal bestellingen gedaan en deze worden gewoon in ons magazijn afgeleverd zonder dat er iets van invoerrechten en BTW wordt betaald. (Waarde ca 2500) ik weet dat ik invoerrechten en BTW moet betalen, maar ik ga er van uit dat ik dit moet doen als de goederen worden ingevoerd en geleverd. Echter is dat tot op heden niet gebeurt. Is dit gebruikelijk? Ik weet niet beter of je betaald dit altijd als je de goederen geleverd krijgt (DHL/UPS schiet dit als ware voor) Alvast bedankt
  5. Klopt, ik ben in loondienst en verzend vanaf daar mijn pakketjes voor mn webshop. Daarom vraag ik mij af of het als legitiem wordt gezien om de kilometers te verrekenen.
  6. Goedemiddag, Ik heb een vraag betreffende auto van de zaak of aftrekken van de kosten. Ik heb een webshop, waarvoor ik uiteraard pakketjes opstuur. Dit opsturen gebeurt vanaf mijn werkadres, wat verder niets met mijn webshop te maken heeft. Nu vraag ik mij af of ik het gebruik van mijn auto als kosten kan opgeven, dus 19 cent per kilometer. Omdat ik in feite elke dag naar mn werkadres rij, aan de andere kant. Ik ging voordat ik mijn webshop had bijna altijd op de fiets, dus ga ik nu vooral met de auto omdat ik op de fiets de pakketjes niet kan meenemen. Ik ga dus wel degelijk voor m’n webshop met de auto. Overigens geen hele grote afstand. Met 15 km per dag zijn we er wel. Daarbij, kan ik dit met terugwerkende kracht nog over dit boekjaar meerekenen of moet ik daar als het ware maandag mee beginnen? Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden.
  7. Dank voor de reacties. Het advies voor de boekhouder ben ik inderdaad wel van plan op te volgen, dat kan op een gegeven moment geen kwaad meer. ;D Hoe ik het nu gedaan heb, is bijvoorbeeld begonnen met een 10K startkapitaal vanuit prive om in te kopen. en als ik wat over of nodig had dit terugstorten naar prive. Die 10K had ik op mijn balans als crediteuren staan tot deze weer op 0 uit komt. (in mijn ogen was het hetzelfde als dat ik een lening zou hebben en deze zou terugbetalen..) Als voorbeeld. Bij 60K verkoop, 55K inkoop en 6K kosten draai je in een wint/verliesrekening 1K verlies. terwijl uiteindelijk mijn eigen vermogen is gestegen van bijvoorbeeld 15K naar 30K. Bij de IB geeft hij aan dat dit gelijk moet zijn maar ik begrijp niet waar dit verschil vandaan komt, zeker omdat dit zo groot is.
  8. Ik heb een administratief probleem waarbij ik waarschijnlijk iets over het hoofd zie. Ik heb al vaak zinnige dingen van dit forum kunnen gebruiken dus hoop dat dat weer het geval is. Het gaat om de inkomstenbelasting. En dan met name betreffende mn eenmanszaak. Als ik naar mijn winst/verlies rekening kijk heb ik verlies gedraaid. Ik heb elke euro die binnenkwam weer uitgegeven aan voorraad, waardoor ik uiteindelijk in de min kom. Laten we zeggen; mijn verkopen - inkopen - kosten levert dus een - € 500 op. Volgens mijn balans ben ik echter als bedrijf gegroeid. Aangezien mijn voorraad aan de activa kant is gestegen en mijn eigen vermogen aan de andere kant dus uiteindelijk ook. Laten we zeggen dat mijn EV van 15.000 naar 30.000 is gegaan. Nu krijg ik de melding dat het verschil tussen uitkomst wint/verlies rekening en balans niet klopt. Ik lees een hoop verhalen dat het te maken kan hebben met prive onttrekking, maar ik heb het geld wat ik uit mijn zaak heb gehaald van mijn openstaande crediteuren afgehaald. (Heb vanuit prive geld gestort in mijn zaak en dat nog niet allemaal eruit gehaald, en heb dus de “schuld” welke ik had naar mijn prive met een x bedrag verlaagd. Maar dus niets onttrokken. dit kan het mijns inzien dus niet zijn. Zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt voor jullie tijd.
  9. Hallo, Ik heb een eenmanszaak en sinds kort het idee om mn eigen vermogen te investeren in een garagebox. Deze zou ik als opslag voor m'n webshop kunnen gebruiken, maar eigenlijk is mijn doel om deze uiteindelijk te gaan verhuren. Het is een box met een postadres waar je dus als zzper bijvoorbeeld prima je werkplaats van zou kunnen maken. Hoe werkt dit met BTW/inkomstenbelasting? Ik ga er van uit dat ik de BTW kan aftrekken bij aanschaf. Maar hoe zit het met de inkomsten uit verhuur? Ik lees dat het vrij van BTW is, maar hoe boek ik zoiets dan in in mijn administratie, is dat zo simpel als gewoon inboeken tegen het BTW 0 tarief? Ook zal dit betekenen dat ik er uiteindelijk inkomstenbelasting over zal moeten betalen, ik maak natuurlijk meer winst, maar is dit ook zo als ik het prive zou doen? Ik hoop dat hier iemand met ervaring is die dit wellicht ook al eens heeft gedaan. Danke.
  10. De inhoud is uit de doos gehaald, althans, dat beweerd de klant (ervan uitgaan dat dit waar is, is deze dus bij de post "gestolen" de doos is daarna weer dichtgemaakt, met verpakking maar zonder horloge afgeleverd bij de klant. PostNL wil de inkoopsprijs vergoeden, de klant wil de verkoopprijs terug. Dit betekend voor mij toch een kostenpost van zeker 170 euro terwijl deze verzekerd is verzonden en ik kan aantonen dat het horloge erin zat. Dat kan toch niet waar zijn ???
  11. Bedankt voor de reactie's. Ik kan aantonen dat de doos mét inhoud is verstuurd, maar blijkbaar is dit geen garantie. Op deze manier is het einde zoek (in mijn ogen) en kan iedereen die iets duurs koopt roepen dat het er niet inzat, om daarna het geld weer terug te krijgen. Of is dit te kort door de bocht.
  12. Goedendag, Ik heb een vraag; via mijn webshop heb ik een product verkocht. Echter is de doos leeg bij de klant bezorgd. Ik kan aantonen dat de doos met inhoud is verstuurd (het gewicht bij verzenden was een stuk zwaarder als na ontvangst) PostNL wil enkel de inkoopsprijs van het product vergoeden, de klant wil het gehele betaalde bedrag terugontvangen. Wat zijn mijn rechten in deze als verkopende partij? Elke klant kan wel zeggen dat de doos leeg is, zolang ik kan bewijzen dat deze met inhoud is verstuurd lijkt het mij dat ze me niets kunnen maken. Iemand die hier ervaring/verstand van heeft? Dank!
  13. Hallo, Ik heb een puntje waarbij ik er niet helemaal uitkom. Door mijn bescheiden omzet maak ik gebruik van de KOR. Echter verwachte ik er dit jaar toch overheen te gaan en heb ik een X bedrag aan btw betaald in kwartaal 3. Nu, na het 4e kwartaal waarbij ik door veel inkopen en terug te vorderen BTW toch binnen de KOR val heb ik in kwartaal 3 zelfs enkele 100 euro teveel betaald. Hoe kan ik dit uiteindelijk verrekenen? Moet ik dat verrekenen op mijn btw aangifte voor kwartaal 4, of uiteindelijk bij mijn aangifte over het gehele jaar? Stel Q3 betaald = 600€ Q4 terug te vorderen totaal 400 Ipv 600 slechts 200 te betalen. Alvast bedankt,
  14. Beste heren en dames, Ik heb al enkele jaren een webshop en daarover ben ik wel tevreden. Ik ben nu aan het bekijken of ik deze website 1 op 1 kan vertalen naar bijvoorbeeld het duits, frans of spaans. Kan dit zomaar of krijg je dan problemen met bijvoorbeeld duitse belastingen? Op dit moment gaat er ook wel eens een pakketje richting het buitenland maar dat is slechts incidenteel. Ik kan wellicht aan mijn website wel de optie toevoegen meerdere talen te selecteren maar op dit moment heeft een aparte, nieuwe website de voorkeur. De pakketjes worden verzonden vanuit Nederland en ook het geld zal gewoon naar mijn nederlandse rekening worden overgemaakt. Het is natuurlijk lastig om als buitenlandse website de goodwill te kweken om te concurreren met onze duitse vrienden die wellicht de zelfde producten tegen bijna dezelfde prijzen hebben maar kosten voor een webshop zijn relatief laag, en al de producten liggen al in huis. Dus dat risico durf ik wel te nemen. Ik ben erg benieuwd naar jullie expertise :)
  15. Voornamelijk verzendkosten / inkoop etc. maar die 40% winst is maar voorbeeld,Ik weet dat je de voorbelasting er af kunt halen, al heb ik dat bijzonder weinig (wegens inkoop vanuit duitsland) het ging mij er meer om dat als je 1000 euro meer omzet hebt, je maar 100 euro meer winst maakt..Waar je 400 zou " verwachten" daar schrok ik wel een beetje van;)
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept