zino B.V.

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Industrieweg 26, Heeze, 5591JL, Nederland
  • Voornaam
    Edwin
  • Achternaam
    Fris
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Zino Stands & exhibitions B.V.

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Eindhoven
  • Telefoonnummer
    0614676642
  • Branche
    29

zino B.V.'s trofeeën

  1. bedankt voor je reactie, wat bedoel je met het 3jaars termijn bij bv constructie? Reden waarom ik voor een bv constructie kies is heeft ook een grotedeel met mijn ervaringen te maken (aanspraklijkheid) Ik speel het liever zo safe mogelijk alhoewel ik er wel van bewust ben dat dat niet kan. Op langer termijn is de bv wel uiteindelijk interressanter want aandelen zijn beter te verhandelen verkopen dan een "waarde" in een natuurlijk rechtspersoon. ook op het oog van de toekomst lijkt het mij beter om in een bv constructie te zitten.
  2. Inderdaad vond ik de vraagprijs ook aan de hoge kant. de vraagprijs stond eerst op 1,2 mio. Ik heb een adviseur hier naar laten kijken en zijn conclusie komt uit op 750 a 800 ton. de vraagrijs is gebaseerd op 6x de nettowinst van het bedrijf. dat hebben zij als factor gesteld bij de waardebepaling. Hun omzet per loopt sinds 3 jaar tegen 1 mio en het resultaat voor belastingen is 1,5 ton. Ze hebben ook een schuld(financiering/krediet) van E100.000 ook van belang is dat de twee heren eigenlijk behoren tot de goodwill. Ik bedoel de omzet hangt sterk persoonsgebonden van de twee heren af. Dat maakt het eigenlijk zo moeilijk.wie zegt dat de klanten na 5 jaar nog wel bij het bedrijf blijven?? zou de vof geen BV kunnen worden waarbij ik deelzou kunnen nemen d.m.v. een holdingsmaatschapij? Moet je perse in loondienst zitten eer je een MBO wilt toe passen?
  3. goededag, na wat speurwerk op hl ben ik bij jullie topic/onderwerp terecht gekomen. Ik heb een soort gelijke situatie waarbij ik denk kennis tekort kom op het gebied van een mbo. mijn situatie: ik heb de mogelijkheid om een bedrijf over te nemen. mijn probleem is dat het verschil tussen vraagprijs en eigen middellen nogal hoog ligt. verschil van E700.000. ik heb de verkopers dit al duidelijk gemaakt en ze staan ook open voor andere alternatieven. voor de duidelijkheid ik ben niet in loondienst van het bedrijf. eigenlijk zijn het twee bedrijven die proberen samen te werken waarbij zij sterk zijn in aquisitie,management en verkoop van projecten en wij weer sterk zijn in productie, realisatie en uitvoering van projecten. wat dat betreft vullen we wel elkaar goed aan. Het ene bedrijf laten we het A noemen is een VOF met twee heren op leeftijd. Hun bedoeling is het bedrijf te verkopen en er vervolgens na een periode van ongeveer 5 jaar uit te stappen.Bedrijf B (dat zijn wij) is een BV met twee aandeelhouders en een korte periode zakelijk actief. Zij zien in mij wel een geschikte kandidaat om toko A over te nemen. Ik ben op allerlei manieren nu aan het uit vissen hoe ik dit nu het beste zou kunnen doen. Vanwege het te grote verschil is een overname 100% niet haalbaar voor mij en ik denk dat een bank een bedrag van E700.000 niet wil financieren. zeker gezien het fet dat mijn onderneming niet lang actief is. (Theoretisch ben ik een starter maar in de praktijk heb ik al jaren ervaring) en ook mijn eigen vermogen zijn nihil. daarom denk ik aan een MBO. Zou ik de waarde (activa) van bedrijf B kunnen inbrengen in bedrijf A. Danwel geruisloos of ruisend? Bedrijf A zou van rechtsvorm veranderen in een B.V.. ik wordt dan voor 1/4 eigenaar waardoor ik dus ook in loondienst en in het MT kom. of zou ik deel moeten nemen d.m.v. een (prive)holding? wellicht dat dit een oplossing zou kunnen zijn?/? graag advies gewenst. MVGR< ZINO
  4. stel je huurbaas onmiddelijk op de hoogte hiervan en desnoods de eigenaar. Mensen stellen het op prijs als je hier open en eerlijk mee omgaat (win je een klein beetje krediet) en probeer binnen een bepaalde tijd een nieuwe huurder te vinden. Het mooiste zou zijn om iemand te vinden die je kontract over zou kunnen nemen maar ik ben bang dat dat moeilijk gaat (10 jaar is erg lang !!!) wat je desnoods moet doen is het weer onder te verhuren met toestemming van de eigenaar.
  5. goededag, na wat speurwerk op hl ben ik bij jullie topic/onderwerp terecht gekomen. Ik heb een soort gelijke situatie waarbij ik denk kennis tekort kom op het gebied van een mbo. mijn situatie: ik heb de mogelijkheid om een bedrijf over te nemen. mijn probleem is dat het verschil tussen vraagprijs en eigen middellen nogal hoog ligt. verschil van E700.000. ik heb de verkopers dit al duidelijk gemaakt en ze staan ook open voor andere alternatieven. voor de duidelijkheid ik ben niet in loondienst van het bedrijf. eigenlijk zijn het twee bedrijven die proberen samen te werken waarbij zij sterk zijn in aquisitie,management en verkoop van projecten en wij weer sterk zijn in productie, realisatie en uitvoering van projecten. wat dat betreft vullen we wel elkaar goed aan. Het ene bedrijf laten we het A noemen is een VOF met twee heren op leeftijd. Hun bedoeling is het bedrijf te verkopen en er vervolgens na een periode van ongeveer 5 jaar uit te stappen.Bedrijf B (dat zijn wij) is een BV met twee aandeelhouders en een korte periode zakelijk actief. Zij zien in mij wel een geschikte kandidaat om toko A over te nemen. Ik ben op allerlei manieren nu aan het uit vissen hoe ik dit nu het beste zou kunnen doen. Vanwege het te grote verschil is een overname 100% niet haalbaar voor mij en ik denk dat een bank een bedrag van E700.000 niet wil financieren. zeker gezien het fet dat mijn onderneming niet lang actief is. (Theoretisch ben ik een starter maar in de praktijk heb ik al jaren ervaring) en ook mijn eigen vermogen zijn nihil. daarom denk ik aan een MBO. Zou ik de waarde (activa) van bedrijf B kunnen inbrengen in bedrijf A. Danwel geruisloos of ruisend? Bedrijf A zou van rechtsvorm veranderen in een B.V.. ik wordt dan voor 1/4 eigenaar waardoor ik dus ook in loondienst en in het MT kom. of zou ik deel moeten nemen d.m.v. een (prive)holding? wellicht dat dit een oplossing zou kunnen zijn?/? graag advies gewenst. MVGR< ZINO
  6. Hartelijk dank voor je reactie, Natuurlijk zou en kan ik wel bij mijn accountant terecht voor dergelijk advies. Echter deze manier van communiceren spreekt me wel erg aan, en laten we eerlijk zijn; het scheelt in euro's.... Nu heb ik alleen een laaste vraag: stel de verkoopfatuur van bedrijf 2 bedraagt ad. 160000K (activa) op welke manier zou ik bedrijf 2 leeg kunnen maken zonder liquide middelen in de zaak te laten. (balans 18000K en passiva 18000k)zo als u voorstelde. kan bedrijf 1 (de kopende partij) deze verkoopfactuur aftrekken als voorbelasting? Zodra ik bevredigend anwoord heb gekregen is het tijd om over te gaan naar mijn accountant. mvrg ed Zino Stands & Exhibitions B.V.
  7. zou ik zonder meer de factuur die bedrijf 2 uitschrijft(activa) de voor belasting in bedrijf 1 op geven? en het totale bedrag van de factuur wat bedrijf 2 ontvangt? wordt dat dan niet belast (venootschapbelasting)? als ik dit bedrijf stop zet zal e r moeten worden afgerekend(stakingswinst) is er geen andere manier om "fictief" te betalen? gr. ed
  8. Het bedrijf 2 heeft geen ( grote,langlopende) schulden. gelukkig niet maar is niet winstgevend. de kleine debiteuren zou nog betaald kunnen worden dat is het probleem niet. alleen ik denk dat het verstandiger is om bedrijf 2 af te stoten en de (im)materiele activa onder te brengen naar bedrijf 1. en een holding op te richten met bedrijf 1 als werkmaatschapij. maar kan dit op een geruislose manier?????? dat zou ik graag willen weten. groet ed
  9. Hallo, voor mij is het de eerste keer op deze site. Ik vroeg me af of iemand mij een antwoord op de volgende zou kunnen geven? Ik run 2 bedrijven waarvan de rechtsvorm allebei een bv zijn. Een van de bedrijven heb ik een jaar geleden overgenomen. Nu is de gesteldheid qua financieel van bedrijf 2 momenteel niet goed. Ik zit te denken om dit bedrijf dan dus te beeindigen. Dit wil ik namelijk graag. Het bedrijf 2 afstoten zonder nadelige consequenties aan over te houden. mijn grote vraag is of het mogelijk was om de vaste activa en gedeelte vlottende activa in te brengen,over te hevelen naar bedrijf 1. zou dit op een geruisloze manier kunnen of zou ik van bedrijf 2 een factuur moeten uitschrijven naar bedrijf 1? eigenlijk had ik dit een jaar geleden in een holding constructie moeten laten op zetten, maar vooralsnog zou dit nog kunnen. heb ik in deze vorm ook last van fiscale eenheid( ib,Vpb)? alvast dank voor jullie antwoorden gr.ed
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.