Jump to content

rubencornelisse

Junior
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Company or organization name
    Correct Autoglas
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Een idee is om mischien minder te gaan werken bij je baas, en anders idd een zakenpartner die telefoon aanneemt en bestellingen verstuurt. Minderen met werken zie ik niet zo risicovol: je hebt dan nog steeds een vast dienstverband maar kan meer tijd besteden aan je eigen onderneming.
  2. Hier kun je van je product de taric code achterhalen en de invoerrechten vinden: http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/cgi-bin/tarquer?Lang=NL Deze worden geheven over de inkoopprijs van het product + transport en verzekering. Ruben
  3. Vaartuigen, Richtlijnnummer: 2003/44/EG Ik lees net dat een importeur ook CE certificering kan laten uitvoeren. ik ga me maar eens verdiepen in de richtlijn om na te gaan of er en zo ja welke keuringen er moeten worden uitgevoerd.
  4. Keuring is noodzakelijk, soortgelijke producten hebben namenlijk wel CE certificering. Maar ik zou dus ook een prototype kunnen laten overkomen, moet hiervoor dan een speciaal document voor worden aangevraagd? Groeten, Ruben
  5. Beste lezers, ik heb een vraag over CE certificering: Een fabrikant in China heeft een product waar ik interessen in heb, alleen op dit moment nog geen CE certificering voor dit product. De fabrikant geeft aan dat bij voldoende vraag uit europa hij de CE keuringsaanvraag gaat indienen. Ik zou graag het volgende willen weten: -Is het mogelijk een product zonder CE certificaat te importeren, ook als je het niet in het vrije verkeer brengt? Dit zou dan bijvoorbeeld gaan om het testen of verbeteren van het product. (Ik zou dan eventueel zelf CE-certificering aan kunnen vragen) -Wat kost een aanvraag en CE-keuring voor een fabrikant ? -Hoe lang neemt de gehele procedure ongeveer in beslag ? Groeten, Ruben
  6. Registreren kost tijd en op internet gaat alles snel, dus een deel van de mensen klikt gelijk weg. Dit is ook wel afhankelijk van het soort product. Voor een duurder product neem je we wat meer tijd en zou ik me ook wel eerst registreren als ik echt tot aankoop wil overgaan. Bij goedkopere producten klikken mensen ,inclusief ik zelf, al snel weg (ook al kost het feitelijk maar een paar minuten extra) Groeten, Ruben
  7. Beste lezers, Ik heb een fabrikant benaderd in China waar wij producten willen gaan kopen. Hij vraagt om de aanbetaling naar zijn prive rekening over te maken i.p.v. naar zijn zakelijke rekening. Dit i.v.m. belasting redenen zo schrijft hij. Ik kan begrijpen dat dit hem belasting afdracht scheelt. Ik vind het echter een beetje vreemd om dit van mij te vragen, temeer omdat dit de eerste bestelling is en het bedrag niet erg hoog is (30% aanbetaling van totaal 1800 = 540euro). Hoe denken jullie hier over? Op de factuur staat wel de bedrijfsnaam... Kan mij dit problemen opleveren? Groeten, Ruben
  8. Ik doe dit sinds kort ook en bij mij werkt het als volgt (branche autoruiten): Elke klant die geholpen is geef ik een kaartje waar hij of zij naam en adres op in kan vullen. Als deze klant iemand kent met ruitschade, geeft hij/zij dit kaartje aan deze nieuwe potentiele klant. Wanneer deze potentiele klant een afspraak maakt, geeft deze dit kaartje af aan ons en sturen wij een vvv/iris cheque toe aan degene vermeld op het kaartje. Je krijgt dan dus het ingevulde kaartje terug wat tegelijk een recu voor je administratie is. Op deze manier betaal je alleen wanneer je de nieuwe klant al geholpen hebt.
  9. Beste mensen, Ik wil beginnen met het importeren van een product uit China en heb al een lijstje gemaakt van fabrikanten en tussenhandelaren die ik wil benaderen. Ik heb hierover twee vragen: Is er een instantie waar ik kan controleren of het bedrijf wel echt bestaat en of het geen oplichters zijn? Ook wil ik graag controleren of het echt de fabrikant betreft en geen tussenhandelaar. (Ik las op het forum dat veel tussenhandelaren op alibaba.com zich uitgeven voor fabrikant). Kan ik me hiervoor tot een Chinese kamer van koophandel of andere instantie richten? Mijn tweede vraag betreft het vast leggen van afspraken. Als ik de voorwaarden waar product en levering aan moeten voldoen vast wil leggen, waar moet ik juridisch gezien rekening mee houden? De fabrikant kan wel een contract ondertekenen en opsturen, is dat echter rechtsgeldig en kan je daar werkelijk iets mee als het misloopt? mvg, Ruben
  10. Hoi ben je al verder gekomen met je plannen? Om even terug te komen op een paar vragen, vergelijk de prijzen eens van vergelijkbare plekken in italie (calabrie, cilento). http://www.cilento.nl/wandelen. Wil je je bedrijf aansluiten bij het SGR dan zul je ook aan een aantal voorwaarden moeten voldoen. Is het de bedoeling dat je alleen vlucht en accomodatie aan gaat bieden, of ook excursies erbij? Accomodaties zou ik aanschrijven en vervolgens langsgaan om ze te bekeiken en afspraken te maken. Bekijk ook hoe jij die accomodaties kan reserveren voor je klanten: hebben ze een systeem waarbin jij ook reserveringen kan plaatsen of neem je na een aanvraag direct contact met ze op per fax / telefoon? Ook belangrijk is je doelgroep weten te defieneren en weten te bereiken. Alleen een website maken zal niet voldoende zijn.
  11. Een belangrijk nadeel is dat de manier waarop veel afval in derde wereldlanden wordt gerecycled gebeurd op een slechte manier: Er worden vaak niet de juiste voorzorgsmaatregelen genomen om werknemers of milieu te beschermen tegen giftige stoffen en andere risico's. (Opsmelten van nikkel of loodhoudende metalen; scheepssloperijen zijn daar een goed voorbeeld van) Een tijd terug was er een onderzoek naar het gehalte nikkel en lood in drinkwater uit de kraan. Deze metalen komen hierin onder andere terecht doordat deze metalen in een te hoge concentratie aanwezig waren in de kraan zelf. Vooral de in China geproduceerde kranen bleken een te hoge concentratie Ni en Pb te hebben; gerecycled metaal. Wat dat betreft is er denk ik een grote markt in deze landen wat betreft advies en tecnologie om afval op een verantwoordelijke manier te verwerken of te recyclen.
  12. Je weet nog niet wat je gaat importeren, maar je weet wel dat het uit Azie moet komen???? Toegegeven, in Azie wordt veel goedkoop geproduceerd, maar ik zou andere continenten/ landen niet uitsluiten.
  13. Wat wel kan is de merknaam iets anders omschrijven (letter weglaten of toevoegen). Bijvoorbeeld: sommige mensen toetsen in google: Carglas in i.p.v Carglass. (Dit gebeurt overigens ook met webdomeinen) Bovenstaand is een goed voorbeeld omdat mensen vaak de s weglaten, echter bij veel merknamen is de spelling duidelijker en zal je niet veel hits krijgen op een verkeerd gespelde naam.
  14. Ook een idee: de kinetische energie die bij het remmen wordt omgezet in warmte opslaan in kinetische energie in een vliegwiel. Door middel van een overbrenging die wordt ingeschakeld bij het gebruiken van de rem gaat er een vliegwiel draaien. Deze kan je dan bij het wegrijden weer gebruiken.
  15. Ik wil bemiddelen in de verhuur van appartementen (voor vakantie) in het buitenland. De appartementen verhuur ik dus voor een buitenlandse eigenaar aan Nederlanders. Ik breng het totale huurbedrag in rekening bij de klant, het gedeelte voor de eigenaar (totaal bedrag - mijn beloning) maak ik over aan de buitenlandse eigenaar. Moet ik BTW in rekening brengen bij de klant? Dit is afhankelijk van de plaats van dienst: het appartement is in het buitenland maar ik bemiddel in Nederland.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept