Blz.Gerard

Junior
  • Aantal berichten

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Blz.Gerard's trofeeën

  1. Vergeet de boete van de milieupolitie niet. >:( Eigenlijk jammer, omdat ik het wel een leuke aktie vindt. Moet ook wel een leuk gezicht zijn als je klaar bent en achterom kijkt, een fietsenstalling met allemaal gele (?) briefjes met jouw url daarop. Misschien kan je ze in je jaszak houden en in je dagelijkse wandelingen op allerlei plaatsen opplakken. In dat geval is het "gewoon zwerfvuil" en is het, volgens mij, moeilijker om jouw als schuldige aan te wijzen. Beetje aso is het wel. Plakkertje op de bushalte, plakkertje in de supermarkt, in het cafe, bij de slagerij, op het schoolplein, op de brievenbus van huisnummer 48, in de stadsbus, achterop de politieauto. Het moet dan wel je hobby worden, dat plakken want rendabel is het niet.
  2. Is het wat om een koeriersbedrijf opdracht te geven ?
  3. Als je zo onervaren bent in dit vak, en toch een serieuze poging wil doen om een algemeen uitzendbureau op te starten, op een profesionele basis. Waarom zou je dan niet eens overwegen om je als franciser aan te sluiten bij bijvoorbeeld Olympia uitzendorganisatie. Dan draai je voor eigen rekening en risico een uitzendbureau en maak je gebruik van de naam (direct naamsbekendheid) en deskundigheid van de Olympia organisatie. Ik googelde even op "francise" en "uitzendbureau" en zag dat Olympia zelfs francisegever van het jaar is geweest. Misschien een poging waard. Succes ! Gerard
  4. Maar hoe doen incassobureaus dat dan. Die sturen een brief per gewone post en stellen dan dat de postbezorging in Nederland zodanig betrouwbaar is dat veronderstelt mag worden dat de betreffende faktuur/herinnering/aanmaning etc. ontvangen is. Zonder aangetekend te versturen. On topic: Persoonlijk heb ik het vermoeden dat een verzonden fax niet rechtsgeldig is wanneer je geen ontvangstbewijs hebt. Jij hebt alleen een verzendbewijs. Ik hoop voor je dat de telefoonmaatschappij nog iets voor je kan betekenen, maar dan nog geldt niet het bewijs dat zij het ontvangen c.q. gelezen hebben.
  5. Deze ervaring met Tjeerd is natuurlijk wel waardevol. Vriendschappelijk omgaan met personeelsleden mag je natuurlijk niet verwarren met "vrienden zijn". In mijn ogen betekent dat; wel samen een biertje drinken na werktijd, of een terrasje pakken maar geen inzage in bedrijfsgegevens of maar beperkt kennis van jouw privéleven. Wij hebben daar in de loop van de tijd ook van geleerd; geen vrienden of familieleden aannemen, geen buren, geen directe familie van vrienden enzovoort. Afstand houden zodat je positie als werkgever duidelijk is. Ik vindt dit ook wel eens moeilijk; op de zaak hoor je er niet echt bij, er is immers een afstand. Terug naar Tjeerd; ik zou (als ik in jouw schoenen zou staan) in een gesprek met Tjeerd aangeven dat ik het heel moeilijk vindt om op het werk als vrienden met elkaar om te gaan terwijl ik geacht wordt om als leidinggevende met hem om te gaan. Waar je rekening mee moet houden is dat die Tjeerd na zo'n gesprek wel behoorlijk vervelend kan reageren. Jij laat hem immers in de steek en hij zal zich afgewezen voelen. Maar dat kan best goed komen als jij voet bij stuk houdt; vriendelijk maar geen vrienden. Coaching is geen slecht idee; het is goed om af en toe een personal coach als klankbord te gebruiken. Zodat jij niet het gevoel krijgt om alleen te staan. succes !
  6. Volgens mij is sec het parkeerprobleem geen probleem; stel dat jij regelmatig familie op bezoek hebt die voor het huis van je buren parkeren kan hij klagen wat hij wil maar zal hij nooit gelijk krijgen. Integendeel, gebruikelijk is tegenwoordig dat bewoners verplicht zijn om hun eigen auto's op eigen grond te parkeren. Hij heeft van zijn eigen parkeerplaatsen een tuin gemaakt en voldoet daarmee zeer waarschijnlijk niet aan de voorschriften in het bestemmingsplan. (persoonlijk zou ik dat bij een bezoek aan het gemeentehuis ook even nakijken zodat je hem bij een persoonlijk gesprek van rupliek kan dienen). Dus dat parkeren is jouw probleem niet. Ik denk dat het feit dat jij een bedrijf runt op een plek waar dat mogelijk niet in het bestemmingsplan voorzien is dat dat wel een probleem zou kunnen zijn. Ik snap je aarzeling om "geen slapende honden" wakker te maken. Ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw gemeente is en of een persoonlijk bezoek aan het gemeentehuis met vragen aan een ambtenaar al gelijk duidelijk maakt dat het om jouw huis gaat ? Anders zou je, bij inzage in het bestemmingsplan (en de toelichting daarop) een vraag kunnen stellen alsof je overweegt om een woning in jouw wijk te kopen maar dat je van de garage/aanbouw een nagelstudio-schoonheidssalon-verzekeringskantoor wil beginnen. (ik zou bewust iets anders noemen dan een afslankstudio maar wel iets vergelijkbaars). Kijk maar eens wat dan het resultaat is. Succes,
  7. ik dank jullie voor de tips; weer even wat denkwerk. Dat afval scheiden doen we trouwens zo-wie-zo; Die eventuele extra brandstofkosten vanwege vervoer van vuilnis heb ik niet aan gedacht. Ik heb ook niet gedacht aan het publicitaire voordeel van deze wijze van afval scheiden/verzamelen/afvoeren. Onder het motto van "duurzaam en maatschappelijk verantwoordt ondernemen". Daarnaast twee grote voordelen: ruimtebesparing op die plaatsen waar de vierkante meters het duurste zijn en een ruime vuilcontainer op de plek waar daar plaats voor is. Daardoor inkoopvoordeel; één grote container is goedkoper dan een aantal kleinere.
  8. Hoewel dat in zekere zin off-topic is beschouw ik dat wel als een leuke spin-off van deze discussie; geld vangen voor afval. Oud papier kan ik goed "schoon" scheiden en dat geldt ook voor plastiek (diverse verpakkingsfolie's). Beide bestandsdelen zijn ook in behoorlijke hoeveelheden aanwezig. Het restant is dan niet zo veel meer. Weet iemand waar en hoe je "schoon" plastiek afval kan verkopen ?
  9. Wij hebben het afval dat je normaal in een winkel hebt; papier en wat plastiek van verpakkingen. Groen afval eigenlijk niet, alleen een paar theezakjes en oude senseopads. Daarnaast oud papier, dit scheiden wij zeer enthousiast omdat het afvoeren van oud papier (momenteel) gratis is. De hoeveelheid is ongeveer één normale huisvuilcontainer (KLIKO) per week (200 liter?). Ik was van mening dat je onder de gemeentelijke faktuur kan uitkomen wanneer je kan aantonen dat het vuilnis op een verantwoorde wijze wordt afgevoerd. Dat doe je immers ook wanneer je als bedrijf een particuliere afhaaldienst gebruikt.
  10. wat ik nog vergeten was te vermelden is dat bij veel moderne winkelunits geen of nauwelijks bergruimte aanwezig is. En als het er is, dan vaak tegen een zodanige prijs dat ik er liever verkoopruimte van maak. Het dagelijks zelf weghalen van het vuilnis en oud papier bespaart natuurlijk ook ruimte. Het gewicht van de zakken denk ik te ondervangen doordat alles in rolcontainers heen en weer gaat. Het busje heeft een lift.
  11. Wij overwegen om met met meerdere verkooppunten (filialen) te gaan werken om onze schaalgrootte te verbeteren. In de zoektocht naar synergie is ook de mogelijkheid besproken om het afval van de verschillende winkels te concentreren en centraal aan te bieden. Wij kopen al centraal in en vanuit het centrale magazijn rijden wij de goederen naar de filialen. Daar staat (in onze gedachten) dan de vuilnis, netjes gebundeld klaar en gaat mee terug in de bestelauto. We hopen hiermee afvalstoffenheffing bij de verschillende gemeentes te besparen en een goedkoper contract met de vuilnisophaler (één grotere container) te kunnen bedingen. In onze gedachte werkt bijvoorbeeld McDonalds ook zo. Heeft iemand hier ervaring mee ? en ziet iemand nadelen ?
  12. Vergeet niet een francise overeenkomst te vragen/tekenen. Zonder deze overeenkomst zou je problemen kunnen verwachten met de Europese mededingingswetten.
  13. bedankt voor alle bijdragen in dit topic, bepaalde links wil ik nog even nader bekijken maar inmiddels heb ik wel weer zin in gekregen om weer eens een nieuw marketingplan voor mijn onderneming te gaan opstellen. Dat is alweer lang geleden. Zeker nu we van plan zijn te gaan uitbreiden is het goed om weer eens alles op papier te zetten. Dat wordt weer lang douchen de komende tijd ;) Bij mijn vorige versies lukte het me nooit om een geschikte missie / missionstatement te vinden. Wellicht gaat het nu beter. Gerard
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.