Jump to content

gerardhonkman

Junior
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • First name
    Gerard
  • Last name
    Honkman
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  • Location
    Utrecht

Recent activities

  1. Dank voor het meedenken en je positieve reactie! Ik heb ondertussen een offerte opgevraagd bij een payroll-bedrijf. Goeie tip! Ze bellen me vandaag terug. Mijn plan is nu om haar vanaf 2021 in te gaan huren via Payrolling. En komend jaar de situatie nog bij het oude te laten (haar door te blijven betalen als freelancer icm een 'overeenkomst van opdracht'). Mede omdat ik overal lees dat die wet DBA pas gehandhaafd gaat worden vanaf jan 2021 (https://www.ikgastarten.nl/bedrijf-starten/wet-dba-geen-boetes-tot-2021). Het zou een prettige meevaller zijn om (als startende ondernemer) deze extra kosten die bij payrolling komen kijken nog even uit te stellen tot 2021. Nogmaals dank voor het meedenken van iedereen! Erg prettig!
  2. Bedankt voor de heldere reacties. Ik begrijp dat het slim is een andere optie te gaan overwegen. Als ik het goed begrijp blijft enkel 'vaste dienst' of 'payrolling' over (of is er nog een 3e optie)? Echt even een starters vraag hoor. Vooral n.a.v. deze quotes Ik betaal haar nu bruto 30,- euro per uur (zij geeft dit op via 'overige werkzaamheden') en houdt hier zo'n 17,50 euro netto aan over. Wat zou een grove schatting zijn van wat ik (minimaal) aan haar kwijt ben per uur als ze in vaste dienst zou zijn (en ze hetzelfde netto zou willen overhouden)? Ik dacht altijd dat je dan wel bijna over het dubbele praat, dus bijna 50,- / 60,- euro p-uur. Klopt deze redenatie? Klopt het dat dit nog duurder wordt in geval van 'payrolling' (omdat je dan een stukje verantwoordelijkheid afkoopt)? Ik begrijp dat dit beginnersvragen zijn, en misschien zeg ik wat doms, maar ik sta ook echt aan het begin :) Dank voor het geduld en het meedenken.
  3. Beste mede-ondernemers, Ik ben nieuw op dit forum en hoop hier wat hulp te vinden met onderstaande. Ik heb een kleine online onderneming (eenmanszaak) waarbij een kennis helpt (op afstand/online) met de mail en administratie. Zij is een soort 'virtual assistent'. Ze doet dit naast haar fulltime baan. Wat begon met 2-uurtjes per week is nu uitgegroeid naar 12-uur per week. Zij is niet ingeschreven bij de KvK (want heeft geen andere opdrachtgevers en ambieert dat ook niet). Zij stuurt mij maandelijks een nota/factuur voor de gemaakte uren (+-1500eu p/mnd). Ze mag werkzaamheden weigeren en vrij nemen/werken wanneer ze wil. Hoe meer haar uren toenemen, hoe meer zorgen ik me maak over mogelijk 'verkapt dienstverband'. Ik ben bezig met het opstellen van een 'overeenkomst van opdracht' om zo de kans te verkleinen. Maar ik vroeg me af hoe andere ondernemers dit doen. Ik kan me voorstellen dat veel, vooral online, ondernemers structureel gebruik maken van dit soort 'assistents'. Ik kan haar natuurlijk ook wel in dienst nemen, maar als ik het goed begrijp wordt ze dan bijna dubbel zo duur en komt er een forse verantwoordelijkheid op mijn schouders (waar mijn bedrijf nu te klein voor is). Payrolling is een optie maar dan wordt ze nog een stuk duurder. Kortom: hoe raden jullie aan met deze situatie om te gaan? Dank en groet!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept