Activiteiten zijn voornamelijk leveringen vanuit China direct naar consumenten over de hele wereld.
Australie, Zuid-Afrika, Amerika, Canada, UK, Spanje, Japan etc.
Het zijn geen producten die risicovol zijn zoals electrische apparaten etc, maar algemene gebruiksvoorwerpen.
Qua verzekering is het lastig af te dekken omdat het verkoop vanuit China is waar ik zelf geen directe controle op heb wat er precies uit gaat en geen testrapporten zijn, aangezien het om 1 op 1 gaat en niet om partijen die er worden ingekocht. Ik verkoop aan consument, bestel het bij Chineze leverancier, Chineze leverancier stuurt het door naar consument.
Jurist heeft mij inderdaad geadviseerd om het toch beste in BV onder te brengen (wat mijn boekhouder daarvoor ook al vertelde) om zo het risico af te dekken voor persoonlijke aansprakelijkheid.
Bij het niet kunnen verzekeren zou er dan ook geen sprake kunnen zijn van wanbeleid.
Wat mij nu niet helemaal duidelijk is:
- Gaat die vlieger ook echt op dat er dan geen wanbeleid is?
- Mochten mijn klanten zie willen beroepen op iets zou dat volgens mij altijd moeten volgens het Nederlandse recht, of is dit niet correct?