-
Salarisschalen opzetten
Weet iemand waar ik een opzet voor een structuur voor salarisschalen vandaan halen? Het betreft een opzet van een bedrijf in de dienstverlenende sector waar medewerkers voor aangenomen zullen worden. Graag wil ik de mensen die ik aanneem direct kunnen plaatsen in een schaal zodat ze weten waar ze aan toe zijn en wat de mogelijkheden zijn bij goed functioneren qua loonsverhogingen etc. Dit voorkomt achteraf een hoop problemen.
-
Journaalposten eenmanszaak
Beste Glenn, Het eerste gedeelte kan ik nog volgen. De boekingen naar en van prive zijn correct. Aangezien een eenmanszaak en prive geen scheiding heeft moet er per jaar gewoon IB worden afgedragen. Inzicht krijgen in wat er prive opgenomen is kan vrij simpel worden opgelost door een aparte grookboekrekening aan te maken voor de priveonttrekkingen bijvoorbeeld. Greetz Paul
-
kosten aftrekken en urencriterium
Hallo Karen, Vanaf het moment dat je je inschrijft bij de KvK ben je ondernemer. Dus alle kosten die je maakt uit naam (en bestemd) voor de onderneming gaan dus van het bedrijfsresultaat af. Dit geldt overigens ook voor de (aantoonbare) aanloopkosten die zijn gemaakt voordat je je hebt ingeschreven bij de KvK. Uiteraard zou ik dan wel een checken bij de belastingdienst welke kosten hierin precies meegenomen mogen worden. Gr. Paul
- Ondernemer voor de belastingdienst
- Ondernemer voor de belastingdienst
- Correctie niet aftrekbare kosten
- Ondernemer voor de belastingdienst
-
Correctie niet aftrekbare kosten
Hallo allemaal, Ik heb een praktische vraag.. Zelf werk ik als freelancer (eenmanszaak) en hou gewoon zelf mijn administratie bij. Nu heb ik kosten gemaakt voor een maatpak welke als kosten zijn geboekt in de V&W rekening. Deze kosten zijn niet aftrekbaar en moeten dus bij de IB aangifte worden gecorrigeerd. Ik wil deze correctie gelijk doorvoeren zodat ik mijn aangifte over kan nemen van mijn boekhouding zonder daar nog correcties op te moeten maken. Welke correctie (welke journaalpost) dient hierop plaats te vinden? En is het niet makkelijker om deze kosten in zijn geheel niet op te nemen in de administratie? Alvast bedankt, Paul
Paulb
Junior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht