pcourbois

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

pcourbois's trofeeën

  1. Hier kom ik al een stuk verder mee. Bedankt ! Zodra er meer "rond"is zal ik het hier wel laten weten.
  2. bij een coöperatie blijven wij wel zelf aansprakelijk, Toch ? Beperkte aansprakelijkheid is voor ons wel belangrijk Als we voor de stichting variant kiezen, en dan factureren uit de eenmanzaken dan heb ik nog een vraag: ik zelf heb een eenmanszaak tegen die tijd wellicht een bv maar dat maakt hiervoor niks uit. Mijn collega die moet nog een eenmanzaakje opzetten. Is men verplicht een inschrijving te doen bij de kvk. of een een aanmelding bij de belastingdienst. middels het formulier Opgaaf startende eenmanszaak voldoende ? om te kunnen factureren aan de stichting
  3. Bedankt Joost, Nu bedacht ik me ook nog dat we als Stichting meer serieus worden genomen. We gaan het evenement opzetten in een dorp. We zullen het dus ook moeten hebben van vrijwilligers. Dan lijkt me Stg. idd de juiste oplossing. Btw nummer moet zeker aangevraagd worden. Dit om naderhand gezeur met de fiscus te voorkomen. Deze ervaring heb ik bij een andere evenement gehad. Maar als ik dan vanuit de eenmanszaak ga factureren naar de stg. mag dit bedrag een willekeurig te kiezen bedrag zijn ? (ter groote van wat overblijft in de stg) of moet dit bedrag dan weer marktconform zijn? en ergnens tegenover staan. En mag ik dan gewoon op de factuur vermelden "managementfee" of "beheerswerkzaamheden festival ABC" Met vriendelijke groet, en een goed begin aan 2008 Philippe Edit aanpassing van naam op verzoek TS.
  4. Op dit moment zittne wij de oprichtingsfase voor een publieks evenement. Daar wij dit commercieel willen gaan aanpakken zijn wij op zoek naar advies voor de juiste rechtsvorm. Na zelf wat zoekwerk te hebben gedaan heb ik een aantal opties: Een stichting de het festival exploiteert. Wij als ondernemers (twee personen met een eenmanszaak) sturen een factuur aan de Stichting te groote van de verrichte werkzaamheden. De vergoeding dit wij dan facureren kan dan aangepast worden naar wist die de stg maakt. Een B.V. die het festival exploiteert. de twee directieleden/aandeelhouders ontvangen geen Loon. (de bv heeft dus 0 werknemers in dienst) en na afloop van het boekjaar doen we divident uitkeringen aan de aandeelhouders (wijzelf) de vraag is accepteert de fiscus dit Een B.V. die het festival exploiteert. Ook hier heeft de B.V. 0 personen op de loonlijst staan. Ik en mijn compangon sturen ieder een factuur aan de bv voor de geleverde werkzaamheden. (ook hier is de vraag weer, of dit is toegestaan door de fiscus.) Waarom een BV of Stg. Puur en alleen vanuit de aansprakelijkheid. we spreken over exploitatiekosten groot a 200.000,- Anders zou een vof een makkelijke optie zijn. Hoop dat jullie ons hier mee op weg kunnen helpen. Plannen voor de opzet van het evenement zijn al ver gevorderd. Behalve de juridische en Fiscale bedrijfsvoering. Met vriendelijke groet, Philippe
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.