VONDEL

Senior
  • Aantal berichten

    35
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amsterdam
  • Branche
    Overig

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Betrouwbaar zijn
  • Mijn mening over innovatie
    Toekomen ligt niet ver
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Vallen en opstaan

VONDEL's trofeeën

  1. Beste medeforumleden, Ik wil graag mijn dank uitspreken voor jullie inzichten en adviezen met betrekking tot deze complexe situatie. Het lijkt erop dat het notariskantoor inderdaad een 'blunder' van formaat heeft begaan, en de naam is zeker toepasselijk! Het indienen van een tuchtklacht kan soms wonderen doen, zoals eerder werd genoemd. Maar laten we hopen dat er morgen een oplossing komt voor deze situatie.
  2. Als X B.V. zich in een situatie bevindt waarin Y B.V. nalatig is met het terugstorten van geld op de derdenrekening van het notariskantoor, welke juridische verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid rust er dan op beide partijen, met name bedrijf X B.V.? Hoe kan bedrijf X B.V. voorkomen dat zij onterecht de schuld krijgen in deze situatie? Daarnaast, welke juridische stappen kunnen bedrijf X B.V. en het notariskantoor ondernemen om ervoor te zorgen dat het geld correct wordt teruggevorderd van bedrijf Y B.V.? Het notariskantoor heeft tot op heden aangegeven dat zij geen actie zullen ondernemen in deze kwestie, dus welke mogelijkheden zijn er om het geld terug te krijgen en eventuele geschillen op te lossen?
  3. Daarnaast wil ik benadrukken dat mijn bezoek op 30 augustus volledig tevergeefs was, aangezien het geld nog niet op de rekening van de notaris was ontvangen van de koper. Dit terwijl ik eerder had gebeld en geïnformeerd of alles in orde was voor de transactie op die dag. Sterker nog, ik had op 30 augustus persoonlijk een document ingevuld met het juiste rekeningnummer, dat de eerdere foutieve rekening moest vervangen, voor de geplande transactie. Helaas ging de verkoop op 30 augustus niet door vanwege deze betalingskwestie. In plaats daarvan moest ik op een later moment een nieuwe volmacht ondertekenen voor de verkoop. Als de verkoop wel was doorgegaan op 30 augustus, had ik de fout tijdens het passeren van de akte direct kunnen corrigeren, waardoor de betaling soepel zou zijn verlopen. Nu bevind ik me in onzekerheid over de teruggave van het geld door mijn partner, omdat ik weet dat er al enkele achterstallige betalingen waren. Het is zelfs mogelijk dat het geld automatisch is afgeschreven en niet meer beschikbaar is. De notaris lijkt mij de schuld te geven omdat ik niet expliciet had aangegeven dat het rekeningnummer dat op de nota van afrekening stond vermeld, niet correct was. Blijkbaar hadden ze deze nota op een online platform geüpload, waar ik geen toegang toe had vanaf mijn vakantiebestemming via mijn smartphone. Hoe dan ook, op 30 augustus, vóór het passeren van de akte, heb ik de notaris persoonlijk het juiste rekeningnummer verstrekt. Echter, de notaris beweert dat het niet hun verantwoordelijkheid is om de juistheid van rekeningnummers te controleren. Wat denken jullie? Had de notaris niet samen met mij de rekeningnummers moeten verifiëren, gezien we gezamenlijk bevoegd zijn binnen de B.V.?
  4. Beste forumleden, Ik wil graag een complexe en leerzame ervaring delen die ik onlangs heb meegemaakt, waarbij verschillende elementen samenkomen - online bankieren, notariswerk en zakelijke belangen. Deze situatie roept belangrijke vragen op over de nauwkeurigheid van online bankieren, de verantwoordelijkheden van notariskantoren en hoe we kunnen zorgen voor een betere controle en precisie bij financiële transacties. Op 30 augustus 2023, als bestuurder van ons bedrijf X B.V., ging ik persoonlijk naar een notariskantoor om de levering van een eigendom af te ronden. De notaris was verantwoordelijk voor het verwerken van de verkoopopbrengst en het overmaken naar ons bedrijf. Dit was een eenvoudige transactie, waarbij het enige dat nodig was, was om ervoor te zorgen dat het geld op de juiste rekening terechtkwam. Het begon echter fout te gaan toen ik me realiseerde dat de notaris het geld naar het verkeerde rekeningnummer had overgemaakt, namelijk 00000001, dat toebehoorde aan een ander (de andere aandeelhouder van X b.v.) bedrijf genaamd Y B.V. De medebestuurder van ons bedrijf had eerder, op 14 augustus 2023, de bankgegevens van zijn Y B.V. verstrekt, toen hij een volmacht had getekend omdat hij op 30 augustus op vakantie zou zijn. Vandaag bleek dat dit niet de juiste rekening was voor onze transactie. Wat deze situatie nog verontrustender maakte, was het feit dat de notaris de akte niet nauwkeurig had gelezen en daardoor niet had opgemerkt dat de verkoper X B.V. was, niet Y B.V. Dit had duidelijk moeten zijn, vooral omdat er twee verschillende bestuurders betrokken waren. In veel online bankieromgevingen is er een functie die probeert te achterhalen welk bedrijf bij een bepaald rekeningnummer hoort op basis van de IBAN die wordt ingevoerd in de database van de bank. Dit is bedoeld om fraude of fouten te voorkomen, omdat het systeem een waarschuwing geeft als de ingevoerde rekening niet overeenkomt met de naam die aan dat rekeningnummer is gekoppeld. Ondanks deze functie heeft de notaris blijkbaar de bedrijfsnaam genegeerd die was gekoppeld aan het rekeningnummer. Dit roept vragen op over de effectiviteit van deze controles en de mate van vertrouwen die we kunnen hebben in geautomatiseerde systemen voor financiële transacties. Deze situatie benadrukt het belang van nauwkeurigheid en dubbel controleren, vooral bij financiële transacties van dergelijke omvang. Het roept ook vragen op over de verantwoordelijkheden van notariskantoren bij het uitvoeren van hun taken en de noodzaak van duidelijke instructies en verificatieprocedures. Heeft iemand soortgelijke ervaringen gehad? Hoe kunnen we zorgen voor een betere controle en precisie bij financiële transacties, vooral in situaties met meerdere betrokken partijen? Ik ben benieuwd naar uw inzichten en ervaringen.
  5. Hieronder een reactie van een oude kennis (ex-Shell medewerker). Goedemiddag X, Ja is inderdaad tijdje geleden, hoop dat alles goed gaat aan die kant. Hier tenminste wel. Ben sinds een jaar 2 werkzaam bij een X in X. Heb geen links met downstream lubricants en ook niet naar X. Dus die tender is niet interessant voor mij. Ben wel bezig met gaten boren in de Noordzee om gas te produceren, en dat bevalt mij prima. Veel contacten met toeleveranciers etc. @Mods, gooi er maar een slotje op want dit gaat nergens over. Hoe doe ik dit?
  6. Ja. Als ik naar je forum berichten kijk ben jij best wel een intelligente man. Maar niet echt je roeping gevonden in het leven vrees ik. Je hebt toch iets beters te doen op deze tijdstip dan na te gaan waar mijn tender van afkomstig is. Welterusten!
  7. Maar neen. Je moet verder kijken.. Een nog exotischer bestemming.
  8. Het gaat om een aanbesteding van een buitenlands bedrijf. Dit is een procedure waarbij door middel van inschrijving getracht wordt een bepaalde product te verkrijgen. Ik las het in een krant (in een exotisch verre land). Ik heb inmiddels veel distributeurs gevonden maar nog geen interessante producent. Misschien moet ik naar een andere continent kijken. 8) [bewerken]
  9. Hahaa.. Jouw link vond het heel leuk.. :)
  10. Waar vind ik smeerolie voor dieselgestookte elektriciteitscentrales? Heeft iemand ervaring hiernee?
  11. Bedankt. Ik ga morgen aan de slag met de 60 gratis dagen die aangeboden wordt. Ik moet even kijken hoe ik mijn huidige e-boekhouden.nl kan exporteren naar Kleistein.
  12. Bedankt voor je antwoord. Ik heb soortgelijke oplossingen ook gevonden. Ik kan helaas geen bestellingen plaatsen bij de leverancier. Dus geen Purchase Order CMR. Volgens mij kan ik ook geen Offertes opmaken en omzetten naar een Factuur. Er staat ook niets over ICP opgave. Maar ik ga morgen even bellen. Bedankt.
  13. Beste mensen, Ik ben al een tijdje op zoek naar een betaalbaar order administratie software dat gekoppeld is aan een boekhoudprogramma. Weet iemand een bedrijfssoftware dat voor mij een oplossing biedt? Wat ik dus doe is; - bestelling plaatsen bij leverancier - bevestiging sturen naar de klant - deze sales bevestiging meteen omzetten naar een factuur Verder zou ik graag gebruik willen maken van; - offerte uitbrengen; en indien van toepassing deze automatisch omzetten naar een factuur - proforma factuur versturen - credit notes etc.. Alles wat boven staat, dus de order administratie moet gekoppeld zijn met mijn boekhouding. Hierin moet ik een klanten bestand kunnen aanmaken; Artikel nummers kunnen aanmaken; Inkoop- en verkoop facturen verwerken Automatisch omzetbelasting aangifte Automatsch ICP-opgave (hoog en laag) Verder zou ik graag rapporten en grafieken willen zijn van mijn prestaties. Gezocht op internet Ik heb gekeken naar online boekhoudsoftware. Bijna allemaal waren ze hetzelfde met prijzen van €5 tot wel €100 per maand. Wanneer ik een orderadministratie gekoppeld wil hebben aan zo'n boekhoudpakket dan kom ik terecht bij de grote jongens zoals exact, cash, imuis etc waarbij ik gauw €2000 plus €300 per jaar kwijt ben. Wat ik steeds wel terug vind op internet zijn de Engelstalige oplossingen waarbij gratis orderadministratie software wordt aangeboden. Nadeel hiervan is dat het niet gekoppeld is aan onze valuta, belastingregels en bankwezen. Deze kan je daarentegen wel koppelen met een Amerikaanse of Engelse boekhoudprogramma gebruiken. Jammer genoeg heb ik hier niets aan. "Hebben jullie een oplossing voor mijn vraag"?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.