Jump to content

EC

Junior
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Female
  • Country
    Nederland
  • First name
    m
  • Last name
    Lensen-van der Velden
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    EINDHOVEN
  1. Het gaat over mijn zoon.
  2. Goedenavond, Situatie is als volgt: In loondienst tot 31-12-2016 bij de werkbv. Vanaf 8 december 2016 overname en 100% aandeelhouder van deze werkbv en dus niet meer in loondienst. Daarnaast een Holding. De holding heeft 4 maanden (jan-apr 2017) gefactureerd (managementfee) aan de werkbv. en uiteraard betaald gekregen. Geen noemenswaardig vermogen in de Holding. Loon ontvangen op privé van de Holding. Werkbv was failliet op 5 mei jl.. UWV was de afgelopen week bij het bedrijf voor de werknemers. De man van Uwv dacht dat DGA ook recht had op WW, vanwege de korte duur van het 'DGA-zijn'. Weet iemand hoe dat zit, of dat zo is? Ik heb er over zitten lezen, maar kon niet verder dan dat je minstens gedeeld aandeelhouder moet zijn. Bedankt voor het meedenken alvast! M.
  3. Goedenavond, Dankjulliewel voor de reacties. Het is inderdaad zo dat het om een eenmalige klus gaat. Het was een wens van mijn man om eens een website te bouwen. Hij kreeg ruim de tijd en het was een flinke klus, maar wel de moeite waard. Dat vindt mijn man én dat vindt de 'BV'. Dan gaan we eens kijken of we een kwitantie kunnen vinden die voldoet. Bedankt!
  4. Goedemiddag, We lezen er veel over, maar komen er niet uit: Mijn man heeft een website gebouwd en houdt deze bij (autobedrijf:plaatsen van teksten e.d.). Het bedrijf is een B.V.. Mijn man heeft de website gebouwd als particulier en kan geen factuur sturen begrepen wij uit alles wat we daarover tegenkwamen op het internet. De bestuurder van de BV is er content mee en heeft gevraagd wat mijn man ervoor wil hebben. Voor het onderhouden van de website wil hij niets, maar voor het maken wel. Hij wil er graag € 2.000,-- voor. Hoe kunnen we dat doen? Kan dat cash uit de kas of kan dat ook per bankrekening en hoe moet dat geboekt worden (factuur/kwitantie?). Liefst per bank, maar of dat mogelijk is? Dan kan er geen kwitantie denken wij? Wie weet hoe dat correct moet? En kán het uberhaupt wel? We willen geen sores. Gewoon netjes en correct, anders maar niet. Bedankt! W en M
  5. Hallo Joost, Ik heb deze man een bericht gestuurd. Bedankt.
  6. Goedemorgen, Overname werkzaamheden oude B.V., maar wel een nieuwe B.V. vanaf 1 januari. Veel gedonder met het opruimen van 'rommel' van de oude B.V.. Het is een autobedrijf met werkplaats en verkoop occasions met BOVAG. We hebben een offerte opgevraagd bij Bovemij en zij komen met een prachtige lijst met verzekeringen voor een dikke 10.000,-- per jaar. Er is uiteraard van tevoren een gesprek geweest. Hoe kunnen we controleren of beoordelen dat alles wat zij ons voorschotelen ook werkelijk nodig is. We begrijpen heus wel dat we goed verzekerd moeten zijn, maar ja?? Verstand van verzekeren hebben wij niet, dus moeten we afgaan op wat de verzekeraar zegt. Echter, wij schrokken van het bedrag. We zijn een MKB-bedrijf. Nu hebben we terug kunnen vinden dat de oude B.V. ook BOVAG had en Bovemij, maar een jaar eerder betaalden zij 9.000 per jaar en we zien in alles terug dat zij bij alles het beste van het beste hadden en nergens op bezuinigden. Ze bestaan niet voor niets niet meer. Wij willen juist om te beginnen in de kosten besparen. Als blijkt dat de verzekeringen écht nodig zijn en de kosten helemaal zo gek nog niet zijn is dat natuurlijk geen punt. Wie heeft tips hoe we dit kunnen beoordelen of wie kan met ons spiegelen? Alvast dank!
  7. EC

    Geen werkkapitaal in BV

    Hallo, Hartelijk dank voor de reacties. Deze reacties begrijp ik en zeker de vragen. Het is een ingewikkeld verhaal en we hebben naar aanleiding van jullie reacties vandaag acties ondernomen en hulp ingeroepen. Heel hartelijk dank!
  8. Mijn zoon heeft onlangs een BV overgenomen (100% aandelen). Er zijn extra kosten vanwege de overname. Het dreigt nu al, na drie maanden, fout te lopen, omdat er geen werkkapitaal is. Het is het ene gat vullen met het andere. De lonen komen er weer aan en we zijn bang dat hij het niet bij elkaar gesprokkeld krijgt. Wat hij nodig heeft om te overleven deze eerste periode is een werkkapitaal. Zelf heeft hij dat niet. Het staat dus nu al op klappen. De boekhouder geeft aan dat de zaak wel goed draait, maar dat er liquide middelen nodig zijn. Hoe kan en, is het mogelijk, om iemand te vinden die bijvoorbeeld 50.000 euro wil storten op de rekening, zodat er gewerkt kan worden. Een financierder of waar moeten we naar op zoek? Mijn zoon heeft de aandelen gekocht van een financierder, dus niet via de bank. Deze financierder wil niet meer financieren. Misschien stel ik de vraag helemaal verkeerd maar ik hoop toch dat iemand me enige info kan geven hoe verder. Bedankt.
  9. Hallo, Ik heb een salarisstrook die in Exact online moet. Ik heb de inkoopfacturen al gedaan. De verkoopfacturen gaan via het bedrijf, via een systeem dat gekoppeld is. Kasboek is ook ingeboekt. Nu heb ik een salarisstrook. De journaalpost is al in het memoriaal ingeboekt. Waar moet ik de salarisstrook boeken? Direct op de bank (bankboek)? Hoop dat iemand me kan helpen. Het zal niet zo moeilijk zijn, maar ik zie het even niet meer zitten.. Bedankt!
  10. en inderdaad is het ook belangrijk dat je later nog weet waarvoor het was. Dan zou ik kiezen voor de grootboekrekening 'overige kosten personeel', maar die staat ook nog niet in de boekhouding voor zover ik die ingezien heb. Bijna alles wat 'niet weet' wordt nu ingeboekt onder 'algemene kosten'. Daar word ik ook een beetje kriebelig van. Ik had het graag voor het nieuwe jaar in orde gehad, maar helaas gaat dat niet meer lukken.
  11. Hoi, Superbedankt voor de snelle reacties! Ik heb de contanten voorgeschoten en deze worden later met de zakelijke kas verrekend. Ik ga ze apart inboeken, dat lijkt me toch het handigst. De betalingen zijn niet op dezelfde dag gedaan en het lastige vind ik ook nog eens dat er een paar bonnen bij zitten met btw en de levensmiddelen zijn bonnen zonder btw. Ja, Roel, dat dacht ik dus ook. Alles netjes bij elkaar en dan in één keer boeken. Maar vanwege de btw die er wel/niet opstaat, op de bonnen, doe ik ze toch maar apart. En ik vraag me ook af of ik dan de btw zelf mag berekenen en invoeren? Allemaal vragen.. Het verhaal is eigenlijk zo: Ik neem de administratie over van het bedrijf wat onlangs is 'aangekocht' door mijn zoon. Het is een BV. Omdat de bank nog niet in orde is en de boekhouding ook niet heeft mijn zoon nog geen bankpas en moeten de betalingen contant worden gedaan. De administratie overnemen is zo'n klein ding ook niet, want degene die nu de administratie doet loopt enorm achter met inboeken van de facturen. Ze zit ook niet op het bedrijf, maar werkt vanuit een kantoortje ver weg. Facturen worden naar haar opgestuurd per gewone post. En er komen er gewoon elke week weer bij natuurlijk. Dat schiet dus niet op. Ik ben nu bezig om te kijken of ik de facturen vanaf nu zelf kan inboeken. Ik weet nog niet of dat kan, of dat ik echt moet wachten tot zij klaar is met de oudere facturen inboeken. Het is een heel gepuzzel. Nou ja, ik lees in elk geval superveel info hierover hier op Higherlevel. Fijn!
  12. Hallo, Ik maak voor mijn werknemers zelf kerstpakketten. In totaal 7. Ze kosten ongeveer 50 euro per pakket. Nu is het zo dat ik overal wat gekocht heb en alles contant heb betaald om het niet nog ingewikkelder te maken, althans dat denk ik:) Ik heb nu dus veel kassabonnetjes van verschillende winkels. Moet ik die nu allemaal apart inboeken in mijn administratie (exact online)? Of kan dat ook eenvoudiger? Gewoon alles bij elkaar optellen en in één keer? Wie kan me verder helpen hiermee? Alvast bedankt! Groeten, M.
  13. Dan doe ik dat al jaren fout dus :'( Mijn boekhouder heeft er ook nooit wat van gezegd. Maar dan ga ik dat dus per direct aanpassen! Superbedankt!
  14. Artikel zeg: "prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen". Dat doe ik niet. Ik vermeld dat mijn uurtarief € 55,- ex btw bedraagt. Dus ik doe niet alsof dat niet zo is. Ik begrijp wel dat het onduidelijker is en ik ga dat ook wijzigen. Nooit over nagedacht verder. Ik zeg ook altijd tegen klanten dat mijn uurtarief ex btw is. Dat is toch een verschil?
  15. Ik werk voor mensen, particulier, dus niet voor bedrijven. In de bemiddelingsovereenkomst die ik overhandig, maar ook per e-mail (als mij de vraag wordt gesteld wat mijn uurtarief is), geef ik altijd door dat mijn uurtarief € 55,-- ex btw bedraagt. Nu werd ik door klanten op de vingers getikt :P. Zij stelden dat dat niet mag. Ik moet blijkbaar mijn uurtarief altijd inclusief btw vermelden. Is dat zo? Wie weet dat? Bij voorbaat dank!! Groet, EC
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept