Jump to content

Sander Remme

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Aanvullend hierop: Alice, ook een bot met verschillende functies; www.worldofalice.nl Buddy - filmnieuws en actueel met bioscopen ; www.mrmovie.nl Dit is natuurlijk heel iets anders dan een openbaar netwerk als msn gebruiken voor ongevraagde media stunts. Het verschil is namelijk dat in bovengenoemde voorbeelden je zelf de optie hebt om daar gebruik van te maken, als je de service gebruikt heb ben je er vanaf. Als je een product of dienst promoot waar mensen niet direct om gevraagd hebben heb je aan msn een slechte. Werkt net zo averechts als call centers vrees ik.
  2. Wow, eerder een column dan een reactie! Dit is ook iets waar ik waarschijnlijk pas halverwegen het traject achter was gekomen. Het leveren van tekeningen, stroomschema's zal echt geen probleem zijn. Maar zelfs dan denk ik dat zoals je zegt mijn kans van sucses nihil zijn. Veel side-info ook, thanks!
  3. Hmm vanzelfsprekend hoopte ik verder te komen, maar u heeft overtuigend gelijk. Als dit idee wat ik opbreng 2 kleuren meer dan dat de RDW toelaat valt zowieso alles al in duigen. Maar ik denk dat ik er mee eens ben dat een verfijnder (actief) systeem meer in het plaatje van vandaag en de toekomst past. Al ben ik er nogsteeds heilig van overtuigt dat dit idee een beter inzicht geeft met wat er vlak en ver voor je auto gebeurt.. maar dat de manueele manier om erop te reageren niet meer van deze tijd is. Bedankt voor de feedback!
  4. Over de eerste 2 allinia's: Het is niet de bedoeling dat het een vervanging word van de huidige remlichten. Iemand die niets van de RGB lichten af weet en iemand voor zijn neus MET die RGB remlichten. -: als hij hard remd is de situatie niet anders dan normaal, dan zijn het gewoon 3 remlichten waar hij of zij direct op zal reageren, zoals normaal. -; als hij zachtjes remd, ziet hij nogsteeds de 2 standaart rode oplichtende remlichten, maar ook een groen licht.. nu zou hij zn gas los kunnen laten in plaats van dat hij in dezelfde situatie ZONDER de RGB remlichten ook was gaan remmen. Die knipperlichten is zowieso een idee waar wat mee gedaan moet worden, al doe ik het zelf altijd netjes uit mezelf. (Iets wat echt werkt).
  5. Hoe groot moet het remlicht (voor een kleurenblinde) worden wil van een afstand zichtbaar zijn welke ring er brand. Overigens vraagt e.e.a. om een extra interpretatie die ten koste gaat van de reactietijd. Ik zie dus meer in het Volvo-systeem Collision Warning met Brake Support. De electronica meet de afstand t.o.v. de voorganger en grijpt eventueel in. Hmm dit zijn goeie punten! Voor de kleurenblinden is het geintregeerde RGB licht in de remlichten onmogenlijk. Of je hier als jan modaal ook last van gaat hebben, ga vanavond even in 3d uitwerken en post de resultaten hier. Met extra interpretatie heeft u ook een sterk punt. Dat zou in de praktijk getest moeten worden, maar dit idee zal er inderdaad niet voor zorgen dat de reactietijd sneller wordt. (Maar in een hoop situaties mischien voorkomt dat er van een reactietijd spraken is) Volvo Collision Warning met Brake Support.. De benaming zegt het al, het hele concept staat op naam van volvo. Recht wat ze natuurlijk uiteindelijk gaan verkopen. Maar naast dit systeem zou de RGB remlichten nogsteeds hun functie behouden. Ben ik van overtuigt in iedergeval. Nogmaals ik zal vanavond een aantal zaken proberen te verduidelijken met een 3D schets in plaats van tekst en gebaren.
  6. Heb je zelf het hele topic wel gelezen ??? Dan zou je namelijk weten dat Mercedes helemaal niet de enige met een alternatief is. Alle bekende toepassingen zijn gelijk aan die van mercedes, als ik even moet nazoeken voor u welke autofabrikanten de knipperende remlichten in productie heeft? Ik andwoord inhoudelijk op elke post, beetje denigrerende conclusie om te trekken dat ik niets van het alles doorgelezen heb.
  7. Dit bestaat inmiddels al: Adaptive Cruise Control. Leuke pagina in deze discussie is: http://www.aida.utwente.nl/Nieuws/archief/2007/Testrit%20met%20Volvo%20S80%20V8.doc/ Overigens denk ik dat de autoindustrie al verder is met electronische hulpmiddelen dat dit 3e remlicht weinig toevoeg en alleen maar verwarrend kan werken. De cruisecontrol optie bestaat inderdaad al, maar dat dacht ik al. Over het idee: Ik denk dat het niet verwarrend werkt en een juist grote toevoeging heeft! Mercedes heeft als enigste hierop als alternatief iets op bedacht, maar aannemende dat je de rest van dit topic doorgelezen hebt en de wetenschap dat dit wel een heel mooi systeem zou zijn als het zou werken en eventueel geïntrigeerd word in huidige remlichten. (buiten ring rood, binnen ring RGB of andersom) kunt u echt niet zien?
  8. Dag Highio, Klinkt inderdaad wel een beetje op versie 2.0 van wat ik bedoel. Alleen die snelheidsweergave is niet echt praktisch omdat kilometer tellers afwijken en ik nu al weet dat niemand als ze bijv. 47km/ph lezen op de voorganger dat ze dan gaan zitten stuntelen om precies die snelheid te houden. Als oplossing op dat probleem zou ik iets bedenken in combinatie met cruise controll.. 1 druk op de knop en de auto past zn snelheid elke paar keer per seconden aan op je voorligger, en houd een stabiele (de wettelijke 2 auto's) afstand aan. Bedankt!
  9. ''De adaptieve remlichten van Mercedes-Benz zijn voortaan standaard op alle R-Klasse uitvoeringen. Door te knipperen bij een noodstop waarschuwen ze sneller achteropkomend verkeer. Tests hebben uitgewezen dat dit de reactietijd van een bestuurder met 0,2 seconde verkort, waarmee de remweg bij 100 km/u met 5,5 belangrijke meters afneemt.'' Ik wil niet te koppig overkomen, maar deze remlichten voorkomen maar 1 probleem. Namenlijk dat je mercedes niet zo snel word aangereden. Heeft niets temaken met de file's, inschattingsfouten en eigenlijk alle andere argumenten. Desalnietemin is dit een belangerijk functie van de nieuwe remlichten van Mercedes-Benz, maar ook wel de enige. Bedankt! Denk je dat ze op een Fiat 500 dit soort technieken al gaan toepassen dan? Ik vind dit probleem eerder: je kunt rijden of je kunt het niet. Ik denk idd niet dat het toepasbaar is bij bijv. een Fiat 500, maar het heeft allicht een snellere omloop snelheid dan het bij high-end modellen installeren en zolang mensen zelf het pendaal onder controle hebben zal dit altijd blijven. Zoals eerder aangegeven werkt dat RGB neit voor kleurenblinden. Als je met lichtsterkte gaat werken (want in de ogen van kleurenblinden zijn dat de verschillen, nuances) dan weet je op een gegeven moment niet meer wanneer er geremt wordt en je wilt juist ook een bepaalde "attentiewaarde" creeren in het verkeer. Ik weet dat je helemaal gelijk heb mbt de kleur nuances, naar wat ik ervan weet is dat inderdaad hetgeen kleurenblinden zelfs kleuren op kunnen herkennen. Maar nogmaals, als er 1 auto van de 5 niet een dergelijk remlicht heeft, of dat 0,2 % (de verkeersdeelnemende kleurenblinden) niet reageert in een situatie. Dan zorgt dat er naar mijn mening niet voor dat het niet werkt. Als ik van heel zachtjes tot heel hard op mijn rem ga trappen over een periode van een aantal seconden, dan is het voor de achterliggers niet goed in te schatten hoe hard ik nou aan het remmen ben... ben ik nu een beetje, of veel aan het remmenDat zal dermate van een unanieme meting moeten plaatsvinding ergens in de auto, maar ik zit te denken aan het afremmen van -5 m/s een groenlicht, dat (zonder helderheid te veranderen) bij -15m/s overgloeit naar oranje. Weer terug op de kleuren... wat is hard remmen bij een mercedes R-klasse ? ik kan me voorstellen dat een fiat panda nooit bij die vertragingscijfers komt... Hoe ga je dat dan op elkaar aanpassen? wanneer is groen hetzelfde als bij een r-klasse als bij een panda? (niet dat ik wat tegen panda's of fiats ofzo heb hoor ;) meer een vb).Ik denk dat de techniek aanwezig is om daar een richtlijn in te vinden, bedenkening van mindering in m/s is unaniem als die meting op de juiste plek in de auto gehouden word. Bijv, een 500PK auto corrigeert op de as net zoveel als een fiat 500 (daar is hij weer). Nogmaals bedankt Sp00n, laat me weten als ik je ook maar iets aan het overtuigen ben. Als je je monitor aan het uitlachen ben na deze post hoor ik dat ook graag, vanzelfsprekend. Sander
  10. ''De adaptieve remlichten van Mercedes-Benz zijn voortaan standaard op alle R-Klasse uitvoeringen. Door te knipperen bij een noodstop waarschuwen ze sneller achteropkomend verkeer. Tests hebben uitgewezen dat dit de reactietijd van een bestuurder met 0,2 seconde verkort, waarmee de remweg bij 100 km/u met 5,5 belangrijke meters afneemt.'' Ik wil niet te koppig overkomen, maar deze remlichten voorkomen maar 1 probleem. Namenlijk dat je mercedes niet zo snel word aangereden. Heeft niets temaken met de file's, inschattingsfouten en eigenlijk alle andere argumenten. Desalnietemin is dit een belangerijk functie van de nieuwe remlichten van Mercedes-Benz, maar ook wel de enige. Bedankt!
  11. Als een kleurenblind persoon, een auto voor zich heeft met het RGB remlicht. Wat er dan voor die persoon verschild, is niets. Van nature zijn deze mensen al wat alerter in het verkeer. De functie van deze remlichten is echt het overzichtelijker maken van een verkeerssituatie. U maakt de assumptie dat dit remlicht de andere vervangt. Maar het is belangrijker dat het voorkomen van kleine ongelukken, kettingbotsingen en het ontspannender rijden op het huidige wegennet
  12. Wat nu als je kleurenblind bent? Dan het heb je het zelfde probleem als bij een stoplicht (zelfde licht, zelfde kleuren). En het is nog makkelijker, maar als kleurenblind persoon ben je toch al wat allerter in het verkeer. (als je uberhaupt al mag rijden?). Bedankt voor je feedback! Sander
  13. Een bijzonder goedemorgen, Onlangs ben ik als (veelste jonge) projectleider begonnen bij een bedrijf te Schiphol-rijk. Ik zelf woon op het moment in Heerhugowaard, waardoor ik van het ene naar het andere moment dagelijks in de file vast zit. En aangezien nieuwe ideeën sneller voorkomen door een persoon in een andere situatie te zetten. Wou ik deze toch even met jullie delen. Het valt me in files, zeker met donker licht, dat mensen overactief en schrikkerig reageren op de remlichten van de voorganger. Dit heeft een aantal nadelen: -De bestuurders schrikken, remmen onnodig uit voorzorg en het domino effect is gestart. -De bestuurders nemen niet meer het initiatief om in te schatten hoe hard de voorganger remt of dat het alleen maar een corrigerend remmetje is. -Optrekken, remmen en weer optrekken is slechter voor het milieu, auto en bloeddruk van de bestuurder. ;) Ik geloof om onder andere bovengenoemde redenen dat mijn idee van een derde remlicht dat kan aanduiden in hoeverre er geremd word, een bijzonder goede is. Hoe meer we het onoverzichtelijke in het verkeer weghalen hoe beter mensen op elkaar in kunnen spelen. Ik zie dan voor mij dat het derde remlicht een vaste plek aanneemt achter de auto, veel zoals de relatief nutteloze versie die u vandaag de dag al vaak ziet. En dat er, wanneer er mild geremd word, vanzelfsprekend de remlichten werken als normaal, maar dat het derde remlicht dermate van RGB LED's groen licht afgeeft. Oranje, in de meer normale remsituaties, te denken aan het rustig remmen voor een stoplicht en uiteindelijk een fel rood (misschien knipperende) signaal wanneer er hard geremd word. Hoe dan ook, zowel bij een groen, oranje en rood signaal is het natuurlijk van belang dat het systeem direct registreert hoe er geremd word. Hoe dan ook, ik heb dit nog veel verder uitgewerkt. Maar ik wou dit idee hier even door laten schemeren voor jullie om er kritisch naar te kijken, voel je daarom ook vrij elk denkbaar nadeel naar voren te brengen. Realistisch blijven is voor mij erg belangrijk.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept