Edithw

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Almelo

Edithw's trofeeën

  1. Dag allen, In ons bedrijf is de sfeer de laatste tijd erg verslechterd. Werknemers negeren elkaar en/of reageren gestressed op elkaar en maken ruzie. Nu zou ik een mediator willen inschakelen maar heb geen idee wie ik zou moeten kiezen en waar ik op moet letten. Is er iemand met positieve ervaringen die mij kan adviseren? Het gaat om een klein bedrijf met 4 werknemers in Almelo. Alvast hartelijk dank!!
  2. Hartelijk dank voor jullie adviezen. Joost, het tegenargument van overdrachtsbelasting bij verkoop is juist, maar weegt in ons geval niet zo zwaar. het gaat hier om een pand voor een uitvaartonderneming en meestal zijn die niet goed te verkopen. Dus als we hier na verloop van tijd weg willen, zal het pand worden afgebroken en kunnen we de grond nog verkopen. Zo lang mogelijk blijven zitten dus. Dus nu denken we nog maar helemaal niet aan overdrachtsbelasting ed. maar toch bedankt. Op grond van jullie reacties zal ik zoveel mogelijk waarde bij de woning neerleggen. Omdat dit besluit vandaag doorgegeven moet worden, heeft het niet veel zin meer hier na vandaag nog op te reageren. Nogmaals mijn dank. groet, Edith
  3. hallo We staan op het punt om een bedrijfspand te kopen, met een woning erbij. Nu moeten we voor beiden een aparte hypotheek aanvragen. Het bedrijfspand kunnen we financieren met ong. 7 % (450000) en de woning (176000) met 5,3 % rente. Het bedrijf is niet btw plichtig. De vraag is wat voordeliger is: zoveel mogelijk van de waarde toe te kennen aan de woning, en zo een groter deel aftrekbare lagere rente te krijgen of een zo groot mogelijk deel toe te kennen aan het bedrijf, en zo een groter deel te kunnen aftrekken van het totale bedrijfsinkomen. De taxateur was bereid met onze voorkeur rekening te houden. vr.groet, Edith
  4. Misschien dat we dat maar moesten doen, bij Radar melden. Wie weet helpt het. groet, Edith
  5. Bedankt voor jullie reacties allemaal. Toch prettig om te horen wat jullie er van denken. In principe hebben we alles wel op papier. Alleen, alle info die ze nodig hadden hadden we al in juli gemaild, en daarna nog een paar keer. We kregen een drukproef en een orderbevestiging tegelijk met de mededeling dat de gids al in productie genomen was. Er was dus geen enkele mogelijkheid om aan te geven dat we niet akkoord gingen met hun wijziging, en er is door hen ook niet over gebeld.
  6. Duidelijk is de afmeting van de advertentie, die wij zouden aanleveren. Dat is gebeurd, maar zonder overleg is de foto erbij weg gehaald. In het contract staat niets over het eventueel wijzigen van een advertentie. In principe zou je kunnen zeggen dat ze een advertentie van de juiste grootte geplaatst hebben, en dus kunnen vangen. Maar ja, dan kunnen ze de tekst net zo goed geheel weglaten. Als we niet akkoord gaan, hebben ze voor dit jaar al een deel ontvangen. (ik geloof 900 euro) Dan volgend jaar 2700 erbij, dan zijn we duurder uit. Teruggeven doen ze waarschijnlijk niet.
  7. de beginnersprijs was voor een advertentie van een bepaalde afmeting. of daar wel of geen foto in geplaatst werd deed verder niet terzake. Dus, je zou kunnen stellen, inclusief de foto. Daarnaast nog de vermelding op hun site, die ook niet goed ging: alleen een tekst, zonder logo en zonder foto.
  8. Wij hebben wel ervaring met Ilocal. De verwerking en afhandeling van de plaatsing van je advertentie verloopt keurig. uitermate vriendelijke behandeling en zeer snelle reactie bij vragen of als er iets niet goed is gegaan. Daarnaast heb ik al twee keer wat gewonnen bij het plaatsen van reviews bij bedrijven, terwijl ik slechts een review of 6 geplaatst heb. Sinds 21 januari hebben 14 bezoekers onze site via Ilocal gevonden. (totaal aantal bezoekers via verwijzende sites ( dus niet direct en niet via een zoekmachine) was 109. Ter vergelijking, via de telefoongids waren het er dertien. Nu moet ik erbij zeggen dat een uitvaartorganisatie zowieso minder goed wordt gevonden via internet, omdat de doelgroep wat ouder is dan gemiddeld. Het lijkt wel redelijk dus. Hoop dat je hier wat aan hebt.
  9. Hallo allemaal, Ik ben vorig jaar voor mezelf begonnen als uitvaartondernemer en heb medio vorig jaar een advertentie met foto opgegeven bij de telefoongids, in combinatie met een vermelding op telefoongids.nl. Sindsdien ging er van alles mis: vermelding op telefoongids.nl was onvolledig, kon de gegevens niet zelf beheren, wat wel toegezegd was, talloze keren bellen, gevraagd of de advertentie in de gids wel goed zou gaan, en telkens andere mensen, mensen die niet reageren op mailtjes, niet terug bellen en loze beloftes. En ja, nu is ook de advertentie in de gids fout geplaatst. Ik ben redelijk bekend in de regio. Dus heb ik geadverteerd met mijn foto erbij en daarbij de tekst: een vertrouwd gezicht..... etc. Helaas werd zonder verder overleg de foto weggelaten, waardoor de tekst ook nergens op sloeg. Ik kreeg een drukproef, toen de gids al klaar was. Nu biedt men mij aan om volgend jaar de advertentie nogmaals voor beginnerstarief te plaatsen. Dat houdt in: 1500,- euro ex btw in plaats van 2700, -euro. Dit jaar zou ik dus ook de afgesproken 1500,- moeten betalen,. (volgens hen de aanbiedingsprijs, volgens mij nog belachelijk duur voor een advertentie van slechts enkele vierkante cm.) Nu twijfel ik enorm of ik dit "goedmakertje" moet accepteren of dat ik moet proberen om meer korting te krijgen. Voor mijn gevoel ben ik ook met die aanbieding van volgend jaar nog steeds niet voldoende gecompenseerd. Doordat mensen de advertentie niet aan mijn gezicht herkennen, is deze minder effectief en verlies ik inkomsten. Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Alvast bedankt voor jullie adviezen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.