burg538

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

burg538's trofeeën

  1. Er werden alle mogelijkheden aanhaald hoe de samenstelling van een financiering eruit kan zien. In een eerdere reactie werd aangegeven leveranciers hierin een aandeel te kunnen laten nemen. Deze mogelijkheid wordt ook steeds moeilijker aangezien vele leveranciers terug willen naar de basis, leveren van hun product. Goed voorbeeld is heineken, deze kocht voorheen complete cafe's of investeerde stevig in een nieuw punt. Deze strategie is inmiddels veranderd. Ze willen een gedegen leverancier zijn van hun productenscala met alle productondersteuning die hun handel aangaat. Mogelijk is het een idee om je eigen woning te verkopen en opnieuw te investeren in een restaurant incl. bijbehorende woning. Misschien komt dit qua kosten en eigen geld het gunstig uit. Succes met je plannen... :P
  2. Leuke reactie sancho... Ben nog zoekende naar een nieuwe broodheer om in jou bewordingen te blijven.
  3. In reactie op Ruben; Ik kan mij goed vinden in jou uitleg. Zo zit het feitelijk wel in elkaar. Aanvulling is mijn inziens dat de eigenaar zijn bijgestelde doelstelling dan wel kenbaar maakt. En dat is nu net wat er mijn situatie aan ontbrak. Heb je wel eens een Engelsman in Nederland zien autorijden ?
  4. In reactie op Henk de Greef; Ik twijfel absoluut niet over mijn toekomst en in hoeverre zoiets zich nogmaals zal voordoen. Aangezien dit voor mij de eerste ervaring was met een eigenaar die veel toezegt en uiteindelijk weinig onderneemt. Ik vind het dan ook de wereld op z'n kop om eerst aan mijzelf te moeten twijfelen om daarna de rest onder de loep te nemen. Mijn gevoel zei dat dit niet klopte, dit werd ook door anderen gesteund. In een team, ongeacht de rangorde, hoor je op 1 lijn te staan. In onderling overleg is alles mogelijk. Als aan de hand van dit overleg 1 of meedere partijen zich hier niet aan houden word het een zooitje. Voor mij blijft de stelling dat een eigenaar de doelstelling bepaald binnen een bedrijf. Samen met eventuele werknemers moet getracht worden dit te behalen. Als voorts de eigenaar deze lijn niet duidelijk heeft, zijn medewerkers dus niet in staat dit op de juiste wijze invulling te geven. Je krijgt dan een cultuur dat een ieder zijn eigen gang maar gaat. Het word een eilandcultuur zonder duidelijk vooruitzicht.
  5. Hierbij een aanvulling op de reactie van Jef. De kant die jij schetst heb ik natuurlijk ook bezien. Toch zit het verhaal ingewikkelder in elkaar. Ik ben vanaf het begin bij zijn onderneming betrokken geweest. Hij gaf te kennen mijn kennis nodig te hebben om het gewenste resultaat te behalen. In deze vond ik het nodig een nieuwe kassa te hebben in plaats van een rekenmachine. Er was totaal geen financieel overzicht en onjuiste registraties waren niet of nauwlijks te traceren. Hij gaf aan dat dit financieel geen probleem was en ik moest zoeken naar mogelijke opties. Uiteindelijk is het duidelijk en krijg ik de melding "ach we zien volgend jaar wel verder". Voorts zou hij 50000 folders door de gemeente verspreiden, uiteindelijk komt er niets. Hij wil af en toe goedkoop bier op de tap zetten om wat vakantiegeld te maken. Ik vond dit sterk afbreuk doen aan een stabiele kwaliteit en productkeuze, toch ging dit door. Ernstigste argument van mijn zijde blijft de ruziende klanten. Indien wij als een blok hiertegen hadden opgetreden was het nooit zover gekomen. Ik heb het op moeten lossen en hij vluchte de keuken in. Ik voel mij dan volledig alleen gelaten in mijn oplossing terwijl ruim tevoren "wij" bespraken dergelijke situaties niet te tolereren en dit tot verwijdering van de klant zou leiden. Eindconclusie; klant zit er nog te lachen aan tafel, medewerker opgestapt met een wrang gevoel.
  6. Afgelopen week heb ik afscheid genomen van mijn werkgever. Dit afscheid kwam voort uit een slecht leiderschap mijn inziens. Ik had de functie van restaurantmanager. Hierbij werd verwacht dat ik het geheel op een hoger niveau zou tillen. Dit ging de goede kant op, meer klanten, betere service, producten en klantgerichtheid. De omzet steeg en het klantenaantal nam toe incl. een goed bestedingspatroon. Vanaf het begin heb ik de eigenaar aangesproken op nalatigheden zoals beloofde marketing, boekhouding/kassasysteem en andere technische zaken. Tot op de dag van mijn vertrek bleef e.e.a. uit. De finale beslissing viel na een ruzie tussen klanten. Wij waren beide aanwezig. Aangezien ik vanachter de bar dit als eerste signaleerde on dernam ik ook als eerste actie door deze ruzie te sussen. Hierna richte de aggressie zich tot mij middels bedreigingen en schelden. Terwijl uiteindelijk de eigenaar naast mij stond kon dit gebeuren zonder zijn steun. Nadien heb ik hem hierover aangesproken met de melding dat ik van hem verwachte zijn verantwoordelijkheid hierin te nemen en dergelijke klanten voortaan gelijk naar buiten te werken. Hierin kreeg ik geen steun aangezien betreffende klant flink wat omzet binnenbracht en wederom de melding ja, dat komt nog. Nu is mijn vraag; ben ik nu zo strikt in mijn handelen of ziet hij de zaken niet juist ? In het totaal gezien moet een eigenaar het gereedschap beschikbaar stellen waar medewerkers hun functie op de juiste wijze mee kunnen uitoefenen. Als hierin schakels ontbreken kan dit vroeg of laat tot problemen leiden. Toch staat mijn geval niet op zich zelf. Ik ken meer horecaondernemers die het vak niet begrijpen. Ik zie ijzervlechters een zalencentrum beginnen en een schilder een restaurant. Voorgaande zaken kunnen toch niet goed gaan zonder gerichte kennis van het vak horeca.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.