Jump to content

Serge_!

Senior
  • Content Count

    50
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Company info

  1. Erik, bedankt voor je bericht. Ik heb nog 1 noob vraag. In de aanloopfase heb ik alles prive betaald. Welke boeking moet ik maken, want nu heb ik in mijn hoofd: VG Te vorderen OB a/ prive betaald maar dit kan nooit goed zijn aangezien ik zo tax naar eigen vermogen stuur..toch? :-\ Aanvulling: Is dit misschien de juiste manier? Kas a/ Prive Kosten BTW a/ Kas
  2. Jaa nu zie ik het ook Lex. Dank jullie wel! Erik, kun je aangeven hoe ik het kan versimpelen. Hoe zou jij het doen?
  3. Dit moet denk ik zijn: Nog te verzenden goederen a/ Omzet + Kostprijs verk a/ Voorraad goederen Erik bedankt voor je reactie. Hierboven geef je een andere volgorde aan, ik zie niet direct wat het verschil is tussen mijn boeking en die van jou. Voor de rest zal ik idd kruisposten gebruiken, goed punt. En wat de VVP betreft denk ik niet dat het in mijn geval van toepassing is. Op mijn webshop verkoop ik heren armbanden/kettingen en die maak ik van kralen, leer etc. Wat ik nu doe is per artikel in Excel een overzicht maken van alle gebruikte grondstoffen met de prijs erbij. en dit totaalbedrag boek ik naar kostprijs verkopen. Dat lijkt me voldoende, toch?! Groet Serge
  4. Beste leden, ik twijfel over mijn boekingen. Graag jullie hulp. 1. Voor mijn webshop koop ik online bij mijn leveranciers spullen en betaal met Ideal. Meestal krijg ik direct factuur via de mail. Nog te ontvangen goederen Te vorderen BTW a/ Bank Ontvangst goederen: Voorraad goederen a/ Nog te ontvangen goederen 2. Een klant koopt een artikel bij mij. Betaald met Ideal. Bedrag beland bij Ideal op de rekening en wordt volgende dag naar mijn zakelijke rekening overgemaakt minus de kosten van Ideal. Ik stuur mijn factuur met de goederen mee. Ideal rekening a/ Te betalen BTW a/ Nog te verzenden goederen Verzenden goederen: Nog te verzenden goederen a/ Voorraad goederen + Kostprijs verk a/ Omzet Overboeking Ideal naar zakelijke rekening: Rabobank Nog te ontvangen facturen (kosten Ideal) a/ Ideal rekening Ontvangst maandfactuur Ideal: Bankkosten a/ Nog te ontvangen facturen Zijn dit de juiste boekingen? Dank Serge
  5. Hendrik geeft gewoon een voorbeeld. Als je een unieke productnaam hebt dan kun je die registeren zonder de extensie! Ik snap je vraag niet over de meervoud... merknaam registeren werkt niet als domeinnaam registratie, dat je alle namen die op jou naam lijken koopt. Merknaam is 1 naam: als je product Kachels heet, ga je niet Kachel registreren.
  6. de naam van je product/dienst moet je registeren en daar hoef je extensie van je domeinnaam niet bij. Tenzij je dienst bijv. vergelijken.nl heet
  7. bedankt voor jullie berichten mensen! Ik ben wel een beetje dom geweest ;D Ik had wel even eerst het lettertype mogen downloaden voordat ik vragen hier ging stellen. Want dit staat in de zip file: This font is freeware, distribute freely. Do NOT sell the font in any way. If you choose to use the font in any commercial way it's okay with me, but please remember the guy who made the font, once you've made your first $1.000.000 ! 8) Website : http:// www. pizzadude. dk Have fun and enjoy! * Jakob Fischer / PizzaDude Volgens mij kan deze topic dicht met dank aan jullie en vooral pizzadude ;D
  8. Net zo serieus als dat je zelf graag genomen wil worden. De persoon die het betreffende lettertype heeft gemaakt heet 'pizzadude' ;D Dus ik doe m'n best om er serieus mee om te gaan, maar ik snap niet helemaal hoe dit allemaal werkt. Hij heeft een hele simpele lettertype gemaakt die heel toevallig goed bij mijn bedrijf past. Ik heb eventjes rond gekeken en je betaald al heel snel paar honderd euro voor fonts. Als ik een soortgelijk ontwerp maak (want het gaat eigenlijk alleen maar om de logo), ben ik dan wel de eigenaar van de font of moet ik die ergens deponeren? Hoe is hij eigenaar geworden van een lettertype?
  9. En daarmee bedoel je natuurlijk dat ook tekst op je pagina een jpg moet zijn ??? Weet je toevallig ook wat er gemiddeld betaald wordt voor zo'n font? Dank voor je bericht
  10. Lieve mensen, Ik ben bezig met het ontwerpen van mijn logo. Nu heb ik een erg mooie font gevonden op lettertype.net, maar lees daarna dat deze niet commercieel gebruikt mag worden. Hoe serieus moet je dit nemen? En wat gebeurd er met de lettertype die je gebruikt voor je website en brieven? Mag je Arial of Times New wel gratis gebruiken? Hoop dat iemand iets meer weet hierover. Serge
  11. Ondertussen heb ik twee samples besteld van mijn ontwerp. Ik vraag me alleen het volgende af: op dit moment ben ik nog niet ingeschreven bij kvk. Kan ik de kosten die ik nu maak voor de samples later als bedrijfskosten noteren of moet ik me nu eerst gaan inschrijven voordat ik de factuur betaal?
  12. welke type bedrijven ga je benaderen...moet ik denken aan een Gamma waar je standaard pakketten wilt verkopen of een kleuterspeelzaal waar je een muur onder handen wilt nemen? Ik ga nu even kritisch zijn. Je verkoopt basis pakketten die gedeeltelijk of geheel naar eigen smaak van de klant ingericht kunnen worden. Als ik naar je fb pagina kijk, dan zie ik een heel leuk en creatief proces... Mijn gevoel zegt direct: als je als particulier zulke muurdecoraties leuk vindt, zul je waarschijnlijk de gehele creatieve proces ook zelf willen doen...zodat het helemaal naar eigen smaak is. Je koopt dan paar fotolijstjes, opgedroogde blaadjes, paar meter mooie stof, etc en je maakt een leuke muurcollage. Dus: wat is jouw toegevoegde waarde? Als ik jou was, zou ik het zo doen: Ik zou standaard pakketten maken met verschillende thema's (kinderkamer met leuke, vrolijke onderwerpen, slaapkamer met rustgevende tinten, enz) Je pakketten zo samenstellen dat ze bepaalde gevoelens/emoties creëren (rust, blijheid, opwinding) Daar zou ik mijn toegevoegde waarde zoeken. Deze pakketten ook zo laten...als mensen iets willen toevoegen, kunnen ze dat prima zelf doen. Mijn persoonlijke diensten zou ik alleen gaan aanbieden aan organisaties...denk aan kleuterspeelzaal, kinderafdeling van een ziekenhuis, scholen, kantoren. Hier zou ik weer in gaan spelen op mijn toegevoegde waarde dat ik een sfeer kan creëren die past bij de betreffende omgeving. Je loopt een wachtkamer van een tandartspraktijk....daar hangt een muurcollage van jou waar foto's of tekening zijn van mensen die op verschillende manieren hun tand proberen uit te trekken. Je gebruikt nog steeds rustgevende kleuren en het is grappig. Hierdoor zullen mensen tot rust komen die angstig zijn voor tandartsen... Mogelijkheden zijn eindeloos.. Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes Groet Serge
  13. heeft niks te maken met je woonplaats, bkr registratie is idd het meest voor de hand liggende. Volgens mij heb je er al 1 als je 2x een betalingsherinnering hebt gekregen van je telefoonaanbieder, veel mensen weten niet eens dat ze geregistreerd staan.
  14. ik heb echt moeite met het volgen van je hele verhaal.... eerst kreeg ik het gevoel dat je commercieel bedrijf aan het runnen was...dan zeg je ineens dat het bij jou draait om de vermindering van alcoholgebruik. Ben je filantropisch bezig of wil je gewoon maatschappelijk verantwoord ondernemen? In het laatste geval moet je inderdaad zoals twabla al zei een bedrijfsmodel hebben...volgens mij heb je die nog niet helemaal. Eigen ervaring: Ik heb bij meerdere horecagelegenheden als flairbartender/cocktailshaker gewerkt....elk initiatief van die ondernemers om een klein cocktailhoek te hebben, eindigde slecht. En dit is waarom: je bent veel tijd kwijt om alles te maken, producten die in cocktails gebruikt worden zijn meestal vers (aardbei, limoen, kers, etc) en in jou geval (peper, azijn, komkommersiroop of speciale eetbare bloemen :P), zoals je begrijpt is de houdbaarheid erg kort. Wachttijd is redelijk lang, zitten mensen niet op te wachten. Ik kan nog wel even zo doorgaan....maar waar het eigenlijk allemaal om draait zijn kosten. Cocktails werken meestal alleen als je een cocktailbar hebt (je hele businessmodel is erop gericht)...mensen weten dat ze naar je toe gaan om een lekker cocktailtje te drinken. Horeca die cocktails als erbij verkoopt loopt al snel tegen de kosten aan en te weinig animo. Waar ik aan zitten te denken: je kan of je recepten aan cocktailbars gaan verkopen of je moet je cocktails ontwikkelen tot een product en die aanbieden. Met dat laatste bedoel ik dus een fles of blik met je geheime recept. Zodra je een product hebt, hoef je namelijk niet meer langs de cafe's om je spul te verkopen. Je zorgt dat je product door een bierbrouwer overgenomen wordt en alle horeca die onder die bierbrouwer valt, moet je product afnemen. Als ik me niet vergis werkt het zo, maar onder voorbehoud. Succes Serge
  15. je zegt dat de cocktails al bestaan....waar worden ze nu verkocht? Ik heb 7 jaar in de horeca gezeten, maar ik kan me niet bedenken hoe je dat aan bijv een cafe zou kunnen aanbieden...Verkopen jullie per fles of blik of fust...of gaat het om het recept? Want als de horeca weet wat er in de cocktail zit, wat moeten ze dan nog van je afnemen? Vertel es wat meer over het product...
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept