verkoper

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

verkoper's trofeeën

  1. Dat is goed om te weten! Ik zie op jullie site jullie in Elspeet zitten, dat is voor ons nog in de buurt ook ;) Moet zeggen dat een jaarrekening bij ons niet veel werk zal zijn voor een accountant, -al weet ik natuurlijk niet precies vd hoed en de rand- wij boeken zelf alles al in in een boekhoudprogramma namelijk dus dat scheelt (volgens mij) al een heleboel
  2. We houden inderdaad met alles rekening nu vandaar ook de aanwezigheid op dit forum: wat zijn onze mogelijkheden / kansen / hoe gaan anderen er mee om? Tot nu toe zijn we er helaas niet erg veel wijzer van geworden in de tussentijd blijven we iig ''door-ondernemen'', wat natuurlijk wel inhoudt dat we inderdaad weer leveringen gaan ontvangen terwijl de lopend evoorraad nog niet eens betaald is BBZ hebben we ook aan gedacht alleen hebben we daar accountantsverslagen voor nodig, en je raadt t al; daar hebben we ook een bedrag openstaan, dus die willen pas weer voor ons aan de slag als dat betaalt is.... hoe bedoel je vicieuze cirkel..? HELP
  3. tja... zonder kredietcrisis had je okt. / nov. / dec. waarschijnlijk in ieder geval 30% meer omzet gehaald... En geloof me; niet alleen beginnende ondernemers missen geld om dit soort periodes op te vangen, zoals gezegd hebben wij 60K misgelopen, wij lopen nu dan ook 45K achter met betalingen (vaste lasten en inkoop samen) en dan te bedenken dat we inderdaad vanaf komende maand alle inkoopnota's van de zomercollectie moeten gaan betalen... Dus wellicht sta jij er nu wel beter voor dan wij zelfs... Zelfs ondernemeres die wij kennen in deze branche, die al 20+ jaren bezig zijn, lopen nu flink achter met hun betalingen, dus als dit lang zo blijft zullen er een hoop kleine zelfstandig ondernemers koppie onder gaan
  4. Helaas wel.. als ik naar onze omzetten kijk is het inderdaad ieder jaar zo dat in jan/feb maar ca. 50 - 60 % vd omzet v nov/dec gehaalt wordt... November en December zijn echt dè maanden in deze branche (vaak begin èchte winter qua weer, icm mensen die nwe kleding voor de feestdagen kopen en dus de mensen met een 13e maand of een ander soort bonus die aan t eind vh jaar wordt uitgekeerd) Jan./ Feb. keldert het direct; de winterkleding thuis is weer aangevuld, de schade wordt opgemaakt na de feestmaand dec. en dan nog de vakantie die in feb. valt->veel mensen die op wintersport gaan en het feit dat het in NL in jan/feb vaak "Oud Hollands Hondeweer" is trekt mensen niet naar de winkels. Het feit dat we een herenmodezaak hebben is natuurlijk in dit geval een extra minpunt, aangezien die eigenlijk sowieso al nooit ''zomaar gaan winkelen'' maar alleen erop uit trekken als ze echt echt echt echt iets nodig hebben... en dan nog moeten ze vaak meegesleurt worden door moeders de vrouw.. ;D Maar goed, dankzij het feit dat we sinds begin oktober onze kont niet kunnen keren of ièmand heeft t wel over de kredietcrisis hebben wij dus -vergeleken met vorig jaar- in de mndn Okt., Nov en Dec. totaal zo'n € 60.000,- minder omgezet Het maakt in dit geval dus niet uit hoelang je eventueel al je winkel hebt, door deze grote tegenslag zitten wij nu in precies dezelfde positie als jij... :-\
  5. Dis toch ook de omgekeerde wereld.. als je genoeg zou draaien om de kosten te dekken, zou je toch geen extra steun aan hoeven te vragen? Of bedoelen ze daar alleen je vaste lasten mee -zonder de inkoopnota's-? Aangezien wij al een 4-tal jaren een herenmodezaak hebben, kan ik je vertellen dat Januari doorgaans in de eerste week nog wel goed is qua omzet (mensen die een 13e maand uitgekeerd krijgen) maar vanaf dan wordt het inderdaad minder. Februari is bij ons ieder jaar de slechtste maand qua omzet. Je hebt er weinig aan, maar weet dat dat in ieder geval niet aan jou ligt, en dat de omzet vanaf feb. langzaam maar zeker weer omhoog gaat Afgelopen jaren hadden wij ongeveer de volgende tendens; Maart ca 15% meer omzet dan feb April ca 20% meer omzet dan mrt en mei is altijd een leuke maand met een flinke piek in de laatste week -ivm mensen die hun vakantiegeld aan kleding uitgeven ;) - Pin je er niet op vast, op deze cijfers want er zijn natuurlijk altijd veel externe factoren die de omzetten nogal eens laten schommelen - als het in maart ineens weer hard zou gaan vriezen, koopt er geen hond zomerkleding natuurlijk- Het feit dat iedereen mekaar nu de crisis aan t inpraten is, heeft er bij ons ook voor gezorgd dat het water ons aan de lippen staat... sinds oktober zetten wij zo'n 30-35% minder om dan voorgaande jaren in dezelfde periode (en je maakt mij nou echt niet wijs dat 30% van onze klanten werkloos is geraakt danwel 30% minder is gaan verdienen...) >;(
  6. @jongambitieus; ik zie dat je 18 nov. je eerste intake gesprek bijh de gemeente hebt gehad over de BBZ hoe is het daar nu mee? Afgezien van een paar details, zitten wij nl. in precìes hetzelfde schuitje.. zelfs ook met een herenmodezaak (rustig maar, niet bij jou in de buurt..) Dus ben heel benieuwd hoe dit afgelopen is -en wat het ''toegewezen'' bedrag evt. is geworden?-
  7. En de wet BBZ dan? Daar lees ik nu ook over Het is namelijk niet zo dat er geen geld meer binnenkomt, alleen is de huidige kredietcrisis bij ons wel merkbaar dmv lagere omzet dan normaal Ook hebben we nog mogelijkheden sommige kosten naar beneden te brengen, wat op de langere termijn natuurlijk goed zal zijn. Op dit moment lopen wij dus wel achter met de betalingen, iets dat we redelijk bij kunnen houden door meerdere crediteuren afwisselend een deelbedrag te voldoen, zodat er bij geeneen crediteur een te groot bedrag open blijft staan en iedereen zo nu en dan toch geld ontvangt. Nu is er met 1 relatie een conflict over een uitstaande nota (wij betalen niet voor iets dat niet gedaan/uitgevoerd wordt) en deze heeft nu een faillissements aanvraag gedaan ivm dit openstaande bedrag
  8. Ok, neem aan dat de bank dan alleen het deel vd tweede hypotheek ''opeist''? Sorry voor eventueel stomme vragen, dit speelt nog maar pas en probeer zo veel mogelijk informatie te verzamelen maar tot nu toe duizelt t me allemaal een beetje
  9. volgens mij is er nu nog steeds niet geantwoord op: "Ik woon samen met mijn vriendin (heeft eigen fulltime inkomen) in een koophuis. Wij hebben een samenlevingscontract ondertekend. Op dit moment betalen wij alleen rente en lossen de hypotheek (volledige, geen eigen geld) niet af. Wij hebben het huis ca. 2 jaar geleden gekocht. In hoeverre kunnen toekomstige schuldeisers aanspraak maken op het loon/bezittingen van mijn vriendin, woning en persoonlijke bezittingen?'' Zelfs al zou er geen samenlevingscontract zijn - wat bij ons het geval is - hoe gaat het dan bij een eventueel faillissement? Bij ons is dit nl. het geval: bedrijf in 2005 gestart, eenmanszaak, partner met eigen baan en hypotheek in 2003 genomen op ons huis. Hypotheek is toen vastgelegd als 50/50 aangezien we toen allebei evenveel verdienden Nu is er in 2005 een 2e hypotheek op het huis genomen, als deel van het startkapitaal wat in de onderneming gestopt is wat zou een eventueel faillissement nu voor invloed op het bezit van ons huis hebben?
  10. Wanneer heb je nou uberhaupt WO- of HBO- werk en denkniveau?! Mijns inziens wordt er teveel waarde gehecht aan een papiertje dat iemand al dan niet heeft Met name op het gebied van verkopen; sommige mensen kunnen nog een drol verkopen als ze dat zouden willen, zonder daar enige opleiding voor gehad te hebben In mijn ogen kan je geen goede verkoper worden, door het puur uit een boekje te halen... Zoals eerder gezegd is EQ belangrijker; mensen kunnen aanvoelen en je aanpassen aan verschillende soorten/types mensen bepaalt voor 99% het succes van een verkoopgesprek In het verleden ben ik al veel managers tegengekomen die zich blindstaren op de cv van een kandidaat en per se een HBO- danwel WO diploma willen zien, in plaats van iemand met MBO- (of misschien wel lager) niveau en veel talent voor een bepaalde functie
  11. Ikzelf loop met het idee om iets in de richting van Freelance verkopen te gaan doen N.a.v. het zoeken op internet, naar antwoorden op (behoorlijk wat) vragen van mijn kant kom ik toevallig hier Met name waar PaulGo het over heeft; ''het Duitse systeem van handelsagenten '' is in grote lijnen het idee waar ik mee rondloop (al wist ik niet dat dit in Duitsland een gebruikelijk iets is) Nu is mijn vraag (1 vd vele, maar om die nou allemaal hier neer te kalken..) na het lezen van dit forum: Wat zou de reden zijn dat dit inderdaad nog niet in NL 'bestaat'? Waarom is dit tot nu toe nog niet haalbaar gebleken? Wat is er zo apart aan het Duitse systeem dat het hier niet werkt, ligt dat aan de ''freelancers'' of de ondernemer die het wil uitbesteden? Ik weet niet ieder detail van ''het Duitse systeem'' maar tot nu toe klinkt het alsof ik in het verkeerde land aan het werk ben....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.