Jump to content

robert79

Junior
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Ik ben als zzper ingehuurd door een installatiebedrijf, nu is er waterschade ontstaan door een geknapte koppeling, deze installatie is geheel door mij gemonteerd. Nu is mijn vraag is mijn opdrachtgever verantwoordelijk hiervoor of moet ik mijn verzekering inschakelen. Er is geen contact of iets dergelijks getekend door ons. [Mod edit: titel verduidelijkt]
  2. Klopt had het iverkeerd omschreven, en nee mijn ouders zijn niet btw plichtig. Dan blijft nog de vraag hoe dat te doen met factuur of een schrijven ?
  3. Ik wil een opslagruimte huren en gebruiken als magazijn, de ruimte wil ik huren van mijn ouders, dit word dus huren van een particulier, kan ik de huur belasten met btw ? En moeten mijn ouders een factuur sturen of kan er met een huurovereenkomst gewerkt worden waarin de bedragen staan?
  4. Ik ben begonnen als zzper, en een prive gekochte bestelbus heb ik overgezet naar "zakelijk" ik heb hier zakelijk niks voor betaald aangezien ik dat toen niet kon. Bestelbus is van 2004 en koste € 750,00. Ik ga deze weer zakelijk verkopen aan een collega zzper, hoe moet ik dit inboeken, met Btw? En hoe zit het met de eventuele BPM? Bus is in april dit jaar gekocht en word in januari 2017 weer verkocht.
  5. Ik heb de volgende situatie, we staan op het punt van overname door een ander bedrijf, dit ivm financiele problemen, de partij dit ons bedrijf wil overnemen heeft liever geen faillisement maar een overname. Nu ben ik aandeelhouder samen met nog 2 andere vennoten, ik en een andere vennoot hebben elk 22,5 % aandelen, de andere vennoot heeft 55% aandelen. Nu is al bekend dat bij overname de partij niet met mij verder wil dus kort gezegd ik word ontslagen. Mijn dienstverband is 15 jaar, mijn aandeelhoudersschap is 3 jaar. Is het mogelijk dat ik een eventuele vergoeding kan eisen? De andere vennoot van 22,5% heeft geen belang om ook voor deze partij te gaan werken. Mag hij ook iets eisen eventueel? Dan de vennoot met 55% die gaat wel werken voor deze partij ivm relaties e.d. Wat kan en wat is mogelijk?
  6. Ik ben bezig met een aanbouw van een woning voor mijzelf, nu heb ik zelf een holding waar ik aandelen heb zitten van een bedrijf, nu is mijn vraag als ik een vastgoed bv opricht en deze aanbouw van de woning (dit word mijn woning) in deze vastgoed zet zitten daar voordelen aan? ik moet geld lenen bij de bank voor een hypotheek, kan ik het dan zo zien dat ik prive huur betaal aan mijn vastgoed wat dan het geld is voor mijn rente en aflossing naar de bank?
  7. We zijn van plan om de cheverolet volt aan te schaffen zakelijk, nu zit hier een investeringsaftrek op, volgens de milieulijst valt deze auto onder code F, deze lijst geeft aan dat bij de Vamil regeling je 75% af kunt schrijven in het jaar van aanschaf. Zit hier een addertje onder het gras of klopt dit verhaal. BrochureMilieulijst2012.pdf
  8. dank voor het antwoord, je zegt dat dat inderdaad vaak voordeliger is, maar zijn er ook redenen om het niet te doen en in loondienst te blijven?
  9. Ik ben sinds kort mede eigenaar 22,5% van de BV waar ik jaren gewerkt heb, nu ben ik nieuwsgierig wat nu verstandig is, ik ben nu in loondienst en dat zal ook nog wel zo blijven denk ik, de BV bevat 3 eigenaren ik 22,5%, 2² ook 22,5% en de 3³ 55%. nu heeft de persoon met 55% alleen een management fee, ik en die ander zijn in loondienst. We delen in de winst dus krijgen dividend uitgekeerd. In vorige soort gelijke onderwerpen zegt men dat een fee de meeste voordelen heeft. We hebben allemaal een eigen holding waar de aandelen in zitten. Kan mij iemand hier een duidelijk antwoord op geven wat nu het verstandigst , voordeligst is? Of een link waar ik het zelf in kan zien? Ik heb zelfs al ervaren dat een close famielid geen lening/hypotheek kan krijgen omdat deze persoon ook een management fee heeft binnen zijn eigen bedrijf????
  10. Voor mijn BV waar ik (boven mijn holding) 33.3% eigenaar van ben gebruik ik mijn privé-auto ook voor zakelijke doeleinden, ik declareer geen km vergoeding, kan ik bepaald onderhoud, slijtage banden, of dergelijke kosten van mijn prive auto afschrijven op mijn holding? Dit is misschien niet de bedoeling dat dit hier komt te staan en mag ook zeker worden weg gehaald, maar kan dat door creatief boekhouden? Zelf wil ik nog even aangeven dat ik eerder hier op dit forum vragen heb gesteld, en met die antwoorden, wat dus na veel uitzoeken, berekeningen, door een onafhankelijk adviseur wat ook geantwoord is door jullie, heeft geresulteerd dat ik sinds kort dus geen 10% maar 1/3 eigenaar ben geworden. Wat ik wil aangeven is dank daarvoor dat zulke virtuele ontmoetingsplaatsen nog kunnen in deze economische tijden!!!!! (Edit: titel verduidelijkt)
  11. Ja klopt helemaal, alleen heb het niet direct terug gestort zaten een aantal dagen tussen.
  12. beste heren gaat het een probleem worden bij de fiscus als ik heb betaald via mijn holdingpas? dit was eigenlijk niet de bedoeling omdat ik mijn eigen pinpas niet bij me had, ik heb de kosten via mijn prive rekening weer terug geboekt, ben namelijk nieuw met dit alles en misschien dat ik op dit onderwerp een antwoord krijg.
  13. is dit wat? http://www.zibb.nl/10266249/Financien/Financien-nieuws/Financien-nieuwsbericht/Jaarrekening-kleine-bedrijven-op-de-helling.htm
  14. ja ik wil een hoding oprichten voor het verwerven van de aandelen, dat lijkt me de veiligste oplossing daarvoor
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept