Beste forum members,
Binnenkort ga ik starten in een sales functie voor een Amerikaanse firma waarbij ik mij richt op de EMEA regio. Onderdeel van dit dienstverband is een contract waarin de afspraken en salaris/bonussen zijn vastgelegd.
Deze Amerikaanse firma heeft een Engelse dochteronderneming (Ltd.) en men verwacht van mij dat ik aan deze dochtermaatschappij maandelijks een rekening verstuurd. (zonder BTW nummer)
Ik vraag mij af hoe ik zorg kan dragen voor het afhandelen van inkomstenbelasting en wat financieel het meest aantrekkelijk is (salaris bedraagt 120K euro).
Aangezien ik maar 1 opdrachtgever heb kan ik geen eenmanszaak oprichten, en volgens mij kan ik ook niet optreden als ZZP'er met een VAR verklaring.
Klopt het dat de meest aantrekkelijke methode is om de inkomstenbelasting in Engeland te betalen en dit aan te geven aan de Nederlandse belastingdienst ter voorkoming van het dubbel betalen van de belastingdienst ?