scimzahizzel

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

scimzahizzel's trofeeën

  1. Bedankt! Maar volgens de verkoper heb ik in dit geval geen bon nodig omdat bij deze fabrikant het serienummer al genoeg is (sowieso nog 22 maanden garantie).
  2. Hallo, Voor mijn eenmanszaak heb ik dringend een nieuwe computer nodig, maar degene die ik op het oog had wordt niet meer verkocht. Op marktplaats bood iemand hem tweedehands aan, maar zonder bon. Nu vraag ik me af of dat wel verstandig is met aftrek enz. Hij is sowieso wel goedkoper dan als ik hem nieuw zou kopen: nieuw is 449,- en die zonder bon is 370. Maakt dit uiteindelijk nou uit qua btw en omzetbelasting of kan ik toch beter een nieuwe kopen met bon? Alvast bedankt!
  3. Beste allemaal, Ik heb het forum en de site van de Kvk al een paar keer doorgelezen, maar ik ben er nog niet helemaal uit voor mijn situatie. Als tekstschrijver bied ik mijn diensten aan via mijn website, en de meeste klanten komen via mijn website binnen. Ik las bij oude berichten op dit forum dat de algemene voorwaarden goed zichtbaar moeten zijn: "de geldende regel is dat de klant VOORDAT hij de koop sluit, de mogelijkheid moet hebben gehad de AV in te zien. Dit kan je dus doen door de AV mee te sturen met de offerte, of bij e-commerce op de website te publiceren, waarbij je moet kunnen aantonen dat de klant ze gezien en geaccordeerd heeft voor de aankoop." Maar is het dan ook voldoende om de algemene voorwaarden op de website te hebben staan, bijvoorbeeld onderaan in de footer, en er dan vanuit te gaan dat dit voldoende is? Bijvoorbeeld zoals: "Door gebruik te maken van deze website en de hierop aangeboden diensten gaat u akkoord met de Algemene Voorwaarden"
  4. Hallo, ik had deze vraag ook al bij het internationale forum gesteld, maar daar werd me aangeraden het hier ook eens te proberen: Ik ben bezig met de oprichting van een nieuw bedrijf en vroeg me af of mensen hier me misschien wat advies zouden kunnen geven. Ik woon in België, maar omdat ik uit Nederland afkomstig ben, wil ik voornamelijjk voor Nederlandse bedrijven werken. (Het is wel de bedoeling om over +/- 6-12 maanden terug naar Nederland te komen, maar dat is niet zeker) Ik vraag me nu af wat beter is: een kantooradres aanvragen via bijv. Regus en in Nederland bij de KvK inschrijven of toch alles via België doen? Wat zou beter zijn voor de klanten? Hoe zit het met belastingen voor klanten uit Nederland als ik een Belgisch bedrijf zou hebben? Het gaat om werkzaamheden als tekstschrijver. Zijn er hier mensen met ervaring? Ik ben in de tussentijd bij mijn speurtocht al hier en daar websites tegengekomen van Belgische bedrijven die het hebben over 0% BTW voor Nederlandse klanten. Bijvoorbeeld http://www.basing.nl Ik wil wel in de toekomst naar Nederland komen, maar dit is dus niet zeker. Is het dan het beste voor de klant om vanuit België te werken omdat dit goedkoper voor ze is? Of komen er bij die 0% BTW regeling toch weer andere zaken/onkosten kijken? Alvast bedankt!
  5. Bedankt voor je antwoord. Ben er nog niet uit dus ik zal je advies volgen en de vraag nog eens stellen in het fiscale forum :)
  6. Ik ben bezig met de oprichting van een nieuw bedrijf en vroeg me af of mensen hier me misschien wat advies zouden kunnen geven. Ik woon in België, maar omdat ik uit Nederland afkomstig ben, wil ik voornamelijjk voor Nederlandse bedrijven werken. (Het is wel de bedoeling om over +/- 6-12 maanden terug naar Nederland te komen, maar dat is niet zeker) Ik vraag me nu af wat beter is: een kantooradres aanvragen via bijv. Regus en in Nederland bij de KvK inschrijven of toch alles via België doen? Wat zou beter zijn voor de klanten? Hoe zit het met belastingen voor klanten uit Nederland als ik een Belgisch bedrijf zou hebben? Het gaat om werkzaamheden als tekstschrijver. Zijn er hier mensen met ervaring?
  7. Hallo, ik wil graag voor mezelf aan de slag gaan als freelance copywriter. Ik heb al het een en ander bestudeerd, op onder andere lancelots, maar nu heb ik zoveel informatie in mijn hoofd dat ik een beetje overweldigd ben. Ik wil het langzaam opbouwen en nog niet meteen fulltime aan de slag gaan. Is een eenmanszaak dan wel geschikt voor mij? En als ik geen lening nodig heb (hoef geen reclame te maken en apparatuur heb ik sowieso al), dan hoef ik ook geen ondernemingsplan voor te leggen of wel? Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.