Veer

Junior
  • Aantal berichten

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Veer's trofeeën

  1. Je hebt gelijk Erik, het is een beetje kort door de bocht geformuleerd van mij. Beter had ik kunnen zeggen dat de opzet van de BV erg omslachtig kan worden omdat er maar met twee personen binnen het bedrijf gewerkt wordt. Tevens beide DGA. De hele opzet wordt door bank en belastingdienst bekeken die het dan nog wel 'goed moet keuren' waaruit een hoofdelijke aansprakelijkheid kan voort vloeien. Maar eigen ervaring, is maar één ervaring.....
  2. Inschrijven KVK had idd al moeten plaats vinden. (na al die reclame, 'eerst even naar de KVK', en nog geen baat erbij)... Simpel voorbeeld, je mag alleen factureren met (o.a.)een KVK nummertje erbij. BV kan erg omslachtig worden als het bedrijf alleen DGA's betreft. BV lijnen moeten duidelijk zijn, om ook de BV voordelen te krijgen. Denk bijvoorbeeld aan loon. Voordeel BV dat je dus je privé geld niet kwijt zou kunnen raken, valt of staat ook met de opzet van het bedrijf. Als onrechtmatig bestuur aangetoont kan worden, wat dus al snel is met zijn tweeën dan ben je gewoon hoofdelijk aansprakelijk.
  3. Veer

    betalingstermijn

    Bedankt voor de tip. Eens kijken hoe ver ik kom. Op tijd betalen is idd fijner, voor iedereen trouwens....
  4. Veer

    betalingstermijn

    Bedankt voor je reactie, idd een open deur, maar het is toch goed om te horen.
  5. Met bovengenoemde eens. Geld bewaren voor mindere tijden. Om nou met je nieuwe bedrijf een schuld op je te nemen voor een auto...
  6. Ik ken je situatie natuurlijk helemaal niet, maar een werkgever is verplicht om je part-time werk aan te bieden als je er om vraagt... De volgende regels zijn wel van toepassing, minimaal 1 jr in dienst zijn, meer dan 10 collegas hebben (onder de 10 geldt het niet), minimaal 4 maanden voor ingang aanvragen......
  7. Veer

    betalingstermijn

    Even wat vragen tussendoor: Is jullie bank, bekend met de glastuinbouw ? Hoe onderbouwd jullie bank de stelling dat jullie eigenlijk geen problemen hebben en als laatste: tomaten, komkomers, paprika's ? Bloemen. En idd bekend met tuinbouwsector. Bank heeft het niet onderbouwd, het werd terloops gezegd.
  8. Veer

    betalingstermijn

    Bedankt voor alle reacties. Ik begrijp dat mensen het een vreemde manier van werken vinden, maar dat vind ik ook, anders zet ik het niet als vraag op het forum. Reacties als, dat kun je niet maken, heb ik echter niks aan want we hebben er al mee te maken en we moeten het er maar mee doen. Ik ben (deels) blij om te lezen dat het dus meer wordt gedaan. Oja, het ironische in het verhaal is, dat wij volgens de bank eigenlijk helemaal geen problemen hebben....
  9. Veer

    betalingstermijn

    :o ??? Hopelijk toch wel na overleg met je leveranciers, anders lijkt me dit een behoorlijk onethisch adives... >:( Daarnaast is dit pappen en nathouden, als structureel de resultaten achterblijven duurt het alleen langer voor het bedrijf omvalt. Misschien is het in de hele branche ellende nu, dan moet je toch (met hulp vd bank) dit zien te overleven, en bij een volgende golf van winst meer reserveren voor slechte tijden. Misschien kun je je producten ook op andere manieren verkopen dan via de veiling? Succes! Nu nog zonder overleg.... Dat is namelijk ook mijn vraag aan het forum.... En aangezien ik het ook HEEL ERG ONETHISCH vind probeer ik naar oplossingen te zoeken.... Bedankt voor de tip.
  10. Veer

    betalingstermijn

    Akkerbouw, volle grond, glas ? Technische resultaten ? goed , gemiddeld, slecht? Glastuinbouw. Over het algemeen is het bekend dat er schommelingen zijn in een jaar. Het klinkt voor ieder vast heel naief, maar de afgelopen 3 jaar is het voor ons inderdaad zo dat we aan het einde van het jaar gewoon weer winst behalen. We hebben o.a. te maken met seizoen en feestdagen prijzen.
  11. Veer

    betalingstermijn

    Agrarische sector. Prijs producten worden middels veiling bepaald. Kopers geven te weinig geld.. ;)
  12. Veer

    betalingstermijn

    Ons bedrijf heeft op het moment een liqiditeitsprobleem wegens tegenvallende resultaten. Helaas is het in onze branche voor iedereen niet zo goed. Wij hebben verzocht om een vergroting van de lopende rekening zodat wij ontvangende facturen kunnen blijven voldoen. De bank heeft de cijfers bekeken en heeft geconcludeerd dat wij ´te snel´ betalen. Wij proberen alle openstaande facturen bij voorkeur binnen 30 dgn en anders binnen 45 dgn te voldoen, maar volgens hen kan dat best worden opgeschroefd naar 60 dgn... De meeste leveranciers van ons werken met een termijn van 14 dgn, wat dus nu in de praktijk inhoudt dat er herinneringen en telefoontjes binnen blijven komen waar de betaling blijft. Logisch natuurlijk. Maar als ondernemer kom je er natuurlijk niet graag voor uit hoe het werkelijk zit, ook met de vrees dat ze niet meer willen leveren. Gezien het feit dat de hele branche problemen heeft. Heeft iemand hier ervaring mee of misschien tips, want op deze manier ondernemen is echt niet leuk meer....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.