Jump to content

GADM

Senior
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    investeerders.startp
  1. Tja verborgen kosten zijn het ook weer niet, want bij de omschrijvingen staat duidelijk kosten voor eindschoonmaak en boekingskosten. Het is een erg moeilijke markt. Mensen kijken natuurlijk ook naar wat er in de omgeving te doen is en wat er op de parken allemaal is. Mijn voorkeur neigt sterk naar prijzen inclusief bijkomende kosten. Dat lijkt dan in eerste instantie duurder, maar is uiteindelijk hetzelfde als de andere aanbieders. Ik ga dan dus voor duidelijkheid en niet voor achteraf bijkomende kosten en het lijkt me dat dit uiteindelijk gewaardeerd wordt. De boekingskosten blijven bij mij laag en dat zal dan uiteindelijk een verschil in prijzen opleveren in mijn voordeel.
  2. Ik bedoel als eerste van de die verhuurbedrijven die onze huizen aanbieden. Natuurlijk wordt er gestunt. Maar over het algemeen staan alle prijzen op alle grote aanbieders zonder bijkomende kosten. Daar gaat de hele discussie van de consumentenbond en Tros Radar nu juist over. Er staan hele lage stuntprijzen op de websites en als mensen gaan boeken komt er nog van alles bij. Ik wil graag een all in prijs gaan stellen, maar ik vraag me af of dat in het kader van de commercie wel verstandig is. Kijken mensen inderdaad naar de goedkope aanbieders en betalen ze dan alsnog alle bijkomende kosten of vinden ze juist een hogere, inclusief alles prijs aantrekkelijker? Ik ben geen marketing kundige. Vandaar dat ik deze vraag hier stel.
  3. Misschien begrijpen we elkaar niet goed. De kosten voor toeristenbelasting kan en wil ik niet apart benoemen. De huurders betalen dit niet. De kosten voor TB komen voor rekening van de eigenaren. Voor huurders heet dit inclusief. Zodra je het gaat benoemen denken ze dat ze het moeten betalen. Bij ons is het zo dat de registers voor de TB door ons worden ingevuld. Aan het eind van het jaar gaat dit naar de gemeente die de aanslag aan de eigenaar van het huis op legt. Dit gaat dus af van zijn netto verhuur opbrengsten. De gasten merken hier dus niets van. Maar mijn vraag is eigenlijk wat is Marketing technisch wijsheid. Prijzen wel of niet inclusief bijkomende kosten op de site zetten? Dus alles inclusief of alles apart. Dat ene segment TB heeft er in dit geval niet echt iets mee te maken. Maar toch bedankt. Digna
  4. Toeristenbelasting is bij ons altijd inclusief omdat de eigenaren van de huizen dit betalen. Dit zit dus niet in de huur. De huizen zijn allemaal verkocht aan verschillende eigenaren.
  5. Beste mensen, Er is inmiddels een flinke discussie gaande naar aanleiding van een onderzoek van de consumentenbond over grote verhuurbedrijven van vakantie accommodaties die prijzen aanbieden en dan bij reservering nog eens een hoop extra kosten in rekening brengen zoals kosten voor schoonmaak, toeristenbelasting, bedlinnen en boekingskosten. Vaak staan er ook allerlei vinkjes aan waardoor mensen aan allerlei nevenkosten vast zitten zoals een annuleringsverzekering. Nu ben ik een klein verhuurbedrijfje en ik ben ook daadwerkelijk beheerder van de huizen. Wie bij ons boekt wordt ook door mij of mijn collega persoonlijk ontvangen. De huizen die wij verhuren worden ook door een aantal grote verhuurbedrijven aangeboden die puur en alleen als boekingskantoor fungeren. Wij blijven altijd beheerder en ontvangen persoonlijk alle gasten. Onze prijzen zijn altijd inclusief toeristenbelasting, maar exclusief kosten voor de verplichte eindschoonmaak en een klein bedrag aan boekingskosten. Eerst rekende ik daar niets voor, maar iedereen doet het en soms moet je er echt op toeleggen als er een annulering komt bijvoorbeeld. Wij hebben geen vinkjes die altijd aan staan. Mensen kunnen kiezen voor extra's zoals een annuleringsverzekering, bedlinnen, badlinnen, ontbijt of fietshuur. Onze verhuurprijzen zijn exact gelijk aan die van de grote verhuurbedrijven voor dezelfde huizen. Zij rekenen een verplichte schadeverzekering bij de huurprijs. Kosten voor eindschoonmaak zijn apart vermeld. De boekingskosten zijn bij deze bedrijven bijna 3 keer zo hoog als bij mij. Gezien de discussie over prijzen inclusief alle kosten ben ik er hard over aan het nadenken om per 2012 als een van de eerste in Nederland de prijzen inclusief alles op mijn site te zetten. Dat worden dan hogere bedragen, maar daar komt dan ook niets meer bij. Alleen bedlinnen blijft bij ons een keuze. Mensen kunnen zelf bedlinnen en/of handdoeken meenemen of bij ons huren tegen een vast bedrag. Dit zijn dus geen verplichte kosten. Net zomin de annuleringsverzekering, fietshuur of ontbijt. Dat blijven vrijwillige keuzes. Wel is de einschoonmaak verplicht, een kleine bijdrage aan boekingskosten en eventueel ook de schadeverzekering. Hier twijfel ik nog aan. Mijn vraag is of het verstandig is om als eerste met de inclusief alles prijzen te komen of juist nog te wachten. Ik zou het zelf graag willen omdat het veel duidelijker is. Ik zal dan heel duidelijk op de site vermelden dat alles inclusief is. Maar de prijzen liggen dan op het eerste gezicht wel een stukje hoger. Wat is wijsheid? Nog even de discussie en eventuele proefrechtzaak afwachten of de eerste zijn die dit gaat doen? Graag uw marketing en PR visie in deze. Met vriendelijke groet, Digna van den Broek
  6. Ik zet deze discussie graag voort, maar ik moet helaas nu weg. Vanavond zal ik reageren op alles wat er nog wordt gepost. Bedankt!
  7. Vooral het feit dat iedereen die bij ons reserveert door mij (of mijn trouwe collegatje) de sleutel ontvangt en wegwijs wordt gemaakt in het huis en de omgeving, wij 24 uur per dag bereikbaar zijn en klaar staan en ook zelf de gasten begeleiden bij het vertrek, dat vind ik heel belangrijk. Wij hebben bijvoorbeeld geen receptie. Ik ben gewoon aanwezig op de parken (deze liggen tegen elkaar aan) en als de gasten aankomen ga ik naar ze toe of ze kunnen me bellen als ze me niet meteen zien. Ik ga echt mee het huisje in, laat ze alles zien en vertel aan de hand van een kaartje iets over de omgeving. Willen ze op de 3e dag een fiets huren, dan kom ik naar ze toe en regel ik dat voor ze. Ik weet niet hoe ik dit in het kort op de website kenbaar kan maken. Persoonlijk contact zou dat moeten zijn. Ook bij het reserveren. Ze kunnen me bellen of E-mailen. Ik ben er altijd en ze krijgen altijd meteen antwoord of in ieder geval dezelfde dag nog. Wie reserveert bij een groot bedrijf kan de sleutel bij de receptie ophalen en moet het zelf verder maar uitzoeken. Receptionistes weten vaak niets of weinig over de omgeving. Dat is onze kracht, maar hoe maak je dat duidelijk? Ik werk samen met 2 grote aanbieders. Interhome en Aanzee. Zij kunnen voor een aantal huizen boekingen maken. De administratie en gastenontvangst doe ik. Ook zij boeken niet zo heel veel in het laagseizoen. Het hoogseizoen zit elk jaar bomvol. Dat is ook niet zo moeilijk in Zeeland. Er is hier in juli en augustus geen bed meer te krijgen. Mij gaat het om de laagseizoenen. Verder adverteer ik op alle mogelijke sites. ertussenuit.com, waarnaartoe.nl, voordeeluitjes.nl, voordeelbungalows.nl. Noem het maar op. Allemaal grote aanbieders met kortingen. Samenwerking genoeg dus. Maar er komt ook via deze sites geen enkele boeking binnen en dat vind ik zorgelijk. Ik vraag me dan af of onze locatie gewoon te moeilijk is omdat het onbekend is of missen we dan toch dat zwemparadijs en die restaurantjes en winkeltjes? Maar dat is nu net waar het hier om gaat. De rust en de gunstige prijzen. Dat speelveld is een discussiepunt van jaren. Maar ik kan het niet veranderen. We hebben ook al geprobeerd om wekelijks op woensdagavond kinderspelletjes te organiseren, maar dan komt er niemand. Te stom, geen zin, geen tijd, nog op het strand. Dat soort argumenten. Op welke manier kun je zoiets nu goed doen? Ik denk zelfs al aan een mascotte. foto of tekening op de site en op het park daar ook iets mee doen. Dit kost allemaal geld, maar of het helpt?
  8. Wat is een SWOT? Excuseer mijn onwetenheid, maar zoals eerder aangegeven in de opening van dit topic ben ik absoluut niet thuis op het gebied van marketing. Ik ben echt van het organiseren, hard werken, mensen zich prettig laten voelen en helpen. De boekhouding lukt ook prima, maar voor de rest is het erg lastig. Ik wil graag alles leren, dus kom maar op. By the way. Ik ben een vrouw. Dat scheelt misschien ook.
  9. Beste Kena, bedankt voor je duidelijke woorden en je compliment aan de bouwer van de website. Ik kan met de huurprijzen niets doen en ook geen overige kosten inclusief weergeven. Ik ben niet de eigenaar van deze huizen, maar alleen de beheerder en verhuurbemiddelaar. Er zijn 15 verschillende eigenaren die de vakantiehuizen hebben gekocht. Zij hebben allemaal hun eigen eisen als het gaat om de presentatie en de huurprijs. De een wil extra kosten voor het meenemen van een hond, de ander niet. De een rekent een bedrag voor een kinderbed, de ander niet. De reserveringskosten kunnen zeker niet in het huurbedrag inbegrepen zijn vanwege de eigenaren. Het is allemaal heel complex. De eerste jaren waren de huurprijzen van alle huizen gelijk. Maar het ene huis heeft meer luxe dan het andere, dus dat was ook niet correct. Dit is nu aangepast en de prijzen zijn verdeeld in 4 categoriën, gerangschikt naar luxe. Dit stond eerst ook duidelijk aangegeven per huis, maar dit heb ik gisteren met het verkorten van de teksten weggehaald. Het zou allemaal veel makkelijker zijn als ik zelf eigenaar zou zijn, maar ik heb met heel veel partijen en wensen te maken en dan moet ik zelf ook nog wat zien te verdienen.
  10. Beste mensen, Ik houd het voor gezien voor vandaag. Mijn hoofd loopt over na al deze goede ideeën en invalshoeken. Dit wordt wederom een slapeloze nacht, maar dit keer omdat ik veel nieuwe inzichten heb gekregen en sta te popelen om ermee aan de slag te gaan. Mijn webmaster zal blij met me zijn.... :-) Maar eers even rust. Heel erg bedankt allemaal en blijf vooral schrijven. Martin, de PM is onderweg.
  11. Daar heb je dat ANVR logo weer waar deze hele discussie over is begonnen....
  12. Mag ik een gewetensvraag stellen? www.aanzee.com is een verhuurbedrijf dat wel enorm veel boekingen genereert. Dat weet ik omdat ik met ze samenwerk voor enkele huizen. Ook hier zijn alle extra's niet inbegrepen in de huurprijs en ook de schoonmaakkosten zijn exclusief. De boekingskosten zijn 30 euro. Zou je hier wel een reservering maken als je zo op de site kijkt en zoekt?
  13. Ik had het inderdaad net ook al ontdekt. Het kostte even tijd voordat ik het door had, maar vreemd is het zeker. Dit gaat naar de webmaster.
  14. Overigens begrijp ik je punt heel goed, maar is dit niet zo met alles in het leven? Overal staat een vanaf prijs of een prijs waar dan nog van alles bij komt. Ik heb dit al zo vaak meegemaakt en telkens denk ik, zo wil ik het niet. Maar je moet ook de prijs aantrekkelijk maken. Als je kijkt bij vakantieveiling.nl kun je voor 21 euro een weekend boeken, maar dan komt er wel 150 euro servicekosten bij. Daar wil ik dus niet aan meedoen. Het is wel een hekel punt voor mij. Vooral die boekingskosten. Het is zo tegen mijn principes en ik heb er zo lang over nagedacht, maar ik kan gewoon niet anders. Bovendien kom ik bijna ongeloofwaardig over als ik het niet doe, want alle verhuurders rekenen deze kosten en dat geldt ook voor de eindschoonmaak. Hier zou ik nog wel graag een discussie over willen voeren. Inclusief of exclusief?
  15. Hallo Henri, bedankt voor je uitgebreide uitleg. 1. heb ik 3 keer moeten lezen en nog heb ik 'm niet. Dit ga ik even doorgeven aan de webmaster, want dat is een technisch detail. 2. De huizen staan wel op een park, 2 kleine parken. Deze uitleg staat als je klikt op accommodaties en dan kiest voor het ene of andere park, alleen liggen deze pagina's er momenteel even uit. Dit is al gemeld en wordt hopelijk snel opgelost. Er is in ieder geval niet bewust iets weggelaten op de foto's. De tip neem ik natuurlijk aan en daar ga ik in het voorjaar wat mee doen. Het is nu een beetje kil om nieuwe foto's te maken. 3. Wordt al aan gewerkt, maar dat klopt. Dat was mij ook al opgevallen. 4. De prijs van de eindschoonmaak wordt bij geen enkel vakantiepark of verhuurbedrijf meegenomen. Ik heb al eerder de tip gehad om dit wel te doen, maar ik vind dat dan de huurprijzen hoger lijken omdat bijna niemand dit inclusief doet, ook al is het verplicht. Dit is een moeilijke kwestie en een kwestie van gevoel. Ook worden er overal reserveringskosten gerekend en meestal is dat rond de 30 euro. Sterker nog, wij hebben dit tot voor kort nooit gedaan en dat overal vermeld, maar ook dat hielp niet om meer boekingen te krijgen. Helaas moet ik wel een klein bedrag aan boekingskosten rekenen om uit de kosten te komen. 5 en 6. Klopt ook. Bij de reserveringsopties komt een informatie icoontje met een pop up waar de optie wordt uitgelegd. Hier wordt aan gewerkt. Ik heb ook gevraagd om een rekenformule, maar dit is erg kostbaar. De opties zijn een extra'tje en niet verplicht. De kosten staan wel bij de kenmerken van het huis. De kosten voor de verzekeringen kunnen eenvoudig niet worden weergegeven omdat dit afhankelijk is van het huurbedrag en het aantal personen. Hier zou een heel ingewikkelde rekenformule aan te pas moeten komen en dat kan ik niet laten maken vanwege de kosten. De suggestie die je maakt over de all inn prijs en spelen met de opties zou geweldig zijn, maar ook dat is een dure grap. Overigens is het wel zo dat bij de reserveringsbevestiging wel alles netjes opgesomd staat. Er wordt aan gewerkt en alle tips die ik hier krijg gaan mee naar de maker van de site. Heel erg bedankt.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept