Dave,
Als je je verwachting van 30% omzetgroei baseert op je huidige verkoopprijs (GRH), dan kan de variant waaraan je denkt, voor een aanmerkelijk hogere consumentenprijs (DTH), weleens je winst verdubbelen! Of heb je de omzetgroei (30%) gebaseerd op het prijsniveau van je consumentenprijs?
Een soortgelijke situatie hadden wij ook 15 jaar geleden en toen hebben wij domweg een nieuw bedrijf opgericht (onder een heel andere naam) en dit nieuwe bedrijf is inmiddels aanmerkelijk groter dan het eerste bedrijf.
Wij hebben echt gekozen voor veiligheid, de twee koperskringen komen elkaar hoegenaamd niet tegen in de markt, bovendien hebben wij nog eens producten in het 2e bedrijf opgenomen van de concurrent (van ons 1e bedrijf).
Nooit problemen met factureren (we leveren uit het 1e bedrijf ook aan ons 2e bedrijf onder normale commerciële voorwaarden, daarmee waren we begonnen natuurlijk), want twee bedrijven.
Denk het eens goed over na en laat vooral hier weten welk besluit je neemt.
Succes, Karel