Ga naar inhoud

rwgraaff

Senior
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Berichten die geplaatst zijn door rwgraaff

  1. Geplaatst:

    Beste Patrick,

     

    Wanneer de goederen, zeker horloges, slechts 5 kilo wegen, dan is een express of courierzending zeker aan te raden, door-to-door tegen scherpe tarieven. Houd wel rekening met batterijen in de horloges. Gelden dan veelal als DG bij de meeste airliners.

     

    succes ROlf

     

     

    Hoi Patrick,

     

    Om hier een antwoord op te kunnen geven is meer info wel nodig. Waar gaat het over? Hoeveel kg/cbm? Vanaf waar naar waar?

     

    Groeten,

     

    Roy

     

    Beste Roy,

     

    Het gaat om horloges. 5 kilo. Van China naar NL.

     

     

  2. Geplaatst:

    Ik importeer uit China en maak hierbij gebruik van koeriersdiensten. (voornamelijk DHL)

     

    Nu vroeg ik mij af of het mogelijk was om de verschuldigde 19% BTW, invoerrechten en inklaringskosten op rekening te betalen?

     

    Reden hiervoor is dat ik dan geen kasboek hoef bij te houden (al het betalingsverkeer verloopt dan via Internet) en omdat ik niet altijd losgeld thuis heb.

     

    (Edit: vraagstelling veranderd teveel glaasjes op..)

     

    Hallo Jero,

    Een goede zakelijke verstandhouding met een vervoerder/courier, zal er zeker toe kunnen leiden, dat je ook btw ed op rekening kan betalen. Veelal worden deze kosten als voorschot betaald naar de douane (moet nl), welke dan als rekening bij jou wordt ingediend achteraf. Meestal met het verzoek/afspraak om BTW en invoerrechten "boven op" je betalings-stappeltje te leggen zodat er binnen enkele dagen wordt betaald.........

    succes

  3. Geplaatst:

    Hoi Devlinx,

    Begrijpelijk dat je zekerheden wilt, zeker wanneer de gevolgen van missers direct voelbaar kunnen zijn.

    Wellicht eens denken aan een kleinere organisatie die je docs vervoerd? Vooral voor documenten, niet als handcarry vervoerd, is een strakke, persoonlijke organisatie nodig. Het zoeken naar verloren zendingen in een berg van duizenden is een stuk moeilijker dan het zoeken naar zendingen binnen een kleinere configuratie.

    Heel veel succes met de business.

  4. Geplaatst:

    HI CHan,

     

    100 kilo invliegen van gel,betekent dat de meeste airliners dit als DG (Dangerous Goods) zullen aanmerken.

    Ondanks dat invliegen van 100 kilo, zelfs als DG , de voorkeur heeft boven seafreight, omet je wel rekening houden met een aantal factoren/documenten die de shipper moet leveren. Bij DG de nodige papieren die duidelijke maken wat het precies is en de shiper moet een exportvergunning hebben. Zeker wanneer je niet vanuit Hong Kong je spullen betrekt.

    Succes met de handel

     

    gr ROlf

  5. Geplaatst:

    Beste Dave, niet alleen de intergrators kunnen en willen je van dienst zijn betreffende express en courierzendingen. Ook experts op gebied van Express kunnen je goede service en tarieven bieden. Deze "kleinere" bedrijven zullen je niet alleen het vervoer voor je regelen, maar hebben ook veelal contact met de shippers betreffende zaken als verpakking, levertijden nakomen en al zulke zaken dien je vanuit Nederland heel moeilijk kunt regelen. Zonder al teveel reclame te maken kan oa LinexSolutions zo'n keuze zijn.

    Succes met de business

  6. Geplaatst:

    Hallo Fan123,

    De grotere bedrijven doen idd de aangifte voor uitklaren en inklaren veelal zelf. Een speciaal daarvoor opgeleide medewerker doet dat meestal. Je wilt niet weten hoeveel (les)boeken er op zijn bureau staan.

    Inklaren wordt momenteel electronisch gedaan via Internet (Sagitta). Alhoewel wij zelf flink wat zendingen import en export hebben als Internationaal express en courier, laten wij het over een de specialist. Natuurlijk zijn daar kosten aan verbonden, maar de zekerheid en het gemak maakt veel goed.

    succes ROlf

  7. Geplaatst:

    Beste Evilman........

    Snap het niet helemaal. Je verstuurd neem ik aan met een courier of TNT-achtig bedrijf.

    Elke courier zal een trace and tracking aanbieden, waarop je, soms summier, de bewegingen kunt volgen.

    De courier heeft de verplichting om je een POD te verstrekken na aflevering. Tevens zal het bedrijf dat jouw pakket vervoerd toch wel een overzicht hebben, waar de zendingen zich ophouden? Ook in geval van langdurige Custom-holds, dienen ze je in te lichten.

    ..... tijd voor een goeie courier?

     

    gr ROlf

  8. Geplaatst:

    Ook voor express/courier wordt nog steeds door enkele de 6000 formule gebruikt, waardoor het volume gewicht voor Express ook op 61 komt.

    Doorgaans kan courier luchtvracht tot 150 cm worden aangeboden. alleen het actuele gewicht moet rond de 32 kilo liggen.

    Natuurlijk is zeevracht uit China goedkoper, maar dan wel 29-34 dagen wachten en vaak ook nog wat voor de consolidatie in CHina, om een deelcontainer vol te krijgen.

    Voor Express idd rond de 300 euro vor 30 kilo door-to-door (excl douane tax/duty)

     

    succes

  9. Geplaatst:

    Hallo Nheo,

     

    Een ding moet je goed voor ogen houden. Wanneer je geen ellende met de douane wilt moet je het gewoon eerlijk spelen. 50 petten of 100 petten, wat maakt het uit. Als jij daar 1 euro productiekosten per stuk voor betaald, dan geef je dat gewoon aan op je invoice. Voor 100 euro waarde zal je echt niet hoog worden aangeslagen hoor. Elke douane agent op Schiphol kan je precies vertellen wat de juiste invoerrechten en eventueel de BTW zal zijn. Maar voor 100 euro waarde zal ik maar niet wakker liggen (maar wel aangeven)

    Trouwens 300 euro transport, per express neem ik aan, dat is best wel fors...

     

    succes in Vietnam en mocht je in Vietnam advies willen, dan weet ik nog wel een partij die je kan advieseren ed.

     

    gr ROlf

  10. Geplaatst:

    Beste allen,

     

    bedankt voor jullie steun en adviesen.

    Afgelopen week heb ik via mijn zakelijke rechtsbijstand een advocaat op de zaak zitten. Met haar heb ik afgesproken dat ik er geen heil in zie om meerdere termijnen af te spreken. Mijn eigen zaak gaat zo echt ten onder, die 13.000 euro heb ik gewoon niet op de plank liggen en mijn eigen afnemers willen nu ook wel eens geld zien. Gelukkig heb ik een paar heel tolerante afnemers. Je mag geen namen noemen geloof ik, maar een ervan is mijn douane-agent op Schiphol. Hij begrijpt mijn positie en ik heb nog steeds wat ruimte van hem, het gaat tenslotte over duizenden euro's. Ik kan hem jullie aanraden....

    Van mijn zg klant heb ik natuurlijk helemaal niets vernomen. Geen tussentijdse betalingen en helemaal geen contact. Een van de directeuren, ze zijn met twee, denk echt nu het ei van columbus te hebben gevonden door een incasso af te wachten. Het zal hem duur komen te staan lijkt me. Ik weet niet wat toegestaan is, maar in zijn eigen algemene voorwaarden staat dat hij , bij uitblijven van betalingen, 15 % boete als toeslag eist en daarop dan nog de wettelijke rente. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen....

    Met mijn advocaat wel alsvast afgesproken dat ze deze zaak met voorrang behandelt. Elke dag telt.

    Met dit worldwide couriersbedrijf wil ik in iedergeval nooit meer te maken hebben, al geven ze nog zulke mooie opdrachten.

    Ik ga opzoek naar nieuwe klanten die het spel gewoon meespelen.

    Ik houd dit forum op de hoogte van de ontwikkelingen, misschien kan je je er wat mee.

     

    bedankt en groet ROlf

  11. Geplaatst:

    De zg, klant reageert nu wel op mijn email, voorafgaande aan de aangetekende brief.

    Hij waarschuwt mij dat wanneer er een incasso voor de deur staat hij een betalingsregeling gaat afspreken en dat ik dan helemaal kan wachten op mijn geld. Is dit een normale procedure? Klinkt meer als chantage om van de incasso af te komen?

     

    graag jullie advies hoe nu verder te gaan.

  12. Geplaatst:

    Bedankt voor je reactie Qudo,

     

    Ik ben idd eerst begonnen met vriendelijke telefoontjes. Ik had nl best een goeie relatie met deze opdrachtgever. Betalingen gingen eigenlijk nooit echt soepel, maar dat waren kleinere bedragen en die klant beriep zich steeds op het feit dat hij een 60 dagen betalings-cultuur er op na hield. Ik had daar moeite mee omdat in mijn eigen ALgemene voorwaarden en termijn van 4 weken staat vermeld. (in zijn eigen voorwaarden trouwens ook!!!!!)

    Toen de zendingen groter en veelvuldiger werden heeft hij me toegezegd de 30 dagen in acht te nemen, omdat ik een langere periode niet kon overbruggen met mijn eigen betalingen naar de Airliner en ons netwerk in China, welke wel in 4 weken moet.

    Na die telefoontjes ook regelmatig emails gestuurd, waarvan ik op de meeste antwoord kreeg, waarin hij me schreef dat hij het geld niet had en dat ook hij op betalingen van zijn opdrachtgever zat te wachten. Af en toe deed hij kleine betalingen, de druppel op de gloeiende plaat......

    Ik ben toen naief geweest, noem het maar zo, om hem de vookeur van de twijfel te gunnen. Hij deed beloftes en uiteindelijk zou hij me op 2 april as alles betalen. Dat heeft hij inmiddels weer teruggedraaid en ik moet nu maar zien wanneer het ooit komt, een datum gaf hij me niet.

    Vanaf dat moment kon ik niets anders dan mijn rechtsbijstand in te schakelen en een aangetekende brief/email te sturen met de aanmaning, incl de bijkomende kosten die in mijn voorwaarden staan vermeld.

    Natuurlijk besef ik dat deze klant geen klant meer is, hij heeft me alleen maar ellende gebracht, want ik sta nu ook te boek als wanbetaler o.a.. 18.000 euro heb ik gewoon niet op voorraad.

     

    ......... en zo zit het ongeveer....... doe maar geen zaken met deze worldwide courier......

  13. Geplaatst:

    Hallo Forum lezers,

    Als jong Internationaal Couriers-Express bedrijf, krijg ik nu regelmatig te maken met klanten (ook koeriers) die hardnekkig weigeren te betalen. 3 maanden na factuurdatum en nog steeds maar weer allerlei smoesjes, zakt de moed me in de schoenen. 18.000 euro tegoed voor import opdrachten, waarvan ik zelf de kosten, die ik maak, al heb moeten betalen.

    Ik heb mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld.

    Iemand een idee hoe je dit het beste kunt aanpakken, of hoe lang het duurt met hulp van een rechtsbijstand?

    Mijn financieele marge om dergelijke tegenvallers op te vangen is beperkt en ik wil kosten wat kost de voortgang van mijn bedrijf niet in gevaar laten brengen. Door zo'n "klant" ( inmiddels wel laten weten dat ik met zijn couriersbedrijf geen zaken meer doe) raak ik flink in de problemen.

     

    Graag jullie reactie...

     

    Bedankt ROlf

  14. Geplaatst:

     

    Je zou eens kunnen informeren bij Chinamex op Schiphol,

    Deze doen niets anders dan afnemers in Nederland adviseren en bieden controles in China, bij leveranciers ed.

     

    gr ROlf

     

     

     

    Op dit moment ben ik geïnteresseerd om het 1 en ander te importeren vanuit Azië. Deze leverancier heb ik gevonden via Alibaba.com, echter weet ik dat daar enorm veel oplichters zitten. Echter heb ik interesse om hier te bestellen: http://sumarket.en.alibaba.com/ nu vroeg ik me af, hoe kom ik er achter dat zij geen oplichters zijn?

  15. Geplaatst:

    Wanneer je bij het inschakelen van een koeriersdienst de keuze hebt om te bellen of om een webordersysteem te gebruiken welke keuze zou jij dan maken?

     

    Maakt het ook nog verschil of je een spoedzending wilt aanbieden?

     

    Hallo allen,

    Ligt eigenlijk aan de bereikbaarheid van het Express bedrijf. Wanneer zij waar kunnen maken en direct antwoord te geven op vragen van de klant, heeft dat de voorkeur. Webordersystemen berusten veelal op vaste tarieven en schedules. Courierwerk blijft in veel gevallen (niet alle) maatwerk, zeker wanneer het Europa uit of in moet. Direct contact is ook een stuk klantvriendelijker.

  16. Geplaatst:

    Met courier heb ik nooit problemen. Zeker niet als ik gebruik maak van een agent (bij ups/dhl/ems)

     

    Invoice, packinglist en bookingform, das alles wat je nodig hebt.

     

    De vraag is dan ook: van welke couriers dienst maken jullie gebruik ? is het een express diens of gaat het om een airfreight bedrijf?

     

    Hoe goedkoper is vaak ook meer problemen. Vele bieden goede prijs maar zijn kruimeldiefjes; ze hebben geen "power" bij de douane om goederen snel door te laten gaan.

     

     

    Hoi Paul/allen

    Inmiddels is me een en ander wat duidelijker gemaakt dmv info uit HKG.

     

    Hello Rolf in brief, on regulations...

     

    1) Any shipment with a value over 400$usd needs to go through formal clearance

     

    2) There is 5% chance of customs stopping shipment

     

    3) Customs usually check shipment when between 50$-400$usd

     

    4) When customs do ask for formal clearance they will require

     

    packing list

    invoice

    authorization letter

    duty refund sheet

    customs declaration sheet

     

    Uiteraard hebben de Intergrators een aardige vinger in de pap, wanneer het betreft het "beknuffelen" van douane en andere officieele instanties. Echter de service die dat iets kleinere kunnen bieden, en dan bedoel ik niet de "kruimeldiefjes" maar de serieuze organisaties, is het overwegen waard, ondanks de formelere afhandeling.

     

  17. Geplaatst:

    ik begreep je mag geen reklame maken van je eigen bedrijf dus dat doen we dan maar niet.

    Wat wil ik kwijt? Na 30 jaar op Schiphol werkzaam geweest te zijn, 6 maanden in Spanje gewerkt voor een Nederlands bedrijf. Geen crisis was er in Mei 2008. Diue kwam pas in Okt08

    Dus nu, helaas terug naar Nl in Mei dit jaar. Niet getreurd, dat helpt niet.

    Ben een eigen bedrijf begonnen. Daarmee neem ik gelijk mijn petje af voor allen die mij voor gingen. Dagen (en nachten) van spanning, onzekerheid, wat doet morgen, hoe doe ik dat... etc. Maar tegelijkertijd de voldoening dat je ZELF iets doet in plaats van 6 x per dag het gras te maaien.

    Ik wens jullie allen succes, ik ga lekker door, ik zal slagen, zeker weten.

    30 jaar Schiphol gooi je namelijk niet zomaar weg

     

    Achim

     

    Klasse Achim, we gaan ervoor....

     

    gr ROlf

  18. Geplaatst:

    Goedenmiddag!

     

    Even een kleine introductie, ik ben al enige jaren aan het importeren uit Asia.

    Dit deed ik altijd als particulier dus kon hier en daar nog spelen met de regels.

    Maar het loopt nu dusdanig uit de hand dat ik dit niet meer als particulier kan voortzetten en dat dit de reden is om te kijken of ik dit als bedrijf zijnde kan gaan doen. En dan bedoel ik niet dat ik 100 euros per maand ga verdienen maar erbij. Ik vind het voornamelijk ook gewoon leuk. Deed heel wat import voor vrienden en daar weer vrienden van en daar weer vrienden van, etc.

     

    Nu heb ik een aantal vragen betreft de invoer, ik snap dat ik invoerrechten moet betalen en btw.

    Geen probleem dan kan ik als nog een leuke prijs afspreken.

    Maar ik heb wel wat vragen om te kijken hoe ik dit het beste kan opzetten:

    - Kan ik zelf als particulier (in het begin om te kijken of het lukt) ZELF INKLAREN?

    - kan ik een pakket verzenden en dan het aflever adres (consignee) mijn klant neer zetten en mij als Notify?!

    Reden is dat wanneer het tegen word gehouden door de doaune ze contact met mij opnemen en niet met mijn klant (consignee) omdat de prijs die mijn klant heeft niet overeenkomt met wat ik betaal. Zodat ik de afhandeling kan doen van de douane formaliteiten?

    - En is het ook niet zo dat wanneer de goederen onder de 150 euro zijn ik alleen als particulier zijnde alleen de btw hoeft te betalen en niet de invoer rechten? Had dat namelijk gelezen op de doaune site. Neem aan dat dit niet van toepassing is wanneer ik ingeschrijven sta bij de kvk. Maar dan kan ik de BTW terug vorderen toch?

     

    Alvast bedankt voor jullie advies!

     

    Vriendelijke Groet,

     

    Hallo,

     

    ik kan je adviseren om , wanneer je niet meer particulier werkt, een douane agent in te schakelen. Kost wel wat maar brand je vingers niet aan dit. Alles wat met luchtvracht binnenkomt op Schiphol, moet via Sagitta worden ingevoerd. Sagitta is het electronische aangifte programma van de douane. Gevoed met product-codes.....

    Als ondernemer kan je ook een verlegging met de belastingdienst afspreken, dan wordt dit automatisch met je uiteindelijke aangifte verrekend.

     

    succes ROlf

  19. Geplaatst:

    Hoi Jaap,

     

    Thnx ;)

     

    Gaat het bij jullie ook om pakketpost? En wie is de vervoerder?

     

    groet,

     

    John

     

    Hoi John,

    vaak weet de douane, wanneer het om express-courier zendingen gaat, zelf ook geen bevredigend antwoord te geven. Ik heb dat al zo vaak meegemaakt. Ik weet ook niet of het komt door een verkeerde vraagstelling, want uiteindelijk ben ik daar ook over gaan twijfelen, want een goed duidelijk antwoord heb ik eigenlijk nog steeds niet. Wanneer bijv. electronische aangifte bij uitvoer voor documenten....... de eerste bij de douane zegt, hoeft niet en de tweede zegt , "ja ja, dat moet ".

    Ik doe nu al mijn invoer-afhandeling via een douane agent. De regelt oa. de btw-verlegging ed. naar de klant voor me. Wat misschien belangrijk is voor je, regel zo'n verlegging. Blijft dan een soort black-box voor je..... er is al ellende genoeg met invoer-perikelen....

     

    succes met je handel

    ROlf

     

     

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.