Jump to content

Ruben Goudswaard

Junior
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Noachstraat 33, Alblasserdam, 2951AG, Netherlands
  • First name
    Ruben
  • Last name
    Goudswaard
  • Company or organization name
    Shop 100
  • Website address
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Wat ik mis is de apartheid van de webwinkel ik heb zelf ook ooit bij mijnwebwinkel gezeten alleen ik vind dat het er uit ziet als zoon standaard webwinkel wat mij dus niet de indruk geeft dat het een grote/exclusieve webwinkel is.
  2. quote van de site: Als u een juweel bij ons heeft gekocht, maar niet tevreden bent om wat voor reden dan ook kunt u binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden uw aankopen onbeschadigd en ongebruikt aan ons retourneren. Uw aankoopbedrag wordt dan, onder aftrek van de verzendkosten op uw rekening teruggestort. Dit mag niet volgens de wet koop op afstand ook de verzendkosten moeten worden vergoed.
  3. Ik heb net de reacties gelezen. Bedankt voor de punten die jullie zien die nog verbeterd kunnen worden. Ik ben helaas pas weer a.s. Maandag pas terug en zal dan waarschijnlijk pas terug kunnen komen op de reacties. Ik ben er zeker wijzer van geworden en hoop dat ik de punten kan verbeteren zodat mijn webwinkel nog beter word. Reacties zijn uiteraard nog steeds meer dan welkom.
  4. Omschrijving van je concept: Ik heb deze maand een derde webshop geopend. Het is de webwinkel Braco.nl en is een webwinkel met een uitgebreid assortiment in elektronica van camerastatief dat dummy camera tot AA batterij. Maar ik kan hem wel mooi en uitgebreid vinden maar vinden jullie dat ook dat is mijn vraag wat zijn de punten die verbeterd kunnen worden, wat valt je op (zowel positief als negatief) en wat mis jij wat wel in een goede webwinkel hoort? En welke andere winkel komt in jou op die dezelfde artikelen verkoopt of dezelfde uitstraling heeft? Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: De webwinkel opgebouwd met informatie en geprobeerd zoveel mogelijk positieve aspecten er in te voegen zoals bijv. klanten reviews. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Een betere en geoptimaliseerde webwinkel. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Een ruim assortiment met een duidelijke uitstraling. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Meningen, tips, verbeter punten maar ook zeker positieve maar eerlijke reacties.
  5. Ik weet niet of het wat word maar sluit het in iedergeval niet uit het klinkt interessant!
  6. Ik heb zelf een onderneming die geheugenkaarten verkoopt (shop 100, microsdbestellen) en er is zeker wat mee te verdienen maar verwacht zeker geen goudmijn omdat je zeker als je wil gaan prijs stunten het erg moeilijk zal zijn om de hosting, reclame, kantoorkosten en noem zo nog maar 100 dingen. Ik raad je aan maak niet te grote investeringen en bouw het langzaam op bijv. idd. zoals ik al las een een van de reacties via marktplaats, speurders etc. je leert en ziet vanzelf dan wel of het wel of niet tegen valt. Nog vragen dan hoor ik het wel.
  7. Je hebt zeker lage prijzen lager als mijn inkoopprijzen bij mijn distributeur! Ik vind eerlijk gezegt wel dat je geen uitgebreid keuze maar wel een erg groot voordeel (voor de klant) dat je het op voorraad heb en dus snel kan leveren. Ik heb een langere levertijd van 3 tot 4 dagen maar kan daardoor wel een groot en alsmaar uitbreiding assortiment voeren. Ik voer het assortiment van mijn leverancier vandaar. Ik denk er ook over om te adverteren op tweakers ik haal de kosten er net uit kwa cpc alleen de inschrijfkosten haal ik er dan niet uit en die zijn voor mijn budget en geringe omzet erg hoog. Kortom ik denk nog eventjes rustig na en bouw een klein buffertje op en doe het dan uiteindelijk denk wel. Ik heb zelf berekend in excel hoeveel bestellingen ik krijg per aantal bezoekers daar kwam uit 1 op de 37 unieke bezoekers plaatst een bestelling De gemiddelde omzet is 14,21 per bestelling De gemiddelde winst is 14,21 x 0,25=3,55 Nou de kosten momenteel bij marktplaats: 201 kliks a 0,01 eurocent = kosten 2,01 euro 44 url kliks = dus een bestelling (klopt ik had die dag 1 bestelling die kwam van markplaats bezoeker) dus de gemiddelde winst was ook inderdaad 3,55 euro en de kosten 2,01 euro dus ik haal het er bij markplaats uit. Bij tweakers: Bedrag onder de 50< is kosten per klik 0,09 eurocent kosten 37x0,09=3,33 euro Gemiddelde winst 3,55 euro Dus ik zou het er bij tweakers net uithalen(egt net) Alleen dan reken ik de inschrijfkosten (250 euro) nog niet mee. Overigens factureert tweakers ook minimaal 75 euro per maand. Maar ik denk wel dat de conversie bij tweakers en de omzet hoogte hoger is dus dat er denk meer als de gemiddelde 1 op de 37 bezoekers besteld en ik denk ook dat de omzet hoger is als het gemiddelde. Ik kan je het excel file toesturen of hier uploaden stuur dan s.v.p. een mail. Succes en hopelijk kan jij of andere higherlevel leden er iets mee.
  8. ik vind het wel te doen ik heb verder geen ervaring met andere programmas wel zou ik eventueel vragen wat je boekhouder een goed programma vind (als je die al hebt) en eventueel gewoon wat verschillende demo versies van bekende boekhoud programmas proberen. Ik raad je wel aan lees en leer eerst de handleiding goed uit je hoofd van het boekhoudprogramma voor dat je met boekhouden begint want ik heb ook mijn boekhouding gedeeltelijk en zelfs helemaal al over moeten doen gelukkig maar van 4maanden dus het is te doen alleen het is geen pretje. Tevens verkoop ik zelf ook bekende boekhoudprogrammas EDIT MOD SPAM
  9. ja ik kan de facturen opeenvolgend nummeren als ik ze uitprint en aan de klant stuur alleen dan heb je een probleem namelijk: klant 1 besteld een artikel op 10 december ik weet nog niet of hij wel of niet gaat betalen klant 2 besteld een artikel op 11 december en betaald direct met ideal (ik weet dat hij betaald is en dus verzend ik de bestelling) en ik geef hem met een stempel nummer 1 vervolgens krijg ik op 12 december de betaling binnen van klant 1 (hij heeft betaald dus ik verstuur de bestelling) ik print de nota uit en geef hem nummer 2 en doe hem bij de bestelling. Dan klopt het niet want klant 1 die besteld heeft op 10 december heeft nummer 2 in de boekhouding klant 2 die besteld heeft op een latere dag namelijk 11 december heeft nummer 1 in de boekhouding dit klopt niet want een factuur nummer moet niet alleen opeenvolgend zijn (wat hij hier wel is) alleen de datum moet natuurlijk ook kloppen een factuurnummer die hoger is moet uiteraard ook dan op een latere datum zijn uitgeschreven Graag jullie reacties/oplossingen
  10. Had iemand nog een oplossing voor de verwerking van de ideal betalingen
  11. Nee jammer genoeg kan de website maker bijna niks veranderen aan de techniek van de shop omdat het een oscommerce shop is dus het is niet gemaakt door hun eigenlijk hosten ze het alleen en helpen ze met de layout instaleren en wat dingetjes verbeteren maar het is niet mogelijk om het hele systeem zo te veranderen dat hij pas een ordernummer aan maakt wanneer die bevestigd is. In principe besteld iemand wel iets alleen wij versturen het niet (omdat hij niet betaalt is) de order die wel echt betaalt word die versturen we wel. Maar bij elke bestelling die iemand plaats word er automatische een bestelbevestiging verstuurd per e-mail naar de klant. Is dit verder geen probleem?
  12. Ik heb hulp nodig met mijn administratie ik heb nu 2 maanden een online webwinkel en ik hou de administratie bij in een boekhoud programma genaamd minipak zie www.minipak.nl voor uitleg van wat het programma allemaal wel en niet kan. Ik ga eens in de 1 a 2 maanden naar de boekhouder om mijn vragen te stellen over hoe ik bijvoorbeeld facturen in boek en of ik het goed in mijn administratie zet etc. Ik denk dat dit echter te weinig is want ik heb nog enkele problemen met mijn boekhouding. Het is echter te duur om elke keer naar de boekhouder te gaan met mijn vragen. Daarom probeer ik onder andere om via deze weg een objectief antwoord te krijgen op enkele vragen. Ik zal hieronder mijn vragen stellen. 1. ik ontvang geld via multisafepay dit is een online betaal provider mensen betalen met ideal en ik ontvang het geld op een account via dat account schrijf ik eens in de zoveel tijd het geld over naar mijn zakelijke rekening. maar hoe verwerk ik dit in mijn administratie? Op dit moment houd ik niet alleen het kas en sns bank boek bij maar ook nog een ander bankboek voor dat ideal account zo lijkt het dus als of dat betaal account een soort 2de rekening is waar ik dus een 2de bank boek van bij houd. Ik zet de order erin als omzet btw hoog (btw word automatische berekend dus dat ik btw moet afdragen over die omzet) en vervolgens doe ik nog een boeking met als tegenpost rente/bankkosten dit doe ik omdat er bij elke order 0,49 betaalkosten van af gaan. wanneer ik het geld over schrijf naar mijn zakelijke echte SNS bank rekening dan schrijf ik het over met als post kruisposten onderweg. Vervolgens zet ik het bij mijn SNS bank boek als kruisposten onderweg alleen dan dat ik het heb ontvangen (van mijn multisafepay acount). Ik verwerk dan in mijn zogenaamde ideal bankboek ook een boeking van 0,50 euro met als tegenpost rente/bankkosten (omdat ik 0,50 euro moet betalen om het geld uit te betalen). Mijn vraag was is dit goed en is er misschien nog een alternatieve oplossing? 2. Er bestellen mensen in mijn webwinkel een artikel en kiezen bijv. betaalmethode overboeking of ideal het webwinkel programma maakt dan een factuur met een ordernummer bijvoorbeeld order 7000 vervolgens word deze order niet betaalt. Een minuut later word er weer een bestelling geplaats alleen bevestigen ze deze niet. er word dan in het systeem een nieuw nummer aangemaakt 7001 (deze factuur is alleen niet terug te vinden in het systeem omdat hij niet bevestigt is). Weer een minuut later plaats diegene weer een bestelling en kiest nogmaals ideal of vooruitbetalen die word wel betaalt en er word ook een nieuw ordernummer aangemaakt namelijk 7002. Nu verwerkt ik het als volgt (oplossing van de webwinkel maker) de factuur word aangemaakt alleen staat er nu geen factuurnummer 7000 op de factuur maar er staat nu referentienummer 7000 op de factuur. Als de factuur niet word betaalt (wat bij 2 van de 3 facturen van die persoon niet gebeurd) dan zat ik de factuur in de map niet betaalt. Uiteraard worden de artikelen ook niet verzonden naar de klant en er is verder niks aan de hand. Maar als vervolgens factuur 7003 wel word betaalt dan zet ik hem in de map betaalt en verzonden nou was mijn oplossing om het probleem van het dubbel bestellen van mensen op te lossen dus als volgt in plaats van ordernummer staat er nu referentie nummer op de factuur (en een referentie nummer hoeft natuurlijk niet opeenvolgend en uniek te zijn). en bij alle facturen die ook echt betaalt zijn die bonnen print ik uit en die nummer ik als nog met een automatische opeenvolgende nummer stempel. dus dan hebben de bonnen die echt betaalt zijn een referentie nummer en een opeenvolgend oplopend factuur nummer (aan gebracht met stempel). Deze facturen die bewaar ik in ordners. De facturen die niet betaalt zijn die print ik ook uit en die bewaar ik (voor de zekerheid als er ooit problemen komen). Ik maak dus geen creditnota's voor de facturen die niet betaalt zijn en ik geef die bonnen die niet betaalt zijn dus ook geen met de stempel aangebracht ordernummer. Facturen die betaalt zijn (en verzonden) alleen die mensen ruilen daar maak ik wel een creditnota van en die nummer ik ook weer opeenvolgend met de stempel. Met deze oplossing hoef ik dus geen 3 creditnota's te maken. Dit is bijna de enigste oplossing naar mijn idee. Hebben jullie nog andere oplossingen met dit moeilijke verhaal. En bovendien nog veel belangrijker is dit een oplossing die de fiscus accepteert. Ik heb immers wel bewijs dat ik echt geen geld ontvangen heb op mijn rekening en van de facturen waar ik wel geld van ontvang daar word ook een uniek een opvolgend factuur nummer op aangebracht (met dus die stempel) Alstublieft help me met het definitief oplossen van dit ingewikkelde en tijdrovende probleem. Heel erg bedankt alvast. P.S. hadden jullie vragen dan beantwoord ik ze heel graag. Ik wil namelijk een goede oplossing zonder dat ik later door een boekenonderzoek in de problemen kom. Edit topic titel aangepast
  13. Nee ik maak gebruik van Multisafepay en je kan ook gebruik maken van mollie je hoeft geen 18 te zijn als je maar ingeschreven staat bij de KvK en een bankrekening hebt en zelfs bij mollie hoef je nog geen een ingeschreven te zijn bij de Kvk. Ik koop geheugenkaarten meestal per 100 in om de week (dit omdat ik 2 grootte klanten heb die er vaak 200 per maand bestellen per klant) verder verkoop ik ongeveer 5 artikelen per dag aan consumenten die ik krijg door middel van reclame op Marktplaats en Google. Ik heb 2 abonnementen online staan van t-mobile maar dat heeft nog nooit iemand besteld ik kan abonnementen verkopen door middel van een distributeur.
  14. Zit niet echt een hoge marge op alleen het aantal artikelen wat deze maand verkocht is ligt tussen de 200 en 300 artikelen dus het valt wel mee hoor.
  15. Ik accepteer in mijn online webwinkel de betaalmethode Mister Cash. Uitleg van Mister Cash Met Bancontact/Mister Cash kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankoop bij hardloopschoenen.com afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van Bancontact/Mister Cash, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden of speciale software moet installeren. Betaal direct online via het Bancontact/Mister Cash systeem van Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank. Simpel, snel en veilig. Hoe verloopt de betaling? Betalen met Bancontact/Mister Cash is heel eenvoudig en snel. Uw aankopen zijn in een paar seconden tijd betaald. Maar wat gebeurt er intussen achter de schermen? 1. De koper klikt op het Bancontact/Mister Cash logo in de lijst van betaalmiddelen. 2. Er wordt hem daarna gevraagd om zijn kaartnummer in te voegen met de vervaldatum. 3. Hij moet zich identificeren op een scherm dat eigen is aan zijn bank via zijn vertrouwde web banking systeem. 4. De koper krijgt een bevestigingsmail dat hem informeert over de status van de transactie. De kosten voor het betalen per Bankcontact/Mister Cash bedragen € 0,90 euro De betaling is direct bij ons binnen waardoor de bestelling binnen 24 uur verzonden kan worden. ------ Wie kent Mister Cash en wat zijn jullie ervaringen met Mister Cash dit zou ik graag willen weten gewoon voor de lol;P
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept