Tamaradebruyn

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur
  • Geslacht
    Female

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Roosendaal
  • Branche
    Groothandel

Tamaradebruyn's trofeeën

  1. ik heb het miss verkeerd omschreven, maar ik bedoel niet dat je altijd doet alsof je nergens wat van weet... maar zo eens een keertje mag het echt wel... maar eerlijkheid staat boven alles, als jij alles eerlijk aan kunt leveren, is het risico dat er wat fout gaat veel minder
  2. Miss heb je nog iets aan mijn advies, wellicht iemand anders. Aangezien ik tijden lang heb gewerkt met mensen met een minimum inkomen, vaak met schulden, ben ik best wat wijzer geworden. Er zijn verschillende trajecten die gekozen kunnen worden, o.a. schuldhulpverlening via het GKB e.a. als je gratis goed advies wil hebben over de WSNP en alle regels die eraan verbonden zijn, ga dan eens naar Sociale Zaken van jouw gemeente. Meld je bij de balie en zeg dat je voor een schuldverleningsaanvraag komt. Let op, dit is nog geen WSNP!! Je krijgt dan een intake gesprek - meestal na schriftelijke uitnodiging - en dan wordt gekeken welke vorm van schuldhulpverlening het beste bij jouw situatie past. Zo wordt er bijv eerst bekeken of je zelf nog krachtig genoeg bent om bijv een lening af te sluiten bij het GKB om daarmee aan alle eisers tegemoet te komen. Per gemeente kunnen de zaken verschillen evenals de te volgen procedure, maar zo gaat het in de groffe lijnen. Veel succes
  3. natuurlijk lezen ze hiermee, logisch toch... maar als je iets echt niet weet, krijg je daardoor heus geen problemen. Natuurlijk is het de taak van de BD om te proberen zo min mogelijk te hoeven terug te betalen in welke vorm dan ook, of eerder gezegd, men zoveel mogelijk te laten betalen net hoe je het bekijkt ;-) Weet je, waarom heeft iedereen toch zo n vrees van de BD - niet zozeer bedoel ik dit door de reacties hier - maar in het algemeen, fouten maken mag echt hoor, dingen niet weten is ook geen schande en eerlijk toegeven, sorry ik wist het niet daar is ook helemaal niets mis mee... ;)
  4. @karel, hij koopt voor 10 euro papier in , niet voor 100 euro hoor ;)
  5. @Merkava : nee hoor, een credit nota mag je intern houden. je hebt zoiets als interne credit nota's, die gebruik je nl als je bijv een factuur hebt gemaakt, nog niet hebt geboekt en je klant annuleert. In principe kan de BD je vragen om uitleg hierover, maar als die plausibel is, zul je daar zeer zeker geen gelazer mee krijgen noch op kosten worden gejaagd. Maar goed, ieder zn mening, laten we het daarop houden ;)
  6. @norbert : thanks, ik zag het idd als W en niet als V.V. ;)
  7. dit wordt geboekt op de R.R. Alle kosten komen nl op de R.R. daaruit onstaat een saldo van het boekjaar winst of verlies, dit boek je door naar je balans. Op het moment dat je een inkoop doet, daalt je resultaat. ik neem aan dat je de W aangeeft als winst, die daalt met 10 omdat er een inkoop tegenover staat. dit is heel simpel uitgelegd, maar ik probeer het zo simpel mogelijk te omschrijven.
  8. als ik je verhaal goed heb begrepen gaat het om gerealiseerde omzet, welke nadien is teruggeboekt? A) houd rekening met je BTW aangifte --> fouten maken mag, corrigeren daarentegen ook. Suppletie kan vlgs mij tegenwoordig ook digitaal. = correctie B) wat ik zou adviseren is om een getotaliseerde credit nota te maken, hierin specificeer je vervolgens de bedragen waarvoor je in den beginnen een credit nota had moeten maken. dit is veel werk, ik weet het. maar je gaat gelazer krijgen. Om niet beslagen ten ijs te komen, adviseer ik je om bijv. een kopie te draaien van alle retouren welke zijn binnen gekomen, dat kan wellicht via je voorraadadministratie? anders zul je nog kopieen kunnen maken van de gestorneerde bedragen, dus de bankafschriften kopieeren. wellicht heb je ergens genoteerd welk factuurnummer je hebt laten vervallen cq dubbel hebt gebruikt? dit zou je aan kunnen geven op je getotaliseerde credit nota. C) credit nota's hoef je niet per definitie te versturen, je mag ze ook intern houden. Veel succes en maak je geen zorgen om de belastingdienst. Ik lig er ook altijd mee in de clinche, maar door je vooraf goed voor te bereiden kom je erg ver. Bovendien heb je het recht om te mogen corrigeren ;;-) maak gebruik van dit recht en doe alsof je nergens verstand van hebt ;-) n beetje gemeen miss, maar wel doeltreffend
  9. Als reactie op je vraag of het uberhaupt verstandig is zoveel mogelijk kosten op te voeren is mijn antwoord NEE. Natuurlijk begrijp ik je insteek hierin heel erg goed, maar een kostenpost - lees als drukking op je resultaat, moet je natuurlijk wel kunnen verantwoorden richting de fiscus, dus lukraak kosten opvoeren gaat je niet lukken. Wat je zou kunnen doen is gebruik maken van voorlopende kosten. Als je, zoals je zegt, een standaard boekhouder hebt, is het echt raadzaam over te stappen naar een deskundiger iemand. Ik weet t, ze zijn duur, maar ze besparen je ook heel veel. Een goede accountant verdient geld voor je. Succes
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.