als ik je verhaal goed heb begrepen gaat het om gerealiseerde omzet, welke nadien is teruggeboekt?
A) houd rekening met je BTW aangifte --> fouten maken mag, corrigeren daarentegen ook. Suppletie kan vlgs mij tegenwoordig ook digitaal. = correctie
B) wat ik zou adviseren is om een getotaliseerde credit nota te maken, hierin specificeer je vervolgens de bedragen waarvoor je in den beginnen een credit nota had moeten maken. dit is veel werk, ik weet het. maar je gaat gelazer krijgen. Om niet beslagen ten ijs te komen, adviseer ik je om bijv. een kopie te draaien van alle retouren welke zijn binnen gekomen, dat kan wellicht via je voorraadadministratie? anders zul je nog kopieen kunnen maken van de gestorneerde bedragen, dus de bankafschriften kopieeren. wellicht heb je ergens genoteerd welk factuurnummer je hebt laten vervallen cq dubbel hebt gebruikt? dit zou je aan kunnen geven op je getotaliseerde credit nota.
C) credit nota's hoef je niet per definitie te versturen, je mag ze ook intern houden.
Veel succes en maak je geen zorgen om de belastingdienst. Ik lig er ook altijd mee in de clinche, maar door je vooraf goed voor te bereiden kom je erg ver. Bovendien heb je het recht om te mogen corrigeren ;;-) maak gebruik van dit recht en doe alsof je nergens verstand van hebt ;-) n beetje gemeen miss, maar wel doeltreffend