Wij zijn 2 vrouwen die een uit de hand gelopen hobby hebben waar met grote sprongen nu ineens een bedrijf is uit ontstaan.
We zijn ons aan het orienteren om alles vast te gaan leggen en er een officieel bedrijf van te maken .
Wij weten alles van ons vak maar niets van hoe je dit moet aanpakken.
De aanvragen stromen binnen maar nu moeten we de verzekering, bedrijfsvorm, boekhouding btw etc gaan regelen.
We hebben inmiddels advies gekregen maar ze luiden allemaal verschillend. Dus wat is wijsheid.
Het gaat om het volgende :
Wij zijn 2 clowns met een startende bedrijf. We treden met zijn tweeen op en delen samen de kosten en de baten 50/50.
Alleen ik treed ook alleen op en wil deze inkomsten voor mij zelf houden.
Daarnaast is er een mogelijkheid dat de andere clown misschien volgend najaar gaat verhuizen.
Ik wil dan alleen doorgaan of voor grotere optredens een clown erbij zoeken.
Dus ik gooi dit graag in de groep van wijze leden en sta open voor elk advies.
Alvast bedankt. Vrolijke groeten,
Monique van Schie