Jump to content

Meisellen

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Female
  • First name
    Ellen
  • Last name
    Hak
  • Website address
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Groot-Ammers
  1. Ik wil jullie bedanken voor alle antwoorden en vragen waarbij ik voor mezelf beter de situatie kon overzien en nadenken over de vraagstukken en heb ik besloten om niet op deze manier te gaan samenwerken en heb ik dat ook aangegeven. Ik heb er veel van geleerd, ook om naar mijn gevoel te luisteren want die zat goed en heb ik mede door jullie heel veel gelezen en extra informatie ingewonnen. Ik wist dat ik op jullie kon rekenen en daar wil ik jullie nogmaals hartelijk voor bedanken.
  2. Bedankt voor de snelle reacties @StefanO hij wil op zich wel investeren. we hebben ondertussen al wel een nieuwe website gemaakt, mijn man is naar de fabriek in het buitenland geweest en ze hebben een gezamelijke stand gehad op een beurs, die kosten heeft de eigenaar voor zijn rekening genomen. Het is niet zo dat er van zijn kant totaal geen interesse of geld is maar heeft er geen tijd voor. @Hans van den Bergh we kunnen de producten wel toevoegen aan ons bestaand bedrijf maar dan zouden we leveranciers zijn ipv distributeurs, kopen vanuit de fabrikant is een stuk goedkoper maar is wel iets wat we eventueel over nadenken om dat zo te doen als we er samen als partners niet uitkomen @Highio Er is al samen gepraat met de fabrikant en die vinden het oke als wij de werkzaamheden uit gaan voeren. mijn man heeft er ook al een uitgebreide uitleg gehad tijdens zijn bezoek daar. @Ron van der Kolk nee, we hebben geen ervaring met een BV we opereren nu vanuit een VOF vandaar dat we een holding hebben opgericht om in de andere BV te stappen omdat we in eerste instantie in wilde stappen maar na nog eens alles bekeken te hebben onze twijfels kregen. De waarde is bekeken via de gegevens van creditsafe en is de nettowaarde. De 30% is een extra die we ontvangen op de marge van de verkoop dat is dus naast de verdeling van de winst. We sturen vanuit onze eigen holding een factuur voor de fee van de producten die we verkopen. Met het opstarten van de nieuwe BV blijft de exclusiviteit alsnog bestaan.
  3. Mijn man en ik runnen 3 webshops in industriële producten. Nu kregen we een aanbieding om in een bestaande BV te stappen. De vraag kwam van een leverancier waar we al zaken mee doen en hij gaf aan dat hij nog een ander bedrijf heeft die de exclusiviteit heeft in de Benelux met een product wat goed aansluit bij wat we al zelf verkopen. Omdat hij voor deze BV weinig/geen tijd had en hij het zonde vond om dit product te laten liggen vroeg hij of wij voor de helft in wilde stappen. Het voorstel van zijn kant is om in te stappen voor de helft van de waarde van het bedrijf. Omdat wij het meeste werk gingen doen zouden wij dan nog 30% van de marge ontvangen. Op zich lijkt ons dit een goed idee alleen zie ik dat de BV al in 2007 opgestart is terwijl de exclusiviteit pas in 2011 is afgesproken en in 2014 de omzet pas is begonnen. Omdat er nog weinig tijd in is gestopt is de omzet heel erg laag. Nou is de helft 35000 euro en vraag ik me sterk af of dit wel slim is. de BV had al een waarde opgebouwd met andere inkomsten die bij mij niet bekend zijn voordat hij met dit product ging werken en moet de verkoop nog van de grond komen wat onze taak dan zou zijn. We zien er zelf wel toekomst in maar niet voor dat instapbedrag. Het komt voor mij niet eerlijk over, ook omdat er geen werkkapitaal is en de eigenaar in dit geval een schuld aan de bv heeft. We lopen hier al een tijdje mee te struggelen en misschien zien we het niet goed en zien we de verkeerde beren op de weg. We hebben wel ondertussen een holding opgericht om daarmee in te kunnen stappen. Mijn voorstel zoals ik er nu overdenk zou dan eventueel zijn om samen een nieuwe bv te starten waarbij we allebei geld storten voor werkkapitaal en waarbij wij dan eventueel wat meer betalen omdat er al goede afspraken zijn gemaakt met de fabrikant maar ik heb geen idee of dit een juiste weg is Graag jullie advies over zijn/mijn voorstel, misschien kunnen we het dan met andere ogen bekijken om uiteindelijk een goed voorstel van onze kant te kunnen doen.
  4. Ik kan hier geen antwoord op geven Wouter omdat ik het niet uitgeprobeerd heb en het ook niet van plan ben. Het lijkt me wel dat als ik betaal dat het dan wel lukt maar ik blijf het vinden dat dit te opdringend is en is dat voor mij een reden om niet met ze in zee te gaan. Ik zie nu elke dag dat er klanten zijn die willen bestellen en gewoon niet verder kunnen en dat is frustrerend, maar die klanten komen gewoon niet meer terug dat bedoelde ik ook met klanten die ik dan kwijt ben. Het is natuurlijk wel moeilijk inschatten dat als ik niet bij twenga stond ze via een andere weg binnen zouden komen. Er zullen best botjes tussen zitten die mij moeten laten zien hoe goed twenga is maar ik weet ook zeker dat er elke dag klanten tussen zitten die wel degelijk iets willen bestellen. Het is me nog niet gelukt dit goed aan te passen maar ik hoop dit snel opgelost te hebben want ik blijf dit een frustratie vinden. In ieder geval bedankt voor het meedenken en geven van de meningen.
  5. Hahaha de titel is inderdaad aan de dramatisch kant maar dat krijg je als je vanuit je frustratie schrijft. Bedankt voor de oplossing ik ga er gelijk mee aan de slag.
  6. Hallo Wouter Bedankt voor je antwoord Het komt bij ons vrij dringend over, we hebben niet om twenga gevraagd of aangemeld maar niemand kan iets bestellen als ze via de twenga site binnen zijn gekomen. Ik heb contact gehad met de bouwer van de site en die geeft aan dat we hiervoor bij Twenga moeten zijn wat ik dan ook gedaan heb. Mocht iemand een oplossing hebben hoe we dit aan kunnen passen dan hoor ik dat ook graag natuurlijk. het gaat om toolstechnics.nl en het is gebouwd met wordpress.
  7. Goedendag Ik heb onlangs weer een nieuwe webshop geopend en we hebben een plugin erin gezet zodat je kunt volgen hoe een bezoeker de site gebruikt en wat eventueel nog niet goed gaat. Nu viel het ons op dat de meeste bezoekers kwamen via Twenga terwijl we ons daar niet voor aangemeld hadden maar vonden dat wel prima. Alle extra aandacht was meegenomen. Wat ons ook opviel was dat de bezoekers die via Twenga kwamen wel producten in de winkelmand legde maar niet verder gingen met betalen. Om dat te onderzoeken ben ik zelf via Twenga onze site opgekomen en kon ik inderdaad niet verder met afrekenen omdat de site in een frame zat waar ik ook niet meer uitkwam. Je kan inderdaad wel iets in de winkelmand leggen maar als je dan wilt afrekenen kreeg ik een wit beeld en gebeurde er niks meer verder. Nu wil ik helemaal geen zaken doen met Twenga en zeker niet op deze manier en wil hier dan ook vanaf. Ik heb telefonisch contact gehad met Twenga maar die konden niks voor me doen. Wat we nu hebben gedaan is een melding gezet in het chatgedeelte om een bezoeker er op te wijzen dat als er een bestelling gedaan wordt er dan een extra tabblad geopend moet worden en onze site zelf moet invullen waardoor je dus daadwerkelijk op de site kan en verder kan met afrekenen. Erg omslachtig dit en ook niet fijn. Had Twenga mij een mail gestuurd met een aanbieding of iets dergelijks dan had ik er nog over na kunnen denken maar op deze manier wordt je een soort van gedwongen om met ze in zee te gaan en dat is niet mijn manier van zakendoen. Heeft iemand anders hier ook last van of weet iemand hoe dit aan te pakken want dit werkt niet prettig op deze manier en raak ik alleen maar klanten kwijt.
  8. Ik heb de matrassen geleverd bij het afleveradres wat bedrijf X opgegeven heeft, de factuur daarvan is door bedrijf X niet betaald. Ik heb nu inderdaad geluk dat de matrassen nog stonden bij het bedrijf waar we ze geleverd hebben en we ze weer op kunnen halen. De bedoeling van bedrijf X was om dat bedrijf weer te gebruiken om die matrassen ergens in het buitenland af te leveren.
  9. Half juni kreeg ik via mail een bestelling voor 8 matrassen namens bedrijf X met de vraag of er achteraf betaald mocht worden. Normaal doe ik dat niet gauw omdat mijn klanten voor 95 procent particulieren zijn. Ik heb toen het bedrijf opgezocht bij het KvK en de site bezocht en zag er verder geen kwaad in. Omdat de levering pas over 4 weken plaats zou vinden werd besloten dat ik alvast een factuur zou sturen en dat de betaling dan alvast geregeld kon worden. De matrassen moesten weer bij een ander bedrijf afgeleverd worden. Na 2 weken bleek dat mijn leverancier de matrassen al binnen had en hij ze gratis voor mij wilde leveren. De betaling was toen nog niet rond maar dat zou niet lang meer duren. Na 2 weken nog geen betaling ontvangen te hebben ben ik gaan bellen en kreeg ik te horen dat de boekhouder op vakantie was maar de week later weer terug was en dan de betaling geregeld zou worden. Ik heb daarna nog tig keer gebeld maar wat ik ook probeerde de telefoon werd tot op heden niet meer opgenomen, ook via mail kwam er geen reactie meer en heb ik contact opgenomen met het bedrijf waar we de producten geleverd hebben. Daar bleek dat ook hij al weken bezig was met contact te krijgen met bedrijf X want ook hij had nog verschillende openstaande rekeningen. Hij had geen factuur ontvangen van Bedrijf X voor de matrassen omdat hij alleen opdracht had gekregen ze op te slaan en dat hij later zou horen waar die naar toe gestuurd moesten worden. (is een transportbedrijf) Ik heb nu wel kunnen regelen dat wij de matrassen bij hem op kunnen halen, al kan ik daar niet zoveel mee omdat ze een afwijkende maat hebben, en mijn leverancier ze daarom ook niet meer terugneemt. Ze zouden bedoeld zijn voor in vrachtwagens voor internationaal vervoer waardoor de chauffeurs beter konden slapen. Ik ben toen op internet gaan zoeken voor meer informatie van bedrijf X en kwam een artikel tegen van faillissement en oplichting van een bedrijf waarvan de eigenaar daarvan ook eigenaar was van bedrijf X, in dat artikel stond alleen vermeld dat bedrijf X er buiten stond. Toen ik uiteindelijk via een ander telefoonnummer toch iemand van bedrijf X aan de telefoon kreeg, bleek het de man te zijn die genoemd werd in dat artikel, maar hij ontkende dat er via zijn bedrijf matrassen waren besteld en kende hij degene die ze besteld had ook niet. Een incassobureau inschakelen leek me niet nuttig meer omdat ik wist dat bedrijf X toch alles zou ontkennen, maar heb ik wel alles wat ik gevonden had op internet en mails en IP nummer van bedrijf X gedeeld met het andere bedrijf die ook slachtoffer was geworden. Hij gaf echter aan geen tijd te hebben om er echt wat mee te doen maar het zit me niet lekker. Die man van bedrijf X kan gewoon verder gaan met zijn oplichterspraktijken en worden er nog meer bedrijven opgelicht. Ik weet niet wat ik hiermee kan doen. Ik kan hier natuurlijk geen namen gaan noemen maar ik moet dit toch ergens kunnen aangeven of wat voor advies kunnen jullie mij hierover geven.
  10. Als je op de site van de KvK bij zoeken, handelsnaam wijzigen doet kom je bij het volgende uit http://www.kvk.nl/regio/centraalgelderland/handelsregister/041_Registreren_in_handelsregister/wijziginginschrijving/wijzigenhandelsnaamofextrahandelsnaamtoevoegen.asp
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept