Mijn huidige werkgever gaat een aparte vestiging ( =aparte BV) beginnen voor regionale ondersteunende activiteiten.
Ik wordt hier commercieel verantwoordelijk voor en heb zelf voorgesteld om eventueel zelf in te stappen ( als ik ooit iets wil opbouwen met wat spaargeld is dit wellicht een kans, is mijn gedachte)
De huidige holding van mijn wergever heeft het pand gekocht ( wordt verhuurd aan de nieuwe BV ) en financiert ook al de gereedschappen , inventaris etc.
Mijn gedachte gaat uit naar het beginnen van een beheer en een managment Fee te berekenen aan de nieuwe BV en aan de BV waar ik nu ook als werknemer voor werk ( zal ik ook nog werk voor blijven doen) .
Ik ga voor 50% van de aandelen, de rest van de 18K ( eigen geld) wil ik als lening aan de nieuwe BV uitzetten.
Ik heb inmiddels veel gelezen over jaarlijkse kosten van een BV, Pensioen opbouw etc.
Vraagstelling 1::
Als ik als start fee van totaal rond de 60K bereken en uit mijn eigen BV mijn salaris ontrek ( gelijk aan wat ik nu heb, blijft ongeveer 6-7K in de BV ), kan iemand mij adviseren of het zin heeft om dit als beheer te doen, of in een andere vorm.
Ik wil uiteraard financieel prive nooit aansprakelijk worden gesteld.
Vraagstelling 2:
Stel dat mijn werkgever mij een minder deel wil toekennen dan 50%, is het dan aan te raden om het te doen ( gezien de beslisbevoegdheid.
(hierbij moet ik wel vermelden dat ik nu al als gewoon werknemer veel vrijheid krijg in het nemen van beslissingen en de advisering in beslissingen)