Jump to content

T_T

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    zibb

Company info

  • Location
    Schiphol
  1. Bedankt Ronaldinho, het korte antwoord is best duidelijk ;D Ja het was idd de bedoeling om zo min mogelijk verplichte handeling & kosten te hebben voor de holding Ltd. De 100% deelname in de ene werkmij (ook een Ltd) is waar ik zelf actief mee werk, dus logisch dat daar jaarlijkse kosten voor zijn. De andere 50% deelneming is voor een NL BV, die is ook gewoon actief en daar zijn de kosten dus ook niet echt een probleem. maar ik dacht met een nieuwe Stichting ipv de bestaande Holding Ltd, jaarlijks voor +/- Eur 25,- tot 75,- NL KvK kosten klaar te zijn ipv de UK kosten & NL kosten & jaarrekening kosten nu (+ aangifte Vpb maar dat is alleen iets tijd). Uitkeringen van Stichting naar Prive kunnen niet, maar is/was ook niet de bedoeling. En het doel is om alszijnde Bestuur de mogelijkheid te hebben om hier (inderdaad willekeurig) een goed doel mee te dienen in de vorm van een tijdelijk lening en/of TBS aan iemand die dat op dat moment nodig heeft. is dat niet aan de orde dan blijft het (op te bouwen) vermogen rustig staan en ontvangt het een schamele rente per jaar. :) Dus is 'alleen' het eigendom verliezen een mogelijke issue, en eigenlijk pas in geval ik het zelf wil opheffen. - toch ? Kan bijv tijdens de oprichting van een Stichting in de statuten worden opgenomen dat de waarde van beide werkmij's welke nu ingebracht worden er in het uitzonderlijke geval dat het bestuur besluit de Stichting op te heffen, die waarde weer terugkomt naar de oorspronkelijke oprichter ? of zijn er misschien andere/betere oplossingen ? (behalve aandelen in prive houden) Bedankt, T_T ps. het s natuurlijk niet echt een big issue, want qua kosten is het op jaarbasis niet echt spannend, maar aan de andere kant als de opzet zo 10 / 15jaar blijft bestaan is dat toch weggegooid geld.
  2. ter aanvulling en verduidelijking: Ik bedoel dus niet een Stichting alszijnde een 'STAK' maar echt een Stichting als zodanig. En mbt het 'doel' van de Stichting: het is NIET de bedoeling om het stukje vermogen dat opgebouwd wordt zomaar te laten gebruiken door jan en allemaal, inclusief mijzelf. Maar enkel bijvoorbeeld in geval van onvoorziene situaties dat 'de stichting' kan bijspringen dmv een lening obv een deugdeijke overeenkomst., of wellicht in de toekomst bijvoorbeeld het tijdelijke terbeschikkingstelling van een (deel van een) pand igv iemand tijdelijke hulp nodig heeft ook weer obv een overeenkomst. Dus het uiteindelijke doel is min of meer sociaal/ideaal (althans in mijn opinie). Ben benieuwd of dit iets is dat handig/goed is om te doen. en of iemand hier goede of juist slechte ervaringen mee heeft. Bedankt, T_T
  3. Beste HL members, Mijn situatie is de volgende: Ik heb (naast een loondienst verband waar ik m'n primaire inkomsten vandaan haal) een onderneminkje en een 50% deelname in een 2de onderneming. Juist omdat het allemaal extra inkomsten zijn naast een loondienst verband en het voornamelijk hobby is, wil ik zo min mogelijk verplichtingen en kosten hebben/maken. De aandelen van beide ondernemingen zijn geparkeerd in een (engelse) holding en daarvoor moet ik jaarlijks de nodige kosten/energie (vrij)maken. Ik zou dit graag anders zien en heb nu het idee om de houderschap qua aandelen onder te brengen in een stichting welke als doel heeft a) een bepaald vermogen te vergaren en dit te beheren en wellicht op een later tijdstip TBS en/of belenen aan familie/bekende en b) het (mede-)besturen van ondernemingen welke vruchtbaar kunnen zijn en dus het oorspronkelijke doel ten goede komen. Nu de vraag, -is een stichting bij lage omzet (onder de 4M) altijd vrijgesteld van de benodigde verplichtingen zoals aandragen jaarstukken ? ook al houdt is het houder/holding van 1 of meerdere ondernemingen ? -zie ik iets over het hoofd als ik denk dat ik het bezit/eigendom van de ondernemingen uit handen geef en slechts 'bestuurder' van de stichting wordt ? en dus feitelijk prive niet meer over dat vermogen kan beschikken? (wat op zich geen punt is want ik wil de verdienste juist apart houden en hoef dat niet per se als prive vermogen te kunnen gebruiken) De noodzaak van VPB opgave e.d blijft uiteraard want via bepaalde deelnemingen kan winst gemaakt worden, geen punt. ter verduidelijking, de Stichting wordt in deze dus gebruikt als Holding met een doel dat niet alleen sociaal/ideaal is. Bedankt T_T
  4. Hi Pascal Het is uiteraard afhankelijke van de volumes waar je vanuit gaat, maar naar iedere klant in ieder afzonderlijk land (en dan ook nog wereldwijd) dropshippen is niet aan te raden. Je hebt maar weinig tot geen bedrijven die in elk land vertegenwoordigd zijn, en dus kom je al gauw bij meerdere partijen. Afhankelijk van de grootte van de goederen kan je integrators (FedEx, UPS, DHL) gebruiken echter zijn je kosten over het algemeen wat hoger. Anders is het handig om per regio / bepaald gebied 1 partij te gebruiken welke de goederen uit China ontvangt, en die ze daarna in die regio distribueerd. (NL voor de EU landen, Dubai voor Midden-Oosten, etc) Daarmee komt het 1ste stuk transport (Ex-China naar hub) ook goedkoper omdat je meer kan consolideren. Het 2de stuk (van de hub naar de klant) kan vaak dmv wegtransport ipv luchtvracht, wat ook goedkoper is. En daarbij heb je ook een betere controle doordat je per regio 1 partij gebruikt. Groet T_T
  5. Goedenavond, Ivm de opzet van een nieuw project zoek ik personen/bedrijven welke méér dan 1 maar minder dan 10 pakketjes per dag versturen. Het voor de grote integrators zoals DHL, TNT, UPS zgn oninteressant segment vwb tariefstructuur, maar voor de (kleine) ondernemer juist wel interessant omdat een klein aantal zending dezelfde service zou moeten verdienen als de hogere aantallen van de grotere ondernemingen. Het doel is om deze vraag te bundelen en zo in 1 keer in het top segment te komen en daardoor allemaal optimaal te profiteren van een uitgebreid netwerk, dus snelle levertijden maar ook lage(re) tarieven ;) We zullen in eerste instantie inventariseren welke volumes naar welke bestemming gaan en met welke service, en aan de hand daarvan de juiste partijen benaderen. Dit om te voorkomen dat goedkoop duurkoop wordt. Ik hoor graag wie hiervan wil profiteren. Mvgr, T_T
  6. Wederom bedankt Joost Was de zoekoptie even vergeten ivm STAK, en ben in de tussentijd op een paar interessante links gestuit waardoor eea veel helderder is geworden. Prettige avond T_T
  7. Goedenavond Joost en allemaal, Zoals eerder aangegeven is de Werk BV in de maak, althans nog niet officieel als BV.i.o., maar we zijn vandaag bij de notaris geweest om eea door te spreken zodat hij het voorbereidt en wij de volgende keer alles kunnen tekenen en rondmaken, zal alleen wel na de kerst worden, maargoed. De opzet zou zijn; 1 Werk BV met 3 aandeelhouders (ieder 1/3) en dat er dan 1 directeur zou zijn. Maar de notaris stelde echter 2 dingen voor, namelijk: 1) het is beter dat we alle 3 met onze eigen Holding BV toetreden als directeur en er dus 3 (rechtspersonen) als directeur aangemerkt worden. -Dit zou beter zijn ivm rechten & plichten die niet via statuten te regelen zijn en waardoor er dus een wezelijk verschil tussen de aandeelhouders vs directeur ontstaat (en dat dus de overige 2 aandeelhouders veel minderzeggenschap zou hebben, en zelfs onderhevig zouden kunnen worden aan de (eventuele ;-) grille van de directeur) 2) dat het wellicht goed is om een Stichting Administratie Kantoor op te richten, welke het bestuur vormt voor de Werk BV zodat wanneer 1 vd 3 niet kan fungeren als directeur (bijv door overlijden oid) het voor de andere 2 makkelijker is om niet met de nabestaande te moeten werken, en er zo dus mogelijke moeilijkheden ontweken kunnen worden. vwb 1) klinkt aannemelijk, maar ik hoef niet per se als directeur aangesteld te worden, lijkt me zelfs handiger van niet, zodat ik makkelijker kan aantonen, dat mijn Holding helemaal geen activiteiten heeft, en dus ook niet als directeur. Maar ik wil uiteraard niet mezelf in de vingers snijden, en ben wel benieuwd of er nog andere voor- en nadelen aan kleven (los van de dagelijkse beslissingen uiteraard) - heeft iemand daar ervaring/kennis mee/van? vwb 2) zegt me niet veel, maar als het idd beter is om toekomstige conflicten uitesluiten, dan graag, zolang het maar niet te ingewikkeld wordt - weten jullie of dit idd aan te raden is, zoja waarom of waarom juist niet?? Deze wending heeft wat vragen opgeroepen, dus alvast bedankt voor enige input/uitleg Bedankt, T_T ps. de Holding (welke dus echt alleen als Holding zal fungeren) is ondertussen ook opgezet, dit is alleen een Holding Ltd ipv Holding BV geworden, maargoed functie is hetzelfde. Is nu nog een zgn Dormant Ltd, maar zodra er activiteiten komen (lees; wanneer er dividend uitgekeerd wordt vanuit de Werk BV) zal deze ook bij de NL KvK en Belastingdienst aangemeldt wordt.
  8. Hartstikke bedankt voor het antwoord, Joost ! (en gelukkig voor mij ook hetgeen waar ik naar op zoek was ;-) Ik ga weer in de 'lees en absorbtie' modus, want er is genoeg op te steken hier! Bedankt en prettige avond T_T
  9. Wellicht nog wat nuttige informatie; De reden dat ik de inkomsten uit de WerkBV als 'extra inkomen' zie ligt in het feit dat ik reeds een loondienst verband (belast in 52%) heb en daarnaast een klein EMZ'je run. Bedankt
  10. Goedemorgen, Nee ikzelf verricht geen arbeid hierin. De 1ste werk BV krijgt 1 directeur (welke 1 van de 3 aandeelhouders is) welke alleen het bestuur zal vormen. De 2de BV (mijn zgn Personal Holding) wil ik echt alleen maar opzetten om de aandelen in te houden en dividend naar te laten uitkeren. nog ter aanvulling, (zie dat ik dat vergeten was) De enige reden dat ik particpeer in de werkBV is alleen ter investering bij het opzetten, de Personal Holding zal in geen geval diensten/kosten aan de WerkBV factureren. Bedankt
  11. Goedemiddag, Ik heb, volgens mij, alle discussies (op dit TOP! forum) nagezocht maar toch nog 1 (paar) vraagje(s): Ivm met het gezamelijk opzetten van een nieuwe werkBV 'X' waarin ik 33% belangkrijg, opzet heeft totaal 3personen met 33%, waarvan 1 directeur wordt. In deze BV 'X' kom ik dus niet in dienst en ik zal er zelf geen DGA salaris uit krijgen, vraag ik me af: 1 -Kan ik zelf een nieuwe BV 'Z' starten welke puur als holding gaat fungeren, en dus alleen die 33% aandelen in bezit houd, en waar alleen dividend naar toe stroomt vanuit BV 'X'. 2 -zou deze nieuwe BV 'Z' aan de hand van bovenstaande feiten (geen activiteiten, geen winst, alleen dividend) dus geen directeur aangesteld hoeven krijgen en dus ook geen verplicht DGA salaris hoeven uitkeren. 3 -Kan de nieuwe BV 'Z' dividend naar prive uitkeren op basis van besluit in AVA vergadering, besluit door mij genomen ivm enige aandelhouder, (uiteraard met betaling van dividend belasting en IB) - de nadruk op 'kan' ivm , indien niet gewenst 'kan' de AVA ook besluiten om dat jaar geen dividend uit te keren. Let op, in beide BV's ben ik zelf (is de bedoeling) dus geen directeur of in dienst, en in BV 'Z' vinden dus geen activiteiten plaats. De reden is dat ik de opbrengsten van die nieuw werkBV 'X' alleen zie als extra inkomsten, en er alleen aan zou willen komen op het moment dat ik het nodig vind. Ik hoop dat ik dit enigzins begrijpelijk neergezet heb, en kijk uit naar de feedback. Bedankt T_T
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept