svenvb

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

svenvb's trofeeën

  1. Dag Joost, Excuses dat ik destijds het topic heb laten gaan zonder te reageren. Ik begrijp dat het anders werkt, zodoende nu ook mijn reactie. Overigens is de beoogde situatie uit het vorige topic niet gerealiseerd, maar dat zal je niet verbazen. De situatie is nu concreter. Na het bekijken van andere topics ben ik tot de volgende conclusie gekomen dat er minimaal 1 bv moet komen om de certificaten in onder te brengen. Daarnaast verricht ik werkzaamheden bij/voor de betreffend organisatie en breng een managementfee in rekening. De vragen die me bezighouden zijn: 1. In hoeverre is het raadzaam om vanuit dezelfde bv te factureren of juist vanuit een tweede (werk) bv? 2. Hoe wordt de situatie waarschijnlijk beoordeeld door de BD m.b.t. fictief werkgeverschap / VAR? Alvast hartelijk dank voor reacties en ik zal zeker reageren. :) Groet, Sven
  2. Goedemiddag, Na een avondje grasduinen op Higherlevel ben ik tot de conclusie gekomen dat het voor mijn situatie beter is om een bv op te richten. Tot op heden werk ik als zelfstandige in een eenmanszaak, die ik dan zal gaan staken. Graag wil ik mijn conclusie via Higherlevel toetsen en hoop op deskundig advies. De situatie is als volgt: Ik wordt door een organisatie ingehuurd (managementfee 125K pj). Het doel is een langdurige samenwerking. Om die reden kan ik participeren. Alle aandelen zijn ondergebracht in een STAK. Ik kan in bezit komen van 10 van de 100 aandelen in certificaten a 1 euro. Er zijn afspraken om in de tijd tot max 20 te gaan. Hiernaast voer ik werkzaamheden uit bij andere opdrachtgevers (10-50K pj). Er wordt op de site veel gesproken over de holdingstructuur. In hoeverre is dat interessant voor mijn situatie? En hoe zit het in dat geval met salaris, managementfee en kosten? Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven. Uiteraard zal ik reageren op vragen of adviezen. Alvast hartelijk dank! Met vriendelijke groet, Sven
  3. Goedendag, Deze vraag gaat over het oprichten van een bv (of structuur) en over de timing ervan. Mijn situatie is als volgt: Sinds twee jaar heb ik een EMZ (commercieel advies en training). Nu is er de mogelijkheid ontstaan om eind volgend jaar voor 25% aandeelhouder te worden van de werk bv van een klant. Het idee is om in 2011 in de rol van interim bedrijfsleider te zorgen voor een winstverbetering. Ik werk er dan 2 a 3 dagen per week. Daarvoor breng ik een tarief in rekening (een % percentage van de winst). Het is de bedoeling dat ik de fee gebruik om de aandelen eind 2011 te kopen (tegen de waarde op 1 januari 2010). Naast deze klus heb ik nog andere klussen in 2011. Ik heb me (ook via higherlevel) verdiept in de juridische en fiscale aspecten van EMZ en BV en ik neig met mijn conclusie richting het oprichten van een BV. Mijn vragen zijn: > neig ik richting de juiste conclusie? > welke bv- structuur is het meest zinvol? > wanneer moet ik die stap zetten, al in januari of pas in december 2011? Alvast hartelijk dank voor de reactie(s)!
  4. Met ingang van 1 januari jl. ben ik gestart met mijn onderneming en ik wil m'n prive auto (VW Touran) puur zakelijk gaan rijden (dus geen prive kilometers meer). De uitgangssituatie is dat de auto op naam van mijn vrouw staat en prive is verzekerd. Ik verwacht 5000 zakelijke kilometers te gaan rijden. Mijn vraag is: hoe te werk gaan met betrekking tot op naam zetten, verzekeren en administratie? Alvast hartelijk dank voor de reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.