Jump to content

HarmendeJ

Senior
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-4

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Beste lezer, Ik heb een goed lopende webwinkel. Meer en meer krijg ik klanten uit Finland maar de meeste laten zich (terecht) afschrikken door de hoge verzendkosten. Na email contact met wat klanten blijkt dat mijn producten niet te krijgen zijn in Finland. Gat in de markt? Wie weet.... Nu weet ik dat er in Nederland zoiets bestaat als fulfilment. Een bedrijf neemt het opslaan, verpakken en versturen van jou over. In Nederland is dit voor mij totaal niet interessant, maar wellicht dat een dergelijke constructie in Finland wel kan werken. Maar wat komt hier bij kijken? - hoe vind je zo'n bedrijf bv (intensief gezocht via Google, maar niet gevonden) - mag dit überhaupt? Wat voor regels zouden hierbij komen kijken? Het is dus de bedoeling dat verder alles gewoon via mijn eigen shop loopt. Zijn hier mensen die hier net even iets meer van weten? Bedankt voor het meedenken!
  2. Bedankt voor je reactie! De bedoeling is dat ik er alleen maar beter van word. Het feit dat ik zijn spullen ga opslaan en versturen kost mij niets en ik krijg er een vergoeding voor. De vraag is vooral hoe bepaalde zaken geregeld dienen te worden. bv: Ik verstuur de goederen via mijn UPS account. Ik krijg dus ook de factuur. Ik vraag mij dan oa af; Mag hij zomaar geld naar mij overmaken zodat ik de factuur kan betalen. iets anders wat ik mij afvraag; Hoe mag hij mijn onkosten vergoeden? kan hij mij zomaar een x bedrag over maken. Moet ik dit dan opgeven als inkomsten en ga zo maar door.
  3. Beste lezers, Ik ben onlangs benaderd om voor een Deens bedrijf een distributie centrum op te zetten in Nederland. De reden voor hen om dit in Nederland te doen is de hoge invoer en BTW in Denemarken. De kosten om het distributie centrum te 'vullen' zijn voor rekening van de andere partij. Echter omdat ik reeds goede contacten met UPS heb, zullen deze kosten voor de import en het versturen naar de klant voor mijn rekening zijn. In eerste instantie natuurlijk. Wel heb ik de vraag uitstaan bij UPS of dit rechtstreeks naar Denemarken kan. Welke zaken zijn nu erg belangrijk om vooraf op papier te zetten? En waar kan je eventueel zo'n contract laten opstellen? Zelf heb ik geen juridische achtergrond en ben ik in staat om zo het diep in te springen :) Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën hierover.
  4. Ik weet het, het is een heel oud topic maar ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Is er iemand die hier een heel helder antwoord op kan gegeven. Bereken je de BTW over de originele prijs of over de prijs waar de korting af is. Volgens mij klopt de som niet meer als je het over de nieuwe prijs doet en geef je meer korting dan de bedoeling is. Immers: €100 originele prijs €10 korting = € 90 euro nieuwe prijs incl korting Nu met het BTW verhaal er in; €100 originele prijs 19% €81 ex btw €10 korting ---- 71 19% ----- 13.49 De nieuwe prijs wordt nu in eens dus 84.49 Je geeft dus 15.5 korting ipv 10 Maar ik weet dus echt niet, ben geen held hier in, of ik dit nu goed schets. Hulp is dus zeker welkom bedankt!
  5. heel belangrijk om te weten........... welke vervoerder je ook kiest, ze kennen allemaal hun problemen Ik heb ervaring met TNT, vond ik te duur. Toen naar GSL, ga ik nooit meer naar terug. Heb toen wel een tijdje alleen duitslang en Belgie door GSL laten doen. De rest met TNT en postkantoor. Over TNT ben ik wel tevreden....overall. Bij TNT kun je prijs afspraken maken naar mate je meer gaat versturen. Europees zijn ze waardeloos. Omdat ze overdagen aan bv DPD. De overkomst duur is enorm. Omdat mijn shop groeit en vooral ook Europees, ben ik met UPS gaan versturen. 1 woord over UPS. Geweldig! 100% tevreden, zeker ook het contact als ik vragen heb. UPS komt bij je thuis om tarieven te bespreken. Dus mocht je groeien en Europa in willen, denk aan UPS.
  6. Mijn ervaring met MSP is dat de uitbetaling van MIJN geld veel te lang duurt. Ik zit meer dan 48 uur op het geld 'te wachten' De reactie van de dame op de chat, tja dat is heel normaal hoor. Dit duurt altijd zo lang als je geld overschrijft naar een bank. Einde discussie volgens haar. Paypal: als ik het voor ongeveer 11 uur in de ochtend overschrijf, wordt het op diezelfde dag nog bijgeschreven. klanten die kiezen voor overschrijving: als ze ABN hebben (vermoed ik dan) komt het binnen 5 min nog binnen. Als ze een 'vreemde' bank hebben komt het binnen 1 dag binnen. kortom; MSP teert nog even extra van mijn geld! Jullie meningen en ervaringen met eventuele andere providers zijn welkom.
  7. Dat begrijp ik.... Ik zou graag beide situatie uitgelegd krijgen. Omdat ik het op beide manier kan doen namelijk....dus de meest gunstige lijkt mij dan het interessant ;)
  8. Maar hoe verwerk ik een schenking/ sponsoring in de boekhouding. Als kosten, moet ik een factuur maken?
  9. Bedankt voor je reactie! Ik kan het op beide manier brengen. Is er een groot verschil?
  10. Beste HL'ers Ik heb een webshop in kleding. Nu zou ik vanuit de zaak graag iets van kleding willen schenken aan mijn sportteam. De vraag is hoe doe ik dit? Graag jullie advies.
  11. Beste mensen, Ik heb nu van twee leveranciers in Brazilie zendingen ontvangen. Het gaat om dezelfde soort kleding. Nu worden op de douane documenten andere artikelcodes vermeld. Wat dat weer inhoud dat er een andere waarde aan gegeven wordt EN dat er een bepaald invoer percentage wordt bepaald. Door wie en hoe worden deze codes aan het artikel gegeven. En hoe wordt de waarde bepaald. Echt heel duidelijk vind ik de douane documenten niet. En volgens de douane telefoon koppelt de vervoerder een artikelcode aan de kleding. Iemand hier ervaring mee? Vast bedankt voor je reactie. Groeten Harmen
  12. Even een verduidelijking producten uit Brazilie x euro + verzendkosten x euro dit is betaald in maart inklaring douane 9% van bovenstaande hiervan nog geen nota ontvangen Naar mijn idee gaat de omzetbelasting (19%) over het totaal van bovenstaande bedragen Dus de vraag blijft ga je nu de omzetbelasting voor het eerste kwartaal alleen van de producten + verzendkosten rekenen?
  13. Bedankt voor de reacties! Wij hebben reeds een vergunning voor het verleggen van de BTW! Het gaat er dus om dat wij de order al betaald hebben maar de rekening voor het inklaren dus nog niet. In welk kwartaal moet dat inklaren nu bij de omzet belasting mee genomen...
  14. Beste mensen, Wij zijn druk bezig om onze eerste aangifte omzetbelasting te doen. Eigenlijk is op veel wel een antwoord te vinden maar niet op de volgende vraag. Daarom graag een deskundig advies van 1 van u. Wij hebben een zending uit Brazilie in maart betaald en ontvangen. De zending is vervoert door Fedex, deze heeft ook de inklaring geregeld. Van de leverancier hebben wij een rekening ontvangen INCL de verzendkosten. Nu komt het. Fedex heeft ons nog geen rekening gestuurd voor het inklaren bij de doune. De 9% dus. De BTW is door de belastingdienst verlegd. In welk kwartaal moeten wij nu de omzetbelasting opgeven van deze levering. Graag advies.
  15. Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik zal eens kijken of ik hier op chronologische volgorde op kan reageren :P @shopussa; Ik krijg de indruk dat de bedrijven afspraken hebben met de koerier. Ik vraag me af of ik met een ander voorstel kan komen. Maar dat is wellicht nog het proberen waard. Gisteren mijn eerste bestelling binnen gehad. Deze kwam dan wel uit Frankrijk maar toch. Reken 2kg per pak, verpakt in een doos van 66Lx46Bx46H en daar gaan 10 pakken in. @Friestyler; Je hebt gelijk een pak gaat idd een paar jaar mee. Maar de sport is groeiende. Ik ben echt de 2e die deze Merken gaat aanbieden in Nederland. En als het niet zo is moeten die shops aan betere reclame doen. Ik ga de producten niet alleen in Ned. aanbieden, ook in de landen om ons heen. Want idd Ned. alleen zou helemaal niet voldoende zijn. Die andere aanbieder heeft van één Merk niet meer aangekocht, dat Merk ga ik in het begin ook nog niet aanbieden. Daarvoor is het veel te duur. @China inkoop; Ik heb het al eerder gezegd. Die pakken zijn niet ergens anders te krijgen. Ik heb direct contact met het Merk zelf. Ze zijn idd duur, Judo pakken zijn idd veel goedkopen maar die worden in onze sport niet gedragen!!!! Ik geef niemand de schuld. De dollar heeft lager gestaan en ik hoop dat ie iig het komende jaar zo laag blijft als ie nu is!!! Ik heb A gezegd dus ik zeg zeker B ik ga er voor! Het is een gok of het gaat lopen, rijk zal ik er niet van worden, maar ik beleef er een hoop plezier aaan. (nu nog wel) Bedankt
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept