Jump to content

Toby

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Toby
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Dank jullie wel allemaal, ik laat weten hoe het afloopt (als ze akkoord gaan met een voorstel wat ik nog moet bedenken) uiteraard!
  2. Nou het zit zo. Ze doen inmiddels zaken met 2 vaste leveranciers. Ondanks dat, heb ik al geregeld opdrachten voor ze mogen doen (wellicht door snelheid / prijs / flexibiliteit). Omdat ze tevreden waren over de samenwerkingen afgelopen maanden willen ze me in het rijtje 'vaste leveranciers' opnemen. Als tegenprestatie verwachten ze een korting (de andere 2 doen dat kennelijk ook). Per project kiezen ze een leverancier die er naar hun mening het best bijpast qua expertise (en wellicht ook om de 3 bovengenoemde punten). Omdat ze geen kijkje in de keuken willen geven en sowieso geen garanties willen afgeven is vooraf bepalen van aantal opdrachten geen optie. Zelf durf ik ook geen inschatting te maken. En dan nog, welke percentages en staffels zijn voor beiden interessant. Bij mijn vaste chinees hebben ze een spaarsysteem. Indien spaarkaart vol -> 7.50 euro korting en op de markt koop ik weleens plantjes 5 halen = 4 betalen ;D
  3. Dat is inderdaad een goeie optie. Ik twijfelde daar ook wel over maar wist niet of dit wel gangbaar is!
  4. Dank je wel Marc, daar kan ik wel mee aan de slag (kortingsstaffel). Ik kan inderdaad veel op afstand regelen!
  5. Hallo, ik heb al een en ander op dit forum door zitten lezen, maar ik zit met het volgende. Welke vormen van kwantumkorting zijn mogelijk en welke vorm is gebruikelijk? Ik krijg de mogelijkheid ict-diensten te verzorgen maar ze vragen me om een goed voorstel bij grotere afname Ze kunnen en willen op voorhand geen inschatting en afspraken maken over de hoeveelheid werk, maar willen wel graag een voor beiden tot een interessante samenwerking komen. Suggesties zijn van harte welkom!
  6. Hoi Arthur, Super advies. Ik doe m'n best me je advies!! groet T
  7. Hoi Arthur, Excuses dat ik het een beetje vaag en anoniem houd. Mijn bedrijf houdt zich voornamelijk bezig met internet communicatie in de breedste zin van het woord. Van online applicatie-ontwikkeling, advies, productie en optimalisatie van websites tot internetmarketing en het bedenken en ontwikkelen van online campagnes (webvertising / virals / minisites, enzovoort). Daarnaast exploiteren we 3 'eigen' websites. De klanten varieren van kleine bedrijven (> 5 man) tot grotere organisaties (> 150 man) in een diversiteit aan branches. Zelf ben ik een ICT-er in de dertig met een brede ervaring op het gebied van online communicatie oplossingen. Ik heb zowel ervaring aan de front-end (usability, design, seo, enz) kant als aan de backend-kant bij het ontwikkelen van IT-toepassingen. Op dit moment ligt de focus op maatwerk oplossingen, maar in de toekomst wil ik naast bovengenoemde 'full service'-instelling ook meer een aantal 'eigen' projecten tot een succes maken. Mijn wens is om dat samen met een leuke en enthousiaste persoon te doen die goed is aan de account kant, commercieel, strategisch lijnen kan uitzetten, enz. Ik hoop dat het nu duidelijker is? T
  8. Ik zou zeker inderdaad wel 2 sales agents willen die samen met mij wat business gaan genereren. Ik had Willem via mail en p.b. al gecontact meer geen reactie. Ik sta open voor tips / suggesties!
  9. Hoi Highio, Hoe bedoel je 2? Bedoel je het bericht van Willem uit Hilversum. Het lukt me helaas niet met hem in contact te komen. Misschien niet aantrekkelijk. Kritisch weet ik niet, ik heb nog weinig concrete gesprekken gevoerd. gr T
  10. Ik heb via mijn bestaande netwerk her en der advies gevraagd. Ik kreeg van iemand een tip om met een soortgelijk bedrijf als dat ik heb te praten en welllicht samen te gaan om slagkracht te vergroten. Deze opties heb ik bekeken maar hiermee is mijn oorspronkelijke behoefte - de commerciele persoon / sparring partner / account manager / strateeg - niet vervuld. De personen waar ik nu contact mee heb hebben kunnen zich buiten hun werk om commercieel inzetten voor mijn bedrijf maar ook dit lijkt mee geen goede basis.
  11. Eind februari heb ik hier eerder een bericht gepost waarin ik op zoek ben naar een commerciele partner. https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=23882;start=msg209258#msg209258 Ik heb daarin een aantal goeie tips gekregen (o.a. van walkon, ProRi en Eijkb) maar tot op heden nog niet concreet iemand gevonden ???. Heeft iemand tips in het vinden van een enthousiaste persoon die tijd en energie heeft om het commerciele traject op zich te nemen? Sorry dat ik deze vraag nogmaals post (ik weet niet of dit toegestaan is). Ik hoor graag van jullie!
  12. Hoi Rick en Eijkb, Bedankt voor jullie reacties. Ik ben het ermee eens dat het commerciele traject door een ander laten doen z'n vruchten afwerpt. Echter, ik heb gemerkt dat ook een commerciele persoon wel betrokken moet zijn en niet slechts even het commerciele praatje doet en vervolgens onbereikbaar is. Iemand fulltime in dienst nemen is iets wat ik wellicht moet overwegen nu, of een partnership aangaan. Toby
  13. Op die manier zou een VOF misschien kunnen, maar we vinden het toch te risicovol om daarvoor te kiezen. Een VOF wordt het dus niet. Is een groot nadeel van een fictieve dienstbetrekking niet dat dezelfde regels moeten worden toegepast als bij een echt dienstverband en daar dus weer redelijk wat administratie bij komt kijken? Dan lijkt mij het inhuren als consultant een stuk eenvoudiger. Maar hoe zouden we het beste kunnen omgaan met het feit dat we allebei voor de helft eigenaar zijn? Simpelweg onderling afspraken maken, op papier zetten en beide tekenen zonder tussenkomst van andere partijen? Formeel gezien ben ik dan eigenaar, maar mochten we het project verkopen dan hebben we die afspraak van 50-50 op papier staan. En op welke wijze zou het geld van de verkoop dan formeel verdeeld kunnen worden? Het is dan wat raar om hem het bedrag in uren uit te betalen lijkt mij :P Toby
  14. Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Om een iets beter beeld te kunnen geven voor jullie vragen: In principe heeft mijn partner niet iets tegen inschrijving bij kvk en de belastingdienst, maar hij is er onervaren mee en ziet op tegen de administratieve rompslomp als hij zich inschrijft als consultant. Hij is net uit een ander dienstverband gestapt en volgt een deeltijdstudie. Daarnaast doet hij dus samen met mij dit project, maar het is dus geen intensieve samenwerking van 30 of 40 uur per week, eerder 10-12 uur per week. Hij heeft dus ook niet meerdere opdrachtgevers. Ik heb daarentegen wel gewoon andere opdrachtgevers Misschien ben ik ook niet helemaal duidelijk geweest met de verdeling. Die is namelijk 50-50, maar niet slechts over de inkomsten, maar hij is ook gewoon voor de helft eigenaar van de website. Het klinkt alsof inschrijving als consultant (of is een andere omschrijving beter?) en hem vervolgens inhuren tegen uurtarief de beste optie is? Toby
  15. Hallo allemaal, Twee weken terug ben ik iemand tegengekomen waarmee ik inmiddels heb afgesproken om een samenwerking te starten. We zijn er ook al uit wat we gaan doen, namelijk een website lanceren. Zijn kennis ligt vooral op internet en marketing gebied en ik kan de website bouwen. De situatie is zo: Ik heb een eenmanszaak, maar hij staat niet ingeschreven bij de kvk. We hebben afgesproken om de inkomsten uit de website 50/50 te verdelen. Ik heb het forum al doorzocht naar soortgelijke situaties maar ben niets tegengekomen. Het recente topic over het incidenteel uitbetalen van een 17-jarige scholier lijkt er misschien wel enigszins op, maar wij blijven met enkele vragen zitten: Hij niet is ingeschreven bij de kvk, hoe kan ik hem dan betalen? De inkomsten zullen naar verwachting te hoog zijn om het zwart te doen en zijn doorlopend. Daarnaast willen we het ook netjes en dus wit doen. Omdat we elkaar pas net kennen willen we dit project niet in de vorm van een VOF doen. Is de meest handige oplossing dat hij zich bij de kvk inschrijft als bijv. consultant? Of zijn er andere mogelijkheden? Als er op een gegeven moment inkomsten binnen komen en wij deze moeten verdelen, hoe moeten we dit dan aanpakken. Stel dat hij is ingeschreven als consultant, moeten we dan gewoon zijn deel van de inkomsten delen door zijn gemaakte uren en hem dus elke maand een ander uurloon geven? Hopelijk hebben jullie een praktische oplossing voor ons. Toby
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept