Jump to content

a-m

Junior
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Female
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    juridische en fiscal
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Beste mensen, We zijn nu zo'n 2 weken na de sluiting van onze zaak en nog steeds met de laatste afwikkelingen bezig en nog steeds problemen met de bank. Wel weet de bank en geeft deze ook aan dat dit hun fout is ( we kunnen nog steeds niet over onze rekeningen beschikken terwijl we deze 2 weken geleden al terug zouden krijgen) en ze zijn hieraan bezig het allemaal recht te zetten. @3kgt (Ed): We hebben inderdaad 0,0 steun gekregen van onze franchiseorganisatie, terwijl we vaak genoeg aan de bel hebben getrokken en ook nu bij de afwikkelingen krijgen we ze nog steeds niet te pakken. Ik moet 5x bellen en daarbij nog eens 3x mailen voordat iemand het gevoel krijgt een reactie terug te geven. En dan werd ons verteld in januari dat we wel alles moesten doen om het zo netjes mogelijk af te handelen ::) Toch aangezien we nog steeds in de laatste afhandelingen zitten hou ik de organisatie graag nog even voor me. Dit is een groot en openbaar forum en misschien ben ik te over-voorzichtig, maar je weet maar nooit wie mee leest en dat zou ten koste kunnen gaan van onze onderhandelingspositie zoals deze nu is. @UP!!!!: Het is dus redelijk goed afgelopen, we weten alleen nog niet zo goed wat we met alle "vrije tijd" aan moete. Zelf ben ik overdag nog bezig met mailings/telefoontjes daar waar nodig is, maar 's avonds en de weekenden zijn nu echt vrij. Dat is helemaal nieuw voor ons en dat is echt wennen :-\ Mijn man is 2 weken geleden meteen gestart bij zijn nieuwe baan en dat gaat echt helemaal super. Het bevalt hem goed, leuk en variërend werk met een hoger salaris als wat wij samen als ondernemers hadden. Tja wat wil je dan nog meer ;) Ik wil iedereen bedanken voor alle hulp en dan 2 in het bijzonder, Marcel en Marco, voor alle hulp en advies. We hebben er echt ontzettend veel aan gehad en gebruik van gemaakt. Echt helemaal top! ! Groetjes a-m.
  2. Marcel, van harte gefeliciteerd!! Ik ben gewoon sprakeloos, dit is je meer dan gegund!! Eindelijk rust, eindelijk vooruit kijken, eindelijk weer je leven oppakken en aan de toekomst kunnen denken. Helemaal top, ook voor de mensen achter de schermen!! Heb veel van je geleerd Marcel en ook achter mijn schermen heel veel aan jou gehad, ook daarvoor mijn dank ;) Liefs a-m.
  3. Hallo allemaal, Net heeft het incassobureau gebeld en deze had de brief van onze jurist ontvangen en had contact gehad met de AM van de bank. Deze zegt dat alles mondeling was opgezegd (wat echt niet waar is want deze heeft zelf nog met het incassobureau gebeld destijds om alles normaal te laten verlopen omdat het niet de bedoeling was dat alles werd geblokkeerd, maar deze mocht toen niks meer). Maar goed ze hebben nu besloten omdat wij zo goed meewerken (wij houden ons gewoon aan onze verplichting) dat wij deze €700,- incassokosten niet hoeven te betalen ;D Gelukkig, de volgende last die van onze schouders valt!! Op naar de laatste afwikkelingen ;) Groetjes a-m.
  4. Hoi Down, Bedankt voor de vraag, had door alles er ook even niet meer bij stil gestaan hier nog even de vorderingen neer te zetten. Afgelopen vrijdag bij de jurist is goed gegaan, hij heeft alle papieren bekeken en ook geconstateerd dat de bank in gebreken is gebleven. Hij wist ons ook meteen een oplossing aan te dragen betreffende betaling richting de bank en deze hebben wij gisteren dan ook meteen in werking gesteld. Hij zorgt dat er een brief bij bank en Solveon terecht komt dat gemaakte kosten door bijv. Solveon niet voor onze rekening zijn aangezien wij ons aan alle regels hebben gehouden en een incassobureau hierin dus overbodig is geweest. Onze jurist heeft ons gemeld dat hij dit allemaal regelt en wij ons hier verder ook niet meer druk over moeten maken. Doordat de bank zelf ook zal inzien hier de mist in te zijn gegaan zullen ze volgens hem niet moeilijk doen. Nu wij de bank volledig hebben afbetaald is ook hun verpandrecht weggevallen en kan de overdracht richting franchiseorganisatie starten. Alleen om daarvan iemand te spreken te krijgen.......daar zijn we alweer 3 weken een poging tot aan het doen. Onze accountant komt woensdag alle papieren (belastingen, tenaamstellings contracten e.d.) in orde maken en vrijdag is dan de eindbalans. Vrijdag zullen we dan nog naar de verhuurder gaan ivm een regeling en dan zou alles zo goed als geregeld moeten zijn. Maandag start mijn man bij zijn nieuwe baan en dan kunnen we hopelijk alles een beetje achter ons laten. Zelf ben ik hard opzoek naar echt thuiswerk om zo een extraatje te verdienen zodat we ook de leuke dingen kunnen gaan doen (hebben we 4 jaar niet kunnen doen), maar goed dat is nog niet zo snel te vinden zonder dat je een fortuin aan telefoonkosten kwijt bent en nog niemand gesproken hebt :-\ Het einde is dus in zicht, het voelt heel dubbel allemaal :'( Groetjes a-m.
  5. Een msn gesprek kun je laten opslaan op je pc. Ik weet niet of je dit hebt aangevinkt, maar zo ja dan hoef je het dus alleen nog maar uit te printen. Ik durf alleen niet te zeggen of dit ook rechtsgeldig is.
  6. Nee sorry heb het zelf volgens mij even heel verkeerd beschreven...mijn excuses. Donderdag heeft mijn accountant een gesprek met de franchise-organisatie, dit gaat puur over de overdracht van het pand, brief opstellen ivm tennaamstelling dat richting verhuurder gaat. Verder staat de franchise-organisatie overal buiten en dus geeft de accountant aan dat bij dit gesprek zijn weinig zal opschieten. Hij is momenteel bezig alle stukken in orde te maken voor de bank, al kan hij dit nog niet volledig in orde maken aangezien de eindbalans nog niet geweest is. Toch zal hij enkele voorstellen op papier zetten voor de bank die hij niet naar de bank verstuurd zonder onze goedkeuring. Vandaar dat ik zei fijn dat het gesprek met de jurist vrijdag is aangezien wij donderdag of vrijdag die voorstellen krijgen van de accountant. Dan kunnen wij deze met de jurist bespreken en van daaruit handelen. Overigens is het alleen een oriënterend gesprek met de jurist, dus of hij ons daadwerkelijk gaat bijstaan heb ik nog geen weet van. Hij gaat het nu allemaal bekijken, ons advies geven over verdere stappen en noodzakelijk ons bijstaan en misschien ook helemaal niet. Hij geeft aan in de situatie waarin wij nu zitten is het tot op heden nog niet eens zo noodzakelijk een jurist à €400,- per uur in te huren, want meer doen dan afwachten wat de bank zegt op de voorstellen kan ook ik niet. Maar om hier definitief iets over te zeggen kan hij pas na vrijdag als hij alle stukken zelf heeft kunnen bekijken. a-m.
  7. Beste Down, Dankjewel voor je reactie. Ik had er voor de reactie van Fred nog niet eens bij stil gestaan dat die brieven die ze behoren te sturen in principe aangetekent zouden moeten komen en dus weer een fout van de bank in mijn ogen die ze ons niet ten laste kunnen leggen. Accountant en nu de jurist spreken beide over een drietal brieven, 2 van de bank en als derde die van Solveon. Vrijdag hebben we om 2 uur een gesprek bij de jurist, we hebben alle stukken al klaar liggen. Tevens wel fijn dat hij niet eerder plek had aangezien we nu misschien zelfs weten met welke voorstellen de accountant precies naar de bank gaat en hoe de afronding was tussen het gesprek met de accountant en de franchise-organisatie. Ik weet niet of de jurist daar iets aan heeft, maar we kunnen het in ieder geval meenemen in het gesprek. Zullen hem tevens ook vragen of het wel verstandig zal zijn om akkoord te gaan met het voorstel van de verhuurder om zelf een regeling te treffen de schuld bij hem af te lossen rente vrij of dat we het op de officiële manier moeten gaan doen, dus gewoon wel rente berekenen. Zelf twijfel ik hier namenlijk enorm over wat nu verstandig is. Voor ons is het in principe nu gewoon afwachten tot vrijdag, maar dankzij dit forum ben ik van de angst af wat er allemaal gebeuren kan. Heb stappen ondernomen die ik zonder ieders advies nooit had genomen, super!! Tnx allemaal!! ;) a-m.
  8. Geeft mij meteen dan weer een volgende vraag....zulk belangrijk briefverkeer zal toch zeker aangetekent verstuurd worden of is dat niet de normale gang van zaken???
  9. Het zou natuurlijk een mogelijkheid kunnen zijn, maar het lijkt me ontzettend sterk aangezien afschriften en de brief van Solveon wel aankomt. Neem aan dat zij dit adres van de bank ontvangen? ???
  10. Hallo allemaal, Zonet de bedrijfsjurist aan de telefoon gehad en ook hij gaf aan dat de bank NIET zonder enig briefverkeer en zonder reden mag overgaan op een incassotraject en met dezelfde reden (briefverkeer, geldige reden) iemand kan verplichten tot verkoop van huis. Aangezien de bank niet aan zijn eigen voorwaarden voldaan heeft en er ook geen reden is hoeven wij ons volgens hem geen zorgen te maken en kunnen zij nooit zonder vonnis ons huis verkopen. Aangezien zij zich niet aan hun voorwaarden hebben gehouden zal er niet 1 rechter zijn die het vonnis uitspreekt om de bank toestemming te geven hierin verder te gaan, maar zal deze zeggen dat de bank eerst met ons om de tafel moet gaan zitten om een normale oplossing te zoeken. Werken wij dan niet mee, tja dan zijn we de pineut natuurlijk, maar wij willen juist overal aan meewerken, maar dan zullen ons wel die kans moeten geven. Hij belt vanavond nog even terug om een afspraak te maken en dan moeten wij alle stukken die we in bezit hebben meenemen en pluist hij het verder uit. Maar hij zei letterlijk: "Dit zaakje stinkt!" Zelf gisterenavond ook nog alle pakketjes algemene voorwaardes doorgespit van de bank en overal vind ik inderdaad terug dat er briefverkeer moet zijn en idd ook die geldige reden zoals de bedrijfsjurist aangeeft. Mijn eigen logische, misschien te simpele denken is dat wij de kans hadden moeten krijgen om op het briefverkeer dat de bank had moeten sturen, contact met hun hadden kunnen zoeken, met ze om de tafel kunnen zitten om tot concrete afspraken te komen hoe we alles gaan oplossen. Deze kans hebben wij niet gekregen. Of is dit nu echt té simpel gedacht? Zodra er weer iets bekend is breng ik jullie op de hoogte. a-m.
  11. Geachte Down, Jouw verhaal heb ik enkele dagen geleden al gelezen, nog niet gereageerd hier, maar na je posting van gisteren wil ik toch graag een woord hier kwijt. Eerst met betrekking op het feit dat je schrijft dat je nu begrijpt dat het aan jou ligt dat vrienden je laten vallen, want dat is waar het eigenlijk op neer komt zoals jij het schrijft. Echte vrienden steunen je door dik en dun, ook in slechte tijden en ook in tijden dat je gewoon niets anders kan dan over jouw k..situatie te praten, want zo is het gewoon. Een echte vriend belt je zelfs op om te vragen of je nog een keer je ei kwijt wil, want die voelt dat dit een situatie is waarin zo ontzettend veel op het spel staat en dat het niet meer dan normaal is dat jouw hoofd niet staat naar praten over de koe die vorige week gemolken is door de boer op de hoek. Draai de rollen eens om, hoe zou jij handelen als het jouw vriend overkwam, liet jij hem vallen omdat je het "geklaag" moe was? Ik denk van niet. Echte vrienden zijn er voor elkaar, in voor- en tegenspoed, in ziekte en gezondheid, dus idd net als in een huwelijk ;) Helaas maken wij het nu ook mee, ik had 2 vriendinnen, waarvan 1 echte hechte, waarvan ik dacht een echte vriendschap mee te hebben. Wij hebben verteld wat hier aan het gebeuren is en dat was in december toen wij dus net te horen hadden gekregen hoe we ervoor stonden en toen wij knopen moesten gaan doorhakken. Nu is het maart en we hebben niets meer van vernomen, nog geen telefoontje of mail om te vragen hoe het is. Waarom vraag ik me dan af. Valt er bij ons niets meer te halen? Mij is in ieder geval duidelijk dat zij mijn vriendschap niet waardig is. Dan je gevoel van "loonslaaf". Ik/wij begrijpen dit gevoel echt heel goed, alleen op dit moment is het gewoon voor jezelf als voor je gezin belangrijk dat er vastigheid, inkomen en regelmaat terug komt in jullie leven. Ik persoonlijk denk dat dit momenteel veel belangrijker is dan een klik, want ik denk dat je die echt nog een hele poos niet zult voelen. Daarnaast ben je vrij om evengoed door te blijven zoeken naar iets waar je wel die klik bij voelt, maar intussen heb je wel weer inkomen, vastigheid, regelmaat, ritme en daardoor hopelijk ook een beetje rust waardoor de enorme druk die nu op het gezin ligt een beetje zal afnemen. Het praten met de psych vind ik ontzettend knap van je! En nog vaker geeft alleen maar de wil aan hier bovenop te komen en je niet te verschuilen voor je problemen/innerlijke strijd. Wat de toeslagen betreft, ik hoorde laatst iets van "werkende ouder korting" ? Hier wist bijna niemand vanaf, maar hoe het precies in elkaar zit heb ik ook nog niet van kunnen vinden. Dan heb je nog de algemene heffing waar iemand recht op heeft zodra deze niet werkt of minder dan een bepaald bedrag verdiend. De kindertoeslag, naast kindergeld dus. Verder zou ik het zo uit mijn hoofd niet weten. Ik wil je verder ontzettend veel sterkte en succes toewensen met daarnaast nog ontzettend veel kracht om door te zetten!! a-m.
  12. Beste Johan, Ik zal het allemaal nog een keer op een rijtje zetten, verder probeer ik echt zo precies mogelijk over te brengen wat wij te horen krijgen. Onze accountant als ook de vestigingsdirecteur van een bank geven het volgende aan: *Wij zijn geen wanbetalers, betalen alles netjes optijd en staan precies rood wat schriftelijk is vastgesteld (rekening courant). Aflossingen van financiëring worden steeds optijd betaald. Enige wat wij dus moeten betalen aan de bank is het laatste stukje financiëring van jaar 5 en hetgeen we rood mogen staan en dus ook staan. Totaal beide bedragen van €30.000,- *Wij hebben 2 jaar geleden een hypothecaire inschrijving moeten voldoen van 45.000, uitlopend tot 63.000,- als ik me niet vergis voor mocht het mis gaan. Wij zouden dan een x-bedrag per maand gaan betalen om zo onze schuld in te lossen. *Wij houden ons aan alle afspraken en nu heeft de bank zonder enig briefverkeer ons overgedragen naar Solveon, alleen maar omdat wij hebben aangegeven te willen stoppen. Er was toen verder nog niets bekend en we moesten hun op de hoogte houden, ze gingen tot dusver mee dat inventaris en inboedel werd verkocht aan franchise-organisatie, waardoor het vele malen meer opbracht dan dat de bank dit zou doen. Bank gaf aan dit is het beste voor alle partijen. Nu werken ze dus totaal niet meer mee. *Solveon dreigt (mondeling) als wij niet voor 31 maart het volledige bedrag hebben betaald zij het recht hebben ons te verplichten ons huis te verkopen en anders gooien zij het in de veiling. Alleen accountant, ondernemer, vestigingsdirecteur van een bank geven allen aan dat dit nooit in het belang is van de bank. Ons huis heeft een hypotheek van 155.000,- Dezelfde huizen hier in de straat staan te koop (al 2 jaar) voor 158.000,-. Ze krijgen met verkoop dus niet en de hypotheekverstrekker en hun eigen geld zeg maar gedekt. Allen geven dus aan dat men niet eens de moeite gaat nemen dit huis in de verkoop te gooien, want het levert de bank niets op nadat ze de hypotheekverstrekker van het huis hun geld hebben gegeven (dit is niet dezelfde als waar we de zakelijke rekening hebben). De accountant gaat dus zodra alle stukken bij elkaar zijn met voorstellen naar de bank en 1 voorstel daarvan zal zijn om gewoon zoals afgesproken over te stappen op de hypothecaire inschrijving en dus bij hun een tweede hypotheek te krijgen (waarvoor zij zelf dus ook hebben getekent). Dus nogmaals er is hier echt geen sprake van wanbetaling :-\ Eigenlijk is het zo simpel (in zoverre ik het zelf nog allemaal volgen kan), maar de bank maakt het zichzelf zo ontzettend moeilijk en voor ons dus ook. Onze VOF bestaat overigens niet uit B.V.'s zoals u vroeg :) Heb ik zo 1 en ander misschien wat duidelijker kunnen maken? Groetjes a-m.
  13. Hallo allemaal, Zoals beloofd breng ik jullie even op de hoogte en met een positieve noot erin! ;) Contact gezocht met de bedrijfsjurist alleen moeten we hier morgen even voor terug bellen, hij was vandaag op cursus. Daarna contact gehad met onze accountant en deze heeft ons weer uitgelegd waarom de bank niet aan ons huis kan of zal gaan en aangezien ditzelfde verhaal wij ook gisteren al kregen te horen (zie de ellelange posting iets naar boven) hebben wij er vertrouwen in dat dit ook klopt. De accountant had dit al met zijn juridische afdeling besproken, vandaar dat hij ons hier 99% zekerheid over kon geven. Daarna ook nog contact gehad met de vestigingsdirecteur van een bank en ook deze vertelde ons dat wij ons geen zorgen moesten maken. De bank had geen enkel belang bij het opeisen van ons huis en als echt alles finaal mis gaat en het uiteindelijk toch zover zou moeten komen ging daar zeker een jaar overheen en in dat jaar waren alweer tal van andere oplossingen voorbij gekomen. Voor een bank duurt dat veel te lang en dan heb je zelf grote kans dat ze genoegen gaan nemen met de helft van de schuld en de rest kwijtschelden, maar goed dat hoeft voor ons allemaal niet. Maar ook hij geeft aan dat de bank hier in gebreken blijft. Er moeten zeker 2 brieven van de bank naar ons verstuurd worden voordat zij kunnen overdragen naar een incassobureau. Als wij niet op die brieven reageren volgt daarna de brief van Solveon, maar zoals bij ons verlopen is had nooit mogen gebeuren. Hij geeft zelf aan (natuurlijk tussen ons gezegd en gezwegen) dat wij niets meer naar de bank moeten brengen qua omzetten en het pinapparaat is zoals op pagina 1 al werd voorgesteld, kapot gegaan. Nu is dit apparaat ook al vrij oud dus dit is niet eens zo ongeloofwaardig en tja voor een nieuw pinsysteem 2 weken ga je niet meer investeren. Alles wat we contant kunnen afhandelen moeten we gewoon afhandelen om nog meer schuldeisers te voorkomen en aangezien wij dit ook niet willen gaan we het ook zo oplossen. We zullen nu moeten wachten tot vrijdag, allen geven aan met niemand in gesprek te gaan nu (met name het incassobureau) aangezien er nog helemaal niets bekend is van balans. Donderdag zit onze accountant met de franchise-organisatie om de tafel om de zaken rondom het huurcontract door te spreken. Vandaar dat wij hier niet bij hoeven te zijn, de franchise-organisatie is geen partij inzake schulden e.d. en hier gaat hij met hen dan ook niets over bespreken. het is een standaard gesprek dat hij voor ons voert. Daarna zal hij alle stukken compleet hebben (op de eindbalans na die pas de 27ste wordt gedaan) en deze stukken gaan naar de bank met bepaalde voorstellen die wij van te voren nog zullen bespreken. De bank kan hierin meegaan, wat hun het meeste oplevert en zoals afgesproken was, of ze kunnen niet meegaan en het traject Solveon laten doorlopen. Dan zal het volgens hem een rechtszaak gaan worden, maar ook hierover maakt hij zich geen zorgen aangezien wij bewijzen hebben dat de bank in gebreken is gebleven. Aangezien de bank dit toch ook zal weten gaat hij er vanuit dat het zover zeker niet gaat komen, maar wij straks gewoon normaal zoals afspraak onze schuld kunnen gaan inlossen Onze accountant geeft ook aan dat een jurist of advocaat inhuren nu overbodige lasten zijn. Nu is er de situatie nog niet dat deze nodig is en ook een jurist zal moeten wachten tot alle stukken compleet zijn. Eerst zal de bank het voorstel moeten krijgen, toewijzen of afwijzen en dan pas kun je verdere stappen ondernemen volgens de accountant. Dit heeft hij overigens allemaal wel besproken met zijn eigen juridische afdeling. Nu gaan wij morgen evengoed onze eige jurist bellen, gewoon om hem even over dit in te lichten en advies in te winnen. Als hij zegt wel al iets hiermee te kunnen dan gaan we ervoor. Maar aangezien nu 3 onafhankelijke personen met kennis van deze situatie eigenlijk hetzelfde zeggen, hebben wij er absoluut weer hoop en vertrouwen in dat het goed gaat komen. a-m.
  14. Ik was dit topic doordat ik de samenvatting op papier aan het zetten ben nogmaals aan het doorlezen en ik zal een stukje van pagina 1 moeten recht zetten. Hier had ik het volgende beantwoord: @ Vossie en Abrucx: Alleen onze zakelijke rekening is geblokkeerd. Wij staan verder rood dan we via ons krediet mogen. Het "gewone" leenbedrag van de bank is op een kleine €6000,- na geheel afbetaald. Het gaat dus met name om het krediet. Dit is een fout van mij, naar mijn weten was de hoogte van de financiëring nog €6000,- maar dit klopt niet. Ik schreef dat we verder in het rood stonden dan toegestaan, maar ook dit klopt niet, mijn fout dus mijn excuses. Wij staan niet meer rood dan toegestaan is en de hoogte van het laatste stukje financiëring is €8000,-. ik wou dit toch graag nog even rechtzetten.
  15. @ Henk: Dankjewel, ik heb er in ieder geval weer alle vertrouwen in. Morgen gaan wij tevens een persoon bellen die vestigingsdirecteur is bij de bank (een andere dan waar wij de rekening hebben lopen), die ons misschien niet direct kan helpen in deze zaak, maar wel heeft aangeboden om ons de wegen te wijzen die wij moeten bewandelen in dit traject. Deze zal ons hopelijk meer kunnen vertellen of onze visie klopt dat de bank hier in gebreken blijft en of deze zomaar over hun eigen contract kunnen heen stappen. @ Maarten: Daar heb je een sterk punt, ik ga dit alles nu nog in een samenvatting op papier zetten. Dankjewel voor deze tip!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept