Jump to content

Cobi van Vugt

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    juridische en fiscal
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Heel erg bedankt allemaal! Ik ga eerst eens uitrekenen om hoeveel het nou eigenlijk precies gaat, want zo'n enorm saldo is het ook niet en dan 1,2%..... Op zich wil ik wel de moeite doen om brieven te schrijven/opnieuw aangifte te doen voor een relatief laag bedrag. Maar zoals iemand ook aangeeft: dan moet er ook nog iets met de ontvangen rente. Dat gaat om een heel laag bedrag maar als ik ook nog weer in de boekhouding 2008/2009 iets moet gaan doen begeef ik me wel erg op glad ijs (als dat uberhaupt zo zou kunnen). Was net zo blij toen alles (ondanks de boekhouder >:() klopte! Ik voel ook wel wat voor de optie van "uitleggen in brief en dan zien wat er gebeurt", onder het motto "niet geschoten is altijd mis". Ik ga morgen eens aan het rekenen, met al jullie info kan ik dan vervolgens goed beslissen wat ik verder doe. (Mocht je nog iets essentieels toe te voegen hebben dan zie ik je reactie nog graag tegemoet, ik ga eind van de week versturen) Bedankt, groet Cobi van Vugt
  2. ter aanvulling: het gaat om een betaalrekening die uitsluitend voor zakelijke transacties gebruikt wordt. Spaarrekeningen heb ik sowieso al als prive en (dus) in box 3. dank je Sandra alvast voor je reactie! Ga ik eens in ieder geval eens doen "je kan iig wel uitrekenen hoeveel je had kunnen besparen." :-\ Meer mensen die hun licht willen laten schijnen? Mijn dank ik groot, Cobi van Vugt
  3. Dag, uit verschillende berichten hier maak ik op dat het tegoed van een zakelijke bankrekening (eenmanszaak) niet valt onder bank- en spaartegoeden in box 3 (nog even checken voor de zekerheid: dat begrijp ik toch goed?). Nu heeft mijn (voormalige) boekhouder (die later een prutser bleek te zijn die me veel geld heeft gekost) in 2008 en 2009 dit tegoed wel in box 3 geplaatst. Wat nu te doen met 2010? gewoon die hele rekening niet meer vermelden in box 3? En wb. 2008 en 2009: heb de definitieve aanslag al, maar kan ik nog op een of andere manier een verzoek indienen tot wijzigen van de aangiften op dit punt? heeft dat kans van slagen, wat zijn evt jullie ervaringen hiermee? ik kan het geld goed gebruiken dus ook als het veel moeite is qua schrijven van brieven etc. zou ik dat graag alsnog doen. Met vriendelijke groet, Cobi van Vugt
  4. Dank je Joost! ik heb (nog) geen bewijs uitschrijving KvK, heb een tijdje geleden wel al een wijzigingsformulier (=uitschrijving) naar ze (KvK) opgestuurd maar met als uitschrijfdatum 31/12/2010. Kan ik beter wachten tot na 31/12/2010, een bewijs van de KvK halen/krijgen en dan de brief opsturen naar de B-dienst? groeten, Cobi van Vugt
  5. Ik heb begrepen dat wanneer je je onderneming staakt, je dit moet laten weten aan de belastingdienst. Wat moet er in zo'n brief(je)? Ik heb nu: -datum staken onderneming -BSN -BTW-nummer En moet zo'n brief naar de afdeling Omzetbelasting (daar heb ik een naam van iemand aan wie ik hem kan richten), of moet het naar een andere afdeling? Met vriendelijke groet, Cobi van Vugt
  6. dank voor ieders antwoord, jullie hebben me erg op weg geholpen om verdere informatie te vinden! groet, Cobi van Vugt
  7. een aanvullende vraag: kan ik naar believen vooruitfactureren omdat het mij toevallig goed uitkomt de omzet in 2010 te nemen, of zijn daar voorwaarden aan verbonden?
  8. dank voor de reacties tot zover! een volgend gegeven is ook nog wel relevant merk ik in verschillende reacties: het gaat om factureren in 2009, maar de werkzaamheden moeten pas in 2010 worden uitgevoerd. Het gaat de opdrachtgever erom dat het budget voor 2009 ook in 2009 moet worden besteed (in rekening gebracht in ieder geval). brengt dat verandering in de zaak? is dit dan een geval van voorfactureren (of: 'vooruitfactureren')en is het dan automatisch zo dat de aan deze opdracht gekoppelde omzet in 2010 wordt behaald omdat dan de werkzaamheden plaatsvinden? ik begrijp de vraag om meer details mbt uitkering maar aangezien ik hier met mijn echte naam sta (niet zo handig, dus) gaat het me wat ver om daar info over te geven. het is in ieder geval niet een bonus, zoals iemand vroeg. groet, Cobi van Vugt
  9. nee het is niet ivm btw, ivm verrekening met een uitkering is het voor mij van belang of de inkomsten 'meetellen' in 2009 of 2010. en meetellen is in dat verband of ze terugkomen in de omzet van 2009 of die van 2010 groet
  10. als ik in 2009 een rekening verstuur en die wordt in 2010 betaald, telt dat geld dan mee voor de omzet/winst van 2009 of van 2010? Met vriendelijke groet
  11. Goedenavond, een bezoek aan de site van de belastingdienst roept wat specifieke vragen op, hopelijk weet een van u het antwoord. korte achtergrondinfo: vorig jaar (2008) kwam ik bij de aangiftes OB in aanmerking voor de Kleine Ondernemersregeling, dat was het eerste jaar dat ik mijn ondernemening had. Een boekhouder heeft deze aangiftes verzorgd, met elk kwartaal dus als uitkomst dat ik niet hoefde te betalen. De diensten die ik lever zijn deels vrijgesteld van BTW, deels niet. Dit jaar doe ik om verschillende redenen de administratie zelf (Snelstart XD aangeschaft, werkt na flink puzzelen echt heel handig). Maar: ik kom er nu achter dat ik waarschijnlijk helemaal geen aangifte Omzetbelasting hoef te doen. Die staat in ieder geval niet klaar op de site en na een jaar aangifte OB doen en gebruik maken van de KOR ben ik dan (denk ik?) dit jaar vrijgesteld van de administratieve verplichtingen. Mijn ex-boekhouder heeft hier niets over gezegd dus ik merk het nu pas, nu ik met het eerste kwartaal bezig ben. Maar: nu zie ik op de site van de b-dienst dat ik dan ook geen BTW op mijn facturen moet zetten. Dit is mij niet helemaal duidelijk, omdat sommige diensten die ik aanbied niet zijn vrijgesteld van BTW, door de aard van de dienst. Begrijp ik het nu goed dat ik, vanwege het kleine ondernemer zijn, deze normaal gesproken niet-vrijgestelde diensten nu wel zonder BTW kan aanbieden? en: afgelopen jaar vermeldde ik bij de vrijgestelde diensten (psychologische/gezondheidskundige verzorging etc voor particulieren) op de factuur "deze dienst is vrijgesteld van BTW'. Kan ik dit nu bij alle diensten doen? ook bv coaching of training voor opdrachtgevers, normaal gesproken niet vrijgesteld? Nog een vraag: ik heb met Snelstart een btw-aangifte-overzicht gemaakt, waaruit blijkt dat ik geld terug zou krijgen (ivm voorbelasting) dit kwartaal. Is het ook mogelijk ervoor te kiezen wel BTW aangifte te doen als dit niet verplicht is? Ik hoop dat mijn vragen duidelijk zijn! en dat iemand ze wil beantwoorden natuurlijk. met vriendelijke groet, Cobi van Vugt Coaching, Counselling en Training
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept