wxanl

Senior
  • Aantal berichten

    43
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Horst
  • Telefoonnummer
    077 8500959
  • Branche
    ICT/ automatisering
  • Branche 2
    ICT/ internet
  • Websiteadres

Visie op

  • Mijn mening over innovatie
    Innovatie is wat mij betreft een leuk mode woord. Elke ondernemer die probeert zijn bedrijf verder te ontwikkelen is innovatief bezig. Dat was altijd al zo alleen noemde men het anders. Echte innovatie vind wat mij betreft voornamelijk op technisch vlak plaats, in welke branche dan ook.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Begin je met ondernemen betekent dat meestal dat je besluit een grote stap te nemen in een onbekend gebied. Al doende leer je meestal pas hoe de echte zakenwereld eruit ziet en werkt. Je leert, verbetert, ontwikkeld en als je doorzet kom je uiteindelijk ergens. Voor mij is dat een uitdaging en een streven. Maar vooral een stuk van mijn leven dat ik voor geen goud zou willen missen.

wxanl's trofeeën

  1. het belangrijkste voor ons bij de keuze van een CMS is: - Wensen van de klant - Ervaring van de klant - Mogelijkheden CMS - Support CMS - Prijs Om maar met de prijs te beginnen, die is natuurlijk bij Open Source niet te onderbieden. Het zelfde geldt voor support. De bekendere CMS systemen hebben vaak een user en support base die je altijd wel verder kan helpen als je ergens tegen aan loopt. Bij zelf ontwikkelde systemen moet je vaak nog wel zien of je ondersteuning krijgt en wat dat dan wel kost. Onze klanten nemen ons andvies meestal over. Dit advies is dan gebaseerd op goed overleg. Heeft de klant zelf behoefte om de site te beheren ? Heeft hij de kennis of de tijd om het te leren ? Is de website zoals die gevraagd en ontworpen is, te maken in CMS A of B zonder te veel maatwerk modules of plug-ins te moeten programeren ? Wij werken dan ook meestal met OpenSource omdat we zelf de nodige kennis hebben en vaak al handleidingen en curusmateriaal klaar hebben liggen. De ondersteuning is veel breder en je bent niet afhankelijk van één aanbieder. Aanpassingen zijn sneller gedaan en in het ergste geval zou de klant zelf ook support kunnen krijgen bij fora of gebruikersgroepen als hij besluit om ooit toch met iemand anders in zee te gaan. Met zicht op continuiteit is dit ook voor de klant een duidelijk voordeel.
  2. @Syrus1 Dat zijn zeker een paar zaken waar wij iets mee kunnen. Het quickscan gedeelte zou welmet een vragenlijst kunnen maar dan ben je wel weer het persoonlijke contact met de potentiele klant kwijt natuurlijk. Daarnaast is natuurlijk ook de staat waarin de IT verkeerd belangrijk en dan is het makkelijker als je het gewoon kan zien. Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat een korte vragenlijst al een eerste indruk kan geven. Goed idee. Wat het mail adres betref, dat is al vaker opgemerkt en hoort al bij het lijste "to-Do" We zijn inderdaad officieel partner van die bedrijven en zullen daar op de nieuwe website veel duidelijker op in spelen door ook gerelateerd nieuws van deze bedrijven op onze site te plaatsen. Voor de nieuwe website (die dus in de maak is) zijn niet alleen een groot aantal visuele aanpassingen gedaan maar ook worden alle teksten redactioneel bewerkt door een een gespecaliseerd bedrijf. Inderdaad met het oog op makkelijker te lezen teksten en duidelijkheid.
  3. Ik heb pas een aantal ad hoc aanpassingen gedaan op onze website en was vergeten het veldje tijdstip weer in te schakelen. Zelfde voor de portfolio. Deze was eerst uitgebreid met links en korte omschrijving, maar omdat we dit onderdeel toch compleet nieuw gingen invullen hadden we besloten voorlopig alleen (plaatsvervangend) de plaatjes te tonen (staat er ook boven dat het onderdeel gewijzigd wordt). Typefouten zijn niet goed te praten dus dat doe ik dan ook niet :) ik verbeter ze gewoon :) Onze doelgroep zijn met name zzp'ers, kleine zelfstandigen etc. Uiteraard proberen we daar tegen een zo laag mogelijk tarief toch de best mogelijke ICT ondersteuning te bieden. Dat is zeker onze voornaamste USP. En dat vinden we ook zeer belangrijk om kennbaar te maken. Op dit moment leveren wij al een aantal virtualisatie diensten die echter pas op de nieuwe website (die dus nog in ontwikkeling is) naar voren komen. Denk hierbij aan virtuele werkplekken, storage, online office etc. De uitbreiding van diensten en producten was ook de voornaamste reden een nieuwe website te ontwerpen. De huidige voldoet niet meer aan de eisen die we zelf stellen. Het idee is dan ook inderdaad eerst vragen wat bezoekers er graag willen zien of nodig hebben voordat we iets gaan ontwikkelen wat later weer op te veel punten aangepast moet worden. Zo werken wij bij klanten wel, maar ja, voor je eigen bedrijf ... je weet zelf meestal wel wat je er zou willen zien of lezen maar een bezoeker kijkt er toch anders tegenaan. Maar ben wel blij dat je die opmerkingen maakt, daar kan ik dus wat mee, al is het alleen maar een bevestiging.
  4. Hoi John, Je hebt natuurlijk gelijk, ik had moeten melden wat al opgemerkt was en wat niet. Bij deze de belangrijkste (lees meest opgemerkte) zaken: - Portfolio uitbreiden met meer informatie over werkzaamheden (Werd al aan gewerkt) - Mogelijkheid om online eigen Tickets te beheren (Wordt op dit moment getest) - Direct online domein naam aanvragen en hosting pakket kiezen/wijzigen (Hier weten we nog niet of we dat wel willen, houden toch graag onze adviserende rol) Verder waren er met name opmerkingen over kleur gebruik (Beetje saai werd het meest genoteerd), Layout (zie kleur), en men miste een live chat mogelijkheid. Enkele keren werd opgemerkt dat er behalve de headers weinig afbeeldingen te vinden zijn (klopt). Dat zal echter in het nieuwe design wel veranderen.
  5. Omschrijving van je concept: Hallo allemaal, Ik had deze post eerst op de verkeerde plek staan, excuses. Wij gaan binnenkort onze website compleet onder handen nemen en vernieuwen. Dus nieuwe layout, nieuwe indeling nieuwe ... Dit ivm nieuwe en gewijzigde diensten zoals cloud-storage, self-service desk, application development etc. Nu is het altijd makkelijker om iets voor iemand anders te maken dan voor jezelf. Daarom leek het mij een goed idee om anderen (jullie dus) een kijke te laten nemen op onze huidige site en aan te geven wat er beter, anders, makkelijker, duidelijker etc zodat we daar bij onze nieuwe site rekening mee kunnen houden. Alle kritiek is welkom als deze contructief is en ik er wat mee kan natuurlijk. Alvast erg bedankt voor alle input. link: http://www.wxa.nl Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Uiteraard klanten benadert met de vraag wat zij ervan vinden. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Wij willen graag een zo duidelijk en makkelijk mogelijke site realiseren met de informatie die klanten nodig hebben en verwachten. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: n.v.t. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Ik hoop uiteraard constructieve kritiek te krijgen. Opmerkingen, verbeterpunten etc.
  6. Hallo allemaal, Wij gaan binnenkort onze website compleet onder handen nemen en vernieuwen. Dus nieuwe layout, nieuwe indeling nieuwe ... Dit ivm nieuwe en gewijzigde diensten zoals cloud-storage, self-service desk, application development etc. Nu is het altijd makkelijker om iets voor iemand anders te maken dan voor jezelf. Daarom leek het mij een goed idee om anderen (jullie dus) een kijke te laten nemen op onze huidige site en aan te geven wat er beter, anders, makkelijker, duidelijker etc zodat we daar bij onze nieuwe site rekening mee kunnen houden. Alle kritiek is welkom als deze contructief is en ik er wat mee kan natuurlijk. Alvast erg bedankt voor alle input. link: http://www.wxa.nl
  7. Wat voor partner je als bedrijf ook zoekt, of het een loodgieter, accountant of IT-er is, je zoekt altijd iemand waar je mee door de bocht kan. Iemand die in eerste instantie luistert en begrijpt. Die jou je verhaal laat doen, je wensen, eisen, mogelijkheden en pas daarna gaat filteren. Iemand die uit alle informatie die je geeft een compleet verhaal maakt dat voldoet aan je wensen, eisen, mogelijkheden en liefst ook nog financiele middelen. Geen kant en klaar product dat achteraf bijgesteld moet worden maar maatwerk met het oog op morgen. Waar vind je so iemand ? Een forum zoals HL is zeker een goede plek om te beginnen maar dat betekent wel dat meer informatie nodig is. Wat voor soort onderneming is het ? Wat heb je nu en hoe gebruik je het ? Wat zou je zelf willen of acht je als noodzakelijk. Waarom wil je uitbreiden (ook op IT gebied ?) Heb je bepaalde wensen, eisen, deadlines ? Immers, hoe meer informatie de mensen hier hebben, hoe beter kunnen ze je helpen de juiste partner te zoeken en al dan niet te vinden. Het kan ook nooit kwaad om eens de goudengids of google te gebruiken, een paar websites te bezoeken en een vrijvlijvend gesprek aan te gaan. Kost niets, en maakt je alleen wijzer :)
  8. Hallo, Wij zijn op het moment bezig onze development tak uit te breiden verwachten een aantal grotere projecten in afzienbare tijd. Echter is onze capaziteit op het moment beperkt vanwege lopende projecten en daarom leek mij nearshore development wel een interessante optie. Het gaat dus erom dat ik het development van onze webapplicaties naar het buitenland wil verplaatsen. Indië of andere far-east landen zijn niet echt interessant omdat het gewoon te ver weg is, andere cultuur etc. Heeft iemand hier ervaring met ontwikkelaars in Oekraine of Roemenie etc? Misschien zelfs contacten ? Wat zijn de punten waar je op moet letten ? Ik heb hier op het forum al gezocht maar alles wat ik vond was of niet van toepassing of het zijn vrij oude posts. Elke tip is welkom. Alvast bedankt.
  9. Ik ben al drie dagen op rij gebeld door een bedrijf dat zich voorstelt als "Ondernemersvisie Nederland". Zeggen intermediair te zijn tussen overheidsinstellingen en kleine bedrijven (en uiteindelijk mag je dan in hun boek adverteren, je kent het verhaald wel.). Hebben hier nog meer mensen last van ? Ik vind dit toch behoorlijk agressief inmiddels.
  10. Gisteren en vandaag twee hele grote orders binnengehad voor de griepkit. Moest hulp inroepen voor het inpakken en verzenden ! YES !!!
  11. Ik sluit niet uit dat dit bij enkele aanbiedere gebeurt. Wij werken samen met een partij waarbij ALLE dataverkeer versleuteld woord voor het op de servers word opgeslagen. De gebruiker kan zelf encrypty en wachtwoord instellen en alleen hij kan de gegevens ook weer ontsleutelen. Zeker met het ook op onze clienten zoals advokaten, notarissen etc kan je het je als bedrijf helemaal niet permiteren om gegevens van je klant in te (willen) zien. Ik kan alleen de tip geven lees goed de algmenene voorwaarden door en stel vragen. En zoals altijd, er bestaat wel degelijk een verschil tussen goedkoop en service.
  12. Dat is afhankelijk van welke Nas je gebruikt. Een klant van ons gebruikt de Synology DS409 en deze ondersteunt Internet File serving. Dit werkt via een webbased file explorer. Als je bestanden via de verkenner wil aanbieden zou je een server moeten inrichten met VPN toegang of uitwijken naar een externe aanbieder met ftp en webdrive. Je kan op de Synology ook een FTP server opzetten en dan webdrive gebruiken. Hiermee wordt de ftp server aangesproken met een drive letter net alsof deze een schijf op je computer is. voor meer informatie: http://www.synology.com/enu/products/features/filestation2.php http://www.webdrive.com/products/webdrive/winindex.html
  13. Een redelijk goedkope oplossing zou zijn om een NAS aan te sluiten op je thuis netwerk. De meeste NAS systemen bieden toegang van buitenaf. Je kan dan gewoon een schijf letter koppelen aan de schijf waar je bestanden op staan. Op die manier heb je een soort miniserver voor bestandsdeling. Voorbeelden zijn de ReadyNasDuo of een Synology DS serie. Het enige nadeel hiervan is dat je even in de handleiding moet duiken om alle instellingen goed te zetten. Voordeel: voor een paar honderd euro (afhankelijk van de schijven die je gebruikt) ben je klaar.
  14. Vanuit waar ga je het gebruiken ? Thuis of onderweg ? Je moet natuurlijk altijd in je achterhoofd houden; geen verbinding = geen bestanden.
  15. Ik begrijp dus dat het een soort http://www.experts-exchange.com gaat worden ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.