Jump to content

Matthijs

Junior
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • First name
    Matthijs
  • Last name
    Schreuder
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Purmerend
  1. Hoi allen, Laatst kwam ik hier een berichtje tegen over Parcelware van TNT en de mogelijkheden om lichte pakketten te verzenden voor lage verzendkosten. Nu heb ik contact opgenomen met TNT. Zij raden mij toch de oude applicatie MyPost aan. Zij vertellen mij dat de basiskosten voor een pakketzending €5,51 is, met een opslag van 17 cent per kilo. Kort gezegd: Dit vind ik alsnog veel te duur en het verschil tussen een normale pakketzegel t/m 10kg t.w.v. 6,75 en de MyPost optie vind ik nauwelijks aantrekkelijk. Ik kan hier weinig concrete informatie over vinden en hoop dus dat iemand één en ander kan verhelderen voor mij. Ziijn er nog goedkopere mogelijkheden om mijn pakketten te versturen? Ik verstuur momenteel ca. 150 pakketten per jaar. Bedankt en groeten, Matthijs
  2. Kijk, dat is nog eens een antwoord waar we wat aan hebben! Lekker duidelijk en concreet. Harstikke bedankt! Helen Purperhart was haar inderdaad opgevallen. Haar keus was ook hierop gevallen. Ze zal hier dus ongetwijfeld meer werk van maken. Groeten, Matthijs
  3. Ze heeft een HBO opleiding pedagogiek en geeft sociale vaardigheidstrainingen aan jongeren. Ook heeft ze ruime ervaring in de kinderopvang. Het is niet alleen 1op1 maar ook bedoeld als groepsactiviteit. De doelgroep zal zijn: kinderen van 2-12. De activiteit gebeurd met middel van spelletjes en muziek. Overigens heeft ze al veel ervaring met het werken met kleine kinderen en groepen. Waarom dient ze nu al actief te zijn yogadocent of kindertherapeut? Zal een opleiding hiervoor volgen niet voldoende zijn om in te stappen? Ik vind het aanbod van de opleidingen overigens nogal dubieus. Er wordt veel geld gevraagd voor het behalen van de opleiding waarna je een certificaat krijgt. De aanbieder is lid van de Vereniging voor Yogaleerkrachten (http://www.vvyn.nl) maar wordt niet erkend door deze instantie. Wel staan er 7 andere aanbieders erkend op de bovengenoemde website. Ofwel, ik vind het nogal ondoorzichtig. Straks heeft ze geld betaald voor de opleiding, waarna ze een certificaat hebt waar ze weinig mee kan?
  4. Hoi allen, Mijn vriendin wil graag een kinderyoga coach worden. Nu zit ze zich af te vragen (voordat ze aan een dure cursus begint) of hier wel vraag naar is. Uiteraard heb ik even voor haar gekeken op internet en ben tot de conclusie gekomen dat ze niet de enige is geweest met dit briljante idee. Het idee is om de kinderyoga uit te voeren in een combinatie van B2B en B2C. Nu vraag is mij af: Is in deze markt niet veel teveel aanbod aanwezig tegenover een geringe vraag? Ik heb moeite met het onderzoeken hoe groot de vraag is in deze markt. Ook heb ik nogal problemen om overige marktinformatie te vinden. Ben niet erg thuis in de kinderopvoedingsbranche. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd! Groeten, Matthijs
  5. Hoihoi, Ik maak inderdaad sinds begin al gebruik van google analytics. Hier had ik al positieve ervaringen mee dus dat zit wel snor. Bedankt voor het compliment over de luchtigheid. Het was inderdaad de insteek om een gemakkelijke en duidelijke layout te maken die door zoveel mogelijk mensen gebruikt kan worden. Ik zal nog eens kritisch kijken naar de sidebar. Deze zaken zijn me namelijk nog niet opgevallen en dienen inderaad wel uniform te zijn. Ik zal ook kijken of de webwinkel layout het toestaat om een korte intro per categorie weer te geven. Dit zou inderaad best nog ten goede kunnen komen voor de vindbaarheid in Google etc. Daarnaast is de URL van de webshop subtiel verwerkt in het logo. Ik vind dat goed en wil dat graag zo laten. Bedankt voor jullie tijd! Groetjes, Matthijs
  6. Hoi allen, Ben nu 2 maanden bezig met mijn eigen webshop. Gaat allemaal best leuk en al aardig wat orders gehad. Graag wil ik aan jullie de huidige situatie voorleggen om te kijken of ik nog op schema lig qua groei van mijn onderneminkje. - In het begin geadverteerd via Adwords met een klein budget van €5,- per dag. Dit bracht ca. 80 bezoekers per dag op met een tegenvallend aantal bestellingen. - Nadat ik gestopt ben met adverteren via Adwords daalde het aantal bezoekers meteen tot een kleine 15 per dag. Hierna meteen de webshop ingeschreven bij vele startpagina achtige webwinkel verzamel sites om wat aan zoekoptimalisatie te doen. - Kort nadat ik dit gedaan had zag ik een aardige stijging in bezoekers en bestellingen. Merkte eigenlijk meteen dat deze bezoeken een hogere conversie gaven dan de bezoeken via Adwords en was dus best tevreden. - Heb nu ca. 40-45 bezoekers per dag zonder te adverteren. Deze bezoekers leveren ongeveer 2 bestellingen per week op in Januari (na de feestdagen). Het aantal bezoekers stijgt gestaag. - Momenteel weet ik even niet precies wat ik nog kan doen om nog beter vindbaar te worden in google. De technische data in de webwinkel staat naar mijn idee goed. Ik kan geen websites meer vinden om me in te schrijven of vermelding te krijgen. Wat me erg nuttig lijkt is assortiment uitbreiden om meer content en een beter aanbod te genereren. Daarnaast wil ik graag de webwinkel een professionelere uitstraling geven. Hier wordt aan gewerkt. Ik zou het super vinden als ik wat feedback kan krijgen over de stand van zaken tot nu toe. Is dit normaal voor een beginnende webshop, loop ik op het gemiddelde groeischema of gaat er iets niet helemaal goed? Groetjes, Matthijs
  7. Lijkt mij wat apart. Misschien zat de KvK medewerker met z'n hoofd al in het nieuwe jaar? Hoe dan ook, als je onder de ca. 1480 euro aan af te dragen btw blijft wordt dit over het algemeen kwijtgescholden. Je kunt hiervoor ook contact opnemen met de belastingdienst. Oftewel, met een omzet van onder de ca. 7800 per jaar hoef je je daar nog geen zorgen over te maken.
  8. Hoi John, Allereerst hartstikke bedankt voor de moeite van onderzoeken van mijn probleem! Stel het enorm op prijs! Over je genoemde punten: Allemaal erg correct, het bestelproces is iets wat ik nog zal laten updaten met een mooiere layout. Ik zal deze zaken dan zeker meenemen. Daarnaast zou wat mij betreft de valutakeuze uberhaubt wel weg kunnen blijven. Het zijn altijd Euro's. Ik zal ook z.s.m. de onderwerpen van de e-mails aanpassen naar NL en minder "spam" achtig laten overkomen + de omschrijving van de e-mails aanpassen. Ik denk echter niet dat dit een wereld van verschil zal maken voor mijn probleem. Ik ben toch een groot voorstander van het invoeren van een eenmalige machtiging als betalingsmethode in plaats van overboeken. Dit lijkt me de beste manier om dit probleem te tackelen vanwege het feit dat de klant niets meer hoeft te doen na het maken van de bestelling en ik kan de bestelling direct de deur uit doen. Oftewel: meer service + minder kans op afhakers = win/win :-) Nogmaals bedankt voor de moeite. Ik heb na lang nadenken mijn besluit genomen en ik zal daarnaast je tips rondom de bestelprocedure zeker meenemen! Groeten, Matthijs
  9. Hoi John, Ik heb inderdaad de adressen van de bestellingen gecheckt bij telefoongids.nl. Deze zijn gewoon legitiem. De e-mail adressen zijn doorgaans van hotmail.nl of live.nl. Nog even over de spamfilter, ik heb talloze tests gedaan met mijn eigen prive hotmail account en de communicatie vanuit mijn webwinkel kwam in geen van de gevallen in mijn spamfolder. Ik zou het wel heel erg op prijs stellen als je even een fake-bestelling wilt maken op mijn webshop. Graag wel even duidelijk vermelden in de extra omschrijving tijdens het bestellen dat het gaat om een test ;-) voor de zekerheid. Lijkt me fijn als er even iemand met een frisse blik naar kijkt of alles duidelijk is en of er geen fouten aanwezig zijn. Uiteraard graag kiezen voor optie: "overmaken" en NIET via iDEAL. Alvast hartstikke bedankt, ik zie de reactie hier graag tegemoet. Groeten, Matthijs P.S. Het kan zijn dat je de bevestigingsmail 2x krijgt. Dit is een bekend maar helaas onoplosbaar probleem.
  10. Allemachtig wat een hoop reacties na een avondje schaatsen :-) Heel fijn om wat nuttige tips te lezen. Nog even ter info: Ja, er wordt duidelijk in de bevestigingsmail aangegeven dat de bestelling pas wordt verzonden nadat de betaling is ontvangen. Dit staat ook vermeld op 2 locaties op de website. Ik stuur na 5 dagen een herinneringsmail en na 8 dagen een 2e. In deze herinneringsmails bied ik als alternatief een levering onder rembours tegen extra kosten. Helaas is er nog nooit gereageerd op dit soort mails. Na 10 dagen annuleer ik de bestelling. Het is geen technisch probleem, dit heb ik natuurlijk direct gecheckt en alles werkt naar behoren. Ik vind het een goed idee om handmatig overschrijven te vervangen voor eenmalige machtiging. Ik vind het zelf alleen enigzins vreemd om geen handmatig overschrijven als optie aan te bieden. Ik heb het vermoeden dat toch aardig wat mensen deze optie zullen waarderen zonder er misbruik van te maken. Bedankt voor alle goede reacties! Groeten, Matthijs
  11. Dag allemaal, Sinds kort de trotse eigenaar van de webwinkel http://www.multi-toys.nl. Tot nu toe heb ik 2 betaalmethoden op de webwinkel namelijk vooraf overmaken of betalen via iDEAL. Hoewel de groei in bestellingen al sinds een paar weken aardig te merken is (waarschijnlijk ook te danken aan de feestdagen) heb ik toch een aardig probleem. Ik heb een behoorlijk hoog percentage bestellingen die niet worden betaald. Ik heb vooraf bepaald dat ik niet op rekening wil leveren en dus mijn bestellingen pas verstuur nadat de betaling is ontvangen. Dit communiceer ik duidelijk naar de klant via de site en via de bevestigingsmail. Natuurlijk stuur ik het pakket wel direct op bij een iDEAL betaling. Het komt vaak voor dat klanten die kiezen voor handmatig overmaken niet betalen. Ik zelf zie dit als behoorlijk asociaal gedrag en zou hier zelf nooit aan beginnen. Je gaat immers een overeenkomst aan met het bedrijf die hier eventueel rekening mee houdt met de inkoop van zijn producten. Blijkbaar denkt niet iedereen hier hetzelfde over en word ik dus regelmatig blijgemaakt met een dooie mus. Is dit probleem aan te pakken? Ik zit bijvoorbeeld te denken aan toch op rekening leveren om de klant meer service te verlenen, maar ook meer druk op de klant te leggen om te betalen. Dit brengt natuurlijk wel veel meer risico met zich mee. Daarnaast zit ik te denken aan een extra betaalmethode (rembours o.i.d.?). Dit is alleen omslachtig en erg duur. Hoeveel hebben andere mensen te maken met dit probleem en wat kunnen jullie mij adviseren? Hartelijk bedankt! Matthijs
  12. Hele mooie website! Bedankt! Dit wordt hun eerste onderneming, ze zijn zich nog niet geheel bewust van dit forum waarschijnlijk. Ik zal ze binnenkort op de hoogte brengen en ze vertellen dat er een mooi stukje over hen staat te wachten :) Ik zoek toch nog wat meer verhalen van mensen die hier ervaring mee hebben.
  13. Hoi beste HL'ers, Ik ben bezig met het realiseren van een ondernemingsplan voor vrienden van mij. Hierbij heb ik zeer zeker alle hulp nodig die ik kan krijgen. Het idee is om een klein pension op te zetten (8 tot 12 kamers) met als doelgroep volwassenen/senioren en als USP "het maken van je eigen wijn". Het hele wijnproductie proces is al behandeld. Dit kost ongeveer 2 tot 3 jaar om productief te maken. Ze zullen dus voor die tijd op een andere manier klanten moeten aantrekken (liefst door een andere manier in de wijnbranche). Daarnaast willen ze zelf ook wijn gaan produceren en verkopen via zowel de bezoekers als andere afnemers. De investeringskosten hiervoor zijn erg hoog, met ca €500.000,- wordt momenteel rekening gehouden. Na een eerste exploitatiebegroting opgesteld te hebben blijkt dat je toch gemiddeld minimaal 5 kamers moet verhuren per nacht wil je er enigzins van kunnen rondkomen. Daarnaast heb je te maken met een seizoensgebonden product, dus zul je ook nog eens uitstekende budgetteringskwaliteiten moeten ontwikkelen. Hieronder nog een aantal concrete vragen die ik heb: - Heeft er iemand ervaring met ondernemen in het buitenland? Waar moet je zoal rekening mee houden? - Hoe pak je bureaucratische problemen het beste aan? - Kun je een dergelijke onderneming opzetten vanuit Nederland ervan uitgaand dat ze daar het grootste deel van het jaar zullen verblijven? - Hoe vang je de eerste jaren van verlies i.c.m. privé opnamen op? Dingen die ik nog te weten wil komen: - Rechtsvormen in Portugal - Makelaars in Portugal (al een aantal gevonden) - Specifieke ondernemers sites in Portugal (zoals www.kvk.nl, www.higherlevel.nl, maar dan Portugees) - ... Oftewel, het is nog heel erg in de ontwikkelingsfase, en alle tips zijn van harte welkom! Uiteraard heb ik zelf ook al veel informatie gezocht en zal ik dit blijven doen. Bij voorbaat dank! Matthijs
  14. Waarom zou je niet gewoon de bedrijfsnaam zonder '& co' registreren als eenmanszaak, en daarna het met '& co' voeren als naam voor je webwinkel? Uiteraard is dat verwarrend in de zit van dat de naam van de webwinkel teveel lijkt op de handelsnaam, maar het is je eigen handelsnaam, dus wie gaat er klagen? Ik veronderstel dat het '& co' achtervoegsel op een of andere manier grappig bedoeld is, dus dat er geen sprake is van een intentie tot misleiden over de bedrijfsvorm. Dit klopt, het is inderdaad bedoeld als "fun" factor en dit lijkt me ook een goede optie. Ik weet alleen niet of je dat zomaar kan maken. Zijn er geen restricties verbonden aan de naam van de webwinkel waar je je handel mee verricht? Mag je hier dan wel zomaar ineens & Co erachter zetten? En dan je ingeschreven handelsnaam zonder & Co vermelden?
  15. Het probleem was de afkorting & Co achter de naam. Hierdoor doe je je (in wat minder extreme mate) groter voor dan dat je daadwerkelijk bent. Nu had ik het idee om mijzelf inderdaad in te schrijven met een algemene handelsnaam zoals naam+branche, om daarna met een pakkende bedrijfsnaam het logo op de webshop te plaatsen. Maar stel nou dat de naam die ik vermeld op de webshop al ongeveer gelijk in het handelsregister geregistreerd is, wat dan? De reden waarom ik dit hier vraag, is omdat het lokale KvK kantoor zich naar mijn mening niet heel ondernemend opstelt. Alvast hartelijk bedankt!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept